Ervaringen met Coversyl Plus

perindopril / indapamide

Hoge bloeddruk (5 meningen)

19-09-2016 | Man | 52
perindopril / indapamide (10/2,5mg)
Hoge bloeddruk
Na vele andere nu eindelijk wel een eindelijk eentje gevonden dat mijn bloeddruk (van nature) omlaag krijgt. En dat zelfs al na 1 uur na de eerste tablet inname. Ik kreeg de 10mg/2.5mg voorgeschreven maar aangezien mijn bloeddruk nu rond de 11/7 is denk ik met lager dosis 5mg/1.25 in de toekomst al meer dan genoeg zal zijn. Probeer nu half tabletje in te nemen voorlopig. [lees meer...]Had vroeger ook veel last van hoofdpijn en sedert de inname van coversyl plus nog geen hoofdpijn meer gehad dus hopelijk werkt het daar ook voor.

31-03-2015 | Man | 165
perindopril / indapamide (10/2,5mg)
Hersenbloeding
vooreerst een bloeding op mijn linkeroog en een paar maand later hersenbloeding vooral met hevige hoofdpijn. geen spraakgebrek of verlamming gehad - dat was een geluk. Nu na 4 jaar neem ik nog coversyl en soms denk ik, het is niet meer nodig, want ik voel mij heel goed.

07-11-2013 | Man | 51
perindopril / indapamide (5/1,25mg)
Hoge bloeddruk
Ik neem het meestal vroeg in. Ik heb ook het idee dat ik eerder geirriteerd ben en heb ook een korter lontje gekregen. Wat vaker hoofdpijn.

11-12-2011 | Man | 39
perindopril / indapamide
Het medicijn doet prima wat het moet doen, namelijk mijn bloeddruk verlagen. Een groot probleem voor mij is dat het hardlopen dat ik al jaren doe een stuk slechter gaat. Al zeven jaar loop ik elk jaar een marathon, maar nu heb ik al moeite om 10, 15 kilometer achter elkaar hard te lopen. soms moet ik na 5 kilometer al bijna overgeven. Ik haal ook het tempo niet meer dat ik[lees meer...] eerder met gemak liep. Ik denk er sterk over om een andere variant uit te proberen.

01-12-2011 | Man | 60

14-07-2011 | Man | 52
Hoge bloeddruk
over het algemeen tevreden ik gebruik het in combi met metoprolsuccinaat 50 mgr dit ivm hartkloppingen s,nacht. ik neem het s,avonds om 22:00 in en heb verder nergens last van ,behalve dat mijn erectie minder is. gisteren uitslag gehad van specialist, bloeddruk is nu in orde en na aanleiding van mijn laatste klacht ga ik nu metopprolol afbouwen

27-12-2010 | Man | 79
Hart/oedeem
Het bestanddeel voor terugdringen van het oedeem werkt goed maar de coversyl zelf verlaagt de toch al lage bloeddruk nog verder met vermoeidheid als gevolg. Ga vanmiddag naar de huisarts om dat eens te bespreken. Voorheen gebruikte ik voor het hart Tildiem en tegen het oedeem Furosemide maar het kaatste middel had nadelige bijwerkingen op de vergrootte prostaat.

02-10-2010 | Man
Hoge bloeddruk.
neem het meestal vroeg in,maar ik denk dat het na de middag al uitgewerkt is heb ook het idee dat ik eerder geiriteerd ben en ook een korter lontje heb gekregen,voordat ik de medicijnen gebruikte had ik nooit last van druk in mijn hoofd,nu wel.

16-04-2010 | Man
perindopril / indapamide
Oedeem, spieraandoening in de voeten
Ik gebruik het inmiddels tien dagen omdat het oedeem in beide benen niet verdwijnt. Uitvoerig onderzoek leverde alleen een lekkage van de nier(en) op. Daardoor zou het oedeem kunnen zijn ontstaan, aldus de internist. Hij is voorlopig niet bereikbaar. De Coversyl dient min of meer als experiment omdat geen andere oorzaak voor het oedeem en/pf de spieraandoening werd aanget[lees meer...]oond. We wachten af.

18-03-2010 | Man
Bloeddruk

15-03-2010 | Man
Te hoge bloeddruk
werkt heel goed bij mij, maar dan wel de originele coversyl plus en niet de goedkopere variant die i.v.m de bezuinigingen door de verzekering niet meer vergoed wordt, alleen op aandringen van de huisarts.

28-11-2011 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
ook de combinatie van deze middelen (motorpolol + coversyl plus) is niet optimaal. bloeddruk schommelt.

14-04-2011 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Ik gebruik het nu 4 weken Coversyl Plus 5mg. Ik heb last van oorsuizen, slechter zien, erge hoofddpijn, koude handen en wat ik nog het ergste vind dat ik zo moe ben. Heb het tegen de cardioloog gezegd, maar zij reageert er niet op. Mijn bloeddruk is wel om laag gegaan, maar heb af en toe een te hoge polsslag. Nu moet ik bètablokker bisprolol 2,5 mg gaan gebruiken is wel ee[lees meer...]n lage dossering, maar ik heb gekeken naar de bijwerkingen en daar wordt je ook niet blij van, dus ik weet niet of ik dit ook ga doen. Sommige worden er dik van en daar zit ik niet op te wachten, ik probeer juist wat af te vallen. Wie heeft ervaring met dit medicijn. Ik ben nog zeer actief en zit niet te wachten om binnenkort niets meer te kunnen doen.

11-03-2011 | Vrouw | 65
Hypertensie
droge ogen

23-01-2011 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
kan niet meer zonder, wel tevreden

29-10-2010 | Vrouw
perindopril / indapamide
Hartfalenmijn hart geeft mij een beter gevoel daardoor ook meer rust