lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

23-11-2016

Hartfalen

Prima voor mij, alleen nog af en toe een klein beetje duizelig maar dat wordt steeds minder. (De duizeligheid zou ook door de Verapamil kunnen komen of door de Bumetanide.) Kaliumwaardes zijn door dit middel weer ok.
06-11-2016

Acne/puistjes

Dit is een GEWELDIG wondermedicijn voor mij, daarom wil ik graag mijn ervaring met jullie delen. Vanaf jongs af aan kamp ik al met acne, veel lichaamsbeharing en onregelmatige ongesteldheid. Ik zit al vanaf mijn 12e aan de pil maar die hielp helaas niet tegen de pukkeltjes, gelukkig wel tegen de onregelmatige ongesteldheid. Ik heb in het verleden van alles geprobeerd om[lees meer...] van mijn acne(vooral bij mijn kin/kaaklijn) af te komen maar zonder resultaat. Denk aan: allerlei soorten zalfjes en cremés, speciale lotions van de huisarts, verschillende antibioticakuren en als laatste redmiddel "Roaccutane". Ik begon enthousiast aan deze kuur, want mijn dermatoloog garandeerde me dat ik hierdoor een babyzacht en gaaf gezicht zou krijgen. Na 9 maanden ben ik gestopt, vanwege het waardeloze effect en de zware bijwerkingen. De acné was alleen maar erger geworden, zelfs op plekken waar ik normaal nooit puisten had, het was verschrikkelijk. Mijn huid was zo dun geworden door dit medicijn dat het eeuwig duurde voordat een puist weg ging, en de rode plekken die achterbleven verdwenen helemaal niet. Eerlijk gezegd werd ik echt depressief en neerslachtig van dit middel, ook omdat ik er niet uit zag. Ik kwam huilend bij mijn dermatoloog aan en besloot in overleg met haar te stoppen met de Roaccutane. Dit medicijn werkte gewoon niet voor mij. Gelukkig vertelde zij me ook dat er nog 1 medicijn was waar ik wel eens heel veel baat bij zou kunnen hebben, namelijk: Spironolacton. Ik ben weer vol goede moed begonnen en vanaf die dag heb ik geen puist meer gekregen. Het is ongelofelijk, echt een wonderpil voor mij. Ik heb trouwens nog wel eens een pukkel gekregen, maar dat was alleen wanneer ik mijn medicijn vergeten in te nemen was. De volgende dag zit er dan altijd gelijk een puist, die ook de volgende dag weer weg is als ik mijn medicijn weer heb genomen. Ik slik nu 10 maanden lang 100 mg per dag, ik heb al eerder naar 50 mg proberen te zakken maar ik kreeg weer wat mee-eters en kleine pukkeltjes dus ik ben weer 100 mg gaan slikken. Op dit moment ben ik weer aan het proberen om 50 mg per dag te slikken. Me huid reageert er nu al een stuk beter op! Dat ik net begon met slikken kreeg ik zere borsten en ze zijn wat gegroeid, ook is mijn lichaamshaar wat verminderd. Dat zijn positieve bijwerkingen dus! Soms wat duizelig bij het opstaan, maar na 2 weken was dit ook weg. Ik plas misschien iets meer dan ik normaal deed. Verder geen bijwerkingen. Je dermatooloog zal dit niet zomaar voorschrijven tegen acné, maar voor diegene die echt alles geprobeerd hebben is dit misschien wel een wondermiddel. Dit medicijn is alleen voor vrouwen en dan vooral vrouwen die dus teveel mannelijke hormonen aanmaken zoals ik.
29-08-2016

Artrose

23-08-2016

Herseninfarct

ik ben nu gestopt want ik was duizelig en slikte dan maar een paracetamol dat hielp even en ik slikte dit als plas tablet en anders niet. hart en bloedverdunner en tyr nu heb ik een plastablet erbij ik heb nu geen dikke voeten meer maar miniseer dit ook want ik word gek van al die tabletten maar van de spironolacton was ik moe en duizelig en nu naar 2 dagen is dit al vermi[lees meer...]ndert dus ik slik dat niet meer net als de cholesterol tabletten was gestopt, omdat ik bijna iet meer kon lopen en toen ik gestop was ging het prima loop als een kievit
19-12-2015

Spironolacton (spironolacton)

Ik gebruik het nu 2 weken en het lichte draaierig is al minder, de lichte hoofdpijn weet ik niet zeker of dat door de medicijnen komt of door de bloeddruk. in de bijsluiter staat hoofdpijn, maar ik heb in het verleden ook door de hoge bloeddruk veel hoofdpijn gehad. ik had eerst ander plaspillen, maar daar ging mijn kalium van omlaag. deze pillen gaat je kalium omhoog of s[lees meer...]tabiel, gaat de huisarts over een maand kijken door bloedprikken of dat het goed gaat. ik heb altijd veel last van bijwerkingen van de bloeddrukmedicatie, hartkloppingen en benauwd. Pas metoprolol gehad, erge astma-aanvallen gehad. bij de andere plastabletten had ik erg last van hartkloppingen en een kalium te kort. vanaf mijn 42e last van hoge bloeddruk.
27-07-2015

Alcoholische hepatitis

mijn tepels doen zeer en mijn borsten groeien niet leuk vooral niet voor een man
31-05-2015

Hypertensie

Vroeger veel blaas-en nierbekken ontsteking gehad en daarom ws natrium/kalium stoornis volgens internist dus hoge bloeddruk gekregen. Eerst jaren lang gewone bètablokkers geslikt maar dat hielp niets. Dit medicijn hielp goed. Maar toch wel pieken en dalen in energie en ben sinds 1.5 week gestopt. Controleer mijzelf steeds met bloeddruk meter en binnenkort ff naar de huisar[lees meer...]ts. Nu toch idee dat ik vocht vast hou. Ik voel mij wel vrolijker en energieker. Ff afwachten.
18-05-2015

Cardiomyopathie

Ik krijg helaas last van jichtaanvallen in mn voet of grote teen tgv diuretica.
Pagina 1 van 3

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!