ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

16-07-2017

Oedeem

Hoi Mensen, Mijn moeder kreeg eerst furosemide voorgeschreven. Het hielp wel, vocht werd afgedreven maar zij zat 6 uur per dag op de wc. Voornamelijk 's nachts. Er was geen goed toezicht op haar medicatie. Zij kreeg jeuk over haar hele lichaam en een metaal smaak in de mond en vreselijke maagpijn. Ze kreeg maagbeschermers, ze nam haar medicatie trouw in, altijd op voorges[lees meer...]chreven tijdstip. Een arts schreef haar toen lasix voor en metformine door beginnende diabetes, wat ze nooit had ervoor uit bloedonderzoek. Ze is overleden door verslechterde nierfunctie. Je kunt niks bewijzen maar hoe kun je zonder nierziekte te hebben van 70% nierfunctie (65) jarige naar 17% gaan?
23-03-2017

Hartinfarct

Ik gebruik al jaren Furosemide en andere medicijnen, maar kreeg 2 jaar geleden last van hevige jeuk op hele lichaam, ben toen zelf veel medicijnen af gaan bouwen, omdat de oorzaak niet duidelijk was. Nu alleen nog Carvedilol en Lisinopril en Furosemide. Nu ben ik er eindelijk achter gekomen dat het door Furosemide komt, omdat het nu galbulten worden. Precies zoals het in d[lees meer...]e bijsluiter staat. Moet nu wel een ander middel zoeken, want ik kan niet zonder.
21-07-2016

Furosemide (furosemide)

Ik kreeg dit middel voor het eerst voorgeschreven toen ik (meen ik) pas 16 jaar was omdat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was bij anticonceptie/pilgebruik, en ik heb het vervolgens 40 jaar trouw geslikt omdat elke arts steeds weer zei dat ik het gewoon moest blijven slikken. Als ik het over kon doen zou ik dit nooit meer doen. In al die jaren werd nooit door geen een a[lees meer...]rts, mijn bloedsuiker of kalium geprikt, terwijl ik veel klachten had. Ik was altijd moe, kreeg last van oedeem in mijn benen, hartfalen en hartritmestoornissen. Totdat ik een jaar geleden bij een nieuwe cardioloog terecht kwam, nadat ik al 4 keer in het ziekenhuis was opgenomen geweest wegens hartritmestoornissen. Ik ging er vanuit dat mijn leven zo goed als voorbij was, zo voelde ik me elke dag. Uitgeput en meer dood dan levend door die hartritmestoornissen. De cardioloog zei: 'hé, je kalium is blijkbaar nog nooit gemeten, laten we dat eerst maar eens doen.' Mijn kalium bleek veel te laag. Kaliumtekort veroorzaakt hartritmestoornissen en Furosemide verlaagt je kalium. Mijn nieren werkten ook al 10% minder. Ze raadde mij aan de Furosemide af te bouwen. Aldus geschiedde. Mijn klachten zijn nu verdwenen. Ik gebruik ook geen ander type plastablet want mijn lichaam blijkt het prima zelf aan te kunnen. Het gekke is dat ik nu veel beter vocht afvoer als voorheen. 's Morgens weer een volle blaas, net als 40 jaar geleden. Ook ben ik niet zo moe meer, en ik heb in een jaar tijd nog maar 1 x last gehad van ritmestoornis, terwijl ik het voorheen dagelijks had. Ik kan alleen maar zeggen: als je zelf Furosemide gebruikt laat dan regelmatig je kalium in je bloed testen. Mijn moeder is overleden aan hartstilstand op haar 59e, ze slikte dit middel ook al jaren. Ik zal nooit weten of er een verband is tussen haar plotselinge dood en kaliumtekort door dit middel. Jaarlijks sterven er in Nederland sowieso al minimaal 3500 mensen aan de bijwerkingen van medicijnen. Denk goed na voordat je klakkeloos slikt wat je wordt voorgeschreven, lees bijsluiters en lees ervaringen van anderen, en ga in gesprek met je arts als je je vaak niet goed voelt. Onthou dat artsen, apothekers en farmaceuten, hun geld verdienen door ons vol te stoppen met pillen. In die zin zijn ze helaas niet objectief te noemen. Men houdt ons m.i. liever op chronische medicatie, dan te genezen, want aan genezing wordt geen geld verdiend maar aan jaar in jaar uit medicijngebruik verdient je huisarts, apotheek en specialisten wel geld.
04-03-2016

Aangeboren hartafwijking

furasemide gaat niet goed samen met Lanoxin . Nu hebben ze Lanoxin 2 x door de helft gedaan en is pompkracht van mijn hart heel zwak geworden. Na 5 stappen begin ik al naar adem te snakken . Ik vraag me af of er plaspillen bestaan die geen problemen met Lanoxin hebben. Ik ben wel oud, maar nog erg actief .
08-01-2016

Oedeem

veel vocht in de enkels en benen. Gewichtsvermeerdering binnen enkele dagen met 7 kg! Gebruik tabletten na 5 dagen 4 kg minder. Arts geeft aan nu halve tablet, maar na 2 dagen weer gewichtsvermeerdering met 2 kg! Helpt dus niet! Tot slot ook nog bloed in de urine, en nu? Stoppen en cranberries gaan eten of sap drinken? Kost minder, helpt als natuurmiddel ws beter, maar da[lees meer...]ar wordt minder aan verdiend!
10-10-2015

02-09-2015

Oedeem

gaat goed, alleen veel blaren. dermatoloog denkt dat het aan dit medicijn ligt.
08-06-2015

Afslanken - overgewicht

ik gebruik 80 mg perdag. Ik val niet af. Ik drink 3-lt water, zoveel als ik drink komt er weer uit als ik plas. Is dit normaal? groeten bokito ( 65 jaar)
Pagina 1 van 6

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!