categorie

Corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Corticosteroiden

26-03-2020

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)
Allergische reactie

Van de KNO als kuur meegekregen. Werkt al na 1 dag perfect. Heb altijd een verstopte neus en nu nergens last meer van. Ook heb ik nauwelijk geen eczeem meer. Dit is de tweede keer dat ik dit krijg voorgeschreven, en werk echt goed. Het enige nadeel is dat de klachten bij mij weer licht terugkomen als de kuur voorbij is.
23-03-2020

Fludrocortison tabletten (fludrocortison)

17-02-2020

12-02-2020

Eczeem

Na 10 tallen prednisonkuren en ook lage periodes dagelijks 20 mg, ben ik blij dat ik van dat paardenmiddel af ben.
10-02-2020

Heupslijtage

Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.
04-02-2020

Prednisolon capsules/ drank (prednisolon)

24-01-2020

Hooikoorts

Zeer zware allergie voor berkenpollen en huisstofmijt en stikgevoel/benauwdheid. Door gebruik prednisolon is benauwdheid opgehouden en waren mijn neusgaten niet meer verstopt. Na 3 maanden weer last maar huisarts komt met astmapufjes die haast niks helpen. Hij wilt prednisolon niet weer voorschrijven ivm bijwerkingen. Nu maar ergens zoeken waar je ze kan krijgen zonder dok[lees meer...]tersrecept !
20-01-2020

06-01-2020

Allergische reactie

Hi, Ik ben een meisje van 16 jaar en heb de afgelopen dagen ook te maken gehad met prednison. Ik had een heftige allergische reactie. Verschillende medicijnen gehad maar niks hielp. 3 keer in 2 dagen bij de dokter geweest om hulp te zoeken. Toen heeft de dokter me toch maar prednison gegeven omdat er geen andere opties meer waren. Ik had een kuur van 3 dagen en daarna was[lees meer...] alles bijna helemaal weg. Ik heb verder ook geen bijwerkingen gehad. 2 dagen na de kuur werd ik wakker en was mijn allergie terug en nog veel heftiger. Bij de eerste allergie was mijn gezicht helemaal dik en mijn ogen zwollen op. Ook had ik rare bultjes en heel erge jeuk. Hoe het komt zijn we nog niet uit (ik heb al ooit laten testen waar ik allemaal allergisch voor ben maar dat gaan we waarschijnlijk opnieuw doen). De 2e allergie leek toch anders. Ik kreeg dit keer ook een dik gezicht en mijn ogen zaten weer helemaal dicht. Dit keer zat ook mijn keel dicht en kreeg ik rare vlekken en blaasjes. We zijn weer snel naar de dokter gegaan en die gaf me een nieuwe kuur maar dit keer voor 10 dagen. Ik moest nog 2 dagen en alles leek goed te gaan, maar de jeuk kwam terug en er ontstonden weer vlekken, bultjes en blaasjes. Ik werd er gewoon niet meer goed van omdat het leek of het steeds opnieuw terug zou komen. Nu een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en verder kijken hoe het nu afloopt. Ik ben zelf erg positief over de prednison omdat het echt snel verbetering bracht in mijn gezicht. En ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad, maar ik heb veel gelezen dat anderen dat wel hebben dus het scheelt denk ik per persoon. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik vind het fijn om mijn ervaring te kunnen delen. :)
05-01-2020

Bronchitis

Ik had een virale bronchitis en kreeg een stootkuur van 5 dagen prednisolon 30 mg. Een week erna kreeg ik erge brandend maagzuur en heb hier nu al bijna een maand last van. Dat ondanks de 40 mg maagzuurremmers die ik nog dagelijks moet slikken. Ben bang dat het goed mis is met mijn maag want die kan normaal heel veel hebben. Ook houden mijn benen vocht vast. Ben er nie[lees meer...]t blij mee. Toen men het medicijn gaf heb ik geen maagbeschermers erbij gekregen. Dat hadden ze wel moeten doen.
27-12-2019

Nefrotisch syndroom

Gestart met prednison 60 mg per dag voor Minimal Change Disease (Nefrotisch syndroom) waarbij eiwit terecht komt in je urine door niet goed werkend nierfilter. Direct veel bijwerking met name slaaploosheid (soms maar 2 uur slaap per nacht), hart kloppingen, dorst, licht in hoofd, vermoeidheid en spierkrampen. Zelfs even betablokkers geslikt. Veel kracht uit beenspieren ve[lees meer...]rloren en daardoor last van knieën en hielspoor gekregen. Na een maand was ziekte in remissie en mocht ik langzaam afbouwen naar 50, 40, 35, 30,25,20 mg voor 2 weken. Rond 20 mg begonnen de bijwerkingen gelukkig echt minder te worden. Daarna naar 17,5 mg en toen is ziekte weer terug gekomen. Direct terug naar 60mg en ellende begon weer opnieuw. Bijwerkingen weer terug en nu zelfs heftiger met vollemaansgezicht, gewichtstoename, haaruitval en ook depressie. Pas na 3,5 maand weer begonnen met afbouwen. In begin nog redelijk snel 60,40,30,25 mg per 2 weken. Rond 25 mg kwam menstruatie weer op gang. Maar daarna veel slomer 5mg afbouwen per 4 weken om te voorkomen wat met ronde 1 was gebeurd. Uiteindelijk half jaar bezig geweest met 2x afbouwen en nu medicijn vrij! Haar groeit weer terug en heel veel klachten verdwenen. Helaas nog wel vrij heftige afkickverschijnselen gehad met name weer heel erg emotioneel (veel huilen), moe en ook heel veel last van spieren en gewrichten (nog steeds geval 6 weken na stoppen). Hopelijk gaat dit snel weer beter.
19-11-2019

Spierreuma

Pijn en slijmbeurs ontsteking in heupen schouders. Niet kunnen slapen van de pijn,altijd heel sportief geweest,veel in mijn grote tuin gewerkt,ga nu op handen en knieën door de tuin om toch wat afleiding te hebben.,want steeds gaan staan lukt niet. Ben nu weer met prednison begonnen,want de pijn kwam weer terug,naar het afbouwen.
18-11-2019

Hydrocortison Injecties/ Tabletten (hydrocortison)
Hypofysetumor

hypofyse gezwel ( grote goedaardige gezwel , waardoor verdrukkingsverschijnselen) Dit is sinds 1985 bekend. Hierdoor geen functie hypofyse, waardoor totaal afhankelijk van div. hormonen. Begin constatering heeft het ong. 7 jr. geduurd, voordat ik weer goed functioneerde. Echter ben ik inmiddels 69 jr. waardoor mijn lichaam niet meer zo flexibel is, hierdoor nu snel uit b[lees meer...]alans ( zie bijwerkingen). Nu moeilijk zelf om te constateren of ik te weinig of teveel in mijn bloed heb. Bij stresssituatie neem ik natuurlijk meer tabletten, echter waar is het evenwicht. Neem ik teveel, ben ik nadien uit balans, maar ook als ik teweinig neem. Moeilijk, niet alleen voor mij maar ook voor mijn naaste omgeving.
05-11-2019

Colitis ulcerosa

Ik gebruik dit medicijn vanwege ontsteking aan de darm ,ik heb steeds ook bloed en slijm bij pntlasting maar kuur werkt niet, wel last van bij werkingen. Hoge bloeddruk moeheid,glucose is hoog.ik ben ook diabeet.
25-09-2019

Prednison tabletten (prednison)

hallo .. ik ben begonnen bij de huisarts met pijn in mijn rug en heupen en schouder .. kon s nachts niet goed slapen van de pijn in mijn heup .. kon dr niet op liggen .. steeds weer draaien en verliggen en zo .. en overdag kon ik nog niet eens 500 meter polen zonder het heeel erg in mijn rug te krijgen .. een heeel moe en vervelend gevoel .. mijn arm kon ik maar weinig[lees meer...] bewegen .. enz enz .. toen heeft de huisarts mij verschillende middelen voor geschreven om de pijn minder te maken .. maar niets hielp .. echt waar niet .. tot dat ik pretnison kreeg van m .. 30 miligram was dat per dag .. dat was in begin februari dit jaar .. en na ongeveer een dag of 2 a 3 merkte ik al verschil .. en werkte erg goed … heeeeeel erg goed .. van al mijn klachten af .. echt waar .. niet te geloven .. toen moest ik afbouwen met de pretnison .. gewoon gedaan .. maar bij 15 miligram .. hielp het niet meer afdoende .. alles kwam weer terug .. weer terug naar de huisarts .. die zei dat ik maar weer op 25 miligram moest gaan zitten .. en dat hij een afspraak voor mij maakte bij de reumatoloog .. omdat ik zooo goed reageerde op de pretnison .. dacht hij dat ik iets met mijn spieren had en heb .. nu koop ik dus bij de reumatoloog .. en moet nu weer de pretnison minderen .. zit nu dus weer op 15 miligram per dag .. en merk dat dit weer niet afdoende is voor mijn pijn .. .. wel heb ik erg veel bij werkingen er van .. dik gezicht .. toename van mijn gewicht , minimaal 10 kilo .. opgezet gevoel .. dikke buik . this net of ik 7 maanden zwanger ben .. harde buik .. kortademingheid .. zere keel veel schrapen van mijn mijn keel en dat gaat maar niet echt weg .. klieren in mijn nek zijn opgezet aan de rechter kant .. heesheid .. soms dikke voeten .. mijn zien wordt toch echt wel minder weer .. heb een staar operatie gehad ongeveer anderhalf jaar geleden .. maar wordt nu weer steeds minder .. enz enz .. vindt dit allemaal nog al wat .. en erg veel .. ga morgen afspraak maken met de huisarts en weer met de reumatoloog .. want in een keer stoppen met de pretnison is niet aan te bevelen zeggen ze .. ik zou dan van de reumatoloog medicijnen krijgen tegen de pijn en die het zelde werken al de pretnison .. maar ja dat afbouwen .. pfffffffff .. wil dr van af .. van die rommel pretnison .. wat me toch weer heel er g goed heeft geholpen .. lekker tegenstrijdig allemaal ditte .. ben wel een beetje bang aan t worden hoor nu .. en doe ik t allemaal wel goed ?? .. zo veel bijwerkingen pffffffff .. graag hoor ik wat hier over .. vriendelijke groet
04-09-2019

Spierpijn

ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.
14-08-2019

Polymyalgia rheumatica

na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )
29-07-2019

Colitis ulcerosa

25 jarige vrouw. Laatste 60 cm van de dikke darm ontstoken. Start 40 mg voor 2 weken, daarna 30 mg 2 weken en daarna 20 mg voor 42 dagen. Daarna afbouwen met 5 mg per 2 weken. Ik zit momenteel in de 2e week van de 20 mg, dus ik ben nu bijna anderhalve maand met de kuur bezig. Achtergrond informatie: 2,5 jaar rondgelopen te hebben met colitus ulcerosa, zonder te weten wa[lees meer...]t het was (dokter stuurde me naar huis met een zalfje tegen aambeien), heb ik een half jaar geleden eindelijk de diagnose gekregen. Laatste 60 cm van mijn darm is ontstoken. Achteraf logisch, omdat het ook in de familie voorkomt. Begonnen met pentasa granulaat en klysma, hielp even maar na een paar maanden overgegaan naar Cortiment en Beclometason klysma's. Uiteindelijk was de laatste 30 cm "genezen" en besloot de arts dat ik een stootkuur prednison nodig had voor het gedeelte van 30 tot 60 cm. Daarbij heeft de arts azathioprine gestart als onderhoudsmedicijn. Ik ben een jonge meid van 25 en ik was heel bang voor prednison vanwege de uiterlijke bijwerkingen. Ik heb bij een dichtbijstaand familielid gezien hoe de cushing eruit zag en dit wilde ik écht niet. Heel de dokterskamer bij elkaar gehuild toen ik hoorde van de prednison, om het even zo te zeggen. Dit familielid zat echter een langere tijd aan de prednison, ongeveer een jaar. Ik heb toen veel gegoogeld over prednison en ook deze site gelezen. Ik vond het fijn om te lezen over ervaringen van anderen, daarom deel ik nu mijn ervaring met degene die het wil lezen. Globaal: moment van inname tussen 9 en 12 uur in de ochtend. Dan rond 17/18/19 uur de piek van de prednison die zich uit in energie zijn, melig zijn, en rond 21 een dipmoment wat zich uit in prikkelbaarheid, moeheid. Hierbij mijn ervaring: de start op 40 mg merkte ik zeker! Veel energie en ik werd er zelfs best "wappie" van. Eerste dagen veel in bed gelegen, even wennen aan het medicijn denk ik. Verder soort van melig, beetje wazig in mijn hoofd, rode wangen, sexueel actief. Ik heb een bijbaan genomen naast mijn studie, had het gevoel dat ik alles weer aankon. Op de "piek" dachten mensen wel eens dat ik dronken was omdat ik zo lacherig was. Mijn ontlasting werd ook steeds gezonder. De drop naar de 30 mg was pittig. Ik voelde het verschil zeker. Ik dacht dat ik ongesteld moest worden want ik had het gevoel te kunnen huilen maar ik had geen reden. Moe ook. Hoe krom het ook klinkt, iets in me wilde weer naar de 40 mg. Dat terwijl ik alles deed om zo snel mogelijk van de prednison af te zijn. Maar als je van een 4 opeens naar een 10 gaat, en dan teruggaat naar een 6, dan voelt dat als een groot verschil. Ik keek in de spiegel en zag dat mijn gezicht boller was en mijn buik. Bijbaan weer opgezegd, weer bloed bij ontlasting. Volgens de arts geen reden om terug naar de 40 te gaan, waar ik achteraf heel blij mee ben. Drop naar de 20 zelfde verhaal. Ik zit nu 11 dagen op 20 mg en voel me eindelijk weer een beetje mezelf. Afgelopen anderhalve week depressieve gevoelens, een gevoel van walging van mezelf, prikkelbaarheid, moeheid, huilen. Mijn vriend zegt dat ik directer ben. Maar de 20 mg is prettig omdat ik geen wazig gevoel in mijn hoofd heb. Ook heb ik het idee dat het opgeblazen effect afneemt. Als je nogsteeds mijn verhaal aan het lezen bent, dan bedankt daarvoor, en als je zelf ook aan de prednison moet dan wil ik je graag het volgende meegeven. De bijwerkingen, die woorden als "vollemaansgezicht" en "depressieve gevoelens" vond ik zelf heel heftig om te lezen (en geloof me ik heb me - misschien te veel - goed ingelezen) maar als je er eenmaal inzit dan is het te doen. Onthoud waar je het voor doet: beter worden en een langere periode klachtenvrij zijn. Prednison is geen pretje, maar als dit de manier is om klachtenvrij te zijn dan is het t waard. Ik voel me nu zoveel beter dan voordat ik met de kuur begon. Het werkt echt! Mijn tips: ik ben, zo ijdel als ik ben, flink gaan sporten toen ik hoorde dat ik aan de prednison ging. Dit kan ik iedereen aanraden! Ik ben met een hardloopschema begonnen. Let ook goed op je eten, vezelrijke maaltijden zorgen er echt voor dat ik me beter voel! Probeer niet teveel toe te geven aan een craving maar gun jezelf ook iets. Bijvoorbeeld een boterham met iets lekkers of een keer een ijsje (solero exotic bevat minder dan 100 calorieën en is echt lekker haha). Wat wel is: hoe meer vet je binnenkrijgt, hoe meer het naar het gezicht, buik en rug kan gaan dus ik probeer het zo min mogelijk te eten. Alcohol is een grote trigger voor mijn colitus ulcerosa. Bij 1 slok krijg ik al pijn in mijn buik en bloed bij de ontlasting. Ik drink vanaf mijn 15e alcohol en dit was erg verweven in mijn sociale bezigheden/imago. Ik ben nu aan het experimenteren met wietolie. Hier word ik prettig ontspannen van, maar lijkt niet het wondermiddel om mee te kunnen viben met anderen die wel alcohol drinken. Het gevoel van uitzichtloosheid ken ik. En dat mag er ook zijn. Colitis ulcerosa is, voor mij in ieder geval, ook een heel emotionele ziekte. Het gevoel van dingen opkroppen en "niet kunnen verteren". Laat alle gevoelens die voorbij komen er ook zijn. Ik hoop dat mijn lange verhaal je op welke manier dan ook je iets geholpen heeft. Voel je vrij om te reageren, ik kom graag in contact met lotgenoten. Dan kunnen we er misschien samen over praten.
19-07-2019

Polymyalgia rheumatica

Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?
27-06-2019

Arthritis

Na 2 weken erge spierpijn was de diagnose spierreuma. Na 4 weken 20 mg prednison per dag was ik klachtenvrij. Tijdens de volgende 4 weken een dosis van 15 mg/dag, daarbij hoofdpijn en zwaar hoofd, werd steeds erger, ook pijn bij kauwen. Nieuwe diagnose: artritis temporalis, een ontsteking van de halsslagader. Dosis verhoogd naar 60 mg/dag, 4 weken, dat hielp enorm, geen kl[lees meer...]achten. Gedurende enkele maanden is de dosis verlaagd via 40, 30, 25, 20 mg/dag tot de huidige 15 mg/dag. Gedurende deze maanden werden de bijwerkingen van de predison steeds erger. Extreme vermoeidheid, trillende benen, duizelend hoofd, hijgend na iedere inspanning: na het aantrekken van een broek even uitrusten. Halverwege de trap even zitten. Er ontstaan spontaan wondjes, vooral op de benen, genezing duurt heel lang. Meerdere schimmelinfecties, overal blauwe plekken. Ondanks de gestage afbouw van de prednison dosis wordt het steeds erger. Ik hoop van de prednison af te zijn voordat ik overlijd.
21-06-2019

Spierreuma

Na een periode van helse pijn waarbij ik de hele dag op de bank lag omdat ik me een wrak voelde, nu met de prednison weer bijna de oude. Bijwerkingen vallen reuze mee. Ik gebruik 3 x daags 5 mg. Vermoeidheid en beetje dikker geworden wat niet opweegt tegen een tevreden resultaat. En om half 6 s'morgens klaar wakker. Maar dat vind ik niet erg want ik val s'avonds meteen in[lees meer...] slaap. Heb nauwelijks nog pijn
03-06-2019

Hooikoorts

Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.
20-05-2019

Depo-Medrol met Lidocaine (methylprednisolon/lidocaine)
Anesthesie (lokaal)

Injectie gekregen voor meralgia paraesthetica, een aandoening van een huidzenuw in dijbeen. Geen complicaties bij inspuiten; hielp ook tegen beschreven huidzenuwpijn. Gevolg was echter wel een totale hormonale ontregeling m.b.t. bijnieren en schildklier. Klachten o.a. : aanval boezemfibrilleren, perioden met te hoge hartslag, gejaagdheid, regelmatig perioden met (vee[lees meer...]l) te lage bloeddruk, duizeligheid, maagpijn , hypoglykemie, veel behoefte aan eten etc. Voor mij geen tweede keer meer....
11-05-2019

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Artrose

Ik heb poly-artrose, bijna alle gewrichten zijn aangetast van kaken tot tenen en alles er tussen. Voor mij is de driemaandelijkse 120ml injecties het enige wat werkt, buiten de oxycodone die ik dagelijks gebruik. Zonder dit zou ik geen zin meer in t leven hebben. 1e week altijd grieperig gevoel, na 1/2 dagen al effect. Grotere aangetaste gebieden zoals onderrug duurt soms [lees meer...]2 weken totdat de pijn weg is en het effect houdt ongeveer 8 weken aan, daarna 4 weken tobben met op het laatst t niet meer zien zitten van de pijn en ellende. Ik noem t altijd een Pret-prik omdat ik er zo blij mee ben😊. Het vocht en de emoties de 1e 2 weken neem ik er met plezier bij.
26-04-2019

Dermatomyositis

Dermatomyositis een rot ziekte, het begon met me huid, dan krijg je hormoonzalfjes, in Drachten konden ze niet bijzonders vinden, gelukkig kreeg ik een nieuwe Dermatologe die was net afgestudeerd aan het umcg die dacht aan lupus. Ik ben naar Groningen gestuurd, daar door 20 artsen bekeken, biopten genomen,huid, spier uit het been, toen werd de diagnose gesteld dermatomyo[lees meer...]sitis Ik slik dagelijks prednison, heb ook plaquenil geslikt maar daar ben ik mee gestopt ivm zwellingen in mijn been en voet. Prednison slik ik nu 9 jaar, voor onderhoud 15 Mg per dag, met een uitbraak 30 Mg per dag, en als het echt mis is dan heb ik pieken van 60 a 80 Mg per dag, Boven de 15 worden de bijwerkingen erger, boven de 30 Mg vreselijk sterker om over het humeur dan maar te zwijgen
26-04-2019

Allergie

Bij dreigende allergische reactie ( wespensteek bijvoorbeeld) als noodgeval medicatie, krijg laatste tijd rood heet gezicht vrij kort na inname. Deze reactie treedt eigenlijk pas op sinds mijn Chemotherapie. (toen hoge doseringen Cortison). Gaat na een halve tot hele dag weer weg.
25-04-2019

Spierreuma

Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.
16-04-2019

Morton neuroom

Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet die flink ging klieren, met crps achtige toestanden erbij. Na het vinden van de zenuw kreeg ik de injectie, ik kon toen al drie kwart jaar niet meer normaal lopen. Anderhalve week later kon ik van de één op de andere dag m'n voet weer afrollen en twee maanden later is mijn voet centimeters slanker en veel minder pijnlijk. Jammer genoe[lees meer...]g kan ik niet meer injecties krijgen of een andere behandeling.. Ik zag een soort vlek de eerste paar dagen op de plek waar het was ingespoten en het prikken deed veel pijn, maar verder niks gemerkt qua bijwerkingen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1090)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)