Ervaringen met Domperidon Tabletten

Misselijkheid (22 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Maagzuur (2 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (2 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)
Maagzweer (1 mening)
Reflux (1 mening)

23-06-2013 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Ik slikte een enkele keer domperidon bij misselijkheid. Nu niet meer aangezien er mensen aan dit medicijn zijn overleden en dit medicijn uit de apotheken gehaald zou moeten zijn. Dit wordt alleen maar weinig bekend gemaakt. (Redactie: zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Domperidon voor meer informatie, team van mijnmedicijn)

19-06-2013 | Man | 48
Maagzuur
De ervaring van Domperidon is verschillend. Gebruik daarnaast nog 2 maal daags Pariet. Ook een medicijn voor de maag. Even weer terug naar het medicijn Domperidon. Ik heb ondanks dit medicijn nog vrij veel last van maagzuur en neem dus af en toe een rennie en dat helpt dan wel, maar slik dat dus niet teveel, want ook rennie is slecht voor de gezondheid.

16-06-2013 | Vrouw | 42
Reflux
Ik slik dit middel tegen misselijkheid en om mijn maaginhoud sneller kwijt te raken o.a door Obstipatie-klachten.door de reflux kun je nogal gauw last hebben van eten dat terugloopt de slokdarm in.en aangezien ik gauw misselijk ben,is dit middel voorgeschreven om te voorkomen dat dit gebeurd.Daarnaast gebruik ik Nexium(4 x 40mg)ter bescherming van de maag en daardoor kan i[lees meer...]k ''normaal eten'',ook voor de Reflux en gebruik soms lactulose,om de stoelgang te bevorderen,vanwege Obstipatie.Ik heb niets tegen dit middel al hoor je er wel hele negatieve dingen over.Mijn huisarts is van mening dat ik nog geen ander medicijn hoef ipv de Domperidon,omdat er nog niet is 'aangetoond' dat dit middel echt een gevaar voor de gezondheid oplevert.(anders had hij dat allang gedaan,aldus de Huisarts)

03-06-2013 | Vrouw | 29
Misselijkheid
Het werkt prima en ervaar geen bijwerkingen. Al die spookverhalen over domperidon zijn van toepassing op mensen die er al problemen mee hebben en ook nog hartproblemen hebben. Ik gebruik het al jaren. Niet elke dag, maar alleen als ik het nodig heb. Ben dan niet meer misselijk!!! Heerlijk. En kan dan gewoon weer wat eten. Aanrader dus!

20-05-2013 | Vrouw | 35
Auto-immuunziekte
Dankzij de domperidon kan ik weer eten zonder beroerd te worden, ik gebruik het nu een half jaar en heb er geen enkel probleem mee. Voordat ik domperidon had, gebruikte ik metocloperamide, maar dat gaf wel vervelende bijwerkingen (maagpijn).

11-05-2013 | Vrouw | 20
domperidon
Ik heb gastroparese en slik al een half jaar 4 keer per dag 2 tabletten van 50mg, om de maagwerking te versnellen. Over het algemeen tevreden, ik ben minder misselijk, minder opgeblazen en mijn eetlust is verbeterd. Ondanks de hoge dosering weinig bijwerkingen, behalve dat mijn menstruatie af en toe uitblijft. Niks om me zorgen om te maken volgens mijn huisarts.

05-05-2013 | Vrouw | 36
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Vind het ondanks de negatieve verhalen die je nu hoort een fantastisch middel. Als mijn 'buik het niet doet" helpt dit snel en effectief. Vroeger lag ik soms nachten wakker met een dikke buik en moest ik rondjes lopen om de lucht er wat uit te krijgen. Met domperidon is dat niet meer nodig en komt de boel weer op gang. Geen enkel bijeffect gehad. Ik gebruik het niet heel v[lees meer...]aak, maar wel al een flink aantal jaren wanneer nodig.

11-04-2013 | Man | 42
Maagklachten
Domperidon jaren s'nacht genomen vanwege een zeer hinderlijke opgeblazen gevoel buik. Eerste jaren heb ik er redelijk baat bij gehad. De laatste jaren regelmatig wegens hartritme stoornissen de huisarts bezocht! Niet wetende dat dit veroorzaakt werd door de domperidon! Nu enkele weken niks meer genomen en geen last meer van bijwerkingen!!!! Mis wel een hulpmiddel voor m[lees meer...]ijn opgeblazen gevoel, lig regelmatig s'nachts wakker.

29-03-2013 | Vrouw | 40
domperidon
let op: dit medicijn is gelinkt aan plotselinge hartstilstand bij vrouwen. Voorjaar 2013 in het nieuws geweest.

23-03-2013 | Vrouw | 50

13-03-2013 | Vrouw | 44
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Domperidon afgelopen jaar af en toe gebruikt, als mijn Prikkelbare darm klachten weer opspeelden. Hielp erg goed tegen de misselijkheid veroorzaakte door de slechte darm peristaltiek. Helaas gaf het daarna soms wel additionele darm klachten. Ernstiger waren de hartkloppingen die ik ervan kreeg. Daarom slik ik deze medicijnen niet meer.

24-07-2012 | Vrouw | 23
Maagzweer
Doordat ik heel veel pijn stillers heb moeten gebruiken heeft mijn maag het flink te verduren gehad. Ik gebruik nu nog oxynorm en omdat je de bijwerking misselijkheid/braken is slik ik een half uur van te voren een domperidon tablet. Dit is voor mij zeer effectief! Afgelopen jaar ben ik heel vaak misselijk geweest door medicatie, en ook door pijn en de domperidon heeft toe[lees meer...]n echt goed geholpen. Ik moest het altijd en half uur voor de maaltijd innemen. Bijweringen: winderig heid, maar niet heel erg.

12-01-2012 | Vrouw | 67
Maagzuur
ervaring is heel goed, ik had een scheurtje in mijn middenrif. daar heb ik nu geen last meer van. na 1,5 uur. ik ben een keer gestopt toen kwam het terug.

04-01-2012 | Vrouw | 26
domperidon
Ik gebruik dit middel het meest tegen misselijkheid tijdens mijn menstruatie, maar ook als ik het gevoel heb dat mijn eten niet goed zakt, of als ik me gewoon een beetje misselijk voel. Ik heb het altijd bij me, gewoon, voor het geval dat. Het werkt heel erg goed, lucht bij mij binnen een kwartier enorm op. Ik heb het nooit langdurig gebruikt, alleen af en toe een pilletje[lees meer...] als het nodig is.

06-04-2011 | Vrouw | 27
Misselijkheid braken
Dit werkt goed aangezien ik veel last heb van bijwerkingen van de morfinepleisters werkt dit antibraakmiddel nu wel goed in deze dosering na inbrengen heb je wel de neiging dat je moet poepen.

23-01-2011 | Vrouw | 74
Slokdarm
om eten te laten zakken. gebruik dagelijks