Provisacor

rosuvastatine

Hoog cholesterol (3 meningen)
Diabetes type 1 (0 meningen)

30-08-2017

Hoog cholesterol

In begin 2016 schreef de specialist, na diverse cholesterolremmers geprobeerd te hebben, Crestor 10 mg van AstraZeneca voor. Geen bijwerkingen in 2016. In mei 2017 krijg ik bijwerkingen van dit medicijn en moet pijnstillers slikken en stop met dit medicijn voor 1 maand, problemen bijwerkingen over, huisarts niet akkoord. In juni weer gestart met het medicijn, in no time w[lees meer...]eer bijwerkingen en wordt 's nachts wakker met een pijnlijke gevoelige rechter elleboog en kan niet op de rechterarm slapen. Overdag kan ik de rechterarm niet buigen of strekken doordat de spieren aan gespannen zijn, mijn vrouw moet mijn hemd dichtknopen en mijn haren kammen. Ik ben overgegaan op om de dag 10 mg te slikken en bijwerkingen te doen stoppen. Met invaller huisarts overeengekomen dat ik Crestor 5 mg AstraZeneca ga gebruiken. Eind juni haal ik bij de Apotheek mijn medicijn en verkrijg 23st Crestor 5 mg en 87st Provisacor 5 mg van AstraZeneca een generiek medicijn. Ik geef aan bij de medewerkster gezien mijn eerdere ervaring met een generiek medicijn ik hier mee problemen verwacht. Ik krijg te horen dat Crestor 5mg niet of nauwelijks te leveren en daarom Provisacor 5 mg krijg en een bla bla bla verhaal over zelfde werkzame stoffen, ik zie wel waar het schip strandt. Begin juli start ik met Crestor 5 mg en heb 3 weken geen bijwerkingen en ben nagenoegpijn vrij. Een week nadat ik met Provisacor 5 mg ben begonnen ontstaan de bijwerkingen: gevoel van bal of plaat in de rug tussen de schouderbladen, linkerschouder geeft het gevoel van kneuzing alsof ik er op gevallen ben, nekpijn, gevoel van kramp in de kuiten en een branderig gevoel in de kuiten. Ik slik 3 Panadols p/dag. In een maand tijd heb ik 2 doosjes Pandol plus gebruikt om tot een redelijk niveau van leven te komen, dit is niet vol te houden en ben gestopt met het generieke medicijn Provisacor 5 mg. Hoewel in de bijsluiters van beide medicijnen dezelfde werkzame stoffen staan ervaar ik dit toch anders. Wanneer stopt men eens met dit malle medicijn besluit van het moet goedkoper dus gebruik maar een generiek medicijn, in mijn geval valt het dus duurder uit deze onzin. Sorry, mooier kon ik het niet maken.
12-09-2012

Cholesterol

Geswiched van Esatrol, daarmee had ik geen bijwerkingen. Maar op last van cardioloog.
10-02-2017

Angina pectoris

18-01-2012

Hoog cholesterol

Na heel vervelende ervaring met Simvastatine en Pravastatine (stoelgang en erge kramp 's nachts) wilde ik geen statine meer. Op aandringen van huisarts toch deze Provisacor geprobeerd. Geen van eerdere bijwerkingen en chorestol omlaag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!