Prettige feestdagen 2017!

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-12-2017

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Na een aantal maanden dit medicijn gebruikt te hebben heb ik erectieproblemen. Met de dokter afgesproken de dosis te halveren en anders er mee te stoppen om te gaan kijken naar een ander middel.
06-10-2017

Hartinfarct

Dit medicijn slik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. Ik heb hierbij totaal geen last van bijwerkingen.
19-09-2017

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Naar medicijn, waar ik nare bijwerkingen van had, zoals vermoeidheid, pijn in het hoofd, druk in het binnenoor en suizende oren. Na 5 weken mee gestopt toen ik me echt beroerd voelde en bij bloeddrukmeting bleek dat het medicijn weinig of geen effect had.
09-09-2017

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Heel veel zware spierpijn en stijfheid. Ziek van de spierpijn. Tot niets meer in staat. Mogelijk beïnvloed door fibromyalgie.
30-05-2017

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Jicht op drie plaatsen pink links en rechts en rechtervoet. Kijk eerst heel goed wat de evt, bijwerkingen kunnen zijn, heb ik dus niet gedaan.
20-11-2016

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Tijdens een bedrijfskeuring werd geconstateerd dat ik hoge bloeddruk heb. Bij de dokter kreeg ik voor 3 maanden de plastabletten voorgeschreven en daar moest ik terugkomen. Door omstandigheden ben ik na 4 maanden pas terug gegaan, eenmaal terug kreeg ik te horen dat de medicijnen blijvend waren. Nu heb ik ze voor een maand weer gehad als proef, maar nu - na 3 weken- krijg [lees meer...]ik bijwerkingen in de vorm van pijn in de onderbuik. Ik zit ben nu een half uurtje wakker, de pijn trekt al weer iets weg, ik ga morgen de dokter maar bellen. Ik heb nog twijfels om het medicijn in te nemen, maar als de pijn zo weg trekt, dan denk ik wel dat ik het vandaag nog inneem. Wordt vervolgt..
16-07-2016

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120, Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby[lees meer...] elect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosteerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct , dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen !! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en anal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. WEl begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes worden en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct !!
12-07-2016

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Hoge bloeddruk, die door van Aprovel onvoldoende onder controle meer werd gehouden.
Pagina 1 van 7

Mirena (2023) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (830) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (430) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (427) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!