ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-07-2017

Cholesterol

Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.
29-06-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!
14-06-2017

Hartklachten

31 dec 2016 5 Drug Eluting Stents geplaatst in 2 kransslagaders. Voorgeschreven (per dag): Acetylsalicylzuur 80mg, Grepid/Clopidogrel 75mg, Metoprololsuccinaat Retard 25mg, Pantoprazol Pensa 40mg, Simvastatine. Ben na klachten over bijwerkingen Simvastatine overgegaan op Crestor/Rosuvastatine 5mg. LDL-Cholesterol blijft nu onder 2,5 heb geen idee of dat dankzij pil is. He[lees meer...]b na bijwerkingen (verslechterd zicht, lichte slaper/vroeg wakker (was voorheen niet wakker te krijgen), neerslachtigheid, rare spierpijn in mijn schouders/nek, slap gevoel in bovenbenen, gevoel alsof iemand in mijn nieren heeft gestompt, libido verlies) begin juni overlegd met cardioloog, in elk geval 2 weken stoppen om te kijken of klachten verdwijnen. Binnenkort bespreken met huisarts en bloed laten prikken.
01-06-2017

Cholesterol

Ga rode gist rijst gebruiken. Perfect geen bijwerkingen
11-05-2017

Hoog cholesterol

Vanaf mijn 20ste slik ik al statines voor erg hoog cholosterol gehalte namelijk boven de 10. Ik heb geen overgewicht, ren 3x in de week, en wandel veel. Eerst slikte ik zocor en nu crestor. Heb nu helaas weer dezelfde bijwerkingen als toen ik symvastatine slikte. Heb erg last van spierpijnen. Mijn polsen doen zeer en het wordt alleen maar erger. En de spieren in mijn bill[lees meer...]en en dijen zijn pijnlijk, vooral na het slapen wordt zelfs wakker vd pijn. Mijn cholosterol gehalte is wel goed gedaald van 10.9 naar 5.1. Ze slikken makkelijk weg. Wou dat er iets was tegen die pijnen.
01-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb mijn mening gegeven i.v.m. gebruik Crestor (rosuvastatine) voorgeschreven door mijn cardioloog na ernstige bijwerkingen van sim/atorvastatine. Ik ben begonnen met gebruiken op 20/4. Was op vakantie 24/4 toen ik heftige spierpijn kreeg en mijn arts niet kon bereiken. Ik ben de volgende dagen doorgegaan met innemen, en had toen totaal geen last meer. Misschien heftig[lees meer...]e bijwerkingen doordat atorvastatine nog niet was uitgewerkt, maar ik heb nu nergens meer last van. Effectiviteit is nog niet gecontroleerd.
24-04-2017

Hartinfarct

Na erstige klachten van spierpijn tgv inname simvastatine en atorvastatine heeft de cardioloog me crestor voorgeschreven. 20/4 voorgeschreven en nu 24/4 heftige spierpijn bij gebruiken linkerhand. Ik weet het niet meer en baal er van om cardioloog (weer) te bellen. PS: Heb 2x hartinfarct gehad en er is 6x een stent geplaatst, vandaar het belang bij een chloresterol ve[lees meer...]rlagend medicijn.
18-04-2017

Cholesterol

pijnlijke gewrichten en spierkrampen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!