Crestor

rosuvastatine

Hoog cholesterol (249 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Pravastatine (138 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

15-08-2019

Hartinfarct

Ik kreeg Simvastatine naar een hartinfarct in het pakket.die kon ik helemaal niet staan.dus om op Crestor omdat het"moest".kom uit een mediteraan gezin, had nooit hoog cholesterool.met hulp van de huisarts crestor afgebouwd omdat ik geen sport meer kon doen zo spierklachten had ik.neem nu dagelijks rode gist rijst- heb waarden als een jonge meid
07-08-2019

Cholesterol

Om op te starten gebruikte ik sinds 3 weken 5 mg per dag. En ik kon ineens een groot stuk vel van mijn huid wrijven. De hele dag wist ik niet meer wat ik wilde doen.
30-07-2019

Cholesterol

Vanwege dure kosten wordt Crestor niet meer vergoed door ziekenfonds
08-05-2019

Aderverkalking

heb 10 jaar crestor gebruikt nooit bijwerkingen gehad. Sinds vorig jaar schijnt dat de zorgverzekering ze niet meer vergoed. Toen heb ik rosuvastatine, atorvastatine geslikt maar kreeg ontzettende spierpijn. Toen kreeg ik fluvastatine maar die kreeg het cholesterol niet naar beneden. Nu slik ik weer crestor maar heb nu wel spierpijn. Nu moet ik een week stoppen om te kijke[lees meer...]n of de spierpijn daadwerkelijk van de crestor komt. Ik heb hypercholesterolemie maar dat staat niet in de lijst dus ik vink maar iets anders aan.
31-03-2019

Hoog cholesterol

Volgens apotheek is mn nieuwe media cijns het zelden maar dan een stuk goedkoper
25-01-2019

Aderverkalking

Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.
24-01-2019

Angina pectoris

I.v.m. bypass operatie in 2016 o.a. Rosuvastatine 40mg voorgeschreven gekregen i.v.m. te hoge cholesterol. Met dit middel kreeg ik op de lange duur steeds meer spierpijn en vermoeidheidsklachten maar de cardioloog vond toch dat de LDL waarde verder naar beneden moest, onder de 2.0! liefst1,8. Cardioloog schreef andere combinatie medicatie voor. Rosuvastatine 20mg samen me[lees meer...]t Ezetimibi 10mgr. Na korte tijd was de LDL waarde 1,4 maar ik had nog meer spierpijn dan daarvoor. Sporten werd steeds moeilijker. In december 2018 gestopt met Ezetimibi en de spierpijn was met enkele dagen voorbij. Nu alleen nog Rosuvastatine 20mg maar de LDL waarde is weer te hoog, 2,7 dus binnenkort weer overleg met de cardioloog.
11-01-2019

Hoog cholesterol

ernstige depressie en psychose vermoeidheid spierzwakte hoofdpijn alle jaren sinds ik crestor gebruik. sinds stop crestor geen last meer. Nu omdat lipiden weer afwijkend zijn start crestor resultaat hoofdpijn vermoeidheid prikkelbaar en depressie. Wat een rot medicijn
21-12-2018

Hoog cholesterol

In het begin ging het goed, mijn cholesterol was gezakt Maar de laatste 2 jaar ging het mis, zakte zomaar door mijn benen. Of met lopen steeds struikelen heeft mij 2 kapotte kniebanden gegeven. Heb wat blauwe plekken gehad en pijn. Kreeg verdikte bulten op mijn armen en Dacht het zijn spieren. Nee hoor Kreeg ze van Crestor. Moest van de specialist stoppen met cres[lees meer...]tor. Binnen een maand waren die bulten weg en ben niet meer gevallen heb meer ernstige bijwerkingen en die kan ik niet bewijzen. ( Heb hartinfarct gehad ) heb F.H.
08-12-2018

Hoog cholesterol

vanaf begin statines geslikt. Zo'n 30 jaar. Totaal cholesterol was 14.75 (familiair FHG) via zocor, lipitor en crestor (40 mg) uitgekomen op 5.5. Allemaal zonder bijwerkingen, maar crestor is het meest effectief. Met ezetrol 10mg erbij op 4.2. Nu na ontdekking beginnend diabetes2 metformine 500 erbij en totaal chol ging nog verder naar beneden, nu 3.2. En dat is het nu [lees meer...]al een paar jaar. Totaal geen bijwerkingen, zeer tevreden.
18-11-2018

Aortaklep aandoening

In oktober 2007 voor het eerst vervanging van de aortaklep, In augustus 2015 door een bacterie infectie in het bloed voor een tweede maal een nieuwe aortaklep en een pacemaker. In augustus 2018 van de internist moeten stoppen met Crestor. Sindsdien zijn langzamerhand alle klachten verdwenen. Ik mag nu voor de rest van mijn leven geen enkele statine meer gebruiken.
08-10-2018

Werkt prima. Bracht cholesterol flink (50%) omlaag
01-10-2018

Cholesterol

5 mg crestor 29.81 de 30 stuks 10 mg crestor 54.27 de 30 stuks 20 mg 82.91 de 30 stuks. krankzinnige prijzen voor een pil waar een probleem bij verzonnen is. Gesprek met mijn apotheker over de generiek. Wanneer er aantoonbaar iets anders is gebruikt dat te veel bijwerkingen geeft dan mag je terug naar de crestor mits op recept. Dan komt bizarre: elk jaar onderhandel[lees meer...]d de zorgverzekeraars met de apotheek. wanneer hij van die klanten heeft die persé dat duurdere medicijn moeten krijgen wordt dat in zijn onderhandeling mee genomen en wordt hij echt niet beloond. Meer dan van de gekke, hij is uitsluitend tussen persoon en heeft niets te maken met wat voorgeschreven wordt. hij wordt er wel op afgerekend. Denk maar niet dat de apotheek hier gelukkig mee is, en dat wij allemaal altijd het beste van het beste willen is logies maar niet altijd redelijk. O ja, die injecties tegen te hoog cholestorol 1 x per 14 dagen injecteren die kost maar 230 euro per injectie.... of te wel 460 per maand.
30-09-2018

Hoog cholesterol

Heb Crestor gebruikt maar krijg het niet meer van de apotheek. Het is te duur.... Toen een goedkoper alternatief Rosuvastatine geprobeerd van Teva; veel bijwerkingen zoals duizeligheid, vermoeidheid en hallucinaties en nachtmerries 's nachts. De internist schreef toen weer Crestor voor maar de apotheek weigert het en wilde weer een goedkoop alternatief geven maar dat he[lees meer...]b ík geweigerd. Op mijn vraag waarom ik de Crestor niet krijg zeiden ze dat de intrnist "graag" op het recept had geschreven en dat was volgens de apotheker een verzoek en geen medische noodzaak!! Kennelijk moet men met de koevoet werken! Een grote schande dat de patient hieraan is overgeleverd. Voorlasnog gebruik ik dus niks.
10-09-2018

Crestor (rosuvastatine)

preventief gekregen. sinds april 2018 ben ik gestopt en zie wel wat mijn cholestorol doet. ik heb geen te hoog cholestorol.
06-08-2018

Angina pectoris

Volgens mij een goed werkend middel, dat nu ineens door een generiek cholesterolverlagend middel moet worden vervangen omdat er een nieuwe apotheek is gekomen! Een vreemde zaak; indien ik perse Crestor wil gebruiken moet ik het zelf maar betalen......... Al eens eerder noodgedwongen overgestapt, dat was geen succes en cardioloog heeft opnieuw gemeld dat Crestor HET produc[lees meer...]t is. Dus opnieuw in de slag met de medici of met name de apotheker, pas bij klachten met het generieke middel kan ik weer terug naar Crestor.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum