Ervaringen met Nebivolol

nebivolol

Hoge bloeddruk (25 meningen)
Hartritmestoornissen (6 meningen)
Hartfalen (5 meningen)
Hartinfarct (3 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)

13-09-2011 | Man | 55
Hoge bloeddruk en hartslag
Hallo, na metoprolol die ik niet verteerde schreef de arts nobiten (bétablokker)voor samen met een ACE product perondipril en een bloedverdunner assaflow 80mg. ook een slimvastatine voor de cholesterol. (270) Mijn bloeddruk schommelt tussen de 110/75 en 140/95 hartslag tussen 66 s'morgens en 80 voor slapen gaan wat goed is!!! Maar...slaap slecht heb dikwijls last van fut[lees meer...]loosheid: wil aan alles tegelijk beginnen maar heb bij aanvang van de werken geen zin meer er zit als het ware een gewicht van 100 kilo op mijn rug. Bijgevolg dat alles wordt opgestapeld op een onoverzienbare berg achterstallig werk welk de nodige stress en onlangs ook nog hartoverslagen die uitmonden in angstaanvallen welke mijn arts te lijf gaat met Xanax. Heb maandenlang extra voedingssupplementen geslikt maar deze hielpen blijkbaar ook niet. Mijn laatste bloedonderzoek gaf een gebrek aan ijzer en gevoelig gestegen crp waarden van 4.25. Ook de calciumwaarden waren te hoog. Bij elk mankement denk ik dat het fataal zal aflopen (begin een hypochonder te worden) Door de aanhoudenede hartoverslagen (2 a 3 per minuut) werd ik nog ongeruster maar een cardiologisch onderzoek met ook een holternazicht gaf geen gebreken aan het hart. Heb ook veel last van jichtaanvallen. Dan maar de natuurgeneeskunde dacht ik,en stapte naar een bekende dokter die me crataegus,taraxacum,spirea ulmaria,rauxolfia,aurum 12 voorschreef.. Na twee weken nog geen echt resultaat.Moet wel de nobiten (nebivolol) en perodipril afbouwen en aanvallen van angst met xanal blijven tegengaan. ben 55 jaar en zit al onderhalf jaar thuis in brugpensioen en kamp met overgewicht.Heb thuis veel werk maar kom niet tot handelen vanwege al die nare nevenwerkingen! Wat moet er gebeuren heeft er iemand dezelfde ervaring? groetjes uit Vlaanderen, Bert

23-02-2011 | Man | 71
Hartinfact gehad
Naast een aantal andere medicijnen ( Ascal; pantoprazol; lisinopril; amlodipine, nortrileen; lipitor) gebruik ik sinds enige jaren nebivolol 5 als betablokker. Bloeddruk is met alle medicijnen goed onder controle. Wel voel ik mij vaak lusteloos. Kom niet makkelijk tot activiteiten. Voel mij daardoor soms "niet happy", omdat ik vroeger een doener was en nu veel meer afwac[lees meer...]ht. Anderszins moet ik zeggen dat ik dank zij de chemicaliën nog een redelijk goed leven heb. Misschien moet ik weer terug naar de selokeen die ik vroeger gebruikte.

16-02-2010 | Vrouw
nebivolol
Na infarct en hoge bloeddruk
Ik gebruik dit midel nu 4 dagen ter vervanging van Bisoprolol. Tot nu toe heb ik als enige bijwerking benauwdheid gehad. De rest van mijn klachten zijn van de Bisopolol en moeten uiterlijk met 3 weken verdwijnen. Ik laat via de site weten of dit ook gaat gebeuren.

23-02-2018 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk en tamelijk hoge hartslag. De huisarts schreef me dit middel voor. Ik neem het nu een achttal maanden, schat ik. Een paar bijwerkingen, koude handen en voeten en soms iets slechter slapen. Voor de rest gaf het me een rustig, fijn gevoel. Tot een paar weken geleden. Mijn bloeddruk zakte van normaal 12/8 ongeveer naar 9/6.5. Van de huisarts ermee moeten stoppe[lees meer...]n. (Bloeddruk is langzaam weer terug gegaan naar 12/8. Daar lijkt hij nu zowat op te blijven hangen. Mijn polsslag is wel versneld. Van onder 60 naar 80 ongeveer. Maar zelf voel ik me een stuk onrustiger, alsof ik te veel koffie heb gedronken. Een onrustig, ongemakkelijk gevoel. Eigenlijk voelde ik me veel beter met het geneesmiddel, maar mijn bloeddruk zakt gewoon te veel...

10-10-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Na een incident bij de arbeidsgeneesheer heb ik een week mijn bloeddruk gemeten. De huisarts stelde me Nebivolol voor. Dit middel kan dan wel uitermate effectief zijn, het voelt voor de patiënt aan alsof hij of zij aan de ketting wordt gelegd wat conditie betreft. De hartslagwaarden bij sport lijken normaal maar de patiënt is kortademig. Na 10 minuten relatief intensief fi[lees meer...]etsen richting kapper, had ik het gevoel onwel te worden. Omdat ik ook wou starten met joggen, had ik een alternatief gevraagd (Nebivolol was te sterk, maakte me kortademig bij matig sportieve inspanning).

13-09-2017 | Man | 70
nebivolol (2.5)
Hartkloppingen
hartklopping wel regelmatiger is geworden na inspanning.

17-05-2017 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Tijdens een gezondheidscheck werd er een behoorlijk hoge bloeddruk geconstateerd met een verhoogde hartslag. Hiervoor kreeg ik Nebivolol en Nifedipine voorgeschreven. In het begin ontzettend last van bijwerkingen gehad, waaronder vermoeidheid, duizeligheid, wazig zien, maag-en darmklachten, oorsuizingen, vocht vasthouden, etc. Na ongeveer 6 weken deze medicatie geslikt te [lees meer...]hebben, werden de bijwerkingen minder en verdwenen ze bijna allemaal. Ook de hoge bloeddruk en hartslag zijn weer op normale waarden. Kortom, qua effectiviteit fantastisch maar over de bijwerkingen (zeker in het begin) vele malen minder enthousiast! Wilde bijna met deze medicatie stoppen.

23-11-2016 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Ik kreeg in de overgang erg last van hartkloppingen, bleek toen ook hoge bloeddruk te hebben. Heb sindsdien nebivolol, hartkloppingen zijn vrijwel geheel weg en bloeddruk is verbeterd. Slik het inmiddels al jaren, een tijdje van een andere fabrikant toen steeg bloeddruk weer en hartkloppingen kwamen terug. Nu weer oude fabrikant en is alles weer oké. ik had wat last van d[lees meer...]uizeligheid na inname dus nu neem ik het 's avonds in voor ik ga slapen en is dat geen probleem meer. Beetje dikkere enkels, maar niet heel erg en dat plas ik weer uit , meestal uurtje nadat ik naar bed ben gegaan.

21-09-2016 | Vrouw | 42
Verhoogde hartslag
Na enkele weken een hartslag van 144 te hebben en in rust 120 ben ik opgenomen in spoed. Eerst andere medicatie gekregen waarvan ik de naam niet meer weet, maar ik kreeg geen doorbloeding naar de benen, deze zagen spierwit en ik had nog maar weinig gevoel. Overgestapt naar nebivolol en deze werken goed, wel bij inspanning vb trap opstappen direct een hogere hartslag.

02-03-2016 | Man | 73

10-05-2011 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Gebruik dit middel al jaren samen met HCL (12,5 mg). Samen effectief tegen hoge bloeddruk.

24-10-2010 | Man
Hoge bloeddruk
Medicijn redelijk effectief. Zo goed als geen bijwerkingen vastgesteld.

13-04-2022 | Man | 32
Hoge bloeddruk
Ik gebruik deze nu al 6 jaar vanwege hoge bloeddruk en VES. Bloeddruk was voor start behandeling in rust 17/18 over 9 ondertussen onder controle tot 13 over 8 in rust. Als fervente sporter is de in rust hartslag nog meer gezakt (40 - 45) gelukkig zonder al te veel last.

30-07-2017 | Man | 73
Naar mijn idee geenbijwerkingen

14-08-2016 | Vrouw | 54
Verhoogde hartslag
Na veel hartritmestoornissen uiteindelijk naar de huisarts gegaan, die constateerde dat mijn hartslag chronisch te hoog was (gemiddeld per dag rond de 90). Met Nebivolol is hartslag bijna direct gezakt van 90 naar 60-65 dus werkt prima; tabletten voor bloeddrukverlaging hoef ik niet meer te gebruiken want de Nebivolol laat ook de bloeddruk zakken door vaatverwijding. Geen [lees meer...]enkele bijwerking geconstateerd behalve dat ik me stukken beter voel.

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Na Metoprolol en Ramipril gebruik met vervelende bijwerkingen lijkt dit ideaal. Bloeddruk inmiddels vrij constant 133 /83 en pols van 80.