categorie

Corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Corticosteroiden

08-04-2024 | Vrouw | 31
Reumatoïde artritis

depressief drang om te huilen moeite met slapen spierpijn opgezwollen gezicht abnormale huid

Artritis in bijna mijn hele lijf. Na start pillen namen de ontstekingen wat af. Enige nadeel zijn de bijwerkingen. Depressief en slecht slapen. Maar dit middel krijg je natuurlijk pas als er niks anders is. Dus er zit niets anders op dan het te ondergaan..

31-03-2024 | Vrouw | 65

misselijkheid

Spierreuma diagnose.CRP verhoogd en bezinking. Gillende pijn , schouders, heulen, billen, armen,benen etc. Gaat niet weg met prednisolon..3 weken 15 mg nu 1 week 30 mg. Stijfheid iets minder maar pijn blijft! Ziek gevoel, moe, zweten ,geen eetlust.. wie heeft ervaring of dit zolang kan duren voor prednisolon werkt?? Of moet ik naar andere reumatoloog want ben bang dat he[lees meer...]t zo niet beter wordt..

07-03-2024 | Man | 73

acute hoofdpijn

Gescheurde schouder spier (rotator cuff) wegens hogere leeftijd opereert men niet. Helpt geweldig, echter vreselijk hoofdpijn.

Dexamethason Injecties/ Tabletten

10-02-2024 | Vrouw | 63
dexamethason
Astma
Daar ik veel bijwerkingen had van prednison overgegaan naar de dexamethason. Sinds oktober 3 x een kuur van een week gehad met Dexa 4 mg. Na uittesten medicatie in ziekenhuis nu sinds een aantal dagen 1.5mg per dag. Echter nog steeds benauwd, bloeddruk vliegt omhoog, restless leggs, hooguit 3-4 uurtjes slapen, sinds oktober 7 kilo afgevallen in de periode van gebruik dex[lees meer...]a, hartkloppingen. het is de bedoeling dat ik deze medicatie nog enkele weken blijf slikken. Echter ga ik maandag een bloedonderzoek aanvragen en stoppen met dexa als bloeddruk zo sky hoog blijft

04-01-2024 | Vrouw | 61
Gewrichtsontsteking
Injectie in schouder gehad. Deed niet echt pijn. 2 dagen opvliegers en rode vlek in mijn nek. Maar super blij mee,want voor nu( het is nu 1 week geleden gezet) geen pijn meer. Nog beetje gevoelig van waar ik pijn had,maar is niets vergeleken bij de pijn die ik had.

Dexamethason Injecties/ Tabletten

13-12-2023 | Vrouw | 27
dexamethason
Ik kreeg dit middel voorgeschreven (8 mg en 4 mg) voor 1,5 week nadat ik een heftige allergische reactie heb gekregen op medicatie. Het medicijn werkt heel goed voor de allergische reactie; deze is inmiddels verdwenen. Echter wel bijwerkingen gekregen die, ondanks dat ik nu 5 dagen ben gestopt, nog steeds aanhouden. Namelijk: toegenomen eetlust, enorme stemmingswisselingen[lees meer...], derealisatie/dronken gevoel, hartkloppingen, opgejaagd gevoel en slaapproblemen. Ik hoop dat dit snel wegtrekt, want ik ben fysiek niet mezelf.

28-11-2023 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide
Grote dikke harde keloid in litteken navel. Elke 2 maanden injectie via chirurg om gezwel zachter, kleiner en einde aan de heftige pijn te maken.

18-10-2023 | Man | 54
COPD
Heb COPD en veel slijm op het moment. Omdat de puffertjes niet goed in de longen komen krijg ik af en toe een stootkuur. Werkt geweldig. Wel wat bijwerkingen maar beter dat dan constant hoesten om slijm op te hoesten.

03-10-2023 | Vrouw | 55
Allergische reactie
paar dagen geslikt ivm heftige reactie op insectensteek. De pijn en zwelling namen snel af, maar ik kreeg er duizeligheid en slapeloosheid van en na de 2e dag werd ik opvliegend en katterig. Een paar dagen later huilerig en labiel. ik was toen al 3 dagen gestopt! Wel ben ik in de overgang en voel ik me wel vaker niet zo goed, maar dit was wel heel heftig en plotseling.

Lodotra

11-08-2023 | Man | 70
Spierreuma
Als reactie op het vorige verhaal : Uiteraard hoop ik dat de positieve lijn doorzet. Ben benieuwd wat een petscan laat zien bij spierreuma. Vooralsnog ga ik alleen af op het oordeel van mijn reumatoloog

17-07-2023 | Man | 18
Astma
Prednison voorgeschreven gekregen vanwege ernstige benauwdheid en veel slijm. Na een week lang 30mg per dag geslikt te hebben, is er geen enkele verbetering. Nog steeds benauwd en veel slijm ophoesten. Het enige wat ik van het medicijn gemerkt heb zijn de bijwerkingen, behoorlijke spierpijn en weinig slaap.

14-07-2023 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

07-07-2023 | Man | 51
Jicht
3 weken niet kunnen lopen vanwege zeer pijnlijke grote teen(alsof er met een hamer op geslagen was). Bewegen van teen niet mogelijk. Na 3 weken eindelijk afspraak bij huisarts kunnen maken, die vrijwel meteen de conclusie trok dat dit 99% zeker jicht zou zijn. Urinezuur meting bevestigde dit later ook. Prednison kuur van Max 10 dagen (30mg/dag) meegekregen. Pijn vrijwel[lees meer...] onmiddellijk gereduceerd tot een fractie van wat het was. Lopen nog steeds een beetje pijnlijk, maar te doen. Na 10 dagen gestopt en na 20 dagen alleen nog pijn bij indrukken zijkant grote teen. Helaas niet zonder recept te verkrijgen. Gezien de lange wachttijden bij het inplannen van een huisarts consult vrees ik de volgende keer weer lang met pijn te zitten voordat ik prednison kan krijgen.

19-06-2023 | Vrouw | 48

17-06-2023 | Man | 40

16-06-2023 | Man | 40
Allergische reactie
Vrijdag 16-6-2023 Vanaf mijn 12e heb ik veel medicaties gebruikt voor de hooikoorst. Niks hielpt of helpt het bij mij. Totdat ik mijn huisarts gevraagd had of er ook spuitjes zijn ipv pillen, prays en druppels. Toen kwam ie met kenacord-a aan mee zetten. 1 prik en dan ben ik 1 jaar van verlost. Ik heb gisteren ochtend de prik laten zetten en nu de volgende dag, vandaag du[lees meer...]s, merk ik gelijk resultaat. Wat een wondermiddel zeg. Ik kan weer pijnloos en jeukloos buiten werken op mijn werkplaats. Geen waterige ogen of loopneus meer amper of bijna niet meer niezen ipv continue te niezen. Geen jeuk meer aan mijn huid, neus en ogen. Niet meer krabben. Enz etc. Dit had ik eigenlijk eerder moeten doen. Volgend jaar haal ik de kenacord-a prik in februari dan ben ik volgende lente klachtenvrij.

13-06-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Jaren ellende, verkrampte spieren van het hoesten en zomers aan evenementen voorbij laten gaan omdat je niet aan het genieten maar niezen was. Toen kwam dit via via voorbij. Wat een wondermiddel. Binnen 2 uur werden de klachten minder, na een dag alleen nog een kriebel en 3 dagen later alsof hooikoorts nooit bestaan heeft! Nooit meer de ellendige combinatie van slechtwe[lees meer...]rkende pilletjes, oogdruppels en neusspray

06-06-2023 | Vrouw | 64
Vasculitis
Bij vasculitis,RCA in mijn geval, krijg je als eerste medicijn vrijwel altijd prednison. Op de langere termijn probeert de reumatoloog te switchen naar een ander medicijn omdat prednison (te) veel bijwerkingen geeft als je het lang gebruikt. Veel van die bijwerkingen heb ik ook gekregen. Voor de dreigende botontkalking slik ik nu alendroninezuur. Ik hoop dat Roactemra g[lees meer...]oed gaat helpen en dat ik de prednison helemaal kan afbouwen.

03-06-2023 | Vrouw | 40
Jeuk
Ik gebruik af en toe prednison bij hevige jeuk of longontsteking Helaas heb ik nadat ik het savonds heb ingenomen voor het nasr bed gaan gaan de nacht vreselijke krampen in mijn voeten en/of kuiten. En veel moeten plassen De krampen gaan dan alleen maarover als ik met mijn voeten op de grond sta. Dit komt de nachtrust niet ten goede waarbij ik smorgen nog erg moe ben bij[lees meer...] het opstaan.

27-05-2023 | Vrouw | 72
triamcinolonacetonide
Na inspuiting Verward braken aanvallen van angst depressief en hoofd pijn

20-05-2023 | Man | 57
triamcinolonacetonide
Gebruik het nu al zeker 18 jaar zeker. Mijn zomers zijn weer heerlijk. Niet meer opsluiten. Kon toen ook weer met mijn opgroeiende zoon op het gras spelen.

05-04-2023 | Man | 62
Clusterhoofdpijn
Sinds 5 jaar gebruik ik een stootkuur Prednisolon tabletten zodra een periode van clusterhoofdpijn zich aandient. I.o.m. mijn huisarts start ik met 20mg per dag (mag meer zijn), omdat dit voor mij meestal voldoende is om de Cluster snel te stoppen (meestal na de eerste dag al aanvalsvrij). Deze dosis slik ik dan een week, waarna het over ~3 weken (volgens een schema) word[lees meer...] afgebouwd naar nul. Het werkt voor mij tot dusver heel goed. Heb in die 5 jaar nog maar 2 keer clusteraanvallen gehad maar die werden ook heel snel weer gestopt met met deze stootkuur. Ik heb al 20 jaar Clusterhoofdpijn en van alles geprobeerd (zoals velen van ons). Voor mij is dit echt een uitkomst tot nu toe (fingers crossed..) Geen (merkbare) bijwerkingen en heel makkelijk in het gebruik. Ik kwam op het idee, nadat ik in 2018 een GON-injectie had gehad. Dit is feitelijk ook een stootkuur Prednisolon maar dan in depot/injectie vorm. De Prednisolon wordt dan ingespoten in een spier in de nek nabij de GON (Great Occipital Nerve) van de aangedane zijde van het hoofd (links of rechts dus). De Prednisolon die is ingespoten in die spier wordt dan langzaam volledig afgegeven over ~4 weken. Dezelfde periode als een orale stootkuur dus. De GON-injectie werkte prima maar is best vervelend qua belasting en erg duur t.o.v. een orale stootkuur. Het kostte mij i.i.g. E385,- (mijn 'eigen risico'..) terwijl een orale stootkuur maar ~E30,- kost. Voordeel is ook, dat je een orale stootkuur kunt 'bijsturen' naar een effectieve dosis en zonodig sneller kunt afbouwen. Dit kan bij de GON-injectie niet. Daarbij kun je met een orale stootkuur vrijwel meteen beginnen. Kwestie van huisarts spreken en medicatie bestellen bij de apotheek. Bij een GON-injectie moet je dit meestal via een specialist/ZH regelen en kom je op een wachtlijst met vaak onderzoeken vooraf. Daar zit geen enkele CH-patiënt in nood op te wachten. Dus mijn advies CH-broeders en zusters ;) probeer eens een orale stootkuur Prednisolon.

02-04-2023 | Vrouw | 25
methylprednisolon
Heb dit middel een hele tijd voorgeschreven gekregen voor een klein drukverschil in de oren. Mijn huisarts heeft me daarna veel te snel afgebouwd en nooit verteld dat dit ontwenningsverschijnselen geeft. Ik dacht dat ik doordraaide. Ik kreeg enorm luide tinnitus, oorpijn, trillend trommelvlies, gevoeligheid voor geluid, druk in de oren was er nog steeds dus het heeft niet [lees meer...]eens geholpen. Daarenboven werd ik misselijk en enorm veel overgeven, slapeloosheid, angst, paniekaanvallen, hyperventileren, mood swings, OCD, impulsiviteit, euforie, laag zelfvertrouwen en slecht beoordelingsvermogen. Mijn verschrikkelijke huisarts heeft me niet laten weten dat dit ontwenning was. Ze had het waarschijnlijk wel door want was zo hyper maar is totaal niet transparant geweest en heeft me uiteindelijk op rivotril gezet om me te kalmeren als zogezegd veilig slaapmiddel maar dit middel is een nog grotere hel!

28-03-2023 | Vrouw | 41
Astma
Ik moest het medicijn nemen voor mijn ademhalingsproblemen door astma. Echter geen verbetering, niet kunnen slapen, een opgejaagd gevoel en het ergste was enorme pijn in mijn ellebogen.

08-03-2023 | Man | 70
Spierreuma
7 maanden geleden gestart met 15 mg nu inmiddels op 5 mg. Na 24 uur was de pijn weg. Weinig bijwerkingen tot nu toe.

03-03-2023 | Vrouw | 53
prednisolon
Ik heb een heftige reactie gehad, mijn hele lijf zat onder de uitslag en heb een kuur van 7 dagen a 30 mg gekregen. Na deze 7 dagen kreeg ik maagpijn. Nu al 5 dagen.

25-02-2023 | Vrouw | 68
Bronchitis
Ik kreeg voor 5 dagen 40 mg per dag voorgeschreven. De eerste nacht kreeg ik verschrikkelijke kuitkrampen. Verder was ik vrijwel de hele nacht klaarwakker, slapeloosheid dus. Ik heb de volgende dag 30 mg genomen in de hoop dat ik er minder last van zou hebben, maar ook die nacht kuitkrampen en slapeloosheid. Ben ermee gestopt.

Solu-Medrol

03-02-2023 | Vrouw | 47
Lage rugpijn
Ik neem 32mg medrol omdat ik al verschillende rugoperaties achter de rug heb en ze littekenweefsel en ontstekingen willen vermijden .ik zal blij zijn dat de kuur achter de rug is ik heb constante spierpijn in mijn benen gelijk ze er met messen in zitten snijden mijn bloeddruk swingt de pan uit opgejaagd gevoel slapeloosheid . En vooral precies geleefd worden geen controle[lees meer...] hebben over je eigen lichaam.

04-01-2023 | Vrouw | 26
methylprednisolon
Ik liep al sinds 4 weken met een zware verkoudheid, die absoluut niet overging. De dokter schreef me medrol 32 gr voor om m'n slijmvliezen te doen ontzwellen want er was geen ontsteking zichtbaar. Ik heb hier heel zware en vervelende bijwerkingen van. Ik ben super duizelig. M'n bloeddruk staat enorm hoog en voel ook constant m'n hart extra hard pompen. Ik kan amper slapen,[lees meer...] val niet in slaap en 5 uur later knal wakker.

16-11-2022 | Man | 76
Spierreuma
spier reuma gekregen het begon met pijn en kromme vingers bij slapen in rechterhand twee maanden erna pijn in beide bovenbenen kon ze niet meer optillen een week erna veel pijn in beide schouders en nek kon deze niet meer draaien slapen was een ramp begonnen met prednison 15 mg de tweede dag was ik van de pijn af en kon mij redelijk weer goed bewegen nu gaat het weer pri[lees meer...]ma met mij het is nu afwachten voorlopig 3maanden prednison en dan zien we verder bijwerkingen nog geen last van. altijd gezond geleefd en nooit gerookt heb een goede conditie dus daar lag het niet aan we wachten af.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)