Ervaringen met Metoclopramide

Misselijk
erg suffig.

06-10-2010 | Man
Maagkleppoliep die overgeven veroorzaakte
Kijk heel goed uit met dit middel! Het is min of meer bekend dat dit middel bewegingsstoornissen kan veroorzaken bij langdurig(er) gebruik. Tijdens gebruik had ik hiervan geen last, maar toen ik met het middel stopte kreeg ik last van onvrijwillige spierschokken en -trekkingen, trillingen, schudden, een enorm onrustig gevoel, en nog meer 'ongein'. Nu, enkele maanden na het[lees meer...] stoppen, heb ik hier nog steeds in erge mate last van. Diagnose: tardieve dyskinesie. Bedenk je goed, voordat je een pilletje in je mond stopt!

22-07-2010 | Vrouw
Misselijkheid
goed medicijn. gebruik het als ik misselijk ben. vaak gaat het dan weg. je word er alleen erg suf van

11-06-2010 | Vrouw
Voor ernstige spanningen
Van de dokter kreeg ik dit middel voor geschreven. Ik had al een hele tijd last van heftige stres buien, en volgens mijn huisarts zouden deze pillen moeten helpen. Maar na dat ik zo'n pil had genomen voelde ik mij heel slap en kon ik de hele avond niet slapen. S'morgens kwam ik helemaal bezweet van bed af en was ik dood op. Ik was die zelfde dag erg rillerig geworden en we[lees meer...]rd zelfs ligt in mijn hoofd.

09-06-2010 | Man
metoclopramide
Heb last van een darm infectie met veel kramp.
Heb het middel gekregen omdat ik een darminfectie heb. Dit geeft veel krampen welke erg pijnlijk zijn. Ben nog niet van de krampen af en heb veel last van bijwerkingen. Contact met dokter hierover gehad bijwerking stopt vanzelf.

19-04-2010 | Vrouw

28-11-2009 | Vrouw
Slokdarmontasteking door vele overgeven
Doordat het klepje niet goed werkt van de slokdarm naar de maag, moet ik heel veel overgeven. Met juist op tijd inemen van 4x2 stuks gaat het goed. Dom peridon werkt niet bij mij.

18-10-2009 | Vrouw
Misselijkheid
Werkt in ieder geval beter dan Domperidon. Alhoewel ik nog wel eens misselijk kan zijn terwijl ik het middel wel twee keer per dag slik. Maar goed dat heeft misschien weer andere oorzaken.

09-08-2009 | Vrouw
Misselijheid maagpijn
ik neem het alleen in als ik misselijk ben, dan werkt het goed

26-01-2013 | Vrouw | 14
metoclopramide
Mijn dochter heeft dit medicijn gebruikt en kreeg een ernstige allergische reactie. Haar tong werd dik en haar keel ging dicht. Tegen de misselijkheid werkte het prima maar de reactie die de pillen opriepen maakt dat ze nu in het ziekenhuis ligt.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

30-08-2017 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ernstige vermoeidheid, maar werkten wel goed. Maar door de vermoeidheid kon ik alleen maar slapen.

20-03-2021 | Man | 19
metoclopramide (20mg)
Ik was er doodziek van en mijn hele lichaam begon stijf te worden. Ik had geen controle meer over mijn ogen en mijn kaak. Ik kon niet meer normaal praten en mijn ogen stonden helemaal naar boven. Gebruik dit AUB NIET. Je wordt paranoïde

26-03-2022 | Vrouw | 20
metoclopramide (20mg)

26-06-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Werkt met eerste inname. Misselijkheid van onbekende grond en eerst wat anders geprobeerd wat dus helemaal niet werkte. Toen deze voorgeschreven gekregen en werkte direct, misselijkheid is van onbekende grond nog steeds na 4,5 jaar maar dit medicijn maakt het draagbaar. In het vroege begin misschien drie dagen wat duf geweest maar na zo'n tijd merk je er niks van. Op een g[lees meer...]egeven moment had ik het zelfs niet dagelijks meer nodig en slikte het wanneer ik me weer misselijk voelde! Voorheen was dit de hele dag door, rond 2015 begon het op punten van de dag, 2016 was dit nog wekelijks en sinds 2017 is dit nog maandelijks! Mag ze nu niet meer slikken vanwege wisselwerking op andere medicatie maar het resultaat mag er dan ook zijn! Tijdens de zwangerschap heb ik het ook niet mogen slikken en toen i.p.v. primperan zetpil gehad en werkte ongeveer gelijk aan!

17-06-2016 | Vrouw | 22
Maagklachten
Dinsdag medicatie voorgeschreven gekregen vanwege misselijkheid, waar ik eigelijk amper tot niet last van had. Ging meer om maag/darm pijn. Ben er enorm ziek van geworden! benauwd, wegvallen, zwart voor m'n ogen, hartkloppingen, trillen, duizelig, alsof ik op een andere wereld was, dacht letterlijk dat ik dood ging. Mijn advies absoluut niet nemen. Heb 1 pilletje van 10 Mg[lees meer...] genomen na 5 uurtjes ging het beter, nu 2 dagen later nog steeds duizelig en niet optimaal!