Bezalip

bezafibraat

Hoog cholesterol (2 meningen)

Simvastatine (1130 meningen)
Crestor (385 meningen)
Lipitor (331 meningen)
Atorvastatine (271 meningen)
Ezetrol (142 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-11-2016

Hoog cholesterol

Na overleg van de huisarts met een internist heb ik Bezalip retard gekregen. Nu geen bijwerkingen en mijn waarden allemaal weer laag en gezond. Ik ben er heel blij mee.
21-12-2015

Angina pectoris

Ik heb 5 verschillende cholesterolverlagers gebruikt, statines, kreeg na 2 jaar simvastatine gebruikt te hebben, last van felle kramp in mijn kuit en bovenbeen. Het voelde aan of er verharde gedeeltes in deze spieren zaten (Lacton). Uiteindelijk kreeg ik bezalip Retard voorgeschreven, de bijwerkingen zijn verdwenen. Ik weet nog niet in hoeverre het effectief werkt voor cho[lees meer...]lesterol en triglycidenverlaging. Ik slik het nu nog geen maand, dit moet nog onderzocht worden.
24-11-2011

Cholestorolverlaging

Slik dit medicijn al 27 jaar, nadat bij een keuring een cholesterol van ruim 9 was vastgesteld. Zocor en Lipitor gaven veel bijwerkingen (o.a. darmbloedingen) en Bezalip minder problemen. Omdat Bezalip het Cholesterol te weinig verlaagde is daar Ezetrol aan toegevoegd, waardoor ik nu wel binnen de norm zit. Bijwerking zoals meer beschreven veelvuldig kramp en spiertrekkin[lees meer...]gen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum