Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (44 meningen)

Simvastatine (1173 meningen)
Crestor (395 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (306 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

28-01-2011 | Man | 37
Erfelijk hoog cholesterol
IK gebruik het nu bijna 3 jaa (10/20mg)r zonder bijwerkingen en met goed resultaat. Omdat ik het de rest van mijn leven moet slikken ben ik benieuwd naar ervaring van mensen die het al lang gebruiken.

13-04-2011 | Man | 39
Te hoog gemeten waarde

13-04-2011 | Man | 39
Te hoog gemeten waarde

17-03-2011 | Vrouw | 39
FH
Ik heb sinds enige tijd last van zweetaanvallen, met name 's nachts. Overgang kan het niet zijn, cyclus wordt onderdrukt ivm een andere aandoening. Vandaar de vraag of dit gemaken kan hebben met de Inegy? Iemand ervaring?

14-07-2011 | Vrouw | 42
Cholestorol
ik heb het een kleine 2 weken gebruikt, ik kreeg ernorm last van een zrer rog en zware krampgevoelens in de benen. Na adcies van de huis arts ben ik er nu 2 dagen van af en ik loop weer veel beter

09-12-2014 | Man | 44
ezetimibe / simvastatine (10/80mg)
Hoog cholesterol
Ik ben zelf zeer tevreden over Inegy. Er zijn alleen onlangs diverse klachten opgetreden. Heb momenteel veel last van mijn onderrug, schouders, knieën en voeten, soms ook mijn handen. Dacht aan reuma en ben naar specialist geweest. Die vertelde over de mogelijke bijwerkingen van het medicijn. Nu ga ik na overleg tijdelijk stoppen met Inegy en dan hopen dat de klachten ver[lees meer...]minderen/verwijderen. Heb zo juist gelezen dat Q10 hier bij kan gaan helpen, dit is dus ook een vraag die ik ga stellen over een paar weken aan mijn huisarts. Nu maar hopen dat de klachten minder worden en dan wil ik hier nog wel eens op terug komen. Over het algemeen, uitermate tevreden, medicijn werkt perfect.

02-02-2017 | Man | 46
ezetimibe / simvastatine (10/20mg)

17-11-2012 | Vrouw | 46
Bloedstolsels
moeilijk te zeggen wat ik er nou van vindt omdat ik allerlei bijverschijnselen heb en niet weet of ze nou van inegy komen . maar ik ga met inegy stoppen een tijdje om te kijken of de pijnen in mijn lijf verdwijnen. ik slik dit medicijn uit voorzorg dat mijn vaten niet dicht gaan zitten, maar heb nu zoveel lichamelijke pijnen dat ik zonder ga proberen.

12-09-2012 | Man | 50

12-09-2011 | Vrouw | 53
Familiaire cholesterol
Slik al 27 jaar medicijnen tegen te hoog cholesterol. Eerst Zocor en daarna Lipitor. Bij Lipitor wel regelmatig sperpijn. Vrijdag begonnen met Inegy. 2 dagen geslikt. Niet te harden. Heel erge rugpijn en pijn in mijn handen. Pijn lijkt op jicht. Kan alleen met pijnstillers op de been blijven. Kan niet slapen. Ben onmiddelijk gestopt en weer begonnen met Lipitor. Zal cardi[lees meer...]oloog in kennis stellen van klachten.

19-02-2013 | Man | 54
Cholesterol
vroeger Zocor gebruikt. Last van zware benen. Overgeschakeld nr Inegy sinds een jaar of 7. Ook zware, vermoeide benen. Ook gepaard met duizeligheid. Geen spierklachten in de andere ledematen. Erger in de winter, 's avonds soms beter. Ik neem het medicein voor het slapengaan in. Heeft iemand anders dezelfde symptomen. Maak me vooral zorgen dat er blijven spierschade zou zij[lees meer...]n?

31-01-2013 | Man | 54
Hoog cholesterol
Na zo'n 25 jaar simvastines geslikt te hebben bleven mijn cholesterol waarden te hoog (familiair). Ik gebruik Inegy nu al 10 jaar en (tot nog toe) zonder dat ik daarvan grote bijwerkingen heb ondervonden. Mijn cholestrol waarden zijn nu wel behoorlijk naar beneden.

25-07-2012 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Sinds een halfjaar ben ik op de hoogte van een afwijkend cholesterol profiel, wat te maken heeft met een foutje in het DNA, wat momenteel verder onderzocht wordt. ik zit nog in een experimentele fase aangaande medicatie, Uitsluiten simvastine had nauwelijks uitwerking, alle waarden werden zowel positief als negatief beinvloed. Het gebruik van INEGY geeft enkele[lees meer...] bijwerkingen waaronder erg veel haarverlies, tintelingen armen, vermoeidheid, weinig eetlust, veel dromen, spierklachten in o.a. benen. Ik slik nu 4 weken dit medicijn en binnenkort laat ik bloedprikken, zodat ik weet of het effect heeft op mijn cholesterolprofiel, Indien de klachten aanhouden hoop ik een ander effectief geneesmiddel te krijgen, of de bijwerkingen moeten uiteindelijk toch verdwijnen.

02-03-2015 | Vrouw | 57
ezetimibe / simvastatine (10/20mg)
Cholesterol
Sinds het gebruik heb ik last van stijfheid in alle ledematen

20-12-2012 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Ik heb familieere cholesterol mijn cholesterol stond op 12 na drie maanden stond deze op 5.2 laagste stand in dertig jaar maar heeft veel bijwerkingen zoals zware hardkloppingen en spierafbraak van 190 creatine Had maagklachten depresief en angst aanvallen en veel te hoge bloeddruk 165/95.Moest van de cardioloog meteen stoppen. Terug gegaan naar crestor 20mg en

28-10-2012 | Vrouw | 57
helpt goed.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum