bezafibraat

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (2 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-11-2016 | Vrouw | 52
bezafibraat (400mg)
Hoog cholesterol
Na overleg van de huisarts met een internist heb ik Bezalip retard gekregen. Nu geen bijwerkingen en mijn waarden allemaal weer laag en gezond. Ik ben er heel blij mee.

21-12-2015 | Vrouw | 53
bezafibraat (400mg)
Angina pectoris
Ik heb 5 verschillende cholesterolverlagers gebruikt, statines, kreeg na 2 jaar simvastatine gebruikt te hebben, last van felle kramp in mijn kuit en bovenbeen. Het voelde aan of er verharde gedeeltes in deze spieren zaten (Lacton). Uiteindelijk kreeg ik bezalip Retard voorgeschreven, de bijwerkingen zijn verdwenen. Ik weet nog niet in hoeverre het effectief werkt voor cho[lees meer...]lesterol en triglycidenverlaging. Ik slik het nu nog geen maand, dit moet nog onderzocht worden.

24-11-2011 | Man | 67
bezafibraat
Cholestorolverlaging
Slik dit medicijn al 27 jaar, nadat bij een keuring een cholesterol van ruim 9 was vastgesteld. Zocor en Lipitor gaven veel bijwerkingen (o.a. darmbloedingen) en Bezalip minder problemen. Omdat Bezalip het Cholesterol te weinig verlaagde is daar Ezetrol aan toegevoegd, waardoor ik nu wel binnen de norm zit. Bijwerking zoals meer beschreven veelvuldig kramp en spiertrekkin[lees meer...]gen.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum