Ervaringen met Nebivolol

Hartritmestoornissen (6 meningen)
Hartfalen (5 meningen)
Hartinfarct (3 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)

10-10-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Na een incident bij de arbeidsgeneesheer heb ik een week mijn bloeddruk gemeten. De huisarts stelde me Nebivolol voor. Dit middel kan dan wel uitermate effectief zijn, het voelt voor de patiënt aan alsof hij of zij aan de ketting wordt gelegd wat conditie betreft. De hartslagwaarden bij sport lijken normaal maar de patiënt is kortademig. Na 10 minuten relatief intensief fi[lees meer...]etsen richting kapper, had ik het gevoel onwel te worden. Omdat ik ook wou starten met joggen, had ik een alternatief gevraagd (Nebivolol was te sterk, maakte me kortademig bij matig sportieve inspanning).

30-07-2017 | Man | 73
Naar mijn idee geenbijwerkingen

02-03-2016 | Man | 73

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Na Metoprolol en Ramipril gebruik met vervelende bijwerkingen lijkt dit ideaal. Bloeddruk inmiddels vrij constant 133 /83 en pols van 80.

05-02-2013 | Man | 51
Hypertensie
Nebivolol is een matig effectief middel tegen hypertensie, ik slik het i.c.m. Perindopril, maar deze kombinatie is weer niet ideaal bij erectiprooblemen. Sterker nog, ze lijken er erger van te worden.

04-01-2013 | Man | 51
Hypertensie
Eerdere ervaringen met Bisoprolol waren niet goed. Hartslag wilde niet mee omhoog met het hardlopen. Met Nobiten af en toe last van druk op de borst met hardlopen. Enige aanpassing van het tempo doet het dan goed. Een koude motor mag je ook niet meteen op zijn staart trappen.... Waarde van de bloeddruk is alweer jaren hetzelfde (125/65 tot maximaal 130/90) en de hoofdpijn [lees meer...]waar het allemaal mee begon is weg. Zo wil ik wel oud worden!

13-11-2012 | Man | 50
Hoge bloeddruk
Sinds een week gebruik nu Nebivolol 5 mg en merk nu al dat ik last krijg van slapeloosheid, maar ben wel vermoeid, wat ik anders eigenlijk nooit ben.Voordat ik dit nieuwe middel gebruikte slikte ik Metoprolol 100mg maar dit middel werkte niet meer en mijn bloeddruk bleek na diverse metingen toch behoorlijk te hoog. Ik slik dit nieuwe middel samen met Perindopril 8mg. Beid[lees meer...]en 1 x per dag. Volgens mij kom ik er ook behoorlijk van aan of houd ik vocht vast. Iets waar ik ook niet blij mee ben.Vinger aan de pols denk ik. Zijn er mensxen met dezelfde ervaringen met dit/deze middelen?