Ramipril/Hydrochloorthiazide

Hartritmestoornissen (1 mening)
Hartklachten (0 meningen)

12-04-2019

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

De fabrikant van mijn Triatec is Sanofi maar die staat helaas niet in uw lijst, dus heb ik maar een andere ingevuld
17-10-2015

Hypertensie

29-09-2015

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

In 2013 in het ziekenhuis gelegen met hoge bloeddruk. Medicijnen ingesteld op hoge bloeddruk met o.a. Metoprolol 47,5 mg Ramipril 5 mg. Amlodipine 5 mg. Ace 12,5 mg Hierna de bloeddruk weer onder controle soms nog wel eens uitschieters. Wel zelf regelmatig de bloeddruk controleren.
08-07-2015

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

Voor het afgelopen halfjaar heb ik Ramipril HTC 1 jaar niet gebruikt en daarvoor bijna 7 jaar wel, zonder enig probleem. Sinds mijn hergebruik vanaf begin dit jaar heel vervelende droge hoest, afgewisseld met slijmhoest; gewichtsverlies en verminderde eetlust, algehele vermoeidheid en lusteloosheid, verminderd libido. Gisteren in overleg met huisarts besloten om voorlopig [lees meer...]te stoppen met Ramipril en wonderbaarlijk: vandaag pas één hoestje gehad. Nu nog te vroeg voor oordeel over andere symptomen maar de hoest was het meest irritant in het dagelijks functioneren dus ik ben al heel tevreden met het snelle resultaat op dat punt.
04-05-2012

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

Ik slik in verband met mijn hoge bloeddruk sinds 2006 al het medicijn Ramipril. In combinatie met Hydrochloorthyazide sinds 2009 elke dag. Heb in verhevigde vorm een nare kriebelhoest wat zich vooral 's morgens voordoet. Ik heb sterk de indruk dat dit ontstaan is door het gebruik van Ramipril, immers: het staat op de bijsluiter vermeld als bijwerking! Kan geen ochtend[lees meer...] meer zonder hoesten, keelschrapen. Komt van zeer diep! Heel hinderlijk. Ook ben ik gaan snurken sinds het gebruik van dit medicijn. Arts haalt zijn schouders op, maar ik vind het zelf zeer lastig dat ik altijd mijn keel moet schrapen en niet kan stoppen hiermeer. Het is verhevigd de laatste tijd. Ook heb ik vrijwel geen libido meer. Ik ben vrouw, 61 jaar en fulltime werkend in het onderwijs. Ben benieuwd of er meer mensen dit verschijnsel herkennen van Ramipril.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum