Ervaringen met Vasexten

barnidipine

Hoge bloeddruk (14 meningen)

26-08-2019 | Vrouw | 84
Hoge bloeddruk
Smorgens bisoprolol en s avonds vasexten 10mg het enige waar ik minder bijwerkingen van heb

26-01-2021 | Man | 75
Geen bijwerkingen helpt goed

16-10-2019 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Ik herroep mijn eerdere reactie. Het was inderdaad te kort na de start. Nadien bijwerkingen: bolle ogen, huidproblemen, maagproblemen, dairree. Na 4 weken was alleen de diarree nog over. 'Gerommel in maag en darmen' en frequent toiletbezoek. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter. Op eigen initiatief gestopt. Direct geen 'gerommel' meer en geen frequent toiletbezoek. V[lees meer...]olgende dag normale ontlasting. Na twee dagen toch maar weer mediactie genomen. En dus ook weer 'gedoe' in maag en darmen plus diarree. Deze keer met lichte krampjes. Eén week later opnieuw gestopt met medicatie. Problems are over, net als een week terug. Meer bewijs heb ik niet nodig. Vasexten 10mg komt er bij mij niet meer in. Maar ja, wat nu? Zo langzamerhand heb ik uit alle vier families medicatie voor hoge bloeddruk meedere gehad. Altijd gestopt/veranderd vanwege bijwerkingen. Ik ga voor verandering van lifestyle en zoek het maar eens in de alternatieve hoek. De pharmaceuten hebben voor mij kennelijk geen oplossing.

15-09-2019 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Uiteraard is het nog wat vroeg (Na 3 weken gebruik) om echt een mening te geven. Maar het medicijn doet wat het doen moet. De bloeddruk is stabiel op gemiddeld 151/84. Voor mijn leeftijd is dat prima. Alleen lichte huiduitslag die alweer wegtrekt.

13-10-2020 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

10-03-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
vasexten is in Belgie niet meer te verkrijgen wegens prijssetting fabrikant.

05-11-2015 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
familiaal hart- en vaatklachten, hoge bloeddruk. Vasexten preventief 10 mg. Vaak bloedneus sinds gebruik.

03-01-2017 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Erge constipatie, en vervelende prikkel in de keel.

04-04-2022 | Man | 64
barnidipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Na het doneren van een van mijn nieren aan mijn dochter was mijn bloeddruk hoger dan voorheen en daarna moet ik medicijnen innemen. (red . ORIGINELE TEKST: 'After donating one of my kidneys to my daughter my blood pressure was higher than before and subsequently I have to take medication.'

20-12-2015 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Erg veel last van oedeem aan enkels en last van niet meer op mijn voeten te kunnen lopen ...last van knie gewrichten. Gebruik nu even niets

05-11-2012 | Vrouw | 61
Hypertensie
Na overschakeling van Vasexten 10 naar 20, trad enorm oedeem op aan de onderbuik, de enkels, de onderbenen, de polsen en de bovenarmen. Gestopt en na 2 weken begon het oedeem te verdwijnen.

24-11-2018 | Man | 59
barnidipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Klachten komen geleidelijk, voordat je denkt dat de klachten van de medicijnen komen. Vanwege knieklachten eerst op advies gestopt met dit medicijn en binnen een paar dagen waren alle klachten verdwenen. Daarna weer heerlijk geslapen ipv. elke wakker worden van de pijn. Weer terug naar de specialist.

06-09-2015 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
Gebruik Vasexten nu ruim twee jaar, helpt prima om de bloeddruk onder controle te houden. Geen bijwerkingen.

15-03-2018 | Man | 49
barnidipine (30mg)
Hersenbloeding
Geen controle meer over stabiel lopen. Gevoel dat ik iedere keer door mijn knieën zak. Linkerknie doet gewoon zeer.

24-04-2019 | Vrouw | 46
Hypertensie
Ik krijg een uur na inname lang aanhoudende en stevige hoofdpijn. Neem ik het eind etenstijd in dan word ik 's ochtends wakker van de hoofdpijn. Een gejaagd gevoel, blozen, warm gezicht. Rond mijn enkels tekenen zich kleine puntbloedingen af waarvan ik weet dat het zeer lang duurt voor ze weg trekken omdat ik dit bij Amlodipine ook had. Mijn bloeddruk daalt wel, maar pas [lees meer...]10 uur na inname. Ik heb het twee weken geprobeerd maar de bijwerkingen verdwijnen niet. Ze worden wel minder heftig.

20-10-2010 | Man
Bloeddruk 10mg
amlor na10 jaar afgeschaft wegens verschijnen van lichte oedemen op beide voeten en onderbenen men dacht met vasexten de oedemen onder controle te krijgen maar a) na een maand waren de oedemen niet meer onder controle te houden b) voelde me absoluut niet goed zowel geestelijk als lichaamelijk dus terug naar am[lees meer...]lor 5mg