ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-11-2017

Hoog cholesterol

Na verdenking van hartinfarct bleek mijn LDL 4,7 te zijn en totaal cholesterol veel te hoog. In verband met erfelijkheid van twee kanten grote kans op hersen- of hartinfarct, ik was 48 jaar. Dan maar statines slikken, omdat die de kans erg doen afnemen. Mijn man is ook erfelijk belast en had 5 jaar eerder twee infarcten en uiteindelijk 4 omleidingen gehad. De dreiging was [lees meer...]te groot. Met Crestor zakte mijn LDL uiteindelijk naar 1,7, prachtig. Door de flinke spierpijn en kramp, moeite met trappen lopen of het strand opgaan ben ik in overleg met de huisarts een half jaar gestopt, na nog een paar weken een ander statine geslikt te hebben, waarvan de naam mij ontgaan is. Klachten bleven, dus toch gestopt. Normaal gezond gegeten, niet overmatig zwaar. Na dit half jaar is mijn cholesterol geprikt en ik ben erg geschrokken. Mijn LDL is 5.0, de gevarenzone. Dus nu weer aan de Crestor 5mg. Mijn spieren zijn redelijk rustig maar nu, na ongeveer 4 weken heb ik nog steeds geregeld hoofdpijn, ben af en toe licht in mijn hoofd en heb last van maag en darmen. Toch liever dat dan een infarct en hopen dat er een ander medicijn op de markt komt dat de bijwerkingen niet heeft en dat volgens mij al een tijd geleden in Amerika ontwikkeld is, maar nog veel te duur en misschien onvoldoende getest. Ik heb het dus bijna tien jaar geslikt, ben gestopt en weer met hetzelfde medicijn gestart.
02-10-2017

Hoog cholesterol

Omdat ik een te hoog cholesterol heb gebruik ik Crestor 10 mg , ik gebruik deze medicijn nu twee jaar. Heb veel last van spierpijn en gewrichtspijn in armen nek en handen. Ben er nu een paar weken mee gestopt omdat ik van meer mensen om mij heen hoorde van de bijwerking die deze medicijnen geven en dezelfde klachten ondervonden. Mijn cholesterol is wel gezakt, maar heb [lees meer...]mijn voedingspatroon ook aangepast. Omdat nu gestopt ben met Crestor ben ik benieuwd of het cholesterolgehalte sterk zal stijgen. Nu ik het niet meer gebruik nemen de klachten langzaam af maar nog niets spectaculair wellicht dat de klachten naar verloop van tijd nog meer afnemen. Het is wel een dubbel gevoel want je krijgt niet voor niets medicatie voorgeschreven. Maar de spierpijn werd teveel
09-09-2017

Hartinfarct

02-09-2017

Aderverkalking

28-08-2017

Hoog cholesterol

Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!
28-07-2017

18-07-2017

Cholesterol

Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!