Ervaringen met Domperidon Tabletten

Misselijkheid (22 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Maagzuur (2 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (2 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)
Maagzweer (1 mening)
Reflux (1 mening)

23-01-2011 | Vrouw | 67
Evenwichtsstoornissen
ik heb gelukkig nergens last van

23-01-2011 | Vrouw | 63
Maagklachten
als ik het een keer vergeet merk ik het direct

21-09-2010 | Vrouw
domperidon
Misselijkheid en overgeven bij migraine
Voor het eerst een migraine aanval meegemaakt. Het was echt een hel, heel heftig. Ik voelde me totaal hulpeloos. Begon 's ochtends met een bonzend hoofd aan een kant achter rechteroog. Daarna steeds erger en veel overgeven. Kon na2 uur niet meer praten, gezicht voelde bijna verlamd. Ogen kon ik bijne niet meer open doen en met iedere beweging enorme pijnen en weer overgeve[lees meer...]n. Van huisartsenpost eerst Maxalt smelttablet en zetpillen primperan gekregen. Hielp maar zeer matig. iets van het scherpe van de pijn was eraf. Maar daar is ook alles meegezegd. overgeven en pijn en andere klachten bleven voor 90% bestaan. Na 28 uur ellende (geen seconde kunnen slapen ook, niets kunnen drinken) Van huisarts uiteindelijk gewoon ordinaire zetpillen diclofenac 50 en paracetamol 1000 gekregen in combinatie met domperidon... en na 45 minuten eindelijk iets beter en 15 minuten in slaap gevallen, na paar uur wat kunnen drinken, en helemaal niet meer gespuugd!

21-08-2010 | Man
domperidon
Verlichting misselijkheid door psychosomatische klachten
tot nu toe weinig verschil gemerkt, erg zwak medicijn

25-07-2010 | Vrouw
Misselijkheid
Ik gebruik deze medicatie al meer dan 3 jaar tegen misselijkheid a.g.v. bijwerkingen andere medicatie en verminderde peristaltiek maag/darmen waardoor voeding langer in mijn maag blijft. Ben zeer tevreden over de domperidon; indien nodig neem ik extra en heeft dan altijd direct resultaat.

03-07-2010 | Vrouw
Teruggelopen melkproductie
Ik heb ruim 4 maanden na mijn bevalling de mirenaspiraal laten plaatsen. In mijn geval liep hierdoor de melkproductie af. Dat is best een probleen als je kind geen kunstvoeding lust en geef hem eens ongelijk!!!! Hierdoor had ik dus wel een flink probleem. Mijn kind huilde veel en lag ongeveer de hel;e dag gefrustreerd aan een lege borst. Om die reden ben ik Domperidon gaan[lees meer...] gebruiken, het werkt echt fantastisch en in mijn geval al na een paar uur! Normaal kan het wat langer duren voordat je het effect ervaart. Ik vindt het erg jammer dat Domperidon niet gegegistreed staan als een lactatie ondersteunend middel. Domperidon zorgt ervoor dat de prolatine(melkmakend hormoon) spiegel in het bloed wordt verhoogd, wat er weer voor zorgt dat je lichaam meer moedermelk gaat produceren. Ideaal als het niet lukt om de melkproductie te verhogen nadat de gebruikelijke adviezen geen effect blijken te hebben.

25-05-2010 | Vrouw
Misselijkheid
Domperidon werkt super snel tegen misselijkheid. Ik heb geen last van bijwerkingen en ben echt tevreden over dit middel. Ik gebruik het middel nu 4 jaar, zo'n 3x per week. Nu heb ik het al drie weken niet meer gebruikt en probeer ik met het medicijn te stoppen. Misselijkheid is wel minder geworden nu. Geen idee of ik op een gegeven moment juist misselijk werd van het midde[lees meer...]l?

14-03-2010 | Man
Maag pijn

16-12-2009 | Vrouw

02-12-2009 | Man
domperidon
Tijdelijk middel tot verder onderzoek
Voor mij een tijdelijk middel tegen de misselijkheid en eventuele darm/buikklachten. Voor mij gevoel onderdrukt het de misselijkheid enigzins, volle gevoel ed blijf ik nog houden maar de braakneigingen zijn iedergeval sterk verminderd

18-10-2009 | Vrouw
Misselijkheid
Dit middel doet inderdaad weinig. Ik heb er nooit echt wat aan gehad. Het lijkt meer op een placebo effect...het zijn net snoepjes, het is een heel licht middel maar het doet dus ook zeer weinig.

27-05-2009 | Vrouw
Misselijkheid
Domperidon doet helemaal niets voor misselijkheid. Een bespottelijk medicijn.

27-01-2009 | Man
Maag,darm

09-01-2009 | Vrouw
Te trage maagdoorgang
Mijn eten bleef te lang in mijn maag en werdt daar opgeblazen en duizelig van als ik dit weer heb gebruik mijn voorgeschreven Domperidon het is nu vrij in de handel en goedkoper want sinds vorig jaar werdt het uit het ziekenfonds pakket gedaan en moest per maand 22e betalen bij de aphoteek bij het kruitvat betaal ik 3.65 per 30 stuks,het is ook een goed migrene middel

28-10-2008 | Vrouw
Luie maag
Door te weing peristaltiek van de maag, blijft het voedsel te lang in mijn maag, waardoor allerlei akelige gevolgen, zoals zuurbranden, opboeren etc. Door het gebruik van Domperidon ben ik van dat probleem af. Eventueel kan ik voor het slapen gaan nog een tablet nemen. Ik ervaar geen bijwerkingen en het gebruiksgemak is optimaal.