lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-10-2016

Aderverkalking

Ben inmiddels 3 jaar geleden met crestor gestopt. Vanwege de krampen in kuiten 's nachts. Ik ben toen ook meer gaan hardlopen. Mijn voeding was en is verantwoord, zo ook mijn gewicht. Ondanks dat liepen mijn waardes HDL en LDL op. Maar vanwege mijn leefstijl (niet roken, goede bloeddruk , leeftijd, veel bewegen) zat ik nog veilig vlgs de huisarts. Sinds een jaar gebruik ik[lees meer...] rode rijst caps en voor het eerst is mijn LDL en HDL waarde normaal. Daarnaast slik ik nu ook plantesterole tabl van FLINDALL. Wordt vervolgd.
10-10-2016

Hoog cholesterol

Zo'n 10 jaar geleden bleek ik na vele jaren, met vele onderzoeken o.a heparine, in de lipide-poli van het Erasmus Medisch Centrum, resistent te zijn voor alle cholesterol en trycliceriden medicijnen. Helaas heb ik een lange geschiedenis van medische kwalen opgebouwd die veelal erfelijk blijken te zijn, een daarvan is een buik-anarysma met ernstige aderverkalking. De vaatch[lees meer...]irurg schreef mij Simvastatine 40 mg voor, ondanks mijn uitleg over de aangetoonde resistentie, adviseerde hij mij met klem deze toch in te nemen. Ik heb in overleg met mijn internist, waar ik al vele jaren onder behandeling ben, besloten de Simvastatine 40 mg in te gaan nemen. Na 2 maanden was de uitslag bedroevend, mijn hoge cholesterol waarden waren amper iets gezakt, en de bijwerkingen waren zeer verontrustend. Ik kreeg vervolgens Atorvastine 40 mg voorgeschreven, na 6 weken was de uitslag de zelfde als die van de Simvastatine 40 mg en de bijwerkingen nog heviger, mijn voeten en onderbenen waren zo dik dat ik onmiddelijk met de Simvastatine 40 mg moest stoppen. We vroegen ons allebij af of het nog zin had om nog iets anders te proberen, we kwamen uit op Crestor, te beginnen met 5 mg. Had ik het maar nooit gedaan, de bijwerkingen hiervan kreeg ik al gelijk na de eerste inname. Ik slik het nu 3 weken en heb besloten er mee te stoppen omwille de bijwerkingen zoals, Spierpijn beide benen, Onder rugpijn, Druk op de ogen, Vochtophoping in beide benen en voeten had al een aantal jaren neuropatie, Nachtmerries, Hoge druk op ogen, Vermoeidheid, Gevoel van zwakte, Lusteloos, Slechte concentratie, Duizelig, Hoofdpijn met steken, Suikerspiegel omhoog [ik heb diabetes 2 en spuit insuline] Moeite met ademen en misschien zit er nog wel veel meer narigheid aan te komen. Ik slik veel medicijnen op een dag en ook nog eens 3 soorten puffen voor mijn longen. Ben ook nog onder controle van een longkanker 2 jaar geleden. Mogelijk is de combinatie van al die medicijnen ook debet aan al die bijwerkingen. Echter kies ik er voor een draagzamer leven te hebben, en als dat wat levensjaren minder oplevert, dan is dat maar zo. Ook mijn partner, waarmee ik al bijna 52 jaar mee ben getrouwd, deelt deze mening en steunt mij hier in.
08-10-2016

Angina pectoris

Gebruik het nu een maand. Tot nu toe geen bijwerkingen. Wel een lage dosering.
30-08-2016

Hoog cholesterol

Eerst simvastatines veel pijn, toen fluvastetine deed niks. Nu crestor dertien dagen gebruikt en ander halve week mijn arm niet kunnen gebruiken, bij oogarts geweest beginnende staar en dat allemaal van de medicijnen die je dus beter moeten maken??
29-08-2016

Hoog cholesterol

In samenwerking met de huisarts veel geëxperimenteerd met medicatie. Uiteindelijk bleek Crestor het beste alternatief. Ik gebruik dit medicijn nu ca 10 jaar en heb de afgelopen jaren steeds meer last van bijwerkingen. Ernstig last van aanhechting pezen en spieren, dit neemt in de loop der tijd verder toe. Aanvankelijk geen/nauwelijks last, langzaam last van stramheid. Je k[lees meer...]ent het wel, 's morgens op gang moeten komen. Stijve voeten en benen. De trap gaat stap voor stap. In der loop der jaren veel meer last, pijnlijke handen, voeten, heup en knieen.
22-08-2016

Hoog cholesterol

Het is het beste als ander middelen zoals lipitor heel veel bijwerkingen geven zoals maagzweer dus crestor gebruiken en oud zin e worden.
16-08-2016

Hoog cholesterol

werkte goed alleen de bijwerking is voor echt een ramp.. veel pijn in de gewrichten en spieren. zodanig dat ik haast niet mee kon lopen of mijn armen kon gebruiken, de pijn in mijn lijf is nu wel 75% afgezakt. Snap niet dat de chol verlagers zulke ernstige bijwerking hebben, maakt niet uit welke, heb ze allemaal geprobeerd.
08-08-2016

Hoog cholesterol

door de crestor medicatie blijft mijn cholesterol waarde op peil.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum