This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

18-02-2015
Man, 71 jaar

Cholesterol

Ik heb meegedaan met een test voor dit middel en hiervoor 2 jaar crestor 40 mg geslikt. Een half jaar na de start van de test waarschuwde de directeur voor de risico's van crestor 40 het middel mocht alleen onder streng medisch toezicht worden voorgeschreven aan patienten met een familair veel te hoog cholestorol als lagere doseringen niet werkten. Deze risico's werden ni[lees meer...]et aan mij meegedeeld. Kort na het stoppen van de test kreeg ik enorme spierpijn. Ik kon bijna niets meer. Ik heb 3 jaar prednison geslikt. De klachten zijn nooit helemaal verdwenen. Ook is neuropatie vastgesteld door de specialist. Dit is een bijwerking volgens de bijsluiter. Laatst heb ik ook bij de bijwerkingen gelezen dat reumatische spierontstekingen ook na het stoppen met het middel nog kunnen ontstaan. Zowel de uitvoerder van de test als Astrazeneca nemen geen enkele verantwoording voor mijn klachten. Ik voel me misbruikt en al afval weggegooid.
11-02-2015
Vrouw, 53 jaar

Hartinfarct

Nadat ik in september vorig jaar een hart stilstand heb gehad, kreeg ik Crestor voorgeschreven, niet omdat mijn cholesterol te hoog was maar uit voorzorg.Na het ong 4 maanden dagelijks gebruikt te hebben werd ik ziek, na bloedonderzoek bleek mijn leverwaarde's ipv 35 te zijn op 1400 te zitten!!! echt niet goed dus. De Internist besloot om mij direct met Crestor te laten st[lees meer...]oppen, zo ook met Lisinopril. Hij zei dat hij op de hoogte was van deze bijwerking , de Cardioloog helaas niet. vandaag de uitslag gekregen. gelukkig zitten mijn waardes nu op 40, dus bijna normaal. En ik mag absoluut geen Cholesterol verlagers meer.
09-02-2015
Man, 64 jaar

Hoog cholesterol

Met dit medicijn en ook alle andere cholesterol verlagers heb ik ontzettend veel last van heftig dromen en regelmatig gewrichtspijn in mijn voeten en handen
25-12-2014
Man, 59 jaar

Pancreatitis

Bijna twee jaar Crestor gebruikt voor cholesterolverlaging in verband met diabetes. Bijwerkingen met name spierkrampen, maar verder niets bijzonders. Medicijn werkt goed. Eind november 2014 ernstige buikklachten, krampaanvallen. Hiermee naar de huisartsenpost waarna ik werd doorverwezen naar de eerste hulp. het bleek een zware pancreatitis (alvleesklierontsteking) te zijn.[lees meer...] Uiteindelijk 9 dagen in ziekenhuis verbleven. Volgens de MDL-arts werd de ontsteking voor 70% veroorzaakt door de Crestor en moest ik er mee stoppen. Over 3 maanden wordt het cholesterol opnieuw beoordeeld. Tijdens mijn herstel veel signalen gekregen van mensen uit mijn omgeving die ook veel (spier)klachten en overige bijwerkingen. Voor mij in ieder geval geen Crestor meer.
03-12-2014
Man, 52 jaar

Hartinfarct

Na het gebruik van Simvastatine met veel spierpijn en jeuk overgestapt naar Rosuvastatine. met 1 vervelende bijwerking, spierpijn. Dit kan je opheffen door lekker te gaan sporten, wat echt helpt, doen!!!
10-11-2014
Vrouw, 64 jaar

Hoog cholesterol

na3 maanden het medicijn, het merk provisacor rosuvastatine 10mg (dit is een crestor tablet) gebruikt te hebben zonder problemen , kreeg ik van de apotheek een ander merk genaamd crestor. Na gebruik van 1 tablet belande ik bij de huisarts met een bloeddruk van230 /115 Na het bezoek aan de huisarts waar niets te ondekken was, en ook voor hun de vraag was hoe kan dit,, re[lees meer...]aliseerde ik me later dat ik een ander merk crestor had .De huisarts gebeld en die adviseerde me om het eerste merk weer te gebruiken, en heb dit weer zonder problemen 3 weken gebruikt, moest toen weer de nieuwe tablet een keer uit proberen met de zelfde gevolgen bloeddruk 225/116 Voor mij is het nu zeker, door dat ik al langer last heb van een hoge bloeddruk merk ik gelijk als hij hoger is. Wat zou er gebeurt zijn als je dit niet merkt en je 3 maanden dit medicijn gebruikt vraag ik me af.
29-10-2014
Man, 70 jaar

Aderverkalking

Sinds eind jaren 80 slik ik de hoogste dosis zocor, daarna lipitor en als laatste vanaf dat het op de markt kwam crestor 40 mg. Dit wegens familiaire Hypercholesterolemy. Daarbij nog 10 mg Ezetrol. Zeer tevreden, geen enkele bijwerking. Ik kwam van totaal chol 14,75 en zit nu op 4,2. Als er bijwerkingen zouden optreden, zou ik er toch mee doorgaan. Als extraatje sli[lees meer...]k ik ook 100 mg Q10. Door gebruik van statines kun je een tekort aan het enzym Q10 krijgen.
22-09-2014
Vrouw, 59 jaar

Diabetes type 2

Nadat tabl als zocor mij niet genoeg hielpen,heb ik van de specialist crestor tabl gekregen. Mijn cholesterol daalde gelijk goed . Ik ben er dus heel tevreden over en heb totaal geen bijwerkingen tot nu toe.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely