Atozet

Ezetrol (139 meningen)

05-08-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Al 13 jaar nam ik statines in combinatie met lipanthyl nano maar ik had na al die jaren erg veel last van bijwerkingen. Het was zo erg geworden dat ik de pillen een tijd niet meer heb genomen. Tot de cardioloog mij in het voorjaar vertelde dat ik geen alcohol meer mocht drinken en zo weinig mogelijk vlees moest proberen te eten omdat er veel vet op de lever zat. Naast bew[lees meer...]egingsadvies schreef hij mij ook atozet 10/10 mg voor. Ik ben met de fiets naar het werk beginnen te rijden ca 40 min per dag, geen alcohol meer gedronken gedurende 3 maanden een klein beetje op mijn eten gelet zonder honger te hebben. En ook 1 pilletje atozet per dag genomen. Vandaag uitslag gekregen van bloedonderzoek. Totaal cholesterol nog bijna maar een derde van het gebruikelijke niveau en triglyceriden nog de helft van vroeger. HDL was ook wel wat gezakt. Voorlopig ook geen bijwerkingen. Ik dronk een 10-tal consumties per week. Ben ca 7 kg afgevallen op 3 maanden tijd. Dat had ik 10j eerder moeten weten.
06-11-2018

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Ik heb Familiaire hypercholesterolemie en gebruik hiervoor al jaren medicijnen. Geen enkel medicijn was zwaar genoeg om mijn waarden voldoende te laten zakken. Enkele maanden geleden heeft mijn huisarts me dan atozet 10mg/80mg voorgeschreven. Ik ben hier zeer tevreden van. Ik heb hier geen bijwerkingen van.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum