ISO 27001

02-09-2017

Aderverkalking

28-08-2017

Hoog cholesterol

Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!
28-07-2017

18-07-2017

Cholesterol

Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.
29-06-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!
14-06-2017

Hartklachten

31 dec 2016 5 Drug Eluting Stents geplaatst in 2 kransslagaders. Voorgeschreven (per dag): Acetylsalicylzuur 80mg, Grepid/Clopidogrel 75mg, Metoprololsuccinaat Retard 25mg, Pantoprazol Pensa 40mg, Simvastatine. Ben na klachten over bijwerkingen Simvastatine overgegaan op Crestor/Rosuvastatine 5mg. LDL-Cholesterol blijft nu onder 2,5 heb geen idee of dat dankzij pil is. He[lees meer...]b na bijwerkingen (verslechterd zicht, lichte slaper/vroeg wakker (was voorheen niet wakker te krijgen), neerslachtigheid, rare spierpijn in mijn schouders/nek, slap gevoel in bovenbenen, gevoel alsof iemand in mijn nieren heeft gestompt, libido verlies) begin juni overlegd met cardioloog, in elk geval 2 weken stoppen om te kijken of klachten verdwijnen. Binnenkort bespreken met huisarts en bloed laten prikken.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!