PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagklachten

28-01-2024 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik had bij het eten van wat drogere producten last en pijnlijk gevoel bi het doorslikken , bij het tweede maagonderzoek bleek mijn slokdarm te zijn beschadigd en als je daar niets aan doet kan het kanker ontwikkelen , bij het begin van het slikken van 1 tablet pantoprazol van 40 mg is het gevoel verdwenen. Heb nog wel geregeld gevoel alsof er een blok beton in mijn maag[lees meer...] zit en boert veel ,winderig bij vlagen en magnesium slikte ik al vanwege krampen , dus weet niet hoe het zou zijn zonder ook slik ik vitaminen D omdat ik al wat ouder ben en ik lees in de bijsluiter dat je botontkalking kunt krijgen .

22-11-2023 | Vrouw | 37
Maagklachten
Ik had altijd omeprazol aurobindo 40 kg. Blauw wit capsule die prima werkten. Nu de omeprazol Mylan meegekregen. Vanaf het begin meteen bijwerkingen moeite met eten en drinken. Pijn met slikken. Vele malen terug naar de huisarts en apotheek. Mijn eigen medicijn is niet leverbaar zeggen ze. Nu de 20 MG capsule meegekregen van aurobindo. Deze zijn geel. Hopelijk dat deze hu[lees meer...]n werking beter doen en e geen bijwerkingen zijn.

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

31-10-2023 | Vrouw | 60
Maagklachten
Ik gebruik het al lang had altijd de grote blauwe die super werkte. Nu opeens kleine gele. en veel bijwerkingen. Volgens apotheek zijn de andere niet meer verkrijgbaar

22-09-2023 | Vrouw | 43
Maagklachten
Heb al een aantal jaren maagzweren. En het wilde maar niet over gaan. Gebruikte per dag wel 3 strips rennie. Mijn huisarts vond dat niet normaal en goed. Dus heeft hij me omeprazol voorgeschreven. En sindsdien helpt het bij alles. Als ik het een dag vergeten ben merk ik het meteen. Meteen weer zuurbrander.

Claritromycine

03-09-2023 | Vrouw | 28
claritromycine
Maagklachten
Huisarts schreef me deze antibioticakuur voor bij maag-darmklachten waarbij ik 3 weken last had van diarree, misselijkheid en afgenomen eetlust. Op dag 1 van de kuur voelde ik me al stukken beter; eetlust kwam snel terug waardoor ik weer normaal kon eten. Darmklachten namen ook snel af. Geen last gehad van bijwerkingen. Werkt zeer effectief. 2x per dag een tablet moe[lees meer...]ten slikken gedurende 7 dagen. Hierbij wel meteen doorslikken want de tabletten smaken zeer vies, een beetje als paracetamol maar dan sterker.

Famotidine Tabletten

25-08-2023 | Man | 53
famotidine
Maagklachten
Werkt totaal niet tegen maagklachten. Wel bijwerkingen zoals maagpijn ??? , darmklachten en spierpijn. Wat een rommel, je krijgt nog meer klachten dan je al had. Het is een klein pilletje dus eenvoudig in te nemen maar daardoor stijgt het percentage effectiviteit onterecht. Het zou 0 % moeten zijn...

14-08-2023 | Vrouw | 49
Maagklachten
Vreselijk medicijn. Vanaf t begin t gevoel dat t niet goed voor me was. Arts adviseerde om hogere dosis te nemen. Hele zomervakantie bijna verprutst. Onbegrijpelijk waarom het andere middel, dat geen vaak voorkomende bijwerkingen kent, niet eerst voorgeschreven wordt.

Primperan

09-08-2023 | Vrouw | 27
metoclopramide
Maagklachten
Ik had al een langere periode last van mijn maag. Heb hiervoor een Ct scan laten nemen, gastroscopie laten doen. Ik had periodes wanneer ik dagelijks moest overgeven en ze vonden maar geen uitleg. Hierdoor heb ik Primperan voorgeschreven gekregen. In het begin had ik hier geen last van. Na een paar maanden begon ik ineens heel heftig te reageren. ik kreeg een enorm onrusti[lees meer...]g gevoel, heel mijn borstkast spande op, mijn kaken stonden klem en mijn benen begonnen ongecontroleerd te trillen en samen te trekken. Ik sliep een ganze nacht niet. Uiteindelijk naar mijn apotheek gebeld en die zeiden me dat ik bijwerkingen had van Primperan en naar de spoed moest gaan voor een tegengif. Op de spoed hebben ze me niet kunnen helpen en gezegd dat ik het moest uitzitten. Ze zeiden dat ik letterlijk parkinson verschijnselen heb. Ik zou owv mijn dopaminereceptoren in mijn hersenen extreem reageren op Primperan. Ik heb alles meteen in de vuilbak gegooid en het vervolgens in mijn medisch dossier laten zetten dat ze mij dit nooit mogen geven.

Sucralfaat

16-07-2023 | Vrouw | 49
sucralfaat
Maagklachten
kan het druk op de borst geven van dit middel sucflaat

Claritromycine

20-06-2023 | Vrouw | 67
claritromycine
Maagklachten
Ik heb een maagbacterie opgelopen, kreeg Amoxicilline en Claritromycine, een zware kuur van 7 dagen. Hoog gedoseerd. Ik ben misselijk geweest en vieze smaak in de mond ook wat darmsteken. Voor de rest ging het gelukkig goed. Had ook geen keus, dan is het even volhouden.

18-05-2023 | Man | 70
Maagklachten
Slokdarm klep sluit niet goed af.

07-04-2023 | Vrouw | 44
Maagklachten
In maart 22 pantoprazol gekregen ivm maagklachten. Dat ging goed. Na 6 mnd begonnen de klachten zoals hierboven genoemd. Maandelijks naar huisarts. Link mee pantoprazol werd niet gelegd. Tot ik artikel las van kassa. Ik heb afgebouwd en de klachten zijn verdwenen.

Dogmatil

14-03-2023 | Man | 58
sulpiride
Maagklachten
Na 1 maand sulpiride, de slikken was ik 5 kg aangekomen, ook neusloop had ik ervan; mijn geheugen was niet zoals het moest zijn. draaiingen precies of ik gedronken had. evenwichtsstoornis tot en met. ben gewoon gestopt met sulpiride.

Cimetidine Tabletten

02-02-2023 | Man | 69
cimetidine
Maagklachten
5 manden bezig met maagzuur met zuurremmers en help niet deze medicijnen. Nu heb ik cimetidine 3 dagen,maar voel niet Verbetering,moet doorgaan tot 10 dagen,als niets veranderd stop ik.

Primperan

27-01-2023 | Vrouw | 20
metoclopramide
Maagklachten
Helpt mij altijd. Of ik nu misselijk ben door migraine of na voedselvergiftiging, de klachten nemen altijd af na primperan. Gisteren de hele dag moeten overgeven maar na 1 pil kon ik eindelijk wat eten en drinken. Daarna voelde ik me stukken beter. Gelukkig tot nu toe geen bijwerkingen ervaren.

20-01-2023 | Man | 30
Maagklachten
Ivm maagzuurklachten bij de huisarts geweest. Gelijk pantoprazol gekregen 20mg. 1 week 2 stuks per dag en week 2 moest ik 1 stuk per dag nemen. Ik voelde me er gelijk slecht door alleen wist ik niet waardoor het kwam omdat ik ook herstellende was van een burnout. Na 2 weken toch maar mee gestopt want de klachten waren nog niet voorbij en juist erger. Weer opnieuw naar de h[lees meer...]uisarts en toen 2x per dag 40mg gekregen. Ik heb zulke erge klachten gehad dat zelfs de ambulance is geweest en de volgende dag een spoed maagonderzoek heb gehad. Niks uitgekomen.. toen ik eenmaal ging opzoeken over mensen met pantoprazol ervaringen ging er een lampje branden. Nu 2 dagen gestopt en voel me gelukkig al een stuk beter . 5 weken lang geslikt en heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Nooit meer pantoprazol voor mij.

Nortrilen

18-01-2023 | Vrouw | 28
nortriptyline
Maagklachten
Ik neem deze medicatie voor maagpijn waarmee ik al ruim een jaar sukkel + gevoel dat er iets vastzit in mijn keel dat vermoedelijk zou kunnen komen door reflux. De eerste 2 weken van gebruik 25mg/dag had ik heel fel een zombiegevoel, niet helder in mijn hoofd, moeite met concentreren, mijn emoties waren afgevlakt, heel vaak wakker worden 's nachts, altijd heel moe in de oc[lees meer...]htend ongeacht hoeveel uur ik sliep, ENORM verminderde eetlust, had gewoon zin in niets, voelde mij niet meer mijzelf. Heb overwogen om ermee te stoppen, toen in tranen naar de huisarts gelopen, maar ze raadde aan om toch te blijven doornemen omdat dit als laatste medicatie werd gezien om mij te helpen met de maagklachten en de bijwerkingen zouden beteren. Ik heb doorgezet, maar in mijn 3de week werd ik duizelig (dit viel samen met 1 week nadat ik covid heb gehad) en wazig zien, zicht niet kunnen scherpstellen, ik kan met moeite mijn mails voor het werk lezen, alles lijkt wazig en is heel moeilijk om de focus te behouden. Duizeligheid en dat wazig zien blijft nu wel ruim een week, wat wel angstaanjagend is. Een heel sterk vermoeden dat het dus door de medicatie komt. Ik ga morgen naar de dokter om dit te bespreken. Wil er graag mee stoppen.

18-01-2023 | Vrouw | 31
Maagklachten
Ik gebruik omeprazol 20mg sinds mijn 28ste (inmiddels 31) Opzich werken ze heel goed op korte termijn, maar op langere termijn niet. De goede punten zijn: niet meer kortademig, meer dingen kunnen eten, geen slikproblemen en opgeblazen buik. Ook een makkelijkere stoelgang (heb pds) De minpunten zijn: een strak gevoel om mijn borstkas, een brok in de keel, spierpijn van [lees meer...]bovenbuik tot aan mijn kaak. Duizelig, hartkloppingen (veel overslagen) onregelmatige hartslag tot slokdarm spasme aan toe. Soms duizelig en deze medicatie lokt hyperventilatie uit door de klachten. Of ik stop en ben weer kortademig doordat maagzuur tot in mijn keel komt (snachts) dus helaas zit er niet anders op dan rechtop te moeten slapen.. wil ik het maagzuur daar houden waar het hoort te zijn. Ik zou zeggen gebruiken voor korte duur, niet te lang tenzij het niet anders kan, de spierpijn is hetzelfde als bij het hart. (En nee mijn hart is al 100x na gekeken) sinds ik deze medicatie gebruik dacht ik regelmatig dat het mijn hart was. Echt niet leuk.

Losec

22-11-2022 | Man | 68

Nexium

29-10-2022 | Vrouw | 50
Maagklachten
Wat ben ik edn mazzelaar. Mijn eigen mdl was eigenlijk uitgedokterd toeb ik niet tegen omeprazol, pantoprazol en fanetedine vleek te kunnen. Dit middel deed mijn maagpijn agv gastritus binnen 5 uur verdwijnen. Liep er al drie maanden mee rond. 20 mg en het werkt. Neem geen generieke omdst ik vaak vervelende bijwerkungen krijg van hulpstoffen. Dit is gewoon goed!

Losec

28-10-2022 | Man | 45
Maagklachten
Precies. het zelfde verhaal met medisch noodzaak maar De A potheek weigert de medicijnen mee te geven terwijl Ie wettelijk geen rechtop heeft

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

Tempocol

21-07-2022 | Man | 74
pepermuntolie
Maagklachten
Last van maagklachten, boeren opgeblazen gevoelen duizeligheid. Dat had ik al jaren. Veel medicatie gehad wat niet werkte. Na lezen over pepermuntolie van het Martini ziekenhuis ben ik ermee begonnen. Eerste keer ingenomen met 1 bekertje water waardoor al snel opvoeben pepermunt lucht. Daarna in genomen met 2 bekers koud water en geen last meer van de pepermunt. Werkt[lees meer...]e meteen al geen opgeblazen gevoel en na 3 dagen nergens last meer van. Na 4 weken last in de avond dus nu ook half uur voor het avondeten innemen. Gaat nu beter.

Esomeprazol

06-03-2022 | Vrouw | 57
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

Famotidine Tabletten

31-12-2021 | Vrouw | 59
famotidine
Maagklachten
Na 1 week gebruik kreeg ik uitslag, jeukende rode verdikking op mijn voorhoofd.

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

Sucralfaat

22-10-2021 | Vrouw | 43
sucralfaat
Maagklachten
Eerste wk leek het goed te werken. Echter daarna kreeg ik direct na het eten maagpijn en misselijk gevoel waardoor ik iedere avond anderhalf uur op de bank lag eer het gezakt was. Ik nam het in voor het avondeten. Ermee gestopt en klachten verdwenen. Weer begonnen na een week en klachten begonnen weer. Toen wist ik zeker dat het door dit middel kwam. Antagel als altern[lees meer...]atief genomen en geen bijwerkingen. Overigens geven maagmedicatie ook een averechts effect bij langdurig gebruik. Daar dus ook mee gestopt. Bleek dat aardappelen bij mij de trigger tot maagklachten was. Door daarmee ook te zijn gestopt en antagel te gebruiken tot maag weer tot rust gekomen was, bleken de klachten over te gaan.

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

Esomeprazol

02-09-2021 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?