Ervaringen met Metoclopramide

Bij  BrakenX

Misselijkheid (23 meningen)

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

10-08-2020 | Vrouw | 31
metoclopramide (1mg/ml)
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

14-12-2017 | Vrouw | 41
metoclopramide (5mg/ml)
Braken
bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.

20-10-2022 | Vrouw | 60
Braken
Het werkt gewoon heel goed en daar gaat het om

08-08-2015 | Man | 60
Braken
Ik heb dat medicijn van mijn huisarts voorgeschreven gekregen wegens boven vermelde klachten. Na het innemen van de eerste tablet krijg ik overal (na twee dagen (alleen als ik last had) uitslag (jeuk en wondjes), de meeste uitslag zit in mijn gezicht en op de voeten. Ik ben van plan om met deze tabletten te stoppen. Math

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

13-02-2022 | Man | 82
Braken
Echtgenoot kreeg dit na totale knieprothese. Verzwakt uit behandeling. Slechte nieren. 1 week in z.h. vanwege braken en zwakte. Thuis moeizaam geen eetlust. Medicatie 0.5 tabl 3x p.d. alleen genomen zodra misselijk maar beter is wellicht de totale voorgeschreven hoeveelheid te nemen. Want ontbijt kwam er toch weer uit ondanks nieti misselijk (daarom geen pil) . Dat i[lees meer...]s dus niet de goede inname.... Daarnaast te.grote rode bloedcellen verhinderen zuurstofopname. Zeer kortademig.