categorie

Corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Corticosteroiden

03-06-2019

Hooikoorts

Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.
20-05-2019

Depo-Medrol met Lidocaine (methylprednisolon/lidocaine)
Anesthesie (lokaal)

Injectie gekregen voor meralgia paraesthetica, een aandoening van een huidzenuw in dijbeen. Geen complicaties bij inspuiten; hielp ook tegen beschreven huidzenuwpijn. Gevolg was echter wel een totale hormonale ontregeling m.b.t. bijnieren en schildklier. Klachten o.a. : aanval boezemfibrilleren, perioden met te hoge hartslag, gejaagdheid, regelmatig perioden met (vee[lees meer...]l) te lage bloeddruk, duizeligheid, maagpijn , hypoglykemie, veel behoefte aan eten etc. Voor mij geen tweede keer meer....
11-05-2019

Artrose

Ik heb poly-artrose, bijna alle gewrichten zijn aangetast van kaken tot tenen en alles er tussen. Voor mij is de driemaandelijkse 120ml injecties het enige wat werkt, buiten de oxycodone die ik dagelijks gebruik. Zonder dit zou ik geen zin meer in t leven hebben. 1e week altijd grieperig gevoel, na 1/2 dagen al effect. Grotere aangetaste gebieden zoals onderrug duurt soms [lees meer...]2 weken totdat de pijn weg is en het effect houdt ongeveer 8 weken aan, daarna 4 weken tobben met op het laatst t niet meer zien zitten van de pijn en ellende. Ik noem t altijd een Pret-prik omdat ik er zo blij mee ben😊. Het vocht en de emoties de 1e 2 weken neem ik er met plezier bij.
26-04-2019

Dermatomyositis

Dermatomyositis een rot ziekte, het begon met me huid, dan krijg je hormoonzalfjes, in Drachten konden ze niet bijzonders vinden, gelukkig kreeg ik een nieuwe Dermatologe die was net afgestudeerd aan het umcg die dacht aan lupus. Ik ben naar Groningen gestuurd, daar door 20 artsen bekeken, biopten genomen,huid, spier uit het been, toen werd de diagnose gesteld dermatomyo[lees meer...]sitis Ik slik dagelijks prednison, heb ook plaquenil geslikt maar daar ben ik mee gestopt ivm zwellingen in mijn been en voet. Prednison slik ik nu 9 jaar, voor onderhoud 15 Mg per dag, met een uitbraak 30 Mg per dag, en als het echt mis is dan heb ik pieken van 60 a 80 Mg per dag, Boven de 15 worden de bijwerkingen erger, boven de 30 Mg vreselijk sterker om over het humeur dan maar te zwijgen
26-04-2019

Allergie

Bij dreigende allergische reactie ( wespensteek bijvoorbeeld) als noodgeval medicatie, krijg laatste tijd rood heet gezicht vrij kort na inname. Deze reactie treedt eigenlijk pas op sinds mijn Chemotherapie. (toen hoge doseringen Cortison). Gaat na een halve tot hele dag weer weg.
25-04-2019

Spierreuma

Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.
16-04-2019

Morton neuroom

Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet die flink ging klieren, met crps achtige toestanden erbij. Na het vinden van de zenuw kreeg ik de injectie, ik kon toen al drie kwart jaar niet meer normaal lopen. Anderhalve week later kon ik van de één op de andere dag m'n voet weer afrollen en twee maanden later is mijn voet centimeters slanker en veel minder pijnlijk. Jammer genoe[lees meer...]g kan ik niet meer injecties krijgen of een andere behandeling.. Ik zag een soort vlek de eerste paar dagen op de plek waar het was ingespoten en het prikken deed veel pijn, maar verder niks gemerkt qua bijwerkingen
13-04-2019

Gewrichtspijn

ernstige rugpijn met uitstralingen. reden,vinden ze niet
27-03-2019

Chronische nierziekte

geen effect, in het kader van vermindering achteruitgang nierfunctie (ziekte FSGS)
27-03-2019

Dexamethason Capsules (dexamethason)
Chronische nierziekte

Ter voorkoming van verdere achteruitgang nieren (nierziekte FSGS) zonder effect
11-03-2019

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)
Hernia

Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust
10-03-2019

Celestone (betamethason)
Keelontsteking

Na weken sukkelen met een keelontsteking die zich gezet heeft op mijn stembanden, waardoor mijn stem bijna totaal verdwenen was celestone voorgeschreven van de KNO. Jammer genoeg is dit niet doeltreffend geweest, tijdelijk een lichte verlichting, maar na amper 2 u weer zelfde. De verlichting kwam gewoon door andere medicatie zoals ibuprofen. Qua bijwerkingen viel het goed [lees meer...]mee, alleen zeerharde stoelgang, doch bij voldoende drinken.
06-03-2019

Reuma

Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.
05-03-2019

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)

Deze medicatie wordt vaak gebruikt bij o.a. schouderklachten (bursitis, inklemming). Bij mij hielp het niet, maar ik relateer wel vaginaal bloedverlies (in de postmenopauzale fase) ermee. Dit is een bijwerking die ik zelf bij elkaar heb gegoogled, de relatie is niet door een arts gelegd. (Ik heb een medische opleiding). Wat ik zoals over deze medicatie heb gelezen is terug[lees meer...]houdendheid in het gebruik zeker geen slecht inzicht.
25-02-2019

Hooikoorts

Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.
30-12-2018

Reuma

Ik liep al weken lang met een onverklaarbare reumatische aandoening rond. Vooral na rust in stoel of bed grote problemen in rug en bovenbeen spieren. Traplopen en in/uit stappen in auto was vreselijk. Gelukkig na 2 weken specialist gezien. Heeft veel bloedmonsters en foto`s laten maken. Uitslag heb ik nog niet...Wacht op een volgende afspraak. Maar hij heeft wel direct e[lees meer...]en injectie laten geven van DEPO-MEDROL. Dat was rond 10 uur in de morgen. Rond 2 uur in de volgende nacht was de pijn al een stuk minder. Twee uur later weer wat minder. De sijfheid in rug en benen was iets minder. Om 8 uur werd ik zwetend wakker en.... ik kon mijn benen en rug zonder problemen bewegen!!! Een wonder?? Nu 30-12-2018 komt er weer wat stijfheid terug maar is (nog) niet zo erg als voorheen. Wacht met spanning op afspraak in Januarie.
06-11-2018

Syndroom van Sjögren

ik nu na meer dan twee jaar aan het afbouwen na doseringen van 100, 75, 50 en 20 als onderhoudsdoseringen van 5 en 10mg nu in vier weken eerste twee weken 2mg dan twee weken 1mg, heb ook vloeibaar gehad en dat vond ik vies Men wil nu aanzien hoe de klachten waarvoor de Prednisolon wordt gegeven zich gaan uiten en dat meteen afspraak met specialist maken
02-11-2018

Trombocytopenie

ITP lichaam maakt geen bloedplaatjes meer aan waarde was 2 ipv boven de 100. Meteen aan de prednisolon en antistolligs tabletten en maag tabletten en pijnstilling. Ik heb itp nu voor de 2e keer 18 jaar geleden dat ging gepaard met hevige bloedingen. Zat toen ook aan prednisolon 125 mg. En nu 80 mg een dit keer is toevallig ondekt omdat ik last van mijn buik had en na bloe[lees meer...]dprikken is er alarm geslagen in het ziekenhuis en ben ik per dirict opgenomen. Ik heb geen bloed transfusie gehad naar prednison. Prednison sloopt je lichaam maar je hebt geen keus als jent nodig hebt dan moet je wel met alle klachten erbij... ik kwam 20 kilo aan en dit keer geen idee heb overal pijn jeuk en acne is ook al aan het opspelen. Wie heeft ervaring...
24-09-2018

COPD

Krijg dit van de specialist bij ontsteking van de luchtwegen geen anderen oplossing veel medicijnen zijn zeer slecht voor mijn nier een nier 35%.
08-09-2018

Spierreuma

heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.
21-08-2018

Florinef (fludrocortison)
Lage bloeddruk

Begint nu na zo'n 3 weken te werken tegen de lage bloeddruk die ik heb door de bijwerking van de Mao remmer. Er was van te voren al gezegd dat het niet gelijk zou werken. Nadeel is dat je de pilletjes in de koelkast moet bewaren en niet vooruit uit kan zetten. Al lees ik op internet in een artikel dat dat wel weer kan. Nadeel is vocht vasthouden en laag kalium. Verder m[lees meer...]akkelijk in te nemen en geen bijwerkingen
13-08-2018

Prednison tabletten (prednison)

onverdraaglijke pijn in het hoofd welke door het innemen van een hoge dosis (80mg) "als sneeuw voor de zon" verdween. Langzame afbouw (met behulp van Methotrexaat. Nu al sinds enige helaas een onderhoudsdosis nodig.
25-07-2018

Reuma

Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)
13-07-2018

Depo-Medrol met Lidocaine (methylprednisolon/lidocaine)
Slijmbeursontsteking

Periodiek terugkerende slijmbeursontstekingen linker en rechter heup. Door het injecteren van Depo-Medrol +Lidocaïne verdwijnt de pijn voor ca. 80%. Na drie à vier maanden komt de pijn helaas weer terug, ondanks fysiotherapie.
10-07-2018

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)
Reuma

slikte er eerst meer en toen afbouwen- helemaal zonder ging niet. best tevreden over dit medicijn.
27-06-2018

Netelroos

Door een hoge dosis van Medrol heb ik een aanvaring gehad met mijn collega. Ik dacht "Zo ben ik niet". Gelukkig is dit wel tot een goed einde gekomen maar blijft nog steeds in mijn achterhoofd. Erover gesproken met huisdokter. Oorzaak bijwerkingen Medrol.
27-05-2018

Hooikoorts

Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende
25-05-2018

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)

Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.
23-05-2018

Hooikoorts

Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.
02-05-2018

Netelroos

Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1725)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)