Lisinopril/Hydrochloorthi...

lisinopril / hydrochloorthiazide

Hartfalen (1 mening)

20-05-2019 | Vrouw | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide (20)
Na Valsartan overgestapt op lisinopril, daarmee opgehouden wegens diarree. Nu Losartan kalium en meteen weer diarree

06-08-2017 | Vrouw | 61
lisinopril / hydrochloorthiazide (20/12,5mg)
Hoge bloeddruk geconstateerd bij poliklinisch onderzoek, (toen 51 jaar, gezond gewicht). Internist schreef lisinopril en hydrochloorthiazide voor (30mg/25 mg) in 2007, oorzaak onbekend. Controles bij huisarts, maar de bijwerkingen namen snel toe, hoesten, tinnitus, vermoeidheid en uitdroging. Op eigen aandringen dosering verlaagd naar 20mg/25mg. Bloeddruk bleef constant d[lees meer...]us ok. Bijwerkingen bleven wel en sinds een jaar ook duizeligheid en evenwichtstoornis. In overleg met huisarts gestopt met lisinopril, slik nog wel hydrochloorthiazide 12,5 mg. Bloeddruk is ietsje toegenomen (140/85). Probeer nu ook Serrapeptase, voedingssupplement dat ook positieve cardiovasculaire invloed heeft. Ik ben minder moe, duizeligheid is afgenomen, tinnitus is gebleven. Ik geef het niet op, ik blijf zoeken naar een oplossing want lisinopril slik ik nooit meer.

23-01-2016 | Vrouw | 62
lisinopril / hydrochloorthiazide (20/12,5mg)
Het middel zal ongetwijfeld soms een oplossing zijn, maar ik vind het een crime. Ik heb dit middel gekregen toen met gebruik van Atenolol en plaspil mijn bloeddruk ineens door het dak ging. Deze ACE-remmer heeft geen werking, alleen bijwerking. Dinsdag moet ik op controle en dan laat ik weten dat ik hiermee stop. Ik word er dermate slaperig van, dat ik niet goed meer durf [lees meer...]auto te rijden. Zere longen van het hoesten, hoofdpijn, gewoon niet lekker voelen, somberte.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum