Adalat

nifedipine

Syndroom van Raynaud (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

26-10-2019

Met nifidipine veel hoofdpijn
06-07-2019

Hypertensie

Na 25 jaar gebruik altijd heel tevreden geen bijwerkingen en bloeddruk onder controle. De laatste jaren zelf moeten betalen daar interpolis geen vergoeding gaf. Voor 10 euro per maand altijd kunnen werken geen kosten voor de gemeenschap. Nu is het niet meer aan te komen en alternatief nifedeprine sandoz verschrikkelijke bijwerkingen ondraaglijke hoofdpijn. Nu.moet ik maa[lees meer...]r zien.
18-05-2019

Adalat (nifedipine)

Na 20 jaar adalat oros 60 mg gebruikt te hebben, is Bayer gestopt met de fabricage van adalat oros ( is nergens meer te verkrijgen in 60 mg. Ik kreeg Sandoz 60 mg retard, maar na een maand krijg ik middags steeds een trage hartslag en lijkt het hart even te stoppen om vervolgens weer door te gaan, het gaat gepaard met hoofdpijn. Ik vermoed dat 's-middags de rest van de n[lees meer...]efedipine vrij komt en ik daardoor deze enorme hartslag krijg. Naast mijn nefedipine slik ik ook 10 mg ramipril. Ben nu gestopt met Nefedipine en neem -s morgens een half tabletje erbij. Kijken of ik zo fitter blijf.
13-05-2019

Syndroom van Raynaud

Hoge bloeddruk en vaatkramp. Juist de OROS variant maakt het zo gunstige verschil maar Bayer ‘maakt’ het niet meer.
08-05-2019

Hartruis

Medicijn werkt geweldig maar blijkt ineens uit de handel te zijn volgens mijn apotheek
19-02-2019

Angina pectoris

Hielp mij fantastisch 20 jaar gebruikt. Is nu niet meer te verkrijgen omdat fabrikant niet meer levert? Krijg nu amlodipine werkt minder, gebruik het nu 14 dagen.
10-08-2018

Hypertensie

Ben zeer tevreden over dit medicijn. Zou het te goed zijn? Wordt nu genconfronteerd met het voorkeursbeleid. Adalat oros wordt niet meer vergoed. Moet een surrogaat nemen. Heb dit al eens geprobeerd, ernstig ziek van geworden zeer lage bloeddruk en compleet leeggelopen. Waarom wenst men patienten weloverwogen doelvewust zieker te maken? Onbegrijpelijk indien bezuinigin[lees meer...]g wordt beoogd dan is dit zeker niet de juiste wijze om dat doel te bereiken.
18-04-2017

Zwangerschap

Advies van de gyneacoloog om gedurende mijn zwangerschap de 30mg te slikken om vroegtijdige weeën te voorkomen. Na een aantal weken overgestapt op de 60mg en sindsdien een mega droge mond/keel tijdens het slapen... Dit is erg frustrerend want wanneer ik water drink en weer een poging tot slapen doe, is mijn mond na enkele minuten weer kurkdroog. In het begin ook na enkele [lees meer...]uren inname veel last van hoofdpijn gehad. Volgehouden om niet gelijk naar paracetamol te grijpen omdat dit natuurlijk ook niet goed is tijdens de zwangerschap.
04-04-2015

Adalat (nifedipine)

Na gebruik van 3 maanden zere voeten, kan bijna niet meer lopen, dikke enkels en voeten.
21-02-2015

Nieraandoening

oorsuizen ,hoofdpijn,moeheid,krampen ,jeuk, dikke enkels
04-03-2013

Hypertensie

Ik gebruik het ivm een niertransplantatie en de hoge bloeddruk sindsdien. Het helpt zonder bijwerkingen
31-01-2013

Herseninfarct

ik gebruik adalat oros al 14 jaar samen met 5 mg enalapril emaliaat. Heb veel last van droge mond, huid, spierkrampen in benen, dikke enkel aan verlamde kant. 's-nacht spierkramp in been, geregeld. het middel is effectief maar ik heb er ook veel last van.Ook afsluiting slokdarm naar maag is vaak ontregeld, net of er nog eten zit
22-10-2012

Adalat (nifedipine)

door mijn hoge bloeddruk ben ik naast Losartan 100mg en nifedipine 30 mg 2 x daags ook metropolol 100mg gaan gebruiken maar ik zulke opgezette en pijnlijke enkels had ik met overleg huisarts gestopt met nifedipine. maar daar mijn bloeddruk toch weer omhoog ging de metropolol verhoogd werd naar 200mg. Ik ben sinds die tijd vreselijk moe depressief vreselijk stijf spieren [lees meer...]doen zeer vreselijke zweet aanvallen kramp in mijn kaken trek door naar mijn borst en de kilo,s vliegen er aan volgens mijn huisarts kan het niet van de metropolol zijn.
22-06-2012

10-05-2012

na 2maanden nog wat last van duizeligheid en wat spierklachten
02-02-2012

Adalat (nifedipine)

Ik heb na een week gebruiken heel veel jeukende uitslag op mijn lichaam. Het jeukt heel erg en (vooral 's-nachts) krabbel ik heel wat af. Mijn huid is daardoor flink beschadigd. Van de arts moet ik nu stoppen met het gebruik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum