lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

04-03-2017

Hoog cholesterol

Geen probleem ondervonden. Wel duur.
02-03-2017

Hoog cholesterol

Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.
26-02-2017

Hartklep aandoening

Mijn man (79) gebruikte enkele jaren statines na een hart/vaat operatie en kreeg gaandeweg steeds meer pijnen in beide heupen en benen. Om onduidelijke redenen kreeg hij het laatste jaar Crestor. De klachten verergerden. Hij is vaak bij de dokter geweest voor de pijnen en nóóit is hij gewezen op het feit dat dit heel goed een bijwerking van de statines kon zijn. In plaats [lees meer...]daarvan heeft hij (zonder succes) de fysio platgelopen (voor zover hij dat nog kon) en heeft verschillende röntgenfoto's en echo's gehad. Daar was niets op te zien. Totdat ik ergens las dat de spierpijnen wellicht van de statines kwamen. Dit met de huisarts besproken (een vervanger) die heel meewarig reageerde op ons voorstel er voorlopig mee te stoppen. 'Ja, maar het cholesterol...' . Eind van het verhaal: na enkele weken stoppen was de pijn weg. Wat heb je voor kwaliteit van leven als je alleen nog thuis op een stoel kunt zitten (met pijn!) maar...je cholesterol is wel mooi laag. Leestip: 'De cholesterolhype' van Malcolm Kendrick.
20-02-2017

Hoog cholesterol

Na de 1e week van inname krijg ik als eerste voortdurende lichte kramp in buikstreek. In week 2 begon ik mij gedurende de dag misselijk te voelen. Soms trok de misselijkheid weg, maar een paar uur later stak deze weer de kop op. Ook begon ik me moe te voelen. Dit gevoel bleef gedurende de 3 weken aanhouden. En in de laatste week begon ik hoofdpijn te krijgen. Volgens mijn[lees meer...] specialist horen deze symptomen niet bij het geneesmiddel. Dat kan wel zo zijn, maar nadat ik gestopt was met het slikken van crestor waren de klachten gelukkig na 3 dagen helemaal verdwenen. Volgens mijn specialist ben ik een lastige patiënt. En raad eens, hij heeft gelijk. Maar gelukkig leven lastige patiënten langer dan 'makkelijke" patiënten.
04-02-2017

Hoog cholesterol

Na in 2002 5 bypasses te hebben ondergaan ben ik begonnen met Lipitor op advies van de behandelende artsen. Dit veroorzaakte direct vervelende bijwerkingen. Spierpijn, krampen in benen en stijve gewrichten in vingers en enkels. Na enige maanden te zijn gestopt overgestapt op provacor. Resultaat idem. Dus toen maar een maand niet gebruiken. Resultaat hetzelfde, nog altijd[lees meer...] spier en gewrichtspijnen. Na een aantal jaren diverse merken te hebben gebruikt is mij Crestor voorgeschreven. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. Stijve gewrichten in vingers, knieën, enkels. Afgelopen maand ( jan 2017) ontzettende spierpijnen in armen en schouders. Nu gestopt met Crestor in het bijzonder en alle overige cholesterolverlagers in het algemeen. Gebruik tegen de pijnen nu Artrotec 75 1/dag. Als ik door zou gaan met Crestor denk ik dat ik over een maand geen trap meer op zou kunnen. Amper iets tillen en waarschijnlijk achter een rollator zou lopen.
30-01-2017

bypassoperatie, cholesterol 8 met andere medicijnen; nu 3,5 met Crestor
16-01-2017

Aderverkalking

Verstopping van de kransslagaders. Op 53 jaar werd een stent gezet in één van die vernauwingen.
10-01-2017

Aortaklep aandoening

Ik ben bijna 80 jaar en leid een actief leven. Na een aneurysma en een hartklep-probleem moest ik aan de statines. Ik heb er heel wat geprobeerd, maar kreeg bij elke soort last van spierpijn. In het begin zag ik het verband niet, en er was geen arts die mij daarover voorlichtte. Bij de laatste, crestor, was het verschrikkelijk. Na wat googelen kwam ik erachter dat de stati[lees meer...]nes de boosdoeners waren en ben per direct gestopt. Artsen niet blij. Maar het is toch waanzin: geen kwaliteit van leven meer en veroordeeld tot hangen op de bank, maar gelukkig wel een mooi laag cholesterol... Aanrader: lees 'De cholesterol hype' van Malcolm Kendrick. Echte eye-opener!
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!