Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

20-02-2018 | Man | 77
Misselijkheid
Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.

29-10-2015 | Man | 75
Duizeligheid
Was laatste tijd soms wat draaierig. Plotseling ontzettend zeeziek. Alles was instabiel en had ik een kotserig gevoel. Kon zonder hulp niet lopen. Huisarts kwam langs en schreef primperan voor. Na gebruik van 2 zetpillen op een dag, was 24 uur later alles weer normaal. F.

17-08-2018 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!

31-08-2015 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Ik kreeg jaren geleden dit middel voorgeschreven - voelde me ellendig, kaakklem, strakke spieren etc. - allergisch voor phenothyazinederivaten die erin verwerkt zijn. Dezelfde reactie had een nicht, en een jonger zusje op dit middel. Jaren later heb ik het nog een keer gebruikt omdat beweerd werd dat er geen phenothyazinederivaten meer in verwerkt zouden zijn... echter toc[lees meer...]h weer dezelfde overgevoelige reactie die weer met valium onderdrukt moesten worden. Conclusie: vertrouw primperan niet - zie ook al die andere verhalen! Middel zou uit de handel moeten!

26-02-2019 | Vrouw | 63
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.

27-01-2015 | Vrouw | 59
Misselijkheid
Jaren heb ik Primperan genomen tegen misselijkheid, tijdens deze periode was ik ook depressief en had dagelijks zware krampen in mijn benen, het werd erger en erger. Tot ik na jaren gestopt ben met Primperan, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer depri was en de druk in mijn benen verdwenen waren. Ik heb het ongeveer een jaar later nog eens geprobeerd en de probl[lees meer...]emen waren er zeer hevig terug. Als die jaren dat ik liever onder een deken wou kruipen, liever geen mensen zag, door dit medicijn....Primperan zouden ze moeten verbieden vind ik.

05-02-2015 | Vrouw | 58
metoclopramide (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
tot nu toe gaat het goed

31-10-2012 | Vrouw | 57
Maagklachten
Vreselijke druk in mijn benen, en ernstig depressief. Ik nam het omdat ik dagelijks misselijk was door de medicijnen voor epilepsie en pijnstillers voor hoofdpijn en migraine. Na 10 jaar ben ik met Primperan gestopt en toen kwam ik tot de ontdekking dat dat het product was dat me vele jaren miserie heeft gegeven. Toen ik stopte met Primperan heb ik nooit geen druk meer in [lees meer...]mijn benen gehad en ben nooit meer depressief geweest, ik begrijp niet dat dit medicijn nog mag verkocht worden!!

19-09-2013 | Vrouw | 55
Misselijkheid
ik vraag me af of het ivm verminderd reactievermogen beter is om het medicijn s avonds in te nemen

09-03-2015 | Man | 50
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Na refluxoperatie schreef chirurg dubbele dosis metoclopramide voor ivm aanhoudende misselijkheid. Heb dit maandenlang volgehouden. Resultaat was ernstig parkinsonisme ten gevolge van metoclopramide, ook depressie en ernstige slapeloosheid. Had aanvankelijk niet door dat metoclopramide dit veroorzaakte, maar achteraf was alle ellende verklaarbaar. Middel was veel erger da[lees meer...]n de kwaal.

30-01-2019 | Vrouw | 49
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

01-06-2015 | Man | 49
Braken
Mijn partner was al 6 weken aan het braken, achteraf was dit de helicobacterie en een maagbreukje en kreeg deze zetpillen. 's Avonds de eerste gezet en s'morgens laat de tweede, omdat er geen verbetering was. Een paar uur daarna kwam ik thuis en zag dat het helemaal niet goed ging met hem hij zweette heel erg en zei dat hij ging flauwvallen. Hij kreeg spastische trekken e[lees meer...]n zijn ogen stonden wijd open en geen reactie, ik zag dat hij ook helemaal verstijfde, zijn kaken op elkaar, ik heb toen 112 gebeld en deze waren er binnen 5 minuten, al die tijd kreeg ik geen kontakt met hem. Toen de ambulancemedewerkers binnenkwamen, kwam hij pas bij. In het ziekenhuis hebben ze hem onderzocht en er is niks uitgekomen, ja uitputting, kan ook wel na 6 weken braken en 10 kilo afgevallen. Deze pillen komen hier nooit meer in huis, wat een troep.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Misselijkheid
Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.

15-01-2013 | Vrouw | 46
metoclopramide
Primperan vandaag voor het laatst gebruikt. Dit i.c.m. imigran en brufen 600mg bij migraine. Had al eerder het vermoeden van paniekgevoelens na inname primperan supp. alsook diarree. Lees dat anderen dit soms ook hebben. Voor mij reden om dit middel niet meer te gebruiken ook al helpt het voor de misselijkheid. Het middel lijkt zo onschuldig, ik werk in de zorg en geef [lees meer...]het ook regelmatig aan patienten. Ben nu meer alert op de bijwerkingen.

20-11-2019 | Vrouw | 42
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

17-02-2012 | Vrouw | 41
Epilepsie
Mijn moeder nam primperan toen ze zwanger was van mij, maar in de vorm van siroop, maar dat hielp niets. dus kreeg ze injecties toen ze vier maanden zwanger was en nu ben ik het die problemen heeft. Ik heb aanvallen gehad zoals die beschreven staan op meerdere fora, waardoor ze me afdeden als epileptisch, dus 28 jaar Gardenal, en toen heb ik een professor gezien die zei da[lees meer...]t ik niet epileptisch was, dus gestopt met gardenal. Ik heb opnieuw twee aanvallen gehad. Ze hebben me een andere behandeling gegeven. Maar ik wil alleen maar zeggen dat ik geen proefkonijn van de wetenschap ben. Al deze ervaringen hebben me er in gesterkt te vechten en niet te accepteren dat ze me iets toeschrijven wat ik niet heb.