Ervaringen met Metoclopramide

27-03-2021 | Vrouw | 42
Misselijkheid na narcose

21-03-2018 | Vrouw | 43
Misselijkheid
helpt niet, misselijk, en moe. Ook vanwege klachten.

02-10-2015 | Vrouw | 45
Misselijkheid
Ik werd de 23e geopereerd aan mijn buik en was misselijk van de narcose. Ik ben dus daarom het middel 3 keer per dag gaan nemen. Een halve tablet. 2 dagen na mijn operatie moest ik met de ambulance opgehaald worden. Ik had een dikke tong,kon niet meer praten had erg veel angsten en ongecontroleerde spierspanningen in benen. Ik ging meerdere keren achter elkaar Out!! Kon ni[lees meer...]et stoppen met trillen. Omdat ik niet door had en arts ook niet dat het daar van was bleef ik het in nemen. Werd steeds angstiger en erg depressief. Ben eens goed de bijsluiter gaan lezen en schrok van wat ik te lezen kreeg. Omdat ik dit middel al langere tijd heb snap ik nu ook mijn klachten van vorig jaar. Toen heb ik het ook genomen vanwege. Maag klachten. Pas er mee op !!!!

02-06-2012 | Vrouw | 48
metoclopramide
Maagzuur
sinds 2 dagen deze medicijn maar overdag gaat het goed maar naar ongeveer 16uur gat ht mis mijn lichaam veranderd dan in een onrustig geval en het is alsof er dan honderduizend meiren er doorheen rennen ik heb hier al diacepam geslikt maat ik merk vandaag dat dat ook niet echt optiemaal werkt heeft iemand hier ervaring mee, weten jullie hoelang die onrust aan houd, hebben [lees meer...]jullie arts hierover ingelicht. Ik zit nu helaas net voor het weekend dus ik kan mijn arts niet bereiken maar maandag hang ik toch echt wel aan de telefoon want omdat ik nog merder zware pijnmediciatie slik ben ik bang dat dit allemaal tegen mekaar gaat werken. als vast bedankt voor het lezen /luisten hoop dat iemand me kan helpen groetjes

28-01-2023 | Vrouw | 50
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Goed kijken of je mag gebruiken. Bleek met combinatie het niet te mogen gebruiken ivm dan hartstilstand

22-11-2022 | Vrouw | 51
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Voor mij werkt Emasafene het beste tegen de misselijkheid vanuit nerveuze gespannen maag. Maar ik ben geen arts. Mijn advies is om na iedere nare ervaring met arts te zoeken naar alternatieven. Het blijgt maatwerk, ieder mens kan anders reageren op medicijnen. Sterkte.

30-10-2022 | Vrouw | 52
Reflux
Ivm ernstige reflux klachten (door Long Covid zeer verergerd na maagverkleining 27 jaar geleden), vaak overgeven en slokdarmirritatie hierdoor. Helpt enigszins, niet altijd, erg moe/ suffig en ineens hele erge rugklachten, geen idee of dat door dit medicijn komt, lijkt wel een hernia.

22-12-2016 | Man | 57
Benauwdheid
Ik heb deze medicijnen gebruikt dat ik een mico plasma bacterie heeft en longontsteking heeft gehad. En hoest al vanaf dat ik dit kreeg. Loop nu in Zwolle en heb deze medicatie ook gekregen dat ze denken dat ik ook reflux heeft. Ik verslikte mijn heel erg in mijn speeksel en moest stoppen. ben gestopt nog naar de apotheek gebeld of dat kon en dat was geen bezwaar. Dinsdag[lees meer...] middag werd ik zo ziek, ik kon niet op mijn benen staan was net en slappe pop misselijk vreselijke hoofdpijn urine laten lopen ik kwam in het ziekenhuis terecht. Wie heeft hier ook ervaring mee.

20-10-2022 | Vrouw | 60
Braken
Het werkt gewoon heel goed en daar gaat het om

08-08-2015 | Man | 60
Braken
Ik heb dat medicijn van mijn huisarts voorgeschreven gekregen wegens boven vermelde klachten. Na het innemen van de eerste tablet krijg ik overal (na twee dagen (alleen als ik last had) uitslag (jeuk en wondjes), de meeste uitslag zit in mijn gezicht en op de voeten. Ik ben van plan om met deze tabletten te stoppen. Math

21-05-2020 | Vrouw | 63
metoclopramide (10mg)
Kreeg dit voor misselijkheid,zou 3x daags 1 tablet van 10 mg moeten nemen.bij de 1e tablet kreeg ik na 3 uurtjes vreselijke krampen in mijn buik en kwam niet meer van de wc af. Toen er alles uiteindelijk uit was kwam er op het laatste bloed uit ik schrok me rot!! Ga morgen gelijk de huisarts bellen! Ik zou het niemand aanraden.

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

13-03-2016 | Vrouw | 67
metoclopramide (10mg)
mijn moeder heeft dit medicijn sinds afgelopen november ingenomen tegen haar trage maagwerking. Niet lang erna, zeg 2 weken, begon ze depressief te worden en kreeg slaapstoornissen. Nu is ze sinds 7 maart dit jaar abrupt gestopt, omdat de depressiviteit ondraaglijk werd. En helaas zijn haar klachten sindsdien nog meer verergerd. Vandaag op zondag is ze naar de huisartspost[lees meer...] gegaan, omdat ze zo de nacht niet in durft. Waarop ze oxazepam heeft mee gekregen. Morgen volgt een bezoek aan de huisarts, hopelijk verminderen haar klachten nu ze gestopt is. Want hoewel ze op haar 67e niet bekend is met deze gevoelens, zou ze bijna niet meer verder willen omdat het niet te doen is.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).

13-03-2022 | Man | 69
Hikken
Wegens ongeneeslijke kanker heb ik voortdurend de hik. Dit middel zou daarbij moeten helpen. Maar al snel, binnen 1 dag, verkrampte mijn keel en kreeg ik soms geen adem. De hik nam niet af maar eerder toe. Mijn lichaam schokte en verkrampte en vaak kreeg ik het idee dat ik geen adem meer kreeg en ging stikken. Nu ik geen metoclopram meer neem zijn deze klachten verdwenen. [lees meer...]Mijn hik helaas ook niet, maar is wel veel minder erg en heftig dan toen ik dit middel wel nam.

13-05-2019 | Vrouw | 70
Gastroparese
Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.