Ervaringen met Metoclopramide

Misselijkheid (23 meningen)
Braken (9 meningen)

25-12-2023 | Vrouw | 32
Misselijkheid
In het ziekenhuis opgenomen wegens epilepsie en een tumor in mijn hoofd. Toen ik misselijk werd kreeg ik deze pilletjes van de zuster. Twee uur erna begon ik ontzettend te zweten, was drijfnat. Ik kreeg het koud en begon met trillen. Ik kreeg ontzettende jeuk en hele grote rode schijven op mijn lichaam van de jeuk. Ik kreeg hartkloppingen en voelde me heel angstig. Ademhal[lees meer...]ingsproblemen. Mijn keel werd dik en kon niet goed ademen. Ontzettend veel hoesten. Ik durfde niet te gaan slapen in de nacht want ik was bang om een insult te krijgen. De volgende dag kreeg ik weer 2 pilletjes voor het eten. Het werd nog erger. Mijn hele lichaam begon te schudden en kon niet meer stoppen, ze dachten dat ik een tonisch clonische insult had en hebben mij behandeld in het ziekenhuis met Midazolam neusspray, Keppra, Oxazepam en pijnstillers. De volgende dag was ik heel verward en duizelig, ik kon niet op mijn benen staan en wist niet wat mij overkwam. Ik kon mijn ogen niet openhouden en had ontzettende hoofdpijn. Tijdens gesprekken was ik nog steeds aan het beven en schudden en kon niet ophouden hiermee. Toen ik de bijwerkingen ging lezen van dit medicijn dacht ik, ik ben allergisch voor dit medicijn.. ik ben ermee gestopt. Twee dagen erna vreselijke buikpijn en diarree, nog steeds angst gevoelens, hartkloppingen, ademhalingsproblemen en hoofdpijn. Ik hoop dat die vieze troep snel uit mijn lichaam is. Wat een troep!!! Dit moeten ze uit de handel halen!!!

10-07-2023 | Vrouw | 23
Misselijkheid
Medicijn werkte voor mij niet voldoende.

28-01-2023 | Vrouw | 50
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Goed kijken of je mag gebruiken. Bleek met combinatie het niet te mogen gebruiken ivm dan hartstilstand

22-11-2022 | Vrouw | 51
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Voor mij werkt Emasafene het beste tegen de misselijkheid vanuit nerveuze gespannen maag. Maar ik ben geen arts. Mijn advies is om na iedere nare ervaring met arts te zoeken naar alternatieven. Het blijgt maatwerk, ieder mens kan anders reageren op medicijnen. Sterkte.

30-10-2022 | Vrouw | 52
Reflux
Ivm ernstige reflux klachten (door Long Covid zeer verergerd na maagverkleining 27 jaar geleden), vaak overgeven en slokdarmirritatie hierdoor. Helpt enigszins, niet altijd, erg moe/ suffig en ineens hele erge rugklachten, geen idee of dat door dit medicijn komt, lijkt wel een hernia.

20-10-2022 | Vrouw | 60
Braken
Het werkt gewoon heel goed en daar gaat het om

10-10-2022 | Vrouw | 26
metoclopramide (10mg)
Ik loop al 2 maanden rond met zenuwpijn klachten. Maand geleden kreeg ik migrafin voorgeschreven (5 daags een zakje), dat werkte goed tegen zenuwpijn. Maar ik kreeg contactexceem aan beide middelvingers. Ik dacht gewoon vette pech. Mijn linkermiddelvinger kon ik niet buigen en de huid was verhard, met bultjes. Nu een maand later wilde ik weer die migrafin slikken, maar[lees meer...] dat was niet op voorraad dus vandaar metoclopromide (tablet) voorgeschreven gekregen in combinatie met aspirine. Na 2 dagen slikken, begint mijn middelvinger weer rood en dik te worden dus gelijk huisarts gebeld, omdat ik nu pas het verband zie.

26-03-2022 | Vrouw | 20
metoclopramide (20mg)

03-09-2021 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Misselijk door antibiotica. Enkele dagen metoclopramide erbij, wat ervoor zorgde dat ik de kuur kon afmaken. Wel meer vermoeid naar mijn idee. Zodra t kon weer met dit medicijn gestopt. Extra vermoeidheid verdween ook weer.

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

19-06-2021 | Vrouw | 38
metoclopramide (10mg)
Ik slik sumatriptan voor migraine en moet metoclopramide 10 minuten voordat ik sumatriptan ineem innemen. Dan neemt mijn lichaam het migraine medicijn beter op en het helpt natuurlijk tegen de misselijkheid die erbij komt kijken. Ik heb er helemaal geen bijwerkingen van en het werkt prima.

27-03-2021 | Vrouw | 42
Misselijkheid na narcose

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

10-08-2020 | Vrouw | 31
metoclopramide (1mg/ml)
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).