Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (8 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

18-04-2017 | Man | 71
prednisolon (30mg)
Ernstige hoofdpijn gedurende twee maanden. Na veel onderzoeken werd de ontsteking van de slagader in de slaap vastgesteld. Meteen na het gebruik van de prednison waren mijn hoofdpijnklachten verdwenen. De bijverschijnselen neem ik voor lief. Volgens de prognose moet ik zeker tot maart 2018 prednison blijven slikken. De dosering wordt langzaam afgebouwd. Van nu 30 naar 10 [lees meer...]mg. per dag in september..

21-07-2016 | Man | 78
prednisolon (60mg)
Myasthenia gravis
Door bovengenoemde spierziekte kon ik niet meer kauwen, slikken, spreken. Opname ziekenhuis 5 weken. Op braincare afd. begonnen met 60 mg. prednisolon per sondevoeding. Langzaam ging alles toen weer functioneren. Thuis begonnen langzaam de bijwerkingen te komen. Momenteel zit ik in de afbouwfase . Om de 14 dagen 5 mg minder. Nu zit ik op 25 mg. Over 14 dagen op 20mg. tot 2[lees meer...]9 aug. De specialist neemt contact op. Hoop dat de ziekte stabiel blijft. We hebben geen keuze. Wachten maar af wat er gaat gebeuren.

12-06-2016 | Man | 75
prednisolon (20mg)
Spierreuma
Spierreuma is een ernstig, pijnlijke ziekte, die nauwelijks is te diagnosticeren. Sterk verhoogde bloedbezinksel kan aanleiding zijn om spierpijnen in verband te brengen met spierreuma. Zo ook systatine (hartmedicatie) kan oorzaak zijn van de openbaring van spierreuma. Deze ziekte, die bij veel mensen voorkomt, maar zelden herkent, heelt pas na 1 tot 3 jaar en alleen door [lees meer...]gebruik van Prednison onder strikte leiding van de arts. Vooral het afbouwen van de hoeveelheid Prednison is een zeer nauwkeurig proces. Na 4 maanden slik ik nog steeds 20 mg tabletten, terwijl ik begon met 25 mg, maar zelfs een periode 50 mg tabletten moest slikken om uit bed te kunnen komen.

05-04-2016 | Man | 60
prednisolon (30mg)
Erg buikpijn en erg misselijk. Door de pijn kan ik niet slapen. Morgen weer bellen of er geen ander pillen zijn. Dit trek ik niet.

22-02-2015 | Man | 83
prednisolon (20mg)
Spierreuma
15 mg 's morgens en 5mg 's avonds is het meest effectief. Bijwerkingen zijn: lichte evenwichtsstoornis, trillende handen, stijve kuitspieren, soms stijve handen.

12-02-2015 | Man | 53
prednisolon
Vooral de bijwerkingen bij hoge dosis zijn vervelend: trillen van handen maar ook voordurend een gespannen gevoel in je hele lijf. Ook het cushing syndroom (dik worden van gezicht en toenemen van buikvet) vond ik erg vervelend. Het toenemen van mijn gewicht kon ik goed inde hand houden. Gezond en regelmatig eten maar geen tussendoortjes en een beetje streng zijn voor jeze[lees meer...]lf lukte mij goed. Bij afbouwen verdwijnen ook de bijwerkingen. Ik zit nu nog op 5 mg zonder bijwerkingen.

13-04-2013 | Man | 68
prednisolon
Gebruik dit medicijn 2 jaar werking zeer goed getransplanteerde nier blijf op 20% hangen, bijwerkingen weet ik niet doordat ik meerdere medicijnen gebruik.Niet duidelijk welke de ernstige bijwerking geeft. Advagraf 6mg Alfacalcidol 10mg metoprololsucc ret t 100mg nifedipine ret 60mg perindopril 6mg pravastatinenatr 10mg .

28-03-2013 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Kortdurende of een kuur is het een wondermiddel. Langdurig gebruik is de pil super slecht. Totaal niet te vergelijken of je een kuur krijgt, of heel lang. De eerste anderhalf jaar heb ik er wel wat aan gehad hoor..Natuurlijk wat bijwerkingen, maar valt echt wel mee te leven. maar als je eenmaal echt lang aan de prednison zit, gebeurt er iets: psychische bijwerkingen.ik be[lees meer...]n mezelf niet meer. Ik heb eens 3 maanden kunnen minderen met de prednison (van mijn jarenlange 15 mg naar 7,5 mg per dag): toen merkte ik en mijn vriend dat mijn nieuwe karakter enzow dus echt van de prednison kwamen. Ik moest helaas weer terug naar de 15 mg. Sommige artsen beweren nog steeds dat dit niet kan, omdat het een lage dosering is. Ieder lichaam is anders. Als het een simpele bloeduitslag was hadden ze het wel geloofdt Misschien moeten ze zelf eens 3 jaar lang aan de prednison?

19-09-2012 | Man | 51
Auto-immuunziekte
ben nog bezig. kan geen zinnigs overzeggen. Bij effectiviteit heb ik niet juist ingevuld, ik weet het nog niet.

10-08-2012 | Man | 50
prednisolon
nadat er geconstateerd was dat mijn aorta ontstoken was kreeg ik direct 100 mg Prednisolon te slikken. ik heb alle bijwerkingen die in de bijsluiter vermeld staan ondergaan tot ik op een zeker moment mijn hart een slag voelde missen. Dit werd steeds regelmatiger. Volgens de cardioloog kon dit alleen worden opgelost door een zgn pacemaker. De chirurg vond dat ik eerst maar[lees meer...] eens minder prednisolon moest gaan gebruiken... Na een 3 tal maanden van afbouw van de medicijnen waren ook alle bijwerkingen verdwenen al is de gewichtstoename niet geheel verdwenen.

09-05-2012 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik heb sporadisch (3x per jaar ongeveer) een jichtaanval en heb na gebruik al na enkele uren een verlichting van pijn en zwelling. De volgende dag kan ik weer enigzins lopen en na twee dagen zijn de ergste klachten voorbij. Omdat ik het dan maar enkele dagen slik heb ik geen last van bijwerkingen.

11-04-2012 | Man | 15
prednisolon
Ik had een ontsteking achter mijn oog en de enigste oplossing was gebruik maken van prednisolon , dit heb ik zojuist gedaan. Ik begon met tabletten te slikken van 50 mg , na 2 weken kreeg ik de werking te voelen en ook te zien. Ik zag langzaam hoe ik transformeerde naar een ongelofelijk dik mens , ik ben 15 jaar , en had dus nog een leuke jeugd voor dit medicijn , op mij[lees meer...]n school keken de mensen en zelfs de leraren mij met grote ogen aan , ik voelde me niet op mijn gemak. Na een maand mocht ik beginnen met afbouwen , dit duurde immers nog langer , ik kon niet wachten tot ik klaar was met deze medicatie, het verwoestte mijn leven. Mijn maten werden telkens groter en belandde uiteindelijk op maat 36 wat voor deze medicatie 32. was . Ik ben nu eindelijk gestopt met de medicatie en ga nu over naar de medicatie MTX . bedankt voor het lezen

13-03-2012 | Man | 63
Acne/puistjes
gedurende 10 dagen heb ik dit medicijn mogen gebruiken om een veronderstelde huidontsteking het hoofd te bieden. Mijn klacht was een irriterende jeuk waarbij ik mezelf schade toebracht. Na 10 dagen was niet alleen de jeuk/irritatie verdwenen, maar ik voelde me ook nog supergelukkig. Een paar dagen na de kuur zakte ik al weer terug en kreeg weer jeuk. Ik terug naar de h[lees meer...]uisarts, hij heeft daarna een afbouwende kuur Prednisolon voorgeschreven. Binnenkort wordt er bloed afgenomen om het cortisol gehalte te meten (als ik het goed schrijf). Had ik maar iedere dag 1 30 mg tablet Prednisolon!

06-03-2012 | Man | 49
Auto-immuunziekte
Effectief middel, reageer goed op behandeling, maar na aantal dagen komen de bijwerkingen om de hoek kijken: opgejaagd gevoel (beetje veel ADHD), slapeloosheid en de hele dag honger. Vanaf 1 maart per dag met 5 mg afbouwen, tot aan 20 mg en dat voorlopig een hele maand blijven innemen. Afhankelijk van de resultaten dan nog verder afbouwen of als onderhoudsdosis slikken.

08-01-2012 | Man | 45
Astma
Ik heb het syndroom van churgg strauss en moet daarvoor 100 mg prednisoln intravinuus ingespoten krijgen en nog 150 mg endoxan [chemo], ik kan me voorstellen dat je er bijwerkingen van hebt, maar in mijn geval moet ik wel. Ik zou zeggen positief blijven denken en niet te veel naar de nare kijken.

01-08-2011 | Man | 8
prednisolon
mijn zoon neemt prednisolon in met andere medicijnen. Hij moet het enkele jaren slikken. We zijn zeer tevreden. Toen hij nog 30 mg p dag nam enorme honger, daardoor aangekomen. Ook het volle maansgezicht. Sinds we aan het afbouwen zijn (nu onderhoudsdosis van 5 mg) beide verdwenen, ook lichaam weer zoals het was. Verder geen last van bijwerkingen. Het werkt als een speer. [lees meer...]Zeer tevreden dus.