ziekte

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagklachten

Mebeverine

30-06-2020 | Vrouw | 21
mebeverine
Maagklachten
Maagklachten, moet zijn maag-en darmklachten. Begon hoog de pijn en zakte daarna naar beneden. De pijn werd steeds erger, maar ik heb nooit een serieus onderzoek gehad. Toen ik bij de dokter uitkwam en die mij mebeverine meegaf was ik een beetje sceptisch, want een duidelijke oorzaak gaf hij mij niet. 60 capsules. 2 maal per dag na een week zou ik het verschil merken. Zo o[lees meer...]ok de eerste week heel erg veel pijn nog gehad, maar al snel werd dit minder. Nu 3 weken bezig en al 2 weken nergens last van. Vraag me nu af of dit medicijn de pijn enkel onderdrukt of dat het de pijn wegneemt. Wat gebeurd er als me strip straks op is? Enige bijwerking trouwens , lichte misselijkheid zo nu en dan, maar ik ben erg tevreden.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

Sucralfaat

14-05-2020 | Man | 68
sucralfaat

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

Mirtazapine

29-07-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine
Maagklachten
Specialist schreef dit voor om m'n maag -en darmklachten te verbeteren (veel gewicht verloren na ziekte enz). De gewichtstoename vind ik niet erg, maar het blijvende hongerig gevoel vind ik vervelend omdat ik me soms heel de dag door volprop om geen flauwte te krijgen. Nog iemand hier ervaring mee? Over het algemeen vind ben ik tevreden over het medicijn.

Losec

10-07-2019 | Vrouw | 59
Geen klachten meer

Sucralfaat

11-03-2019 | Vrouw | 35
sucralfaat
Maagklachten
Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.

Primperan

30-01-2019 | Vrouw | 49
metoclopramide
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

Diclofenac

17-12-2018 | Man | 38
diclofenac
Maagklachten
Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

Panclamox

22-10-2018 | Man | 73
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Maagklachten
de eerste dagen geen noemenswaardige bijwerking. maar de 4e dag veel boeren en oprispingen. en heel veel naar de wc lopen.s.morgens 5 uur wakker en vlug naar het toilet. en nog steeds maagpijn.boeren

Pantozol

19-10-2018 | Man | 37

Pantozol Control

07-10-2018 | Man | 80
Maagklachten
bij inname 1x per dag geen pijn meer maar een vervelende bijwerking ( winderigheid de gehele dag ) wat kan ik daar aan doen

29-09-2018 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik kreeg ranitide voor maagklachten door teveel,histamine. Ik was erg veel afgevallen en in no time nu weer de kilootjes erbij. Gaat wel erg snel ... Ook veel,haaruitval, niet zeker of dit door de ranitide komt maar dat ga ik ondervinden. Verder droge mond en toch gewoon sterke histamine reacties ondanks de inname van 300 mg .

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

25-07-2018 | Man | 76
Maagklachten
De Ranitidine werkt uitstekend voor mijn maagklanten. Bij dagelijkse inname geen maagproblemen. Om te testen of de bijwerkingen -wazig zien, spierpijn in heupen en bovenbenen en pijn in de kiezen door de Ranitidine ontstaan de inname onderbroken. Kan echter niet lang genoeg onderbreken om dit te testen i.v.m. met de maagklachten.

Esomeprazol

02-06-2018 | Vrouw | 43
esomeprazol

Dogmatil

14-04-2018 | Man | 23
sulpiride
Maagklachten
[tekst verwijderd, koop/verkoop van medicijnen is op deze site niet toegestaan]

17-02-2018 | Vrouw | 70
Maagklachten
Toen ik vannacht wakker werd voelde ik me zo ziek. Dacht dat ik griep had. Voelde me al dagen zo moe en nu hele erge migraineachtige hoofdpijn met misselijkheid. Paracetamol genomen en de bijsluiter eens gelezen. Schrok. De bijwerkingen die daar staan, heb ik dus heel erg. Zo erg dat ik besluit die rommel niet meer te nemen. Bij het medicijn omneprazol dat ik slechts veert[lees meer...]ien dagen kreeg, had ik dat helemaal niet. Waarom maken ze die rommel als je juist je maagklachten weer terug krijgt?

Zantac

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Bij mij hielp deze niet tegen de misselijkheid en het maagzuur bleef toch omhoog komen

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Voor het eerst gebruik ik nu Rantidine het helpt perfect, geen misselijkheid meer, geen maagzuur of vervelend gevoel. Helpt goed en snel bij mij. Ik heb verschillende andere medicijnen gehad, maar deze is effectief, je kunt het zelf ook nu bij kruidvat kopen scheelt veel geld, maar die weet ik nog niet of ze hetzelfde effect hebben.

Pantoprazol

06-10-2017 | Man | 70
Maagklachten
Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

Esomeprazol

24-08-2017 | Vrouw | 42
esomeprazol
Maagklachten
Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.

09-08-2017 | Man | 63
Maagklachten
Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

13-05-2017 | Man | 32
Maagklachten
Ik gebruik nu al 5 jaar dagelijks omeprazol op advies van de maag lever darm arts (klep sluit niet goed). Zeer effectief medicijn zonder bijwerkingen. Het is zeer slecht om door te lopen met maagzuur. Rennies etc hielp niet. Voor mij het enige medicijn wat werkt tegen maagzuur / slokdarm klachten.

05-05-2017 | Man | 62
Maagklachten
Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.

05-05-2017 | Man | 62
Maagklachten
Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Nu voor de eerste keer van de apotheek Omecat uitgereikt gekregen ruim 2 weken geleden. Reden was: voorgeschreven door verzekeraar CZ. Sinds 2 weken in toenemende mate last van maagzuur, oprispingen en zelfs flinke maagpijn 's nachts, sinds gebruik van de Omecat. Lijkt net alsof ik nu 20 mg i.p.v.[lees meer...] de 40 mg heb ingenomen. Capsules zijn ook de helft kleiner als andere merken. Ben er zelfs mee terug geweest naar de apotheek omdat ik dacht dat ik de 20mg capsules i.p.v. 40mg had gekregen. Apotheek was e.e.a. ook al opgevallen maar ging er vanuit dat het toch de goede dosering was omdat de Omecat 20mg capsules nóg kleiner waren. Als het dan toch de goede dosering is dan helpt de Omecat toch een stuk minder effectief dan bijvoorbeeld Losec of Omeprazol.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2362)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1810)
Hoge bloeddruk (1347)
Acne/puistjes (958)