categorie

Corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Corticosteroiden

Depo-Medrol

22-01-2022 | Vrouw | 44
methylprednisolon
Sinusitis
Wegens een chronische zware sinusitis (vermoedelijk door huisstofmijtallergie) moest ik een stootkuur medrol nemen, te starten met 1 tablet van 32mg per dag. Ik nam 24mg omdat ik voorzichtiger wilde starten maar.... De dag nadien stond ik op met een gloeiend gezicht en knalrode wangen en neus. Dit duurde een hele dag. Ik legde de link met de cortisone dus stopte onmiddell[lees meer...]ijk met het nemen van de pillen. Dag nadien al stuk beter en tegen de avond was het weg. Maar daarbovenop kwam ook een zware terugval in de burnout waar ik in zit. Ik was toch al een stuk aan de beterhand maar de dag na inname van de medrol lijk ik terug bij af. En dit duurt nu al 5 dagen...Ik ben bijna zeker dat die Medrol er ook tussenzit aangezien het een stresshormoon is. Had er niet bij stilgestaan op moment zelf maar zit nu wel te hopen dat dit iets tijdelijk is en niet écht back to start is.

15-01-2022 | Man | 73
Tekort aan bloedplaatjes
Covid lichte vorm en tekort aan bloedplaatjes . Niet doodziek opgenomen in mumc. Na 1 dag dexamethason al veel zieker. 10 dagen later op 14 januari overleden . Verkeerd behandeld. Tekort aan bloedplaatjes en blauwe plekken veroorzaakt door veel pijnstilling, zoals ibubrufen en naproxen na herniaoperatie . Maar daar wilden de dokteren niks mee doen. Nu ws als coronadode [lees meer...]in statistieken. Maar medische blunders daar komt men goed mee weg.

05-01-2022 | Vrouw | 75
Artritis

05-01-2022 | Vrouw | 75
Artritis

09-12-2021 | Vrouw | 51
dexamethason
Injectie gehad tijdens een PRF behandeling, ik kreeg meteen hartkloppingen en zeer ernstige hoofdpijn. Ik kon totaal niet slapen en ben heel druk en ga zwaar over mijn grens. Inmiddels 2 weken verder, ik slaap nu max 3 uurtjes en wordt wakker met veel hoofdpijn. Mijn hartslag is iets rustiger door het verhogen van Ivabradine (hartmedicatie)

17-11-2021 | Vrouw | 54
Vasculitis
start prednisolon 70mg. veel energie en moeilijk te voelen wanneer je eigenlijk erg vermoeid bent. de eerste week kon ik nog slapen daarna was dat erg moeilijk. ik had wel het gevoel dat ik iets moest doen en kon niet gaan liggen rusten. ik had dikke voeten en enkels en ging steunkousen dragen. na afbouw bij +/- 40/30/25/20/10 mg veranderde dat. Ik werd rustiger kon weer [lees meer...]slapen en rusten. Veel plassen bleef aanhouden. Glaucoom ontwikkeld. Ik sta steeds zwakker op mijn benen en ben een soort van duizelig in mijn hoofd waardoor ik me slecht kan concentreren en veel rust. Plat liggen helpt, zitten niet. Dit neemt toe in frequentie naarmate ik lager in de dosis zit. beste moment van de dag is 's morgens de eerste 2 uur na het opstaan.

24-10-2021 | Vrouw | 67
dexamethason
Kreeg het voorgeschreven in LUMC om tijdelijk te gebruiken. Veranderd wegens verhuis naar andere arts ziekenhuis. Arts verhoogd het middel. Ik wil niet, zij wel. Bijwerkingen worden heviger. Ik ga stoppen. Weet niet goed hoe af te bouwen. Maar deze rotzooi hoef ik echt niet meer. Dan maar meer pijn of andere narigheid, het is me ook niet gezegd wat er erger zou moeten word[lees meer...]en.

22-10-2021 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Na paar uur eerst hoofd knalrood en heel warm, daarna verder lichaam. Duur paar dagen. Wie opvliegers kent, opvlieger van paar dagen. Middel erger dan kwaal.

22-09-2021 | Man | 40
Colitis ulcerosa
Na meer dan een jaar darmontsteking (Colitis Ulsurosa) behandeld te hebben met ontstekingsremmers toch aan de pretnison gegaan. Dit had wat mij betreft veel eerder gemogen want de opvlammingen waren heftig en werden elke maand erger. Ontstekingsremmers als mesalazine (salofalk e.d.) helpen wel als de ontsteking onder controle is maar echt terugdringen lukt niet. Ik vind v[lees meer...]ooral de psychische bijwerkingen van pretnison vervelend. Ik heb er nu ook oxacepam bij gekregen om de onrust wat te onderdrukken. Dat werkt aardig alhoewel het geen fijn idee is dat je zelf je psyche niet 100% in de hand hebt. Gelukkig kan ik nu redelijk functioneren en weer voorzichtig aan het werk. Ik merk dat ik mentaal best sterk moet zijn om een stootkuur te doorstaan maar ben er wel blij mee. Het heeft mij ook enorm geholpen om er eerlijk over te zijn naar de mensen om me heen.

18-09-2021 | Vrouw | 81
Gewrichtsontsteking
na een week 30 mg prednison heb ik een prik in mijn knie gekregen na dat ik een cyste in mijn knie had die is gesprongen

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Ik krijg 1x in de 3 maanden een injectie van 80mg in bil of bovenbeen. Binnen een paar dagen vrijwel geen pijn meer, veel meer energie

Depo-Medrol met Lidocaine

01-08-2021 | Vrouw | 57
methylprednisolon/lidocaine
Allergische reactie
Eenmalige infiltratie in de heup. Ik heb een hoge pijngrens maar zo een algemene intense pijn heb ik nog nooit ervaren . Op een gegeven moment contacteerde ik het antigifcentum om te vragen of dit normaal was. Mijn zoon wou me naar het ziekenhuis brengen maar ik zei tegen hem. Nee ik wil geen geknoei meer als mijn tijd er is so be it. Zo voelen dieren zich[lees meer...] dus bij medische experimenten. Ik had 11 maanden ervoor een Chirurgische ingreep voor endometriose gehad welk volledig verwijderd was. Een paar maanden na de infiltratie had ik weer endometriose in een veel zwaardere vorm. Gevolg, 2de operatie en verwijdering van de eierstok. Vandaag, reageert mijn lichaam allergisch op elk medicijn dat ik neem dus rest maar ėėn oplossing de pijn verbijten. Dit laat ik nooit meer toe . Dit product heeft mijn gezondheid ernstig en onherstelbaar beschadigd.

Lodotra

22-07-2021 | Vrouw | 51
Spierreuma
Heb acute spierreuma gekregen. Een Petscan wees uit dat ik dit had over mijn gehele lichaam. Meestal komt dit alleen voor bij oudere mensen (einde 50 begin 60) en alleen in schouders en heupen. Ik ben begin 50 heb dit in mijn schouders, borstbeen, armen, polsen, heupen, billen en bovenbenen waardoor ik geheel niets meer kon. Begonnen met prednison met 60 mg. Nu na 3 maan[lees meer...]den zit ik op 20 mg. Mocht naar 15 mg maar de klachten kwamen terug dus weer terug naar 20 mg. Zonder deze medicijnen kan ik niets en heb heel veel pijn. Pijn zoals een hevige slijmbeursontsteking. Zelfs mijn voeten optillen voor een stoeprandje ging bijna niet. Nu op de goede weg maar zal nog wel een aantal jaar deze medicijnen nodig hebben

Depo-Medrol

01-07-2021 | Vrouw | 60
methylprednisolon
COPD
de 1st dag van inname heel slaperig maar vanaf dag 2 veel betere ademhaling

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

10-06-2021 | Man | 25
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

29-05-2021 | Vrouw | 42
Longontsteking
Ik heb een auto immuunziekte genaamd, antisynthetase syndroom, waarbij spieren weefsels longen allen ontstoken zijn. Mijn cellen vallen de goede cellen aan, en het is cronisch

15-05-2021 | Man | 64
prednison
Ik zou een auto immuun ziekte hebben, middel hiertegen een infuus met een lange stootkussen prednison. Het infuus met de prednison deed niets. Het gaat beroerder nog. En de bijwerkingen zijn compleet een ramp. Buiten dat is mijn Parkinson medicatie niet meer op orde te krijgen. Kortom, Parkinson, let goed op met het gebruik van prednison in combinatie met privigen.!11

06-04-2021 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Ben na 3 gelijk gestopt met pretnisolon 25 mg Ná 5 dagen kreeg ik klachten scheel kijken duizelig Maagpijn van mijn keel na mijn maag slokdarm gevoelig buik deed zeer benauwdheid aanvallen Spierpijn was niet normaal ik na 1e hulp op zondag kon bijna niet meer staan slapen ook niet ivm benauwdheid aanvallen onderzocht longen goed Verder niiet appart gevonden hebbe[lees meer...]n nu 10 mg meegeven afbouwen had ik moeten doen dag later alleen nog beetje benauwd en goed geslapen wat een troep zeg

05-04-2021 | Vrouw | 50
Orgaantransplantatie
Ik slik 10 mg na longtransplantatie. Ivm afstoting 3 dagen 1000 mg gekregen via infuus. Dat nu weer aan het afbouwen naar 10. Het valt me zwaar, erg moe, dik gezicht. Veel pijntjes en kwaaltjes, waaronder hoofdpijn en nekpijn.

21-03-2021 | Vrouw | 63
Ademhalingsproblemen
Ik heb eosinofiele astma en zit al 12 jaar aan de Prednison met geregelde stootkuren, bij afbouw heb ik enorm veel last van spierpijnen, concentratieverlies, algehele malaise en in- en doorslaapproblemen...gestart met Dupixent (Dupilimsb) waardoor afbouw mogelijk was. Maar ook daar dezelfde klachten...spierpijnen en toename van Artrose...voor de Astma helpen beide middelen[lees meer...] goed...

01-03-2021 | Man | 36
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

25-02-2021 | Vrouw | 52
Slijmbeursontsteking
Ik ben enorm vermoeid en flink aangekomen

17-01-2021 | Vrouw | 51
Astma
Mijn dochter van 13 en ik zijn nu 3 dagen met deze stootkuur bezig. Zijn heeft veel hoofdpijn en soort van botten pijn. Ik hetzelfe, maar bij mij zijn het ergste de onrust, hoge hartslagmeter in rust en het bijna manisch zijn heel de dag. Dit is de 3e keer dat ik zoveel bijwerkingen heb. Ik heb heel veel kuren in mijn leven gehad. Maar nu is het bijna niet te doen. Maar [lees meer...]stoppen is ook geen optie omdat we allebei erg benauwd zijn en meer dan 8 keer per dag ventolin moesten gebruiken wat niet echt meer hielp. Zijn er geen andere opties? Het ergste vind ik de het druk zijn waar ook mijn omgeving last van heeft. Ook stemmingswisselingen. Gisteren moest ik huilen omdat mijn dochter een sneeuwbal naar mij gooide🤔. Nog even volhouden. Maar als het erger wordt de huisarts maandag maar even bellen

29-12-2020 | Vrouw | 34
Haaruitval
Door mijn haarziekte LPP werd ketacorte injectie aangeraden. Ik stopte met doxy na toediening injecties en dit ging 2,5 week goed. Hierna begon mijn haar af te breken en uit te vallen. Ook werd ik opeens in het midden van mijn menstruatie cyclus ongesteld en zat ik onder de acne. De injecties zouden elke 6 weken gedaan worden maar ben hier meteen mee gestopt. Nu 9 weken na[lees meer...] de injecties heb ik enorme deuken waar de injecties geplaatst zijn. Circa 5mm diep en zo breed als je duim. Voor mij nooit meer. De injecties plaatsen deed geen zeer en dat is ook het enige pluspunt.

22-12-2020 | Vrouw | 68
Hernia

08-10-2020 | Man | 70
dexamethason
Dexamethason. Ik had maanden eerder heel erg mijn hoofd gestoten. Geen uitwendige verwondingen. Plotseling kreeg ik zware hoofdpijn. Een bezoek aan de neuroloog bracht aan het licht dat er een inwendige bloeding was ontstaan door het stoten van mijn hoofd. Hij schreef mij dexamethason voor. De bloedverdunners werden gestopt Het onderstaande heb ik (nu reeds heel lang g[lees meer...]eleden) tijden mijn `ziekte`genoteerd. Ik denk dat ik toen ca 70 jaar oud was. Mijn dosering was als volgt: - 6 weken 8 mg per dag - 2 weken 4 mg per dag, daarna op mijn verzoek gestopt. Mijn bijwerkingen waren: - Vanaf de eerste week (in het ziekenhuis) werd ik schor en kreeg lichte doofheid aan mijn rechteroor. - Dikke voet (is nu uitgebreid tot dikke stijve benen) - Gevoel van bolle ogen - Elke avond kramp in beide handen - Dunne huid, zelfs de ouderdomsvlekken verdwenen (zijn nu terug) - Pijnscheuten rondom de oogkassen - Slapeloosheid - Veel eten Tijdens het gebruik was ik heel erg moe en lag ik het grootste deel van de dag in bed. - Na stoppen werd de moeheid veel en veel erger. Dezelfde dag kreeg ik hoge koorts (39,8gr) - Via het onderzoek waar de koorts vandaan zou kunnen komen kwam ik bij de longarts terecht Vage indicatie van longontsteking. De volgende foto was sterk verbeterd. De daarop volgende foto nog minimaal. Volgende foto in december a.s. Ik had geen longklachten, zuurstof 100%, niet benauwd, geen pijn, niet hoesten. (oorzaak Dexamethason ?) De dikke voeten en stijve benen zijn gebleven.

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

18-08-2020 | Man | 64
Spierreuma
Ben op vakantie en heb een aanval zo klote. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik een injectie heb gehad. Moe pijn en hoofdpijn. Nek schouder en benen zij pijnlijk. Als ik terug ben ga ik snel weer een prik halen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5570)
Anticonceptie - overig (4099)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2880)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1326)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1264)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1088)