Oedeem (3 meningen)
Hartfalen (1 mening)

23-06-2020 | Man | 56
spironolacton (25mg)
5 maanden geslikt, iedere maand minimaal 1kg gewichtstoename, opgeblazen gevoel, jeuk en sterk vermoeid. Al vroeg overlegd met de huisarts of dit door de bijwerkingen zou komen. Het zou een combinatie zijn van factoren, minder actief door corona terwijl ik 3 a 4 uur per week intensief sport. nog even volgehouden maar ben er zelf mee gestopt. voel me nu weer stukken beter e[lees meer...]n me gewicht neemt af. bloeddruk blijft goed door nog een andere medicatie.

01-04-2020 | Man | 49
spironolacton (12,5mg)
Verschrikelijk jeuk vooral rug borst en rond tepels om helemaal gek van te worden niemand doet er wat mee helemaal gek word ik er van!!!

16-04-2017 | Man | 66
spironolacton (50mg)
De cardioloog gaf mij 2 x 50 mg zonder op mijn andere medicatie te letten. Na een week lag ik op de intensive care met drie infusen en 7 personen die voor mijn leven vochten. Mijn kaliumgehalte was 6,9 (dodelijk) en mijn bloeddruk was 80 over 40. Bah.

23-08-2016 | Vrouw | 69
Herseninfarct
ik ben nu gestopt want ik was duizelig en slikte dan maar een paracetamol dat hielp even en ik slikte dit als plas tablet en anders niet. hart en bloedverdunner en tyr nu heb ik een plastablet erbij ik heb nu geen dikke voeten meer maar miniseer dit ook want ik word gek van al die tabletten maar van de spironolacton was ik moe en duizelig en nu naar 2 dagen is dit al vermi[lees meer...]ndert dus ik slik dat niet meer net als de cholesterol tabletten was gestopt, omdat ik bijna iet meer kon lopen en toen ik gestop was ging het prima loop als een kievit

01-04-2020 | Man | 49
spironolacton (12,5mg)

21-09-2017 | Vrouw | 49
spironolacton (25mg)
Nierfalen, kramp, vermoeidheid, psychische klachten, algeheel gevoel van malaise. Nu voor het leven afhankelijk door de hypokaliumie. Mijn nieren zijn dus kapot. Heb veel te hoge dosering gekregen over zes jaar tijd. Eerst indapamide maar daar zakte mijn kalium dramatisch van. Van 2x100mg per dag naar 25mg. Als ik ze vergeet, loop ik binnen paar dagen vol met vocht. Slik o[lees meer...]ok 2x12 kaliumcitraat per dag! De spirinolacton werkt voor mij als filter dat ik mijn kalium nog een beetje vasthou. Loop nu al twee jaar bij nefroloog. Einde is nog niet in zicht.

29-08-2016 | Man | 90
Artrose

28-07-2011 | Vrouw | 64
Vochtophoping
Ik zou graag willen weten wie dit middel ook gebruikt en hoe deze tabletten eruit zien, bij mij staat er helemaal niks op gewoon rond en naamloos.

14-05-2009 | Man
spironolacton
Na verloop van tijd werden mijn tepels steeds pijnlijker. Daarna spironolacton gestopt en Inspra(Epleneron) gestart. Geen klachten meer van pijnlijke tepels.

28-01-2020 | Man | 77
spironolacton (50mg)
gekregen na vaststelling aneurysma.

26-12-2019 | Man | 82

30-10-2019 | Vrouw | 75
spironolacton (25mg)
Vervelende bijwerking is dat ik erg moe ben'moet echt smiddags gaan liggen en dan slaap ik wel een paar uur,ik ben 75 en heb hier nooit eerder last van gehad

12-03-2019 | Man | 79
Oedeem

19-12-2015 | Vrouw | 48
spironolacton (25mg)
Ik gebruik het nu 2 weken en het lichte draaierig is al minder, de lichte hoofdpijn weet ik niet zeker of dat door de medicijnen komt of door de bloeddruk. in de bijsluiter staat hoofdpijn, maar ik heb in het verleden ook door de hoge bloeddruk veel hoofdpijn gehad. ik had eerst ander plaspillen, maar daar ging mijn kalium van omlaag. deze pillen gaat je kalium omhoog of s[lees meer...]tabiel, gaat de huisarts over een maand kijken door bloedprikken of dat het goed gaat. ik heb altijd veel last van bijwerkingen van de bloeddrukmedicatie, hartkloppingen en benauwd. Pas metoprolol gehad, erge astma-aanvallen gehad. bij de andere plastabletten had ik erg last van hartkloppingen en een kalium te kort. vanaf mijn 42e last van hoge bloeddruk.

27-07-2015 | Man | 51
Alcoholische hepatitis
mijn tepels doen zeer en mijn borsten groeien niet leuk vooral niet voor een man

31-05-2015 | Vrouw | 45
spironolacton (1mg/ml)
Hypertensie
Vroeger veel blaas-en nierbekken ontsteking gehad en daarom ws natrium/kalium stoornis volgens internist dus hoge bloeddruk gekregen. Eerst jaren lang gewone bètablokkers geslikt maar dat hielp niets. Dit medicijn hielp goed. Maar toch wel pieken en dalen in energie en ben sinds 1.5 week gestopt. Controleer mijzelf steeds met bloeddruk meter en binnenkort ff naar de huisar[lees meer...]ts. Nu toch idee dat ik vocht vast hou. Ik voel mij wel vrolijker en energieker. Ff afwachten.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum