lees de ervaringen

Crestor

Cholesterol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Hoog cholesterol (165 meningen)
  • Hartinfarct (20 meningen)
  • Beroerte (3 meningen)

28-03-2014
Man (67) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
ik heb al jaren Crestor. Een keer een ander merk gehad en daar had ik bijwerkingen van. Kreeg daarvan hartkloppingen. Gebruik deze omdat ik een omleiding heb gekregen
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

27-03-2014
Vrouw (66) - Hartinfarct

Tevredenheid over:
ben in 2012 'n paar keer aan de darmen geopereerd, bij de tweede operatie is een hartinfarct geconstateerd, ouder litteken, ik heb van dat infarct dus niks gemerkt, de cardioloog heeft hier verder onderzoek naar gedaan, bleek een heel klein litteken te zijn, waar verder geen behandeling voor nodig was, kreeg wel het volle program aan medicatie om een tweede te voorkomen. [lees meer...]heb voorheen alleen een bloeddruk verlager gehad, eerst rasilez, daarna quinapril en nu valsartan. gebruik nu ook betablokkers, bloedverdunners en tot einde van vorige week cholesterolverlager Crestor, eerst had ik simvastatine. omdat ik klachten van spierpijn, krampen en vermoeidheid had, is de praktijk ondersteuner voor hart en vaatziekte begonnen met de cholesterolverlager te vervangen door Crestor. In het begin merk je niet zoveel maar op den duur begon het met ernstige verstopping, omdat ik problemen met de darmen heb, helemaal fout dus!!!! daarna kon ik deze groente niet verdragen dan weer andere, je denkt dat het aan de voeding ligt maar ik kreeg steeds vaker last van hevige maagpijn en misselijkheid zo erg dat ik de laatste drie weken zeker een keer per week het bed moest houden zo'n maagpijn had ik en zo misselijk dat ik niet kon eten. Ben in het weekend op zoek gegaan naar de bijverschijnselen van de verschillende medicatie, ze hebben bijna allemaal dezelfde verschijnselen, waaronder ook die spierpijn en spierkrampen, maar toen ik de referenties van de Crestor las , vielen opeens de puzzelstukjes van mij in elkaar. Ook was ik zo vermoeid dat ik verschillende dingen gewoon niet meer kon doen, ik denk hier wil ik vanaf!!!!!Omdat mijn cholesterol op dit moment uitstekend is, met de medicatie en het bijstellen van mijn eetpatroon, ga ik het nu zonder Crestor en met omega 3 proberen, ik blijf natuurlijk onder controle en kijk wat dit gaat doen,

27-03-2014
Vrouw (58) - Cholesterol

Tevredenheid over:
gebruik al zeker 13 jaar crestor 10 ... heb tehoog fam. cholestorol en ben zeer tevreden heb helemaal geen bijwerkingen of andere klachten ...

19-03-2014
Man (30) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Nou, ik ben er nu dan eindelijk 3 a 4 weken mee bezig en ik was me toch duizelig deze ochtend bij het opstaan uit bed. Nu een paar uur later is die duizeligheid nog steeds niet helemaal over. Ook heb ik sinds 2 dagen af en toe korte steken in mijn hoofd. Voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit hoofdpijn in mijn leven gehad en ben ook zelden tot nooit duizelig ofzo, te[lees meer...]nzij ik naar een pretpark ga. Nu ineens heb ik deze dingen.. 1+1 = CRESTOR , ik kap er gelijk mee.. ondanks mijn 10.5 Cholesterol. Ik ben 30 jr, rook en drink niet, sport veel.

14-02-2014
Man (30) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Beste gebruikers, Ik ben 30 jaar en heb een cholesterol van 10.5 (erfelijk) , ik moet al jaren medicijnen nemen maar ben doodsbang voor de bijwerkingen en neem ze daarom niet. Dit forum helpt me ook niet om de stap te maken.. de specialist weet van de bijwerkingen, maar zegt simpel.. of bijwerkingen of een hartinfarct etc.. wat moet ik doen!??? Naturel middelen visolie[lees meer...] etc helpen niets. Ben verder kerngezond en rook en drink niet, nooit gedaan!
3 reacties

Reactie:

Als antwoord op uw vraag: (Zit even met andere login-naam) Ja, ik en mijn broertje van 27 hebben beide zo'n ader/verstoppings onderzoek gehad en de arts zei dat ik aan de goede kant van de streep zit. Onze moeder is 2 jaar geleden op 51-jarige leeftijd onverwacht overleden aan bloedpropjes/verstopping, mijn moeder slikte al jaren medicijnen tegen hoog cholesterol ook.

Datum 14-03-2014 06:14

Reactie:

Hallo, ik gebruikte tot voor kort ook statines ivm te hoog cholesterolgehalte maar ik wou er ook vanaf. Dus op zoek gegaan naar wat zou kunnen helpen. Probeer eens alle geraffineerde suikers (en ook zoetstoffen zoals aspartaam e.d.) te mijden, en geen margarines en dergelijke meer te smeren. Ze werken averechts (bij mij toch). Gebruik olijfolie en ook echte boter af en toe kan geen kwaad. Elke dag een kommetje haver, een handvol noten en zaden, een eitje... Eigenlijk komt het erop neer je voedingspatroon aan te passen. Geen transvetten te gebruiken (=geharde plantaardige vetten) en de suikeriname te beperken. Ik dacht, gezien 'vet' ongezond is gebruik ik maar wat meer suiker.... maar mn cholesterol ging nog meer de lucht in. Dus wat bij mij echt helpt is suiker mijden. Intressante link (en zo vind je er wel meer ivm suiker en cholesterol) eetgoedvoeljegoed.com/2011/09/suiker-verantwoordelijk-voor-te-hoog.html

Datum 24-02-2014 13:55

Reactie:

Is bij u wel eens een onderzoek gedaan om te zien of er (al) slagaderen verstopt zitten en een duplex onderzoek om de halsslagaderen te checken? Misschien is de boel nog helemaal schoon...! en is er dus geen reden voor ongerustheid bij niet gebruiken van crestor of andere statines.

Datum 22-02-2014 13:20

05-02-2014
Vrouw (26) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Hoe kan het dat bij de bijwerkingen van dit medicijn staat dat het allemaal zelden voorkomt? als ik op internet alleen maar negatieve verhalen van gebruikers lees. Is er uberhaupt ooit onderzoek gedaan naar het gebruik van crestor op lange termijn? Het maakt mij allemaal een beetje boos. Ik loop al jaren met uiteenlopende vage klachten dokter in dokter uit ziekenhuis in z[lees meer...]iekenhuis uit, voel me niet serieus genomen. vanaf mijn 4de jaar is er HF geconstateerd de erfelijke vorm van verhoogd cholestrol. Heb dan ook alles wat er zo'n beetje is geslikt, alleen de crestor helpt in zoverre samen met ezetrol en dan nog is mijn cholesterol 7. een tijd gestopt geweest met de crestor en de klachten werden allemaal minder (zenuwpijnen, spierpijnen, gewichtstoename, het gevoel hebben lichamelijk 80 te zijn maar ben 26, erg slechte stoelgang al vanaf kleins af aan, zeer droge huid en extreem veel eeltvorming, depressies en enorme concentratieproblemen en ga zo nog maar even door) maar omdat mijn cholesterol nu 13 was en mijn slechte cholestrol 9.5, moest ik van mijn huisarts weer met de medicijnen beginnen. Heb ten eerste geen vertrouwen meer in de artsen en dergelijke, omdat ik niet serieus word genomen en omdat ik dus niet bekend ben met een echt onderzoek naar de gevolgen van crestor op lange termijn. Heeft er iemand tips voor mij? Ik weet op dit moment echt niet meer waar ik nu wel of niet goed aan doe!
2 reacties

Reactie:

Misschien zijn je aderen dan wel evt brandschoon, maar een arts wil dat dan graag zo houden en bevelen dan alsnog statines aan!

Datum 14-03-2014 11:32

Reactie:

U raakt duidelijk van de regen in de drup. Is bij u al eens een onderzoek gedaan om vast te stellen of en in welke mate uw slagaderen aan het dichtslibben zijn? Zo niet, laat dat dan doen en wie weet blijken uw aderen nog brandschoon…!??

Datum 22-02-2014 13:24

24-01-2014
Man (60) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Ik heb Fam. hypercholestrolemie en heb van alles geslikt om de cholesterol waarden naar een aanvaardbaar nivo te krijgen . De meeste middelen geven bij mij spierpijn en met name de aanhechtingen. Uiteindelijk bij Crestor 5 uitgekomen, maar dat verlaagd niet voldoende, voor mij een keuze. Statines vlakken ook je gevoel bij het sporten af. Je hoofd wil wel, maar je[lees meer...] spieren doen het niet. Bij toeval ben ik Mg er bij gaan innemen. Dat veranderde mijn leven. Ik slik nu Crestor 10 en heb aanvaardbare waarden en kan volop sporten. Geen spierpijn geen gewrichtspijn en het sporten gaat top.

Reactie:

Zijn er via onderzoek in uw slagaderen verstoppingen aangetroffen? Zo niet, dan kan de conclusie getrokken worden dat zelfs in uw situatie van zeer hoog cholesterol er geen verband is tussen hart-en vaatziekten en cholesterolgehalte.

Datum 22-02-2014 13:27

18-12-2013
Man (62) - Aderverkalking

perfect middel, sinds 1989 andere middelen gebruikt, maar deze werken echt

11-12-2013
Man (51) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Ik ben werkzaam als cardiologisch verpleegkundige. Dus haast alle patiënten die ik zie gebruiken statines. Omdat ik op vrij jonge leeftijd (48 jr)Staar kreeg en dit met een cardioloog besprak, adviseerde zij mij om mijn cholesterol te laten bepalen. hdl 7.0 en ldl 4.7. Dus hoog, ik ben toen crestor 5 gaan bruiken, maar inderdaad ook makkelijk krampen in de benen. Na een [lees meer...]jaar was het hdl 4.4 en ldl 2.9 . Dus alles flink gezakt. Maar omdat ik ook intensiever ben gaan hardlopen, stopte ik met de crestor. Slik dagelijks multivit en omega 3-6-9. na 1 jaar was mijn cholesterol hdl 5.3 en ldl 3.6. Nu 2 jaar later hdl 5.4 ldl 3.8. Dus het loopt wel op! Maar verder heb ik weinig risico factoren, dus geen diabeet, overgewicht , hart en vaat ziekten, rook niet. Ik sport. (loop marathons). Dus ik hou mijn cholesterol elk jaar in de gaten.

Reactie:

Verstandig dat u gestopt bent met crestor. Zeker als er geen sprake is van familiaire hypercholesterolemie moeten statines naar mijn idee ten sterkste worden afgeraden. Niet iedereen is overtuigd van een verband tussen chiolesterolgehalte en hart-en vaatziekten, zoals reeds in 1936 via onderzoek is aangetoond. Google maar eens op dr.Uffe Ravnskov, dat zal u vele lichten doen opgaan.

Datum 22-02-2014 13:31

30-11-2013
Vrouw (26) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik heb familiaire hypercholestrolemie... heb geprobeerd proactief producten te gebruiken visolie tabletten en gezond eten en sporten daarbij. deze combinatie heeft geen effect op mijn te hoge cholesterol omdat mijn lever niet goed werkt. daarom genoodzaakt om dit te slikken van 10 naar 5,2 gegaan en binnenkort ga ik naar crestor 20mg. Tot nu vrijwel geen klachten waar i[lees meer...]k me vinger op kan leggen dat het door dit medicijn komt. Hoop dat dit zo mag blijven, want was met Zocor bekend en daar kreeg ik wel spierpijnklachten van.

Reactie:

Laat eens een onderzoek doen, wellicht blijkt dan dat u helemaal geen vernauwingen in de slagaders hebt zodat u misschien kunt stoppen??.

Datum 22-02-2014 13:34

28-11-2013
Vrouw (75) - Angina pectoris

Tevredenheid over:
Eind 1999 kreeg ik een hartstilstand. Toen ik wakkergeschud was moest ik statines gaan gebruiken. Tot volle tevredenheid. Totdat er van "hogerhand" de goedkoopste moesten worden verstrekt. Plotseling reageerde ik met hevige spierpijnen in mijn armen. Kon geen theepot meer optillen en voelde me geradbraakt. Dit gebeurde iedere keer als ik weer een nieuw merk kreeg!! De h.a.[lees meer...] heeft mij toen Crestor gegeven wat de pijnen alleen maar verergerde. Ik heb toen verdere chemische cholesterolverlagers geweigerd onder fel protest van mijn h.a. Hierna ben ikzelf op onderzoek uitgegaan en slik nu zo'n vier maanden CHOLESTEROL van Flinndal. Dit bestaat uit o.a. plantesterolen uit soja en langzaam maar zeker daalt mijn cholesterol van 7.2 naar 6.1 binnen een maand. Het zal niet zo snel gaan als met een chemisch middel, maar ik ben van mijn spierpijnen af. Ik eet waar ik zin in heb en op mijn boterham gebruik ik Linessa van LIDL. Heerlijk !! Ik houd u allemaal op de hoogte !!

Reactie:

Waarom kreeg u die statines eigenlijk voorgeschreven? Vanwege het vermeende gevaar van een te hoog geacht cholesterolgehalte? Het grappige is, dat niet iedereen overtuigd is van een verband tussen cholesterolgehalte en hart-en vaatziekten, dat is reeds in 1936 vastgesteld door onderzoek. Mijn zwager kreeg een fors hartinfarct terwijl hij een laag cholesterolniveau had.

Datum 22-02-2014 13:39

16-11-2013
Vrouw (58) - Hypothyreoïdie

Tevredenheid over:
Ik heb eerst simvastatine gebruikt en kreeg daar veel spierpijn van, daarna crestor gekregen. geen bijwerkingen ervaren en wel een laag cholesterolgehalte sindsdien.

14-11-2013
Vrouw (62)

Tevredenheid over:
Ik ben een vrouw van 62 vanaf mijn 16 de statines geslikt,ben erfelijk belast.begonnen met 20 mg zoor later verhoogd tot de 80 mg Bij onderzoek bleek niet voldoende effect Nu overgegaan op crestor 20 mg Sinds een paar weken met name snachts veel pijn in bovenbenen en knieeen Komt dit iemand bekend voor Ook zijn er eiwitten in mijn urine gevonden...van de 6 naar de 2[lees meer...]0

Reactie:

Er zou bij u wel eens sprake kunnen zijn van afbraak van spierweefsel. Is bij u vastgesteld dat u arteroslerose hebt? Zo nee, waarom dan nog cholesterolverlagers slikken? Overigens, ook bij een laag cholesterolniveau kan arterosclerose optreden, dus dat heeft, zoals in 1936 al is ontdekt, geen verband met deze kwaal. Kijk eens bij Uffe Ravnskov op internet. Heel verhelderend.

Datum 22-02-2014 13:43

25-10-2013
Man (53) - Hartkloppingen

Tevredenheid over:
Gebruik Crestor 10 sedert September 2008. Nauwelijks bijwerkingen. sedert 1 jaar lichte pijn aan gewrichten na sportieve inspanning

12-09-2013
Man (72) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Ik kan niet meer precies achterhalen sinds wanneer ik Crestor gebruik, maar dat is zeker al twee jaar. Eerst 20Mg, nu 40 Mg. Sinds enkele maanden enorm last van kramp en ook stressgevoelen. Van het laatste weet ik niet of dit van de Crestor komt. Ik ben op Crestor overgegaan omdat Lipitor niet meer door de ziektekostenverzekering wordt vergoed. 's Morgens niet vooruit te [lees meer...]branden en zeer pijnlijke kniegewrichten. Als ik al de verhalen lees over dit medicijn en andere statines zou je er bijna depressief van worden. Zeer binnenkort naar de huisarts, want ik wil van deze rotzooi af. Maar of dat lukt??

Reactie:

Waarom gebruikt u die Crestor eigenlijk? Om cholesterolniveau te verlagen? Sommigen denken dat Cholesterolgehalte geen enkel verband heeft met hart-en vaatziekten. Zie o.a. Uffe Ravnskov.

Datum 22-02-2014 13:47

04-06-2013
Man (51) - Cholesterol
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ha lotgenoten Ben sinds okt12 Crestor aan het slikken. Matige bijwerkingen zoals branderige spieren en gewrichten. Ik doe ook aan duurlopen dus staande aan de start van een marathon met brandende spieren werkt niet goed. Laat ook duurlopen schieten daar algehele energie peil geregeld beroerd is. Veel moeheid, matige spier en gewrichtspijn, onrustige blaas, lees loze aand[lees meer...]rang. Daarvoor Lipitor 5 jaren geslikt wat 1e en 2e jaar goed ging. Het sluipt erin, de bijwerkingen. Tijdje geen pillen geslikt doet de spierpijn na ca 2 weken duidelijk verminderen. Groeten, Gerrie
3 reacties

Reactie:

Afbraak van spierweefsel lijkt me voldoende reden om Crestor te heroverwegen. Kijk eens op internet wat er al zo bekend is over crestor en andere statines. In de V.S. zijn al rechtszaken gaande tegen crestor voorschrijvende medici vanwege de veelal verzwegen bijwerkingen. Zie de boeken van Malcolm Kendrick en Uffe Ravnskov. Heel verhelderend.

Datum 22-02-2014 13:51

Reactie:

hallo Crestor lotgenoten, sinds een paar maanden slik ik Crestor (5 mg) en ervaar een soort spierslapte in m'n benen en daardoor last van m'n knieën. Daarvoor gebruikte ik simvastatine, maar kreeg ook klachten. Ik ben altijd heel sportief geweest en na een meniscusoperatie in 2010 ben ik aan het tobben en door gebruik van cholesterolverlagers is mijn bewegingsvrijheid (wandelen) verminderd door pijn aan m'n knieën!! Ik ben sinds een paar dagen gestopt en overgegaan naar Becel pro activ om te kijken of de slapte/pijn verminderd! groet, Trudy

Datum 15-09-2013 16:23

Reactie:

Hoi nou ik slik ook crestor,en sinds ik het slik heb ik de volgende klachten!! speirpijn!,stij gevoel in mn benen,doog gevoel in mn voet,misselijk,en sinds 2 weken jeuk!!! het is gewoonweg niet leuk meer!! heb al 3 soorten gehad,en het erge is dat mn cholesterol wel minder is,maar dat ik ze moet blijven slikken!!ben nu zelfs depressief,heb zoveel klachten ,dat ik nu allemaal rare dingen in mn hoofd haal!!!Herkent iemand dat!! en is er een alternatief voor deze medicijnen??? gr nelly!

Datum 24-06-2013 10:23

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum