lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

04-02-2017

Hoog cholesterol

Na in 2002 5 bypasses te hebben ondergaan ben ik begonnen met Lipitor op advies van de behandelende artsen. Dit veroorzaakte direct vervelende bijwerkingen. Spierpijn, krampen in benen en stijve gewrichten in vingers en enkels. Na enige maanden te zijn gestopt overgestapt op provacor. Resultaat idem. Dus toen maar een maand niet gebruiken. Resultaat hetzelfde, nog altijd[lees meer...] spier en gewrichtspijnen. Na een aantal jaren diverse merken te hebben gebruikt is mij Crestor voorgeschreven. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. Stijve gewrichten in vingers, knieën, enkels. Afgelopen maand ( jan 2017) ontzettende spierpijnen in armen en schouders. Nu gestopt met Crestor in het bijzonder en alle overige cholesterolverlagers in het algemeen. Gebruik tegen de pijnen nu Artrotec 75 1/dag. Als ik door zou gaan met Crestor denk ik dat ik over een maand geen trap meer op zou kunnen. Amper iets tillen en waarschijnlijk achter een rollator zou lopen.
30-01-2017

bypassoperatie, cholesterol 8 met andere medicijnen; nu 3,5 met Crestor
16-01-2017

Aderverkalking

Verstopping van de kransslagaders. Op 53 jaar werd een stent gezet in één van die vernauwingen.
10-01-2017

Aortaklep aandoening

Ik ben bijna 80 jaar en leid een actief leven. Na een aneurysma en een hartklep-probleem moest ik aan de statines. Ik heb er heel wat geprobeerd, maar kreeg bij elke soort last van spierpijn. In het begin zag ik het verband niet, en er was geen arts die mij daarover voorlichtte. Bij de laatste, crestor, was het verschrikkelijk. Na wat googelen kwam ik erachter dat de stati[lees meer...]nes de boosdoeners waren en ben per direct gestopt. Artsen niet blij. Maar het is toch waanzin: geen kwaliteit van leven meer en veroordeeld tot hangen op de bank, maar gelukkig wel een mooi laag cholesterol... Aanrader: lees 'De cholesterol hype' van Malcolm Kendrick. Echte eye-opener!
10-01-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine gebruikt te hebben en veel klachten over naar de crestor. van de crestor zoveel klachten van spier-gewrichtspijn dat ik de trap niet meer op en af kon en alles uit mijn handen liet vallen omdat ik geen kracht meer in mijn vingers had en mijn vingers bijna niet meer kon buigen. de dokter dacht aan spierreuma. van een buurman gehoord dat hij deze klac[lees meer...]hten van de crestor had en was gestopt en na 2 maanden geen verschijnselen meer had. hierop ben ik ook gestopt met de crestor en na 4 weken waren mijn klachten bijna verdwenen. in september waren de waardes 6.8 en nu vandaag zonder crestor gebruik 5.6. ga voorlopig verder zonder medicijn voor het cholesterol.
08-01-2017

Cholesterol

01-01-2017

Hoog cholesterol

In juni 2016 liet ik een bloedtest doen op aanraden van mijn huisarts, het idee was gewoon om eens te kijken hoe mijn algemene gezondheid was en hoe mijn bloedwaarden eruit zagen. Hieruit bleek dat mijn cholesterol behoorlijk hoog was, m.n. de 'slechte' (LDL) cholesterolwaarden waren te hoog. Ik ben toen op dwingend advies van mijn huisarts begonnen met Crestor 10 Mg. In e[lees meer...]erste instantie geen bijwerkingen, en mijn cholesterolniveau was netjes gedaald toen ik in oktober weer getest werd. Maar geleidelijk, en dit ging zo geleidelijk dat ik het eerst nauwelijks merkte, werden mijn spieren steeds stijver en pijnlijker. Ik had moeite om de trap op te lopen (ons huis heeft veel trappen) en zag op tegen een kleine wandeling. Het was een gevoel alsof ik de 10 km had gelopen iedere dag, terwijl ik nauwelijks meer liep! Uiteindelijk weer naar de huisarts, en hij zei onmiddellijk 'dat zijn bijwerkingen van de Crestor', en stelde voor om maar eens een maand te stoppen - uiteindelijk is besloten dat ik 3 maanden zal stoppen - en te kijken of het dan beter werd. En inderdaad gaat het heel geleidelijk steeds beter, heb voor het eerst zonder pijn een flinke wandeling gemaakt. Ik ben nog steeds stijver dan ik voor die tijd was, maar heb er vertrouwen in dat ik na verloop van tijd echt weer helemaal de oude zal zijn. Inmiddels heb ik het nodige onderzoek gedaan op het internet, en ben erachter gekomen dat: - statines gevaarlijke middelen zijn, die na jarenlang gebruik een verhoogd risico geven op o.a. diabetes en (bij vrouwen) borstkanker; - ze bijna altijd onnodig worden voorgeschreven - de enige gevallen voor wie het misschien zin heeft zijn mannen van boven de 50 die een geschiedenis hebben van hartproblemen - de relatie tussen hoge cholesterolwaarden en hart- en vaatziekten onzeker is - het helemaal niet slecht is om hoge cholesterolwaarden te hebben (óók w.b. de LDL) Conclusie: ik neem nooit meer een statine (of ander cholesterolverlagend middel). Mijn huisarts weet dit alleen nog niet...
12-12-2016

Hoog cholesterol

Mag van mijn cardioloog geen cholesterolverlagers meer nemen, ivm de ernstige bijwerkingen: leverproblemen, spierafbraak, aangetaste longen, nog steeds spierpijnen die nooit meer overgaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!