Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (44 meningen)

Simvastatine (1183 meningen)
Crestor (399 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (313 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

28-10-2019 | Vrouw | 68
Cholesterol
Erfelijke cholesterol. Slik nu deze. Inergy helpt voor mij het beste. Van de andere varianten krijg ik veel spierpijn. Alleen steeds van een andere fabrikant vanwege de kosten ziekenfds. Ik vindt dat erg vervelend. Momenteel heb ik regelmatig een soort galbultjes. Of dat van de nieuwe fabrikant komt wordt nu uitgezocht. Ook veel bewegen helpt. En matig vet eten. Een gezon[lees meer...]de levensstijl helpt. Ik drink per dag 1.5 liter water. Op het toilet staat een beker. Iedere x als ik toilet drink ik een beker leeg. Dan is het veel water drinken te doen.

21-01-2018 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Kon de trap niet meer oplopen ook gewoon lopen ging bijna niet meer, nek niet meer draaien, armen niet omhoog krijgen enz. Loop normaal al jaren iederedag zeker 5 km ook fiets ik kilometers maar kon zelfs met mijn been niet meer op de fiets stappen. Ben nu bijna 4 mnd gestopt cholesterol is nu 6.5 en ldl 4 maar de klachten zijn al veel minder geworden. Klachten heb ik[lees meer...] al jaren maar dan stopte ik een maand en waren de klachten weg. maar wat ik nu heb is echt bizar.

15-05-2015 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 en te hoog cholesterol geconstateerd. Ben dus buiten de Metformine ook Inegy voor het te hoog cholesterol moeten gaan slikken. Geen enkel probleem ermee, dus geen bijwerkingen.

02-03-2015 | Vrouw | 57
ezetimibe / simvastatine (10/20mg)
Cholesterol
Sinds het gebruik heb ik last van stijfheid in alle ledematen

27-09-2014 | Vrouw | 60
Cholesterol
Info voor andere gebruikers: als je statines moest nemen tegen hoge cholesterol, dan moet je ook Q10 nemen, want statines breken je eigen Q10 aanmaak af. Veel dokters vergeten echter Q10 ook voor te schrijven. Sinds ik ook Q10 neem heb ik geen spierpijn meer, noch andere bijwerkingen van statines, zoals Inegy.

08-09-2014 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
Ik had ernstige buikklachten, misschien in combinatie van andere medicijnen. De buikklachten zijn nu minder. Maar atorvastatine geeft zoveel bijwerkingen dat ik ernstig overweeg of ik hier wel mee wil doorgaan. Gezien de kwaliteit van Even.

29-11-2013 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Simvastatine hielp bij mij niet maar Inegy sloeg wel goed aan! mn cholesterol was weer 4.1

30-05-2013 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
3 vernauwinkjes ,door te hoog cholesterol? eet nooit vet niet te zwaar ,rook en drink niet.heb meer medicijnen voor het hart.maar terug naar die statines,had eerst Simvastastine, kreeg erge spierpijnen er van ,dan crestor ,nog meer las,nu dus Inegy ,wat Ezetimibe/ met Simvastatine is , minder spierpijn ,alleen lijkt het wel of ik aan touwtrekken heb gedaan zo voele[lees meer...]n s,morgensvroeg mijn bovenarmen,,en je bent ook stukken styver door die statinen,, in het begin ik gebruik het nu een jaar ,liep ik een half jaar aan de fhisio,, wat absoluut niet hielp. ik weet zeker dat het door de statine komt, en wat ik las het hart is ook een spier, dus denk ik ,wat moet ik nou?stop ik , gaat het cholesterol weer omhoog,,dus wat is erger het middel of de kwaal. ,de cardioloog geeft het de huisarts zegt er vanzelf niets over.3 kwart van Nederland slikt geloof ik die statines ,als cijfer geef ik het een 4, de meeste mensen die ik ken hebben er ook last van. ik wou gewoon mijn gedachten kwijt.

20-12-2012 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Ik heb familieere cholesterol mijn cholesterol stond op 12 na drie maanden stond deze op 5.2 laagste stand in dertig jaar maar heeft veel bijwerkingen zoals zware hardkloppingen en spierafbraak van 190 creatine Had maagklachten depresief en angst aanvallen en veel te hoge bloeddruk 165/95.Moest van de cardioloog meteen stoppen. Terug gegaan naar crestor 20mg en

14-12-2012 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
heeft iemand als bijwerking hevige hoestbuien? Zo'n 7 tot 10 maal daags( ook 's nachts) heb ik onbedaarlijke hoestbuien!

17-11-2012 | Vrouw | 46
Bloedstolsels
moeilijk te zeggen wat ik er nou van vindt omdat ik allerlei bijverschijnselen heb en niet weet of ze nou van inegy komen . maar ik ga met inegy stoppen een tijdje om te kijken of de pijnen in mijn lijf verdwijnen. ik slik dit medicijn uit voorzorg dat mijn vaten niet dicht gaan zitten, maar heb nu zoveel lichamelijke pijnen dat ik zonder ga proberen.

28-10-2012 | Vrouw | 57
helpt goed.

25-07-2012 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Sinds een halfjaar ben ik op de hoogte van een afwijkend cholesterol profiel, wat te maken heeft met een foutje in het DNA, wat momenteel verder onderzocht wordt. ik zit nog in een experimentele fase aangaande medicatie, Uitsluiten simvastine had nauwelijks uitwerking, alle waarden werden zowel positief als negatief beinvloed. Het gebruik van INEGY geeft enkele[lees meer...] bijwerkingen waaronder erg veel haarverlies, tintelingen armen, vermoeidheid, weinig eetlust, veel dromen, spierklachten in o.a. benen. Ik slik nu 4 weken dit medicijn en binnenkort laat ik bloedprikken, zodat ik weet of het effect heeft op mijn cholesterolprofiel, Indien de klachten aanhouden hoop ik een ander effectief geneesmiddel te krijgen, of de bijwerkingen moeten uiteindelijk toch verdwijnen.

24-06-2012 | Vrouw | 65
Cholesterol
Kramperig gevoel in de onderbenen, kramp in tenen, jeuk bovenop de voeten, sinds gisteren ook jeuk op de handen. Ik stop vanaf nu met dit medicijn.

27-10-2011 | Vrouw | 63
Cholesterol.
hij doet het prima. cholesterol daalt goed naar het gewenste niveau.

12-09-2011 | Vrouw | 53
Familiaire cholesterol
Slik al 27 jaar medicijnen tegen te hoog cholesterol. Eerst Zocor en daarna Lipitor. Bij Lipitor wel regelmatig sperpijn. Vrijdag begonnen met Inegy. 2 dagen geslikt. Niet te harden. Heel erge rugpijn en pijn in mijn handen. Pijn lijkt op jicht. Kan alleen met pijnstillers op de been blijven. Kan niet slapen. Ben onmiddelijk gestopt en weer begonnen met Lipitor. Zal cardi[lees meer...]oloog in kennis stellen van klachten.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum