Ervaringen met Primperan

Zwangerschap (3 meningen)

09-08-2023 | Vrouw | 27
metoclopramide (5mg/ml)
Maagklachten
Ik had al een langere periode last van mijn maag. Heb hiervoor een Ct scan laten nemen, gastroscopie laten doen. Ik had periodes wanneer ik dagelijks moest overgeven en ze vonden maar geen uitleg. Hierdoor heb ik Primperan voorgeschreven gekregen. In het begin had ik hier geen last van. Na een paar maanden begon ik ineens heel heftig te reageren. ik kreeg een enorm onrusti[lees meer...]g gevoel, heel mijn borstkast spande op, mijn kaken stonden klem en mijn benen begonnen ongecontroleerd te trillen en samen te trekken. Ik sliep een ganze nacht niet. Uiteindelijk naar mijn apotheek gebeld en die zeiden me dat ik bijwerkingen had van Primperan en naar de spoed moest gaan voor een tegengif. Op de spoed hebben ze me niet kunnen helpen en gezegd dat ik het moest uitzitten. Ze zeiden dat ik letterlijk parkinson verschijnselen heb. Ik zou owv mijn dopaminereceptoren in mijn hersenen extreem reageren op Primperan. Ik heb alles meteen in de vuilbak gegooid en het vervolgens in mijn medisch dossier laten zetten dat ze mij dit nooit mogen geven.

27-01-2023 | Vrouw | 20
metoclopramide (10mg)
Maagklachten
Helpt mij altijd. Of ik nu misselijk ben door migraine of na voedselvergiftiging, de klachten nemen altijd af na primperan. Gisteren de hele dag moeten overgeven maar na 1 pil kon ik eindelijk wat eten en drinken. Daarna voelde ik me stukken beter. Gelukkig tot nu toe geen bijwerkingen ervaren.

30-01-2019 | Vrouw | 49
metoclopramide (10mg)
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

03-03-2014 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik had enorme last van me maag op de donderdagochtend. Ik had 's maandags een maagonderzoek gehad en moest dus echt naar de spoedeisende hulp. Na onderzocht te zijn, kreeg ik primperan voorgeschreven, dit moest helpen bij het sneller verteren van het voedsel en de maag helpen bij de bewegingen. Ik was de donderdagmiddag meteen begonnen met slikken en had er twee genomen. I[lees meer...]k voelde me eindelijk weer een beetje opknappen. Vrijdags heb ik dan weer primperan geslikt, 'sochtends en 's middags ging het goed. 's avonds ging ik uiteten en nam het dus net voor het eten in. Tijdens het uiteten werd ik vrij onrustig, me hoofd trok naar achter en me ogen trokken daarin mee. Ik dacht ga even naar de toilet om even een stukje te lopen en misschien vermindert het dan. Na het toiletbezoek ging het niet beter en kon me niet meer tot eten aanzetten. Toevallig zat mijn vader naast me en ik vertelde dat ik last had van een bijwerking. Hij zei blijf maar rustig het trekt echt wel weg. Nou echt niet. Ik ben uiteindelijk naar huis gebracht en heb mijn moeder gebeld omdat ik vreselijk in paniek raakte. Mijn moeder heeft de HAP gebeld en die wilde allen maar overleggen met de arts. De situatie van mij verergerde en ik trok helemaal naar achter met mijn hoofd. Kon niet meer met mijn kin op mijn borst komen plus mijn pupillen waren zo groot. Uiteindelijk hebben ze een ambulance laten komen. Dit duurde vrij lang. Ik kreeg in die tussentijd enorme hoofdpijn en me mond begon scheef te hangen. Uiteindelijk is er 112 gebeld en waren ze er binnen 5 minuten. De ambulancebroeders dachten dat dit niet van de primperan kwam, maar door stress en heb wel 5 keer de vraag gehad of ik drugs had gebruikt. Dit was niet het geval. Gelukkig vertrouwde ze het toch niet en ben ik meegenomen naar het ziekenhuis. Heb in de ambulance, pijnstillers gehad. Dit hielp niet. In het ziekenhuis Valium gekregen, om te ontspannen en een onderzoek door de neuroloog. Deze kwam later terug met het oordeel dat het toch echt kwam van de primperan. Ik heb 2 keer een spuit gekregen tegen Parkinson. Ik voelde het gewoon wegzakken en ik heb daarna geen last meer gehad. Ik ben nu alleen erg moe en nog vrij veel last van me nek! Ook voor mij nooit Primperan meer!

30-04-2013 | Vrouw | 18
Maagklachten
Ik heb 3 dagen primperan genomen en de derde dag kreeg ik verkrampte vingers,en mijn nek was enorm verkrampt. Mijn hoofd viel langs de rechterkant op mijn schouder om daarna naar achter te vallen. Stel u voor ik had geen controle meer over mijn lichaam. Ik zag alles wazig en kreeg slikproblemen. De pijn was ondraaglijk. Mijn ouders hebben me direct naar de spoed gebracht w[lees meer...]aar ze eerst de pijn en spasmen niet onder controle kregen. Mijn gezicht was vervormd door de spasmen en mijn hartslag steeg tot 190 wat betende dat ik heel veel pijn had.. Daarna heeft de spoedarts mij een spuit met morfine gegeven en dan ben ik uiteindelijk ingeslapen.De volgende dag waren mijn spasmen verdwenen maar ik had een heel pijnlijke nek en ik voelde mij doodmoe. Een ding is zeker ik neem nooit geen primperan meer. Het was een heel nare ervaring gepaard gaande met heel veel pijn en nog altijd een pijnlijke nek en schouder. Ik hoop dat dit nog weggaat

31-10-2012 | Vrouw | 57
Maagklachten
Vreselijke druk in mijn benen, en ernstig depressief. Ik nam het omdat ik dagelijks misselijk was door de medicijnen voor epilepsie en pijnstillers voor hoofdpijn en migraine. Na 10 jaar ben ik met Primperan gestopt en toen kwam ik tot de ontdekking dat dat het product was dat me vele jaren miserie heeft gegeven. Toen ik stopte met Primperan heb ik nooit geen druk meer in [lees meer...]mijn benen gehad en ben nooit meer depressief geweest, ik begrijp niet dat dit medicijn nog mag verkocht worden!!