hydrochloorthiazide

Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

06-07-2021 | Vrouw | 85
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Voordat ik dit gelezen heb !Had ik juist een herhalings recept besteld. Omdat ik ontdekte dat mijn dikke haardos erg verminderd was,ben ik toch even gaan kijken of Hydrchloorthiazide de oorzaak kon zijn .Volgens mij wel dus ,mijn hoofdhuid is kurk droog veel schilvertjes.Ik was al begonnen met een halve in plaats van een hele tablet te nemen.Op het ogenblik valt mijn ha[lees meer...]ar minder uit, maar even afwachten ,ik wil niet kaal worden al ben ik op leeftijd . Ben juist altijd voorzichtig met chemische middelen.Neem altijd eerst de helft.Ik ga van het standpunt uit dat ieder lichaam anders is .Misschien heb ik aan een halve voldoende.Ben niet geletterd,maar kan gelukkig zelf ook nog denken .Hoop dat u hier wat aan heeft,voor anderen. veel succes .

16-05-2021 | Vrouw | 87
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (25mg)
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

04-03-2021 | Vrouw | 34
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ik kreeg deze medicatie van de huisarts vanwege een hoge bloeddruk (140/ 100). In het begin voelde ik helemaal niks en dacht, appeltje eitje, totdat ik verder in de week kwam... De bijwerkingen begonnen met minder eetlust, deze kon ik nog makkelijk behappen. Op de 5e dag kreeg ik behoorlijk last van beven, rillingen, koude ledenmaten, hartkloppingen, een brok in mijn[lees meer...] keel, hese stem, bloeddruk steeg naar 150/121 en ik had een verhoogd hartslag. Kortom 1 en al ellende. Huisartsenpost gebeld en die vertelde mij dat dit normaal was en dat ik maar moet stoppen met het innemen van deze pillen. Positieve kant van het verhaal is dat ondanks alles. Het wel mijn bloeddruk omlaag bracht naar 125 / 80.

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (25mg)
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

27-07-2020 | Man | 82

22-03-2020 | Vrouw | 77
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.

08-08-2019 | Vrouw | 76

22-07-2019 | Man | 73
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.

13-07-2019 | Man | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Bij een bezoek aan mijn nieuwe huisarts(ongeveer 30 jaar oud)liet hij mij een A4tje zien met een onderzoek dat bij het landurig gebruik van Hydrochloorthiazide en de inwerking van de zon je huidkanker krijgt. Dus ik ben nu op zoek naar een ander middel misschien homeopatisch!

20-05-2019 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.

14-05-2019 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (25mg)
Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.

24-04-2019 | Man | 48
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal

23-04-2019 | Man | 69
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.

11-04-2019 | Vrouw | 46
Hypertensie

14-01-2019 | Man | 39
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Voor de behandeling van hoge bloeddruk. Het gaf mij naar verloop van tijd kramp in de benen en een enorme vermoeidheid. Test gemaakt met mijn huisarts en twee weken gestopt. Binnen enkele dagen had ik meer energie en de kramp ging weg.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum