Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

23-06-2022 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel jaren geleden voorgeschreven en het had bij mij een heftig onvoorzien effect (bijwerking kwam niet in de bijsluiter voor). De paniekaanvallen en slapeloosheid kwamen plots opzetten en verdwenen ook snel na het stoppen met dit medicijn. Zo kwam ik er ook achter. Het was geen toeval want ik had me 2 jaar na de eerste ervaring laten overhalen om het toch [lees meer...]weer een kans te geven. En hetzelfde gebeurde weer. Voor mij nooit meer dit medicijn.

22-12-2020 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel tegen misselijkheid na narcose. Na het tweede tabletje begon mijn tong en rug krom te trekken. Binnen enkele minuten verkrampte mijn hele lichaam en kon ik niets meer bewegen. Ik lag met verkrampte ledematen, rug, buik, nek, alles op bed. Mijn ogen waren wijd opengesperd en ik kon alleen mijn ogen bewegen. Ademen was heel zwaar. Met spoed is er een arts[lees meer...] gekomen die mij een middel gaf dat mijn lichaam deed ontspannen en waarvan ik direct in slaap viel. Na uren geslapen te hebben werd ik wakker en weer binnen enkele minuten kon ik niets meer bewegen. De arts kwam weer langs en weer ging ik slapen. Na het ontwaken ging het redelijk goed.

10-12-2020 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Ik heb dit medicijn ene paar keer gekregen. Ik had regelmatig last van overgeven en misselijkheid. Ik kwam regelmatig op spoed terecht omdat het overgeven zo erg was en kreeg een infuus met primeran. De misselijkheid ging over maar mijn hartslag ging omhoog. Deze was in rust zelfs 160 nooit de link gelegd en ook de dokters niet dat dit de medicatie was. Toen ik op Ibiza zi[lees meer...]ek werd en een soort van voedselvergiftiging kreeg heb ik daar primperan tabletten gekregen. Ik voelde me zo slecht dat ik daar op spoed kwam en dat mijn reactie op deze medicatie zo erg was dat ze dachten dat ik aan de drugs was. Ook daar maakte niemand en ik ook niet de link met primperan. Rotvakantie gehad en ze hebben me onder de kalmeringstabletten gestoken maar ik moest dus nog steeds primperan nemen. Pas maanden later heb ik zelf de puzzel gelegd en de test gedaan. Ik nam terug een primperan en daar was de aanval. Kalmeringstabletten genomen en 2 dagen later was mijn puzzel compleet! Na een operatie kreeg ik dit middel ook en telkens kreeg ik te horen probeer u rustig te houden dit is het effect van de narcose! Dikke zever !! Primperan is een middel dat je echt ziek kan maken! Het verbaast me elke keer nog steeds dat ze me vragen hebt u een allergie en dat ik primperan opschrijf dat er dokters raar opkijken! Dit komt niet meer in mijn lichaam.

20-11-2019 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Misselijkheid
Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.

26-02-2019 | Vrouw | 63
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.

17-08-2018 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!

11-07-2018 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.

01-02-2018 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Zeer allergische reactie na 2 zetpillen maar! Volgens de huisarts kon dat allemaal niet, maar ik ben toch echt op de eerste hulp beland. Ik werd eerst erg onrustig. Een onrust zo erg, nog nooit in mijn leven meegemaakt dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarna begon mijn nek naar één kant te trekken en ik kon die niet meer bewegen. Mijn tong zwol op en ik kon d[lees meer...]ie ook niet bewegen en dus amper praten. Ik heb toen een anti parkinson infuus/injectie gekregen en alles trok weer recht na 1 minuut. Mijn ergste ervaring ooit met een medicijn, nooit meer!

03-01-2018 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.

10-09-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Omwille van erge misselijkheid was ik bij de huisarts om medicatie gaan vragen tegen de misselijkheid. Ik had stage de week erop en wou deze absoluut doen (ik ben student vroedkunde). Ik kende dit middel en wist dat heel veel vrouwen die last hebben van hyperemesis gravidarium (extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap) hier geholpen mee waren. Ik had deze medicatie ze[lees meer...]lf al toegediend bij zwangere vrouwen. Daarom had ik het volste vertrouwen dat dit ging werken. En dat was ook zo, de misselijkheid was bijna instant verdwenen. Maar de dag erop was ik zo enorm moe na een lange en goede nachtrust kon ik toch overal in slaap vallen, zelfs tijdens een wandeling in de bossen. Ik dacht dat ik gewoon oververmoeid was en dat wel over zou gaan. Nu op weg naar huis begon mijn tong in kramp te gaan en ik had hier geen controle meer over en kon niet meer fatsoenlijk praten. Tegen de tijd dat ik thuis was waren mijn tanden op elkaar geklemd en mijn kaak helemaal scheef op elkaar geklemd, dit ging gepaard met vreselijke pijn. Dus belogen we om naar een dokter te gaan, op dat moment had ik al door dat ik bijwerkingen had van de medicatie. Onderweg naar de arts van wacht kreeg ik erboven krampen die ik niet kon tegengaan in mijn nek. Mijn hoofd draaide regelmatig naar links of naar rechts zonder precies een limiet te hebben en zo de controle hierover te hebben. Dit was verschrikkelijk pijnlijk. Even hebben we overwogen om naar spoed te gaan. Uiteindelijk zijn we gewoon naar de arts van wacht geweest. De arts gaf me valium 5mg. Op dat moment waren al mijn spieren in mijn lichaam opgespannen en was er geen manier waarop ik ze ontspannen kreeg. Na nog valium in de apotheker te zijn gaan halen werden de klachten alleen erger. Nu ging ook mijn nek oncontroleerbaar naar achteren. Tegen dat ik thuiskwam had ik al 15mg valium in mijn systeem zitten. Alles deed pijn soms was er een kleine rustpauze tussen de twee spierkrampen in, maar de spierkrampen werden alleen langer en erger, nu ging alles in krampen van mijn tanden tot mijn nek, rug en tenen. De dokter nog eens gebeld en die gaf nog een voorschrift voor Parkinson medicatie. Uiteindelijk heb ik dit niet moeten innemen. De klachten zijn na 6-7 uur na begin van de klachten weggegaan. Ik ben de week erop heel erg suf geweest, precies een zombie en stage kon ik natuurlijk vergeten. Dit jaar heb ik geleerd dat deze klachten kunnen voorkomen bij adolecenten. Dus primperan is een heel goed middel, maar er moet opgelet worden bij geven van primperan in hoge dosis aan jongeren. Ik denk (en dat ga ik toch zeker doen) dat andere medicatie voor jongeren (zoals motilium (domperidone)) een betere oplossing is. Want geloof mij het is een hel om door zo een bijwerking te gaan. Daarbuiten werkt primperan ongelooflijk goed, alleen af te raden bij adolecenten in hoge dosis.

26-06-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Vanwege de zwangerschap primperan zetpillen gebruikt vanwege dat metoclopramide beter niet kon. Door de zwangerschap was ik tot aan bevalling misselijk en aangezien ik voor de zwangerschap na 4jaar metoclopramide voor misselijkheid slikte was dit een goede oplossing.

31-08-2015 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Ik kreeg jaren geleden dit middel voorgeschreven - voelde me ellendig, kaakklem, strakke spieren etc. - allergisch voor phenothyazinederivaten die erin verwerkt zijn. Dezelfde reactie had een nicht, en een jonger zusje op dit middel. Jaren later heb ik het nog een keer gebruikt omdat beweerd werd dat er geen phenothyazinederivaten meer in verwerkt zouden zijn... echter toc[lees meer...]h weer dezelfde overgevoelige reactie die weer met valium onderdrukt moesten worden. Conclusie: vertrouw primperan niet - zie ook al die andere verhalen! Middel zou uit de handel moeten!

16-08-2015 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Het is al veel genoemd hier: de bijwerkingen kunnen heel heftig zijn. Dit middel kreeg ik tweemaal nadat ik door de Diclofenac niets meer kon binnenhouden. Binnen een dag begon de ellende. Werkelijk elke spier in mijn lichaam verkrampte. Rug krom, tong achterin keel, kaken strak op elkaar, ogen draaien weg, armen en benen krom, vingers als uit een horrorfilm. Ik kon werkel[lees meer...]ijk niets meer, geen geluidje maken, niet knipperen. Dit was heel erg eng. Gelukkig was mijn familie aanwezig en is de weekenddokter gebeld. Ik kreeg een zeer sterk ontspanningsmiddel in mijn kont geduwd. Na een paar uur slapen waren de bijwerkingen in eerste instantie weg, maar na een half uur lag ik er weer net zo bij als de eerste keer. Weer moest de dokter komen en weer ging zo'n ding in mijn kont. Daarna weer geslapen en bij ontwaken kwamen de bijwerkingen weer, maar minder hevig. Verschrikkelijk spul!!!!

27-01-2015 | Vrouw | 59
Misselijkheid
Jaren heb ik Primperan genomen tegen misselijkheid, tijdens deze periode was ik ook depressief en had dagelijks zware krampen in mijn benen, het werd erger en erger. Tot ik na jaren gestopt ben met Primperan, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer depri was en de druk in mijn benen verdwenen waren. Ik heb het ongeveer een jaar later nog eens geprobeerd en de probl[lees meer...]emen waren er zeer hevig terug. Als die jaren dat ik liever onder een deken wou kruipen, liever geen mensen zag, door dit medicijn....Primperan zouden ze moeten verbieden vind ik.

12-10-2013 | Vrouw | 33
Misselijkheid
Het leek goed te werken, ik werd zeker minder misselijk. Maar de volgende dag kon ik niet meer bewegen van de kramp in mijn nek. Het deed echt gigantisch pijn. De huisarts zei dat het kwam door vocht te kort en dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Echter na de bovenstaande ervaringen met dit medicijn ben ik er van overtuigd dat het een bijwerking van Primperan [lees meer...]moet zijn. Nu een dag later nog enorm veel pijn bij elke beweging.