Ervaringen met Domperidon Tabletten

Maagklachten (3 meningen)
Maagzuur (2 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (2 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)
Maagzweer (1 mening)
Reflux (1 mening)

24-07-2019 | Man | 17
Misselijkheid
Prima medicijn. Heb het 2 maanden geslikt, in eerste instantie voor misselijkheid bij het starten van gebruik van antidepressiva. Maar ik merkte dat het ook hielp tegen maagklachten die ik al had, dus bleef het slikken. Gestopt omdat er een risico is op hartritme stoornissen in combinatie met antidepressiva.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Deed voor mijn gevoel helemaal niets. De misselijkheid was nog precies hetzelfde.

17-04-2015 | Vrouw | 18
domperidon (30mg)
Misselijkheid
Ik kreeg dit medicijn voor mijn misselijkheid. Ik kampte met erge misselijkheid zonder diagnose. Nu heb ik wel een diagnose, namelijk Gastroparese. Een vertraagde maag. Domperidon werkte oké (maar niet eens een kwart zo goed als Ondansetron (Zofran)). Het gaf in het begin geen bijwerkingen maar na een maandje wel. Mijn menstruatie stopte en ik kreeg een opgejaagd gevoel. O[lees meer...]ok sloeg mijn hart wel eens een tik over of tikte het naar mijn gevoel te snel. Hierna stopte ik, ik vond dit enge bijwerkingen. Maar los van de bijwerkingen was het goed spul.

13-07-2023 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Domperidon tijdelijk gekregen voor misselijkheid. Had bijna geen effect op de misselijkheid. Na eerste keer nemen erge hoofdpijn gekregen, angstig gevoel, hartkloppingen, benauwdheid en heel moe. Hoofdpijn ging daarna weg maar de andere bijwerkingen niet en nog steeds heel misselijk dus gestopt.

26-06-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Helemaal geen effect met deze hierna overgestapt op metoclopramide en heb deze met gewenst effect 4,5 jaar geslikt.

16-06-2022 | Vrouw | 22
Misselijkheid
Ik heb al meer dan een jaar enorm last van misselijkheid, druk op de maag en soms kokhalzen. Domperidon gebruik ik nu een maand of 9 (diagnose heb ik nogsteeds niet…) ik slik domperidon niet elke dag. Ik doe met 30 tabletjes ongeveer 6 tot 8 weken. Ondanks dat dit middel als gevaarlijk bestempeld word, kan ik gewoon echt niet zonder. Als je een tablet inneemt geeft dit sne[lees meer...]l verlichting, meestal binnen 20 minuten. Overgeven/kokhalzen en maagpijn verminderen heel erg bij inname. Wel merk ik nu in het langer gebruik dat ik wat meer last krijg van hartkloppingen en dat het middel steeds iets minder goed lijkt te werken. Waar ik eerst aan 1 tablet genoeg had, neem ik er nu soms 2 op een dag. Lijkt dus op gewenning…

10-07-2023 | Vrouw | 23
Misselijkheid
Ik heb een autoimmuunziekte van mijn maag en ook last van veel maagpijn/misselijkheid. Daarbij ook pds. Dit medicijn zo’n 1,5 jaar gelden gekregen voor zo nodig gebruik in goed overleg met arts. Ook al lees je vaak veel over nare bijwerkingen, ik heb na al die tijd nog weinig last. Ene keer gebruik ik weken niet en dsn weer paar dagen achter elkaar. Medicijn werkt bij mij [lees meer...]snel (binnen 15/20 minuten na inname). Het is nog altijd even effectief en ben erg tevreden.

29-01-2023 | Vrouw | 24
Misselijkheid
Door pds vaak misselijk of buiklast. Een klein halfuurtje na inname merk je een duidelijk verschil. Gemakkelijk in te nemen als instanttablet. Weinig bijwerkingen

23-06-2013 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Ik slikte een enkele keer domperidon bij misselijkheid. Nu niet meer aangezien er mensen aan dit medicijn zijn overleden en dit medicijn uit de apotheken gehaald zou moeten zijn. Dit wordt alleen maar weinig bekend gemaakt. (Redactie: zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Domperidon voor meer informatie, team van mijnmedicijn)

03-06-2013 | Vrouw | 29
Misselijkheid
Het werkt prima en ervaar geen bijwerkingen. Al die spookverhalen over domperidon zijn van toepassing op mensen die er al problemen mee hebben en ook nog hartproblemen hebben. Ik gebruik het al jaren. Niet elke dag, maar alleen als ik het nodig heb. Ben dan niet meer misselijk!!! Heerlijk. En kan dan gewoon weer wat eten. Aanrader dus!

04-01-2021 | Man | 30
Misselijkheid
Hoewel dit middel erg goed werkt wilt de dokter me dit niet voorschrijven. Ik vind het prettig om soms een tabletje te nemen tegen de misselijkheid. (..) (Red: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via e[lees meer...]en voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

15-10-2015 | Vrouw | 44
Misselijkheid
Het medicijn werkt fantastisch tegen mijn misselijkheid tgv mijn pds. Echter heb ik wel enkele bijwerkingen een ingetrokken tepel, en mijn menstruatie is lamgelegd door dit middel. Ik ben ooit een periode gestopt toen kwam mijn menstruatie weer opzetten.

23-03-2013 | Vrouw | 50

23-05-2017 | Vrouw | 55
Misselijkheid
had last van misselijkheid en duizelingen, kreeg dus dompiridon. De eerste avond (had die dag in de middag en bij avondeten ingenomen) begonnen mijn vingers gigantisch te jeuken (alsof je in de brandblaren was geweest) de volgende ochtend waren de vingers die gejeukt hadden helemaal opgezwollen. Vingers blijven nu krom staan, omdat de huid erg gespannen is, vingers voelen [lees meer...]warm en pijnlijk aan. De dag erop nog steeds ingenomen, en de jeuk blijft. Ook krijg ik vermoeiende spierpijn in heup en benen (alsof ik een marathon heb gelopen). In het verleden (minstens 6 jaar geleden) heb ik ook ooit dit product gebruikt en in die tijd had ik ook last van jeukende handen (al heb ik de link toen niet gelegd bij de medicatie). Ben nu maar gestopt, en ga vandaag terug naar de huisarts.

30-08-2015 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Ik gebruik al vele jaren deze tabletten - alleen als ik misselijk ben - dan werkt het als een dubbeltje in een automaat: al na 5 minuten is de misselijkheid dan weg! Zonder enige bijwerking!