categorie

Corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Corticosteroiden

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

18-08-2020 | Man | 64
Spierreuma
Ben op vakantie en heb een aanval zo klote. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik een injectie heb gehad. Moe pijn en hoofdpijn. Nek schouder en benen zij pijnlijk. Als ik terug ben ga ik snel weer een prik halen

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

18-06-2020 | Vrouw | 49
Arthritis
Na de inspuiting van cortisone ziek de zelfde avond

15-06-2020 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

13-06-2020 | Vrouw | 47
dexamethason
Ik heb Dexamethason tabletten 40 milligram moeten slikken als een stootkuur voor vier dagen. Hierdoor zouden mijn bloedplaatjes( ziekte ITP) weer omhoog moeten gaan. Na vier uur van de inname van de eerste dosis zat ik al bij de eerste hulp in een ziekenhuis in de buurt. Klachten: hele erge pijn in de onderrug. Na checken van nierfunctie, die was goed, bloeddruk( die was v[lees meer...]eel te hoog) , suikers( die waren te hoog) en andere dingen konden ze er niets over zeggen en werd ik met de woorden: dit is specialistische hulp, wij kunnen je niet helpen. Neem contact op met je poli.’ en met pijnstiller naar huis gestuurd. Volgende dag mijn eigen poli gebeld en zij zeiden feitelijk met de woorden:’ anders pas je de dosis maar aan’, zoek het maar zelf uit. En dat heb ik maar gedaan... na beroerde nacht en nog steeds pijn, nam ik dosis twee in. Deze keer 20 milligram. Een paar uur later kwamen de vertragingen en leek het of de wereld langzaam binnen kwam. Ik kon niet snel meer reageren( terwijl ik wel gewoon kon nadenken) sprak vertraagd, en het lopen werd heel langzaam en de pijn werd erger. Weer (umc ) poli gebeld en zij zeiden dat ik zelf moest beslissen of ik met de kuur doorging. Dag drie heb ik opnieuw 20 milligram ingenomen. Alle klachten verergerde en toen kwam mijn huisarts aan mijn bed want ondertussen kon ik mijn bed niet fatsoenlijk uitkomen. Ook hij heeft mijn functies gecheckt. Er waren geen aanwijzingen voor neurologische schade. En ook hij vertrok met de woorden dat het specialistische hulp was dat hem feitelijke boven de pet ging. Dag vier stond ik voor de beslissing te stoppen. Opnieuw ben ik naar het ziekenhuis in de buurt gegaan. heb ik in overleg mijn bloedplaatjes laten checken en had ik voor mezelf besloten dat als ze boven de 80 waren gestegen, te stoppen met de Dexametason. Gelukkig waren ze boven de 100 gestegen, dus ben ik gestopt. Maar door de afbreektijd( afbreektijd van Dexametason is 36 uur) heeft het middel nog even doorgewerkt. En zat ik diezelfde week nog in een rolstoel, rectaal flink bloedend tegenover mijn eigen arts. Hij had deze heftige bijwerkingen nog nooit bij een patiënt gezien en kon het niet verklaren. ’Maar’, zei hij:’ je bloedplaatjes zijn wel gestegen naar 172.’ Het enige wat ik kon denken was missie geslaagd, patiënt bijna overleden, maar missie geslaagd. Het heeft in totaal twee weken geduurd voordat ik enigszins herstelde. En gelukkig heeft het zich hersteld. Maar Dexametason zal ik van mijn hele leven nooit meer aanraken.

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

03-05-2020 | Vrouw | 53
Ademhalingsproblemen
Het medicijn doet absoluut wat het moet doen. Helaas krijg je enorm gezwollen voeten en voel je hartkloppingen dus opgejaagd gevoel.

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

04-04-2020 | Vrouw | 48
Spierreuma
Al drie jaar gebruok ik prednison van 60 tot 5 gekomen.Door doe ziekten dermamiositys mijn longen waren ook minder.Laste tijd na afbuiwing mtx ging niet goed daroom moet ik weer op 20 prednison. Alweer ben ik heel erg moe .Alles wat ik doe kost me zo veel energie.

26-03-2020 | Man | 40
Allergische reactie
Van de KNO als kuur meegekregen. Werkt al na 1 dag perfect. Heb altijd een verstopte neus en nu nergens last meer van. Ook heb ik nauwelijk geen eczeem meer. Dit is de tweede keer dat ik dit krijg voorgeschreven, en werk echt goed. Het enige nadeel is dat de klachten bij mij weer licht terugkomen als de kuur voorbij is.

23-03-2020 | Man | 64

fludrocortison

17-02-2020 | Man | 68

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Na 10 tallen prednisonkuren en ook lage periodes dagelijks 20 mg, ben ik blij dat ik van dat paardenmiddel af ben.

10-02-2020 | Vrouw | 64
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

Prednisolon capsules/ drank

04-02-2020 | Vrouw | 20

24-01-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Zeer zware allergie voor berkenpollen en huisstofmijt en stikgevoel/benauwdheid. Door gebruik prednisolon is benauwdheid opgehouden en waren mijn neusgaten niet meer verstopt. Na 3 maanden weer last maar huisarts komt met astmapufjes die haast niks helpen. Hij wilt prednisolon niet weer voorschrijven ivm bijwerkingen. Nu maar ergens zoeken waar je ze kan krijgen zonder dok[lees meer...]tersrecept !

20-01-2020 | Man | 54

06-01-2020 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Hi, Ik ben een meisje van 16 jaar en heb de afgelopen dagen ook te maken gehad met prednison. Ik had een heftige allergische reactie. Verschillende medicijnen gehad maar niks hielp. 3 keer in 2 dagen bij de dokter geweest om hulp te zoeken. Toen heeft de dokter me toch maar prednison gegeven omdat er geen andere opties meer waren. Ik had een kuur van 3 dagen en daarna was[lees meer...] alles bijna helemaal weg. Ik heb verder ook geen bijwerkingen gehad. 2 dagen na de kuur werd ik wakker en was mijn allergie terug en nog veel heftiger. Bij de eerste allergie was mijn gezicht helemaal dik en mijn ogen zwollen op. Ook had ik rare bultjes en heel erge jeuk. Hoe het komt zijn we nog niet uit (ik heb al ooit laten testen waar ik allemaal allergisch voor ben maar dat gaan we waarschijnlijk opnieuw doen). De 2e allergie leek toch anders. Ik kreeg dit keer ook een dik gezicht en mijn ogen zaten weer helemaal dicht. Dit keer zat ook mijn keel dicht en kreeg ik rare vlekken en blaasjes. We zijn weer snel naar de dokter gegaan en die gaf me een nieuwe kuur maar dit keer voor 10 dagen. Ik moest nog 2 dagen en alles leek goed te gaan, maar de jeuk kwam terug en er ontstonden weer vlekken, bultjes en blaasjes. Ik werd er gewoon niet meer goed van omdat het leek of het steeds opnieuw terug zou komen. Nu een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en verder kijken hoe het nu afloopt. Ik ben zelf erg positief over de prednison omdat het echt snel verbetering bracht in mijn gezicht. En ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad, maar ik heb veel gelezen dat anderen dat wel hebben dus het scheelt denk ik per persoon. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik vind het fijn om mijn ervaring te kunnen delen. :)

05-01-2020 | Vrouw | 61
Bronchitis
Ik had een virale bronchitis en kreeg een stootkuur van 5 dagen prednisolon 30 mg. Een week erna kreeg ik erge brandend maagzuur en heb hier nu al bijna een maand last van. Dat ondanks de 40 mg maagzuurremmers die ik nog dagelijks moet slikken. Ben bang dat het goed mis is met mijn maag want die kan normaal heel veel hebben. Ook houden mijn benen vocht vast. Ben er nie[lees meer...]t blij mee. Toen men het medicijn gaf heb ik geen maagbeschermers erbij gekregen. Dat hadden ze wel moeten doen.

27-12-2019 | Vrouw | 30
Nefrotisch syndroom
Gestart met prednison 60 mg per dag voor Minimal Change Disease (Nefrotisch syndroom) waarbij eiwit terecht komt in je urine door niet goed werkend nierfilter. Direct veel bijwerking met name slaaploosheid (soms maar 2 uur slaap per nacht), hart kloppingen, dorst, licht in hoofd, vermoeidheid en spierkrampen. Zelfs even betablokkers geslikt. Veel kracht uit beenspieren ve[lees meer...]rloren en daardoor last van knieën en hielspoor gekregen. Na een maand was ziekte in remissie en mocht ik langzaam afbouwen naar 50, 40, 35, 30,25,20 mg voor 2 weken. Rond 20 mg begonnen de bijwerkingen gelukkig echt minder te worden. Daarna naar 17,5 mg en toen is ziekte weer terug gekomen. Direct terug naar 60mg en ellende begon weer opnieuw. Bijwerkingen weer terug en nu zelfs heftiger met vollemaansgezicht, gewichtstoename, haaruitval en ook depressie. Pas na 3,5 maand weer begonnen met afbouwen. In begin nog redelijk snel 60,40,30,25 mg per 2 weken. Rond 25 mg kwam menstruatie weer op gang. Maar daarna veel slomer 5mg afbouwen per 4 weken om te voorkomen wat met ronde 1 was gebeurd. Uiteindelijk half jaar bezig geweest met 2x afbouwen en nu medicijn vrij! Haar groeit weer terug en heel veel klachten verdwenen. Helaas nog wel vrij heftige afkickverschijnselen gehad met name weer heel erg emotioneel (veel huilen), moe en ook heel veel last van spieren en gewrichten (nog steeds geval 6 weken na stoppen). Hopelijk gaat dit snel weer beter.

19-11-2019 | Vrouw | 68
Spierreuma
Pijn en slijmbeurs ontsteking in heupen schouders. Niet kunnen slapen van de pijn,altijd heel sportief geweest,veel in mijn grote tuin gewerkt,ga nu op handen en knieën door de tuin om toch wat afleiding te hebben.,want steeds gaan staan lukt niet. Ben nu weer met prednison begonnen,want de pijn kwam weer terug,naar het afbouwen.

Hydrocortison Injecties/ Tabletten

18-11-2019 | Man | 69
hydrocortison
Hypofysetumor
hypofyse gezwel ( grote goedaardige gezwel , waardoor verdrukkingsverschijnselen) Dit is sinds 1985 bekend. Hierdoor geen functie hypofyse, waardoor totaal afhankelijk van div. hormonen. Begin constatering heeft het ong. 7 jr. geduurd, voordat ik weer goed functioneerde. Echter ben ik inmiddels 69 jr. waardoor mijn lichaam niet meer zo flexibel is, hierdoor nu snel uit b[lees meer...]alans ( zie bijwerkingen). Nu moeilijk zelf om te constateren of ik te weinig of teveel in mijn bloed heb. Bij stresssituatie neem ik natuurlijk meer tabletten, echter waar is het evenwicht. Neem ik teveel, ben ik nadien uit balans, maar ook als ik teweinig neem. Moeilijk, niet alleen voor mij maar ook voor mijn naaste omgeving.

05-11-2019 | Vrouw | 52
Colitis ulcerosa
Ik gebruik dit medicijn vanwege ontsteking aan de darm ,ik heb steeds ook bloed en slijm bij pntlasting maar kuur werkt niet, wel last van bij werkingen. Hoge bloeddruk moeheid,glucose is hoog.ik ben ook diabeet.

25-09-2019 | Vrouw | 56
prednison
hallo .. ik ben begonnen bij de huisarts met pijn in mijn rug en heupen en schouder .. kon s nachts niet goed slapen van de pijn in mijn heup .. kon dr niet op liggen .. steeds weer draaien en verliggen en zo .. en overdag kon ik nog niet eens 500 meter polen zonder het heeel erg in mijn rug te krijgen .. een heeel moe en vervelend gevoel .. mijn arm kon ik maar weinig[lees meer...] bewegen .. enz enz .. toen heeft de huisarts mij verschillende middelen voor geschreven om de pijn minder te maken .. maar niets hielp .. echt waar niet .. tot dat ik pretnison kreeg van m .. 30 miligram was dat per dag .. dat was in begin februari dit jaar .. en na ongeveer een dag of 2 a 3 merkte ik al verschil .. en werkte erg goed … heeeeeel erg goed .. van al mijn klachten af .. echt waar .. niet te geloven .. toen moest ik afbouwen met de pretnison .. gewoon gedaan .. maar bij 15 miligram .. hielp het niet meer afdoende .. alles kwam weer terug .. weer terug naar de huisarts .. die zei dat ik maar weer op 25 miligram moest gaan zitten .. en dat hij een afspraak voor mij maakte bij de reumatoloog .. omdat ik zooo goed reageerde op de pretnison .. dacht hij dat ik iets met mijn spieren had en heb .. nu koop ik dus bij de reumatoloog .. en moet nu weer de pretnison minderen .. zit nu dus weer op 15 miligram per dag .. en merk dat dit weer niet afdoende is voor mijn pijn .. .. wel heb ik erg veel bij werkingen er van .. dik gezicht .. toename van mijn gewicht , minimaal 10 kilo .. opgezet gevoel .. dikke buik . this net of ik 7 maanden zwanger ben .. harde buik .. kortademingheid .. zere keel veel schrapen van mijn mijn keel en dat gaat maar niet echt weg .. klieren in mijn nek zijn opgezet aan de rechter kant .. heesheid .. soms dikke voeten .. mijn zien wordt toch echt wel minder weer .. heb een staar operatie gehad ongeveer anderhalf jaar geleden .. maar wordt nu weer steeds minder .. enz enz .. vindt dit allemaal nog al wat .. en erg veel .. ga morgen afspraak maken met de huisarts en weer met de reumatoloog .. want in een keer stoppen met de pretnison is niet aan te bevelen zeggen ze .. ik zou dan van de reumatoloog medicijnen krijgen tegen de pijn en die het zelde werken al de pretnison .. maar ja dat afbouwen .. pfffffffff .. wil dr van af .. van die rommel pretnison .. wat me toch weer heel er g goed heeft geholpen .. lekker tegenstrijdig allemaal ditte .. ben wel een beetje bang aan t worden hoor nu .. en doe ik t allemaal wel goed ?? .. zo veel bijwerkingen pffffffff .. graag hoor ik wat hier over .. vriendelijke groet

04-09-2019 | Man | 61
Spierpijn
ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.

14-08-2019 | Vrouw | 54
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)