ziekte

Misselijkheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor misselijkheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: misselijkheid

Zofran

28-10-2021 | Vrouw | 57
Misselijkheid
Uitgedroogd door onophoudelijk spugen, constant misselijk, na besmetting met het norovirus. Heb een maagprobleem.

03-09-2021 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Misselijk door antibiotica. Enkele dagen metoclopramide erbij, wat ervoor zorgde dat ik de kuur kon afmaken. Wel meer vermoeid naar mijn idee. Zodra t kon weer met dit medicijn gestopt. Extra vermoeidheid verdween ook weer.

27-03-2021 | Vrouw | 42
Misselijkheid na narcose

04-01-2021 | Man | 30
Misselijkheid
Hoewel dit middel erg goed werkt wilt de dokter me dit niet voorschrijven. Ik vind het prettig om soms een tabletje te nemen tegen de misselijkheid. (..) (Red: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via e[lees meer...]en voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

22-12-2020 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel tegen misselijkheid na narcose. Na het tweede tabletje begon mijn tong en rug krom te trekken. Binnen enkele minuten verkrampte mijn hele lichaam en kon ik niets meer bewegen. Ik lag met verkrampte ledematen, rug, buik, nek, alles op bed. Mijn ogen waren wijd opengesperd en ik kon alleen mijn ogen bewegen. Ademen was heel zwaar. Met spoed is er een arts[lees meer...] gekomen die mij een middel gaf dat mijn lichaam deed ontspannen en waarvan ik direct in slaap viel. Na uren geslapen te hebben werd ik wakker en weer binnen enkele minuten kon ik niets meer bewegen. De arts kwam weer langs en weer ging ik slapen. Na het ontwaken ging het redelijk goed.

10-12-2020 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Ik heb dit medicijn ene paar keer gekregen. Ik had regelmatig last van overgeven en misselijkheid. Ik kwam regelmatig op spoed terecht omdat het overgeven zo erg was en kreeg een infuus met primeran. De misselijkheid ging over maar mijn hartslag ging omhoog. Deze was in rust zelfs 160 nooit de link gelegd en ook de dokters niet dat dit de medicatie was. Toen ik op Ibiza zi[lees meer...]ek werd en een soort van voedselvergiftiging kreeg heb ik daar primperan tabletten gekregen. Ik voelde me zo slecht dat ik daar op spoed kwam en dat mijn reactie op deze medicatie zo erg was dat ze dachten dat ik aan de drugs was. Ook daar maakte niemand en ik ook niet de link met primperan. Rotvakantie gehad en ze hebben me onder de kalmeringstabletten gestoken maar ik moest dus nog steeds primperan nemen. Pas maanden later heb ik zelf de puzzel gelegd en de test gedaan. Ik nam terug een primperan en daar was de aanval. Kalmeringstabletten genomen en 2 dagen later was mijn puzzel compleet! Na een operatie kreeg ik dit middel ook en telkens kreeg ik te horen probeer u rustig te houden dit is het effect van de narcose! Dikke zever !! Primperan is een middel dat je echt ziek kan maken! Het verbaast me elke keer nog steeds dat ze me vragen hebt u een allergie en dat ik primperan opschrijf dat er dokters raar opkijken! Dit komt niet meer in mijn lichaam.

Ondansetron

08-10-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen voor aanhoudende ernstige misselijkheid. Na het proberen van domperidon, mebeverine, omeprazol en metaclopromide die allemaal niet werkte, was dit het eerste medicijn dat wel degelijk effect had. Slik het sinds een week en de misselijkheid is voor 80% verdwenen.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Deed voor mijn gevoel helemaal niets. De misselijkheid was nog precies hetzelfde.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

Haldol

04-08-2020 | Man | 21
haloperidol
Misselijkheid
Ik slik Haldol tegen misselijkheid en braken, het werkt goed alleen heb ik een heel laag libido gekregen door de Haldol. Ik slik het samen met citalopram. Helaas kan ik niet stoppen want de misselijkheid is heel erg aanwezig en heb al veel anti misselijkheid medicijnen gehad die niet werkten.

Pantoprazol

06-07-2020 | Vrouw | 18
pantoprazol
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

Metamucil

05-07-2020 | Vrouw | 18
psylliumzaad
Misselijkheid
Had deze gekregen van MDL-arts tegen misselijkheid, maar de misselijkheid werd er alleen maar erger van.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).

01-03-2020 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Vanaf 6 weken zwangerschap was ik continue misselijk. Ik kon nog wel eten binnenhouden maar het maakte me wanhopig en ik kon niet langer meer voor mijn kinderen zorgen en werken. Na één telefoontje met de huisarts kreeg ik Emesafene tabletten voorgeschreven. Ik begon met 1 tablet in de avond, maar al snel opgehoogd naar 1,5 tablet (ze zijn deelbaar) en toen naar 2 per 24u.[lees meer...] Wat een uitkomst! Ik voelde me meteen een ander mens. Op sommige momenten nog wel enige misselijkheid maar goed te doen. Dit is mijn vierde zwangerschap en ik had nog nooit gehoord van Emesafene. Ik begrijp niet waarom dit medicijn niet veel vaker wordt geadviseerd aan vrouwen met zwangerschapsmisselijkheid. Wat wordt er nog veel onnodig geploeterd. Dit medicijn kan zo veel verlichting geven, is veilig in gebruik en de bijwerkingen vielen bij mij enorm mee. Soms werd ik er wat suf van, maar dit kan ook ‘gewoon’ door de zwangerschap zijn gekomen.

Motilium

23-01-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb enorm veel last van misselijkheid. Heb een zwakke maag. Ik ben enorm snel misselijk maar niet gemakkelijk over. Als ik misselijk ben helpt het, maar het doet geen wonderen. Wél geeft het me een gerust gevoel dat ik motilium kan nemen, en dat mijn misselijkheid langzaam aan zal verdwijnen. Ik las hier enkele reacties dat motilium niet helpt bij braken.. Wanneer je bu[lees meer...]ikgriep hebt werkt dit natuurlijk niet, dan wilt je maag alle maaginhoud verwijderen aangezien er een virus in zit. Ik denk dat er geen medicijnen bestaan om overgeven/braken te stoppen. Wél om misselijkheid tegen te gaan, en hiervoor is motilium een doeltreffend medicijn.

20-11-2019 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

19-11-2019 | Vrouw | 35
Misselijkheid
Sinds de 6e week van mijn zwangerschap erg misselijk de hele dag door. Nu deze tabletten en veel minder misselijk. Ik lig nog steeds de hele dag, maar het is beter te doen en ik slaap er lekker door waardoor de tijd wat sneller gaat. Hopelijk worden de bijwerkingen van de vermoeidheid snel minder.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Misselijkheid
Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.

Metronidazol Injecties/Tabletten

10-08-2019 | Vrouw | 45
metronidazol
Misselijkheid
Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.

24-07-2019 | Man | 17
Misselijkheid
Prima medicijn. Heb het 2 maanden geslikt, in eerste instantie voor misselijkheid bij het starten van gebruik van antidepressiva. Maar ik merkte dat het ook hielp tegen maagklachten die ik al had, dus bleef het slikken. Gestopt omdat er een risico is op hartritme stoornissen in combinatie met antidepressiva.

Betahistine

05-07-2019 | Man | 29
betahistine
Misselijkheid
Na jarenlang met een verstopte buis van Eustachius te hebben gekampt, eindelijk eens buisjes laten plaatsen. Mijn leven was goed leefbaar, was gelukkig, alleen sneller last van keelpijn en slijm door de verstopte buisjes van Eustachius. Oren zaten ook potdicht maar daar was ik al aan gewend en ervaarde er ook geen problemen mee. Met volle moed en mezelf overhalend dat ik m[lees meer...]isschien toch beter kan worden en genezen toch buisjes laten plaatsen. Na de operatie, het plaatsen van buisjes (3 weken half geleden) heb ik last van misselijkheid, oren die weer toeklappen. Al een aantal aanvallen gehad waarbij misselijkheid mij gewoon overvalt (tijdens het winkelen, bij nacontrole bij de KNO,...) Deze misselijkheid blijft zeker 3 a 4 dagen aanwezig. Woensdag was het weer zover en heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van de HA. Ziekte van Meniere kan ik uitsluiten denk ik want draaiduizelig ben ik niet. Misschien is de optie om de buisjes terug uit te halen en gewoon terug verder leven met de ongemakken die ik voorheen had beter, want die verbleken met hetgeen ik nu ervaar. Ik voel me echt depressief en hoop dat ik gewoon terug mijn oude leventje kan oppikken zonder enige kwaaltjes.

Omeprazol

04-07-2019 | Vrouw | 73
omeprazol
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

04-05-2019 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.

27-04-2019 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Vanaf week 6 van mijn zwangerschap bijna 24/7 misselijk en regelmatig overgeven. Vanaf week 13 werd dit alleen nog maar erger. In week 14 huisarts gebeld en emesafene voorgeschreven gekregen. 1 tablet voor het slapen gaan werkte perfect! De misselijkheid was niet volledig over (kwam zo rond de middag, als het medicijn uit begon te werken, weer wat terug) maar vele malen mi[lees meer...]nder en ik heb geen enkele keer meer overgegeven. Geen bijwerkingen ervaren. Nu bijna 16 weken zwanger en weer gestopt met de emesafene en tot nu toe voel ik me gelukkig prima.

20-04-2019 | Vrouw | 27
Misselijkheid
Ik was al dagen misselijk (maag darm problemen) dit middel voorgeschreven gekregen van mijn specialist. Naar een uur begon de pijn in mijn armen en benen. Constant trillen geen controle meer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest op een gegeven moment de buisluiter er bij gepakt. Het ging niet over dus S’avonds de Hap opgebeld deze gaven aan dat ik een oxazepam moest[lees meer...] nemen en deze bijwerkingen heel goed konden optreden van dit middel. Nu 2 dagen na die tijd heb ik nog steeds verschrikkelijk last van benen en armen, hele erge spierpijn. Voor mij dit middel nooit weer.

26-02-2019 | Vrouw | 63
Misselijkheid
Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.

Zofran

22-02-2019 | Vrouw | 58
Misselijkheid
Enorm misselijk en braken van antibiotica. Primperan zetpillen geprobeert maar werkte zeker niet afdoende en zijn sufmakend. Zofran zuigtabletje (niet lekker) maar al snel niet meer braken. Nog wel wat misselijk maar dat is te doen. Blij dat me dit voorgeschreven is. Ervaar niet echt bijwerkingen en februik er 1 tot max 3 per dag

Ondansetron

10-11-2018 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Vanaf week 6 van de zwangerschap ernstig misselijk. Emasafene en primperan niet meer effectief (dit werkte bij de 1e zwangerschap wel). Overgestapt naar ondansetron. Sinds die dag niet meer gebraakt. Wel gehele dag wat zweverig en licht in het hoofd, voelt een beetje apart maar went eigenlijk snel. Het grootste ongemak is de obstipatie, wel aandrang maar de ontlasting is z[lees meer...]o hard, erg vervelend.

17-08-2018 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!

11-07-2018 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)