ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
25-10-2018

Hypertensie

Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?
05-10-2018

Hypertensie

Ik gebruik Hydrochloorthiazide icm Enalapril maleaat tegen een hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt uitstekend. Ik ga er wel meer van plassen, maar ja, het is dan ook een 'plaspil'. Bijgevolg heb ik wel altijd dorst.
29-07-2018

Oedeem

vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen 👍😊
18-06-2018

Bloedverdunnen

droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen
02-03-2018

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Na eerst Lisinopril te hebben geprobeerd (ernstige gewrichtsklachten), in overleg met de huisarts overgestapt op Hydrochloorthiazide Actavis. Controle na twee weken bleek goed uit te vallen. M'n bloeddruk is goed. Na ca. 3,5 week ontstonden echter jeukbultjes langs de haargrens. Na ca. 5 weken zat driekwart van m'ngezicht vol bultjes, met heel veel jeuk. In de afgelopen da[lees meer...]gen ontstond het ook bij de oogleden, neusbrug en halslijn. Ik ben accuut gestopt - en de zoektocht naar een medicijn zonder bijwerkingen (bestaat dat??) gaat opnieuw beginnen!!
12-02-2018

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Geen effect en ben toen toch maar even op dit forum gaan kijken en ben best verbaasd door artikel op internet. (Mijn medicijn : url verwijderen)
30-01-2018

Hypertensie

Bij controle van mijn bloedruk bij de psyciater voor gebruik methylfenidaat bleek mijn bloedruk veel te hoog dus naar de huisarts en kreeg hydrocloorthiazide na een half jaar was hij nog niet helemaal goed mijn hart ging te snel dus Bisoprolol erbij gekregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed
27-12-2017

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Goed resultaat v.w.b. gebruik maar 26 december 2017 acuut gestopt n.a.v. de publicatie dat het gebruik van hydrochloorthiazide een hoger risico van verbranding door de zon oplevert en (nog erger) een significant hoger risico op huidkanker oplevert. Ik wil vervanging van dit medicijn want dit slik ik echt niet meer.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!