amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

02-08-2021 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
Gedurende de dag kreeg ik opgezette enkels/benen en ben overgegaan naar Lisinopril. De bijwerkingen daarvan zijn voor mij funest in de vorm van dag en nacht (kriebel)hoestbuien. Zeker in Corona-tijd is ieder kuchje verdacht.

24-07-2021 | Vrouw | 74
amlodipine (10mg)
De H.H heeft altijd bijwerkingen herkent, Deze bijwerkingen niet. Strakke enkels, hartkloppingen,dikke voeten,6mnd. wiebelende been,haaruitval.Spierpijn arm en been,Kon nek niet meer goed overeind houden.Manueel therapeut,hij leraar Han, voelde dat dit anders was.Podotherapeut zei"je voeten veranderen steeds.Dacht ouderdom. Maar deze bijwerkingen verdwenen weer. Nu voel ik[lees meer...] die spier af en toe even terugkomen.Totdat na 3 jaar ik plotseling de zenuwen van mijn benen niet meer goed kon sturen en fietsen was gevaarlijk.Gestopt afkick verschijnselen de zelfde als wanneer je het gebruikt.Ga nu 4 week in zonder.Drink bietensap Meloen. Zuiveringszout 6 halve theelepeltjes. Veel water.Maar ben er nog niet.Alle bijwerking bij mijn H.A. neer gelegd.Denk dat ik dit middel eerst 5mgr, daarna 10 zeker 6 jaar gebruikt.

04-07-2021 | Vrouw | 96
amlodipine (10mg)
Na een week, hevige maagkrampen, kaakkramp. Gevoel dat ik vanaf mijn hals en hoofd aan het blozen was, zag ook rood en voelde heel warm. Geen koorts Het ergste Is wel de jeuk over mijn hele lijf, begon op plekken waar haar zit, daarnaast heel erg veel jeuk in mijn handen. Op aanraden cardioloog gestopt met dit medicijn. Gestart met ander medicijn

23-06-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (10mg)
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

21-06-2021 | Man | 28
amlodipine (5mg)
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

18-06-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

11-06-2021 | Man | 71
amlodipine (5mg)
Ondanks dat de bloeddruk acceptabel was,adviseerde de cardioloog om toch dit middel te gaan nemen. Na 10 dagen direct gestopt met Amlodipine omdat de bijwerkingen werkelijk het leven onmogelijk maakte. Hartkloppingen en overslag de gehele dag en nacht waardoor slapen bijna onmogelijk. Mijn conclusie een voor mij totaal onbruikbaar en niet acceptabel medicijn waarvan de [lees meer...]voorschrijving niet begrijpbaar is. Na stoppen zijn de bijwerkingen dan ook direct verdwenen!

06-06-2021 | Vrouw | 76
amlodipine (5mg)
slechte ervaringen heel erge opgezwollen tandvlees en een witte tong ben daar heel er beroerd van en veel hoesten.

20-05-2021 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
Door prednisongebruik hoge bloeddruk . Algeheel malaisegevoel. Slecht slapen lig te baden in mijn zweet daarna ijzig koud. Tintelingen. Rood hoofd, oedeem enkels. Bloeddruk bleef hoog. Ben iom arts gestopt vandaag. Hopelijk voel ik me weer snel de "oude" .

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine (5mg)
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum