ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
03-08-2017

Darmproblemen - diarree

Onze dochter van 12 zat al bijna een jaar aan de diarree. Meer dan 17 keer per dag. Ze ging niet meer naar school. Had ernstige buikpijn. Het bleek galzuurdiarree te zijn. Na inname van deze pillen heeft zij haar leven weer terug! Buikpijn is weg en diarree ook! Het middel wordt deels niet vergoed, omdat het bedoeld is voor het verlagen van de cholesterol. Het zal dan o[lees meer...]ok niet voor iedereen betaalbaar zijn.
31-01-2015

Diabetes type 1

Ruud, 58 jaar al 28 jaar diabetes type I. Vanwege mijn diabetes slik ik al jaren medicijnen tegen cholesterol. echter alle medicijnen met statines (o.a. stimvastatine) leverden bijwerkingen op. met name krijg ik overal spierpijn in schouder en arm. Ezetrol leek uiteindelijk de oplossing te zijn maar bij dit medicijn hoor je eigenlijk weer een medicijn met statines te nemen[lees meer...]. ook gaat je Cholestorol toch omhoog. nu slik ik al een jaar Cholestagel, maar beperk het tot 2 a 3 tabletten per dag. als ik de voorgeschreven hoeveelheid neem, 3x daags 2 tabletten, gaat dat per maand EUR. 61,87 kosten. een leuk bedrag op jaarbasis want dit medicijn wordt niet vergoedt :( daarnaast heb ik nu al maanden last van mijn benen met name links .net of mijn aderen dichtslibben . ik voetbal dus geef je dat de schuld maar vraag mij af of het niet aan dit medicijn ligt :~ misschien heeft iemand anders hier ervaring mee ?
31-03-2014

Hoog cholesterol

Wel ldl verlagend, echter niet voldoende. Last van buikpijn en misselijkheid. Tevens werking op bloedverdunner, meer blauwe plekken.
30-12-2012

06-12-2011

Cholestagel (colesevelam)

Weinig bijwerkingen, bij een erg hoog ldl is de maximale dosis cholestagel ontoereikend. Nog 19 mg simvastatine erbij. Cholestagel geen tot weinig bijwerkingen maar idioot grote pillen en ook nog 6 stuks met een hele dot water te voorkoming stoelgang problemen. Daar zouden ze nog eens iets aan moeten doen, die pillen compacter maken.
01-06-2010

Familiair hypercholestremie

12-05-2010
Man

Statine intolerantie

Ik vind de bijwerkingen erg meevallen. Slik het tijdens de maaltijd met veel drinken! 6 pillen is wel veel inderdaad. Het is wel goed dat het niet in je lichaam komt, beter dan de spierpijn van statines.
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!