Ervaringen met Bumetanide

Hartfalen (4 meningen)
Oedeem (4 meningen)
Chronische nierziekte (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

30-04-2010 | Man
Hartfalen
Het feit dat het werkt is lastig (grapje) want je moet wel een toilet in de buurt hebben. Daarom neem ik het op zo'n tijdstip in dat ik een paar uur thuis ben.

08-01-2010 | Man
Vocht ophoping
het tast je nieren aan en dat vind ik kwalijk daarnaast gebruik ik ook nog Ramipril activis 5 mg en bisoprololfumaraat en dat alles geeft maag klachten

17-11-2009 | Man
Slippende hartklep/hartritmestoring
door vochtvasthouden benauwdheid , bij gebruik van 1 tablet van 1 PCH per dag geen klachten.

11-05-2009 | Man
Vasthouden vocht

22-06-2022 | Vrouw | 54
Oedeem
sinds een dag of 10 deze plastabletjes geslikt. eergisteren steken en brandende plekken op de rechterkant van mijn romp. gordelroos. bijwerking van deze tablet. ook een heel erge druk op mijn borst, dat ik s'nachts denk dat ik een hartaanval krijg. per direct gestopt ermee. plassen ging wel goed, maar duurde ook maar een uurtje of 3.

29-07-2018 | Vrouw | 56
Hypertensie
In jaar tijd 10 kg aangekomen.en hoge bloedruk. Na de overgang. Pijn op de borst en kortademig. 5 mg plastablet gekregen. Smorgebs vroeg ingenomen terwijl ik nog in bed lag. Na half werkte het al. Dacht dat ik dood ging en voelde alsof mijn spieren uit elkaar werden gescheurd en ik uit elkaar werd getrokken. Veel kuitkramp en kramp in tenen en vingers. Niet normaal. Wel [lees meer...]3 liter geplast . Teveel vond huisarts. Ik moest de helft van 5 mg nemen dus tabletten van ruim 2 mg innemen. Nu minder krampen. Andets paracetamol nemen. Wel zwak gevoel na 4 uur lang vaak grote hoeveelheden plassen. Nu gemiddeld anderhalve liter in 4 uur tijd kwijt. Maar ik ben nu in maand tijd ook 4 kg lichter geworden en voel me niet meer kortademig en opgezwollen. Gebruik nu 3x in de week plaspil als ik voel dat ik veel vocht vasthou. Zeker met hete zomer. Tegen kramp slik ik kalium supplementen en eet veel bananen,avocado en zoete aardappels. Daar zit ook kalium in. Iedere 4 weken bloedprikken bij huisarts en controle op kalium. Zonder kalium steken in mn hartstreek,slap en zwakke spieren. Laat je kalium regelmatig prikken! Nu ook veel jeuk meteen na het innemen. En bultjes die gruwelijk jeuken . Alles liever dan me opgeblazen voelen en benauwd en kortademig. Het beste is pil innemen en languit liggen tot na 4 uur de pil is uitgewerkt. Neem je rust ervoor want bloeddruk zakt ook een stuk dus je kan je zwak voelen Daarna meteen kalium innemen en wat eten tegen misselijkheid en zwakte. De brandende jeuk en uitslag op onderarm en knie vind ik vervelend. Niks helpt.

06-01-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
veel spierpijnen,veel krampen ,ernstige vermoeidheid enz enz.zie bij werkingen

07-06-2022 | Man | 57
Hartfalen
mijn man is hartpatient heeft steeds vocht door de bumatimine plas ik zo veel 6uur lang achter elkaar ik kan geen erectie krijgen moe duizelig cardioloog zegt dat er niks anders meer is om de vocht weg te krijgen heb ook een verhoogde bloedruk in de longen

16-06-2019 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Als bloeddruk verlager matig als plaspil zeer effectief maar heel veel last van bijwerkingen . Nu ruim 6 weken gebruikt maar de bijwerkingen worden eerder meer en erger dan minder. Ik ga dan ook vragen om een ander middel

28-04-2020 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Voor mij is dit het medicijn met toch nog de minste bijwerkingen, andere bloeddrukverlagers hadden nog veel heftiger bijwerkingen. Ik ben nog een tijdje hiermee gestopt maar daardoor is er nu een verdikte hartspier geconstateerd, dus heb geen keuze.

15-02-2015 | Man | 61
Benauwdheid
kreeg s,nachts kuitkrampen zo erg als een boomstam, en hevige pijn .

18-09-2016 | Man | 64
Angina pectoris
Doordat mijn bloeddruk veel te hoog was en niet wilde zakken en veel chronische pijn in hartstreek gaf is deze vochtafdrijver gebruikt. Bij gebruik van dit medicijn wordt de pijn vermindert en ook de bloeddruk zakt gelukkig, wel moet je zorgen dat er een toilet de eerste 4uur in de buurt is.

04-04-2015 | Vrouw | 68
Hartfalen
ik nam bumetemide 2 1/2 tablet want je moet het breken 2x er dag in het begin werkte het goed binnen een uur moest ik naar het toilet geleidelijk kreeg ik pijn in mijn spieren ,rug en begon ik het weer benauwd te krijgen het wandelen ging zo opeens weer moeizaam moet op een kleine afstand weer twee keer stoppen om op adem te komen ,kon geen bh meer dragen heb mijn car[lees meer...]dioloog gebeld en toen de huis arts ben nu weer terug op furesimide wel een hoge dosis van 80 mg .dag maar langzamerhand kan ik weer lopen ben nog wel gauw moe maar kan weer doorlopen ook is de strakheid om mijn borstkas verminderd ik was duizelig en dacht dat ik om zou vallen ook kreeg ik weer hartritme storingen vooir mij hoeft dit medicijn niet

05-07-2011 | Man | 74
Plaspil
de nieuwe pilletjes zijn te klein om te halveren, mijn dosering is een ½ pilletje per dag

22-08-2016 | Man | 78
bumetanide (2mg)
Chronische nierziekte
als plastablet zeer effectief, maar de bijwerking leidde tot hevige aanvallen van duizeligheid, waardoor ik twee keer gevallen ben.

31-12-2022 | Man | 79
bumetanide (2mg)
Hartfalen
Vocht in de benen vasthouden als gevolg van te geringe pompkracht van het hart. Alleen Furosemide 40 mg is onvoldoende, maar dit middel legt mij volledig lam. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ben er mee gestopt. Een combinatie met hydrochloorthiazide is wellicht beter.