Ervaringen met Metoclopramide

Misselijkheid (23 meningen)
Braken (9 meningen)

02-06-2012 | Vrouw | 48
Maagzuur
sinds 2 dagen deze medicijn maar overdag gaat het goed maar naar ongeveer 16uur gat ht mis mijn lichaam veranderd dan in een onrustig geval en het is alsof er dan honderduizend meiren er doorheen rennen ik heb hier al diacepam geslikt maat ik merk vandaag dat dat ook niet echt optiemaal werkt heeft iemand hier ervaring mee, weten jullie hoelang die onrust aan houd, hebben [lees meer...]jullie arts hierover ingelicht. Ik zit nu helaas net voor het weekend dus ik kan mijn arts niet bereiken maar maandag hang ik toch echt wel aan de telefoon want omdat ik nog merder zware pijnmediciatie slik ben ik bang dat dit allemaal tegen mekaar gaat werken. als vast bedankt voor het lezen /luisten hoop dat iemand me kan helpen groetjes

26-08-2011 | Vrouw | 24
Darmontsteking
na 2 uur begonnen de onvrijwillige spierschokken en -trekkingen, trillingen, schudden, een enorm onrustig gevoel al. ook had ik een heel angstig gevoel. nadat ik bij dokterspost was geweest heb ik diazepam voorgeschreven gekregen. dit hielp direct, en ik voelde mij meteen weer een stuk beter.

06-05-2011 | Vrouw | 26
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel toen ik opgenomen was in het ziekenhuis voor een aanval van Colitis Ulcerosa. Ik ben tevreden over dit middel. Alleen nu thuis heb ik het middel ook in tabletvorm (in het ziekenhuis kreeg ik het via het infuus), maar ik ben nu aan de diaree en heb onwijze steken in mijn buik. Echt rot maar goed gaat wel weer over denk ik dan.

22-07-2010 | Vrouw
Misselijkheid
goed medicijn. gebruik het als ik misselijk ben. vaak gaat het dan weg. je word er alleen erg suf van

11-06-2010 | Vrouw
Voor ernstige spanningen
Van de dokter kreeg ik dit middel voor geschreven. Ik had al een hele tijd last van heftige stres buien, en volgens mijn huisarts zouden deze pillen moeten helpen. Maar na dat ik zo'n pil had genomen voelde ik mij heel slap en kon ik de hele avond niet slapen. S'morgens kwam ik helemaal bezweet van bed af en was ik dood op. Ik was die zelfde dag erg rillerig geworden en we[lees meer...]rd zelfs ligt in mijn hoofd.

19-04-2010 | Vrouw

28-11-2009 | Vrouw
Slokdarmontasteking door vele overgeven
Doordat het klepje niet goed werkt van de slokdarm naar de maag, moet ik heel veel overgeven. Met juist op tijd inemen van 4x2 stuks gaat het goed. Dom peridon werkt niet bij mij.

18-10-2009 | Vrouw
Misselijkheid
Werkt in ieder geval beter dan Domperidon. Alhoewel ik nog wel eens misselijk kan zijn terwijl ik het middel wel twee keer per dag slik. Maar goed dat heeft misschien weer andere oorzaken.

09-08-2009 | Vrouw
Misselijheid maagpijn
ik neem het alleen in als ik misselijk ben, dan werkt het goed

13-03-2022 | Man | 69
Hikken
Wegens ongeneeslijke kanker heb ik voortdurend de hik. Dit middel zou daarbij moeten helpen. Maar al snel, binnen 1 dag, verkrampte mijn keel en kreeg ik soms geen adem. De hik nam niet af maar eerder toe. Mijn lichaam schokte en verkrampte en vaak kreeg ik het idee dat ik geen adem meer kreeg en ging stikken. Nu ik geen metoclopram meer neem zijn deze klachten verdwenen. [lees meer...]Mijn hik helaas ook niet, maar is wel veel minder erg en heftig dan toen ik dit middel wel nam.

13-02-2022 | Man | 82
Braken
Echtgenoot kreeg dit na totale knieprothese. Verzwakt uit behandeling. Slechte nieren. 1 week in z.h. vanwege braken en zwakte. Thuis moeizaam geen eetlust. Medicatie 0.5 tabl 3x p.d. alleen genomen zodra misselijk maar beter is wellicht de totale voorgeschreven hoeveelheid te nemen. Want ontbijt kwam er toch weer uit ondanks nieti misselijk (daarom geen pil) . Dat i[lees meer...]s dus niet de goede inname.... Daarnaast te.grote rode bloedcellen verhinderen zuurstofopname. Zeer kortademig.

20-03-2021 | Man | 19
metoclopramide (20mg)
Ik was er doodziek van en mijn hele lichaam begon stijf te worden. Ik had geen controle meer over mijn ogen en mijn kaak. Ik kon niet meer normaal praten en mijn ogen stonden helemaal naar boven. Gebruik dit AUB NIET. Je wordt paranoïde

22-12-2016 | Man | 57
Benauwdheid
Ik heb deze medicijnen gebruikt dat ik een mico plasma bacterie heeft en longontsteking heeft gehad. En hoest al vanaf dat ik dit kreeg. Loop nu in Zwolle en heb deze medicatie ook gekregen dat ze denken dat ik ook reflux heeft. Ik verslikte mijn heel erg in mijn speeksel en moest stoppen. ben gestopt nog naar de apotheek gebeld of dat kon en dat was geen bezwaar. Dinsdag[lees meer...] middag werd ik zo ziek, ik kon niet op mijn benen staan was net en slappe pop misselijk vreselijke hoofdpijn urine laten lopen ik kwam in het ziekenhuis terecht. Wie heeft hier ook ervaring mee.

17-07-2016 | Man | 30
Misselijkheid
Gekregen vanwege misselijkheid door stress. Voor mijn gevoel werkte het medicijn. Enige kanttekening is dat het maar 3 á 4 uur werkte.

08-08-2015 | Man | 60
Braken
Ik heb dat medicijn van mijn huisarts voorgeschreven gekregen wegens boven vermelde klachten. Na het innemen van de eerste tablet krijg ik overal (na twee dagen (alleen als ik last had) uitslag (jeuk en wondjes), de meeste uitslag zit in mijn gezicht en op de voeten. Ik ben van plan om met deze tabletten te stoppen. Math

27-05-2013 | Man | 78
Maagzuur
Probleem: trage maagoperatie. Bijwerking na een paar dagen pijn in bil en bovenbeen spieren. Na 4 dagen meer strompelen dan lopen. Direct moeten stoppen. Nu 27 mei is dit probleem nog steeds niet over. Heb vaak pijnscheuten. Behandeling Fysio therapeut geeft verbetering. Had ook ernstig concentratie verlies en onrustige spieren. Mijn leeftijd is 78. Dus pas op als je op le[lees meer...]eftijd bent.