Questran-A

colestyramine

Darmproblemen - diarree (8 meningen)
Hoog cholesterol (3 meningen)
Darmproblemen - verstopping (0 meningen)
Jeuk (0 meningen)

15-04-2019

Questran-A (colestyramine)

Begrijp niet waarom men mensen 20 jaar laat wachten op deze oplossing! Gebruik colesteramine al bijna 48 jaar. Dit naar aanleiding van het verwijderen van 80% van mijn dunne darm 51 jaar geleden als gevolg van een strengileus met onstekingen en bijna buikvlies in Tilburg. (Huidige technieken zouden dit nu waarschijnlijk gereduceerd hebben tot 10/15 %) Gevolg een chronisch[lees meer...]e galzuren diarree zoals de specialisten het zo mooi noemen. Eerste jaren geen medicatie (alleen pijnstillers) dus bracht het grootste gedeelte van de dag op het toilet door of onder de douche. Na drie jaar in Dijkzicht-Rotterdam uitgebreid onderzoek en kreeg daar colesteramine in pure vorm. na een dag zitten janken op het toilet vanwege een beetje normale ontlasting. Mijn gebruik is 8 tot 16 gr. per dag (afhankelijk van de voeding). Door de jaren heen is de fabricage duidelijk verandert. Ware het niet dat Questran A op het moment al bijna 10 maanden niet meer leverbaar is en ik dus een product uit Italie krijg waarvan de inname niet echt prettig is. (veel klonteren) Questran A waarschijnlijk in september weer leverbaar. Maar na al die jaren ben ik nog steeds een blije gebruiker van de colesteramine. Zou mooi zijn als het in tabletvorm leverbaar was. Het heeft mijn leven drastisch veranderd. Perfect product en als leuke bijwerking heb ik altijd een laag cholestorol gehalte.
19-03-2018

Colitis ulcerosa

Sins 5 maanden ernstige diarree vanwege het medicijn zydelig. 8 keer naar toilet begint al om 3 uur s'nachts tot 1uur in de middag daarna tot in De avond nog maar een keer, heel veel last van bijwerkingen je durft niet eens de deur uit. Behandelende artsen weten niet wat ze ermee aan moeten
15-01-2018

Darmproblemen - diarree

Na een darmoperatie ruim 20 jaar rondgelopen met diarree. Na een onderzoek is mij Questran A voorgeschreven. Ik hoef nu zoals een normaal mens maar 1 keer per dag naar de toilet voor nr. 2. Mijn leven is totaal veranderd. Dit had zo veel eerder moeten gebeuren. Ruim 20 jaar rond gelopen met diarree. Wat zeg ik gelopen? Heb heel wat sprintjes moeten trekken eigenlijk. Qu[lees meer...]esrtan A , wondermiddel!
05-12-2017

Darmproblemen - diarree

Na jaren last gehad te hebben van diarree en darmkrampen eindelijk een medicijn dat helpt. Geen last meer.Mag 1 tot 3 zakjes. Vaak aan 1 per dag genoeg. Ik ben heel erg blij. Nooit meer denken als ik weg ga ben ik naar toilet geweest, moet ik nog, heb ik verschoning bij me. Nee kan nu weggaan zonder ergens aan te hoeven denken. Dank u specialist! Had u jaren eerder moeten[lees meer...] hebben.
10-09-2015

Darmproblemen - diarree

na galblaas verwijdering al 17 jaar last van diarree wat laatste jaar steeds erger werd. Na darmonderzoek, maagonderzoek questran gevraagd en gekregen en het helpt gelijk. Ik mag 1 tot 3 zakjes gebruiken. Zodra het rommelt in mijn darmen doe ik er twee of drie. Vaak heb ik aan 1 genoeg. Wel moet ik het echt elke dag gebruiken anders heb ik er gelijk weer last van.
11-03-2015

Zeer ernstige obstipatie
07-03-2014

Questran-A (colestyramine)

Ongeveer 4 jaar geleden is bij mij een carcinoid geconstateerd.Tot vorig jaar oktober geen last, daarna gedurende 5 maanden diarree gepaard gaande met heftige buikkrampen, vooral gedurende de nacht. Door de arts werd mij Questran a voorgeschreven op eigen verzoek hetgeen wel verlichting gaf, maar de problemen bleven. Door de specialist werd mij toen movicolon voorgeschreve[lees meer...]n, dit gaf ook verlichting maar de problemen bleven wederom. Sinds kort heb ik zelf een combinatie uitgeprobeerd van 1 zakje movicolon (17,5 gram) en 2 zakjes questran (4 gram) per dag, s' morgens 1 zakje questran, s'middags 1 zakje movicolon en s'avonds na de maaltijd wederom 1 zakje questran a. Vanaf de eerste dag, dat ik deze combinatie toepas zijn al mijn problemen praktisch voorbij en is kwaliteit van mijn leven met zeker 75% verbeterd. Questran a is voor mij een geweldig middel, alleen jammer dat ik via via op de patienten vereniging heb moeten horen hoe effectief dit werkt ook bij mensen met dezelfde problemen en dezelfde ziekte. Deze site heeft mij ook geholpen, om een oplossing te zoeken.
30-07-2013

Darmproblemen - diarree

Na jaren sukkelen met dagelijks ernstige diarree en de (onterechte, althans nietszeggende ) diagnose prikkelbare darm, kreeg ik Questran om uit te proberen. Dit hielp vanaf dag 1. Ik ben mijn darmarts nog steeds ontzettend dankbaar, dat hij alles uit de kast haalde om me te helpen. Innemen gaat redelijk goed als je de poeders oplost in spa rood of ander bubbelwater. Maa[lees meer...]kt het net iets minder smerig.
16-06-2013

Hoog cholesterol

3x per dag mag ik een kopje 'behangplaksel' in nemen, 'n ander woord heb ik er niet voor. Ik heb vanaf dat ik het in neem nu zo'n 13 jaar heel veel last van obstipatie en er is niets aan te doen. Alle andere cholesterol verlagende middelen heb ik al geprobeerd en de bijwerkingen waren spierpijn soms wel de hele dag, nou dan maar last van obstipatie.
15-04-2013

Questran-A (colestyramine)

Na gebruik van Questran-A heb ik geen buikkrampen meer,en mijn ontlasting is nu normaal voorheen zeer dun.Als je de poeder goed oplost en even laat staan...(dit heeft even zijn tijd nodig )vind ik het goed te drinken lekker is anders maar ik ben al lang blij dat het goed werkt. Ik ben zeer tevreden!
18-12-2012

Darmproblemen - diarree

Na Galgang verwijdering kreeg ik de complicatei van continu diarree. Door Questran-A heb ik hier geen last meer van. Maar moet het niet vergeten in te nemen want dan heb ik het direct weer.
30-09-2012

Ziekte van Crohn

al 2 jaar diarree na darmressectie, questran is te goor om door te slikken, moet er telkens opnieuw van braken en biedt me dus eigenlijk geen hulp .....
10-06-2012

Hartinfarct

Heb jarenlang statines gebruikt met zeer veel problemen, heb nu een statine intolerantie. Ook nog Ezitimibe gebruikt maar dat ging ook fout na 1 jaar. Gebruik nu Questran-A. Het innemen is een ramp, het is net behangplaksel, dus wie tips heeft om het in te nemen (4 zakjes per dag) graag. Maar het helpt wel mijn cholesterol is bijna op een acceptabel niveau. De obstipatie v[lees meer...]erhelp ik met een laxeermiddel.
23-02-2012

Hoog cholesterol

ik heb al jaren verschillende medicijnen voor cholesterol gebruikt alle (vastines) geprobeerd maar ze hebben allemaal dezelfde bijwerking nl: verschrikkelijke krampen over mijn hele lichaam dan ben je jaren verder met geen resultaat en dan word je na veel aandringen van mijn kant eindelijk doorgestuurd naar de internist, die heeft het voor mij uitgezocht questran-A (dit [lees meer...]heeft tot nog toe niet het gewenste resultaat geleid) wat ik vervelend vind aan questran is de poedervorm,(heel vies) zijn deze niet in tabletvorm te verkrijgen??? graag een reactie hierop
20-10-2011

Colostoma

2000 een stoma gekregen 11 jaar heel veel problemen met lekkages en hevige diaree en zeer ernstige buikkrampen,misselijkheid nu na 11 jaar eindelijk onderzoeken gedaan en deze medicijnen gekregen!en ik kan weer leven he he dat heeft lang geduurt!!dit help echt !! Dus artsen ga sneller onderzoeken wat de reden is voor zo veel diaree,dan kunnen de mensen weer meer van het l[lees meer...]even genieten. Want weet je wat het betekend als je zo veel lakkages en diaree hebt?dat je de deur bijna niet uit kunt,nu wat heb je dan voor leven.
12-05-2011

Questran-A (colestyramine)
Chronische diarree door verwijderde galblaas

Ik kan door het gebruik van Questran-A weer gewoon werken. Voordat ik dit medicijn kreeg zat ik thuis iedere 5 tot 10 minuten op het toilet. Sinds ik Questran 3x per dag gebruik ga ik nog maar 1 a 2 keer per dag en heb ik bijna geen last meer van diarree,

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum