metoclopramide

Zwangerschap (2 meningen)

16-08-2020 | Vrouw | 21

20-11-2019 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

26-02-2019 | Vrouw | 63
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.

17-08-2018 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!

11-07-2018 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.

20-02-2018 | Man | 77
Misselijkheid
Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.

01-02-2018 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Zeer allergische reactie na 2 zetpillen maar! Volgens de huisarts kon dat allemaal niet, maar ik ben toch echt op de eerste hulp beland. Ik werd eerst erg onrustig. Een onrust zo erg, nog nooit in mijn leven meegemaakt dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarna begon mijn nek naar één kant te trekken en ik kon die niet meer bewegen. Mijn tong zwol op en ik kon d[lees meer...]ie ook niet bewegen en dus amper praten. Ik heb toen een anti parkinson infuus/injectie gekregen en alles trok weer recht na 1 minuut. Mijn ergste ervaring ooit met een medicijn, nooit meer!

02-09-2016 | Vrouw | 35
Zwangerschap

24-10-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van 2 heeft deze medicatie voorgeschreven gekregen via een arts van de huisartsenpost, zoals ik eerder beschreven heb. Ze kon dus met een ambulance afgevoerd worden omdat ze bewusteloos van de trap viel en helemaal spastisch en verkrampt was en haar ogen draaiden weg. Ze had maar 6-10 ademhalingen per minuut. Onze eigen huisarts heeft een Veiligheids Inciden[lees meer...]t Melding gemaakt en er is bij de huisartsenpost in Hoorn afgesproken dat zij dit medicijn niet meer voorschrijven ivm de hoge risico's. De apotheker (die zit bij het ziekenhuis in Hoorn) heeft maanden later na herhaalde verzoeken eindelijk contact met ons opgenomen en probeerde het hele verhaal eigenlijk een beetje op de huisarts af te schuiven, terwijl zij ook op hadden moeten letten! Godzijdank hoeft niemand die in Hoorn bij de huisartsenpost terecht komt deze vreselijk ervaring mee te maken die wij hebben gehad omdat ze Primperan niet meer gaan voorschrijven. Maar nogmaals, de apotheker reken ik het ook zwaar aan, die had ook op moeten letten! Het is rotzooi, vooral voor kinderen en jong volwassenen!

31-08-2015 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Ik kreeg jaren geleden dit middel voorgeschreven - voelde me ellendig, kaakklem, strakke spieren etc. - allergisch voor phenothyazinederivaten die erin verwerkt zijn. Dezelfde reactie had een nicht, en een jonger zusje op dit middel. Jaren later heb ik het nog een keer gebruikt omdat beweerd werd dat er geen phenothyazinederivaten meer in verwerkt zouden zijn... echter toc[lees meer...]h weer dezelfde overgevoelige reactie die weer met valium onderdrukt moesten worden. Conclusie: vertrouw primperan niet - zie ook al die andere verhalen! Middel zou uit de handel moeten!

24-08-2015 | Vrouw | 5
metoclopramide (5mg/ml)
Braken
Dochter van vijf heeft Primperan door plaatselijke dokter voorgeschreven gekregen ivm met braken. Het braken werd echter niet minder en na paar dagen terug naar (andere) dokter. Uitgelegd dat kind aardig verzwakt was en niet beter werd. Deze dokter zei dat we gewoon door moesten gaan en dat ze over 3 dagen beter zou zijn. Na 2 dagen moest ze echter worden afgevoerd met de [lees meer...]ambulance naar het ziekenhuis omdat ze een enorme stuip kreeg, trillende spieren en wegdraaiende ogen waardoor we bang waren dat haar hart ook stopte. Ze heeft 1,5 dag in ziekenhuis aan infuus gelegen om bij te komen en aan te sterken en te zorgen dat medicijn uit bloed ging. De kinderartsen in ziekenhuis gaven aan dat het dit middel NIET bij kleine kinderen hoort te worden voorgeschreven. Te gevaarlijk ivm de bijwerkingen! Super gevaarlijk middel!

16-08-2015 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Het is al veel genoemd hier: de bijwerkingen kunnen heel heftig zijn. Dit middel kreeg ik tweemaal nadat ik door de Diclofenac niets meer kon binnenhouden. Binnen een dag begon de ellende. Werkelijk elke spier in mijn lichaam verkrampte. Rug krom, tong achterin keel, kaken strak op elkaar, ogen draaien weg, armen en benen krom, vingers als uit een horrorfilm. Ik kon werkel[lees meer...]ijk niets meer, geen geluidje maken, niet knipperen. Dit was heel erg eng. Gelukkig was mijn familie aanwezig en is de weekenddokter gebeld. Ik kreeg een zeer sterk ontspanningsmiddel in mijn kont geduwd. Na een paar uur slapen waren de bijwerkingen in eerste instantie weg, maar na een half uur lag ik er weer net zo bij als de eerste keer. Weer moest de dokter komen en weer ging zo'n ding in mijn kont. Daarna weer geslapen en bij ontwaken kwamen de bijwerkingen weer, maar minder hevig. Verschrikkelijk spul!!!!

01-06-2015 | Man | 49
Braken
Mijn partner was al 6 weken aan het braken, achteraf was dit de helicobacterie en een maagbreukje en kreeg deze zetpillen. 's Avonds de eerste gezet en s'morgens laat de tweede, omdat er geen verbetering was. Een paar uur daarna kwam ik thuis en zag dat het helemaal niet goed ging met hem hij zweette heel erg en zei dat hij ging flauwvallen. Hij kreeg spastische trekken e[lees meer...]n zijn ogen stonden wijd open en geen reactie, ik zag dat hij ook helemaal verstijfde, zijn kaken op elkaar, ik heb toen 112 gebeld en deze waren er binnen 5 minuten, al die tijd kreeg ik geen kontakt met hem. Toen de ambulancemedewerkers binnenkwamen, kwam hij pas bij. In het ziekenhuis hebben ze hem onderzocht en er is niks uitgekomen, ja uitputting, kan ook wel na 6 weken braken en 10 kilo afgevallen. Deze pillen komen hier nooit meer in huis, wat een troep.

12-03-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van twee hield niks binnen ook ORS hielp niet. De dokter van de huisartsenpost schreef haar primperan voor tegen het overgeven. De volgende dag was ze heel slaperig, dit staat ook in de bijsluiter. Rond 17 uur raakte ze bewusteloos dus 112 gebeld omdat ze rare geluiden maakte, haar ogen draaiden weg en haar armen en kaak waren spastisch en verkrampt. Ze werd[lees meer...] meegenomen naar de SEH en is door de CT scan gegaan. Goddank was alles in orde maar moest ze wel een nacht blijven ter observatie. Omdat ik vragen begon te stellen over de Primperan heeft de arts van de SEH de dosering voor kinderen nagekeken. Ze had maar 3 x 2 mg mogen hebben ipv de 2 x 10 mg die ze voorgeschreven had gekregen! Het is dus goed afgelopen, maar dit medicijn is naar mijn idee levensgevaarlijk!

09-03-2015 | Man | 50
Misselijkheid
Na refluxoperatie schreef chirurg dubbele dosis metoclopramide voor ivm aanhoudende misselijkheid. Heb dit maandenlang volgehouden. Resultaat was ernstig parkinsonisme ten gevolge van metoclopramide, ook depressie en ernstige slapeloosheid. Had aanvankelijk niet door dat metoclopramide dit veroorzaakte, maar achteraf was alle ellende verklaarbaar. Middel was veel erger da[lees meer...]n de kwaal.

27-01-2015 | Vrouw | 59
metoclopramide
Misselijkheid
Jaren heb ik Primperan genomen tegen misselijkheid, tijdens deze periode was ik ook depressief en had dagelijks zware krampen in mijn benen, het werd erger en erger. Tot ik na jaren gestopt ben met Primperan, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer depri was en de druk in mijn benen verdwenen waren. Ik heb het ongeveer een jaar later nog eens geprobeerd en de probl[lees meer...]emen waren er zeer hevig terug. Als die jaren dat ik liever onder een deken wou kruipen, liever geen mensen zag, door dit medicijn....Primperan zouden ze moeten verbieden vind ik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum