spironolacton

Oedeem (3 meningen)
Hartfalen (1 mening)

07-03-2022 | Vrouw | 71
spironolacton (12,5mg)
het werkt wel tegen hoge bloed druk. maar opgezette borsten en opgezette buik als of je weer in de overgang zit. en die ben ik al lang voorbij. dus daar ben ik niet zo bij mee. en meer kramp en de benen. wat moet je er mee en gebruik ook hydrochcloortiazide en fosinopril en deze spironolacton. en ik heb een zeer hoofd en allergie heet door de armen en rood in het gez[lees meer...]icht. had amlodipine moest er af vanwege ernstige allergie nou nu zit ik er nog mee te knoeien en al een jaar lang. ik word er helemaal gek van heb geen leven meer en de dokter weet ook niet . dat geeft mij ook een klap, gif dat vind ik, hoe moet het verder ben wanhopig heleen

14-12-2021 | Vrouw | 72
spironolacton (12,5mg)
Sinds ik van mijn huisarts dit pilletje voorgeschreven heb gekregen is de hoge bloeddruk verleden tijd en heb ik altijd slanke enkels. Ik slik ook 25 mg metroprolol erbij.

29-07-2021 | Vrouw | 63
spironolacton (12,5mg)
Nierfunctie ging achteruit moest stoppen om te kijken of het met de nieren weer beter zou gaan. Heel erg vermoeid, kon ‘s middags niets meer doen. Toename gewicht was 1 kg per week. Gebruik naast dit medicijn ook ander bloeddruk verlagers

29-07-2021 | Man | 71
spironolacton (25mg)
pijnlijke tepels moe gevoel grotere borsten niet leuk zeker niet voor een man

28-06-2021 | Vrouw | 36
spironolacton (50mg)
Haaruitval

26-06-2021 | Man | 65
spironolacton (25mg)
Vandaag 26-6-2012 voor de eerste keer ingenomen op doktersadvies. Na inname eerste pil binnen een half uur ernstige klachten. Beginnend met jeuk over het hele lichaam. Irritatie in de mond (gevoelloosheid) Verdikking van de keel en daardoor hoesten. Moeite met slikken. (nog) Geen moeite met de ademhaling. Arts gebeld en moeten verschijnen in het ziekenhuis bij de sp[lees meer...]oedeisende hulp. Injectie gehad met een beschermend middel om de symptomen te doen afnemen. Werkte vrij snel. Klachten namen af. Wel nog enkele dagen Desloratadine (5mg) moeten slikken. De rest van de dag wel last blijven houden met slikken. Neemt nu af.

02-04-2021 | Vrouw | 71
spironolacton (25mg)
Waarschijnlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik moest er na het bloed prikken gelijk mee stoppen, omdat het een gevaar opleverde voor mijn nieren, door de verstoring van mijn kalium/natrium verhoudingen

23-06-2020 | Man | 56
spironolacton (25mg)
5 maanden geslikt, iedere maand minimaal 1kg gewichtstoename, opgeblazen gevoel, jeuk en sterk vermoeid. Al vroeg overlegd met de huisarts of dit door de bijwerkingen zou komen. Het zou een combinatie zijn van factoren, minder actief door corona terwijl ik 3 a 4 uur per week intensief sport. nog even volgehouden maar ben er zelf mee gestopt. voel me nu weer stukken beter e[lees meer...]n me gewicht neemt af. bloeddruk blijft goed door nog een andere medicatie.

01-04-2020 | Man | 49
spironolacton (12,5mg)
Verschrikelijk jeuk vooral rug borst en rond tepels om helemaal gek van te worden niemand doet er wat mee helemaal gek word ik er van!!!

01-04-2020 | Man | 49

28-01-2020 | Man | 77
spironolacton (50mg)
gekregen na vaststelling aneurysma.

26-12-2019 | Man | 82

30-10-2019 | Vrouw | 75
spironolacton (25mg)
Vervelende bijwerking is dat ik erg moe ben'moet echt smiddags gaan liggen en dan slaap ik wel een paar uur,ik ben 75 en heb hier nooit eerder last van gehad

21-05-2019 | Vrouw | 67
spironolacton (12,5mg)
afschuwelijke bijwerkingen. Psychische problemen, angst, onzekerheid, niet op woorden kunnen komen, moet stoppen met les geven, gespannen spieren, steken bij nieren, huisarts dacht dat ik een herseninfarct heb gehad

16-04-2019 | Man | 79
spironolacton (100)
Opgezette gespannen buik. Toename van het gewicht tot 78 tot 83 kg. Na gebruik van Spironolacton in combinatie met Furosemide daalde mijn gewicht na 14 dagen tot 75 kg. De opgezwollen buik is weer normaal en het opgeblazen gevoel is weg. Na 14 dagen ben ik gestopte met Sprironolacton en gebruik nu alleen nog Furosemide.

12-03-2019 | Man | 79
Oedeem