Prednisolon tabletten/ in...

Bij  SpierreumaX

Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

20-01-2020

14-08-2019

Polymyalgia rheumatica

na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )
19-07-2019

Polymyalgia rheumatica

Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?
25-04-2019

Spierreuma

Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.
25-07-2017

Polymyalgia rheumatica

Van de een op andere dag erge spierpijnen in armen, schouders en nek. dagen erna uitbreiding naar rug, heupen, boven en onderbenen. Na bezoek reumatoloog begonnen met prednisolon 15 mg in tabletvorm. weinig tot geen verbetering na 2 weken en dosis verhoogd naar 25 mg. Direct verbetering en na drie weken pijnvrij in boven en onderbenen. Nek schouders en armen lichte verbete[lees meer...]ring. Na nog eens twee weken grote verbetering in met name nek en schouderpijn en armen redelijk te belasten. Na nog eens 3 weken bijna volledig pijnvrij. Weer in staat te sporten (Golf) . Nu alleen nog druk bezig met afbouwen van 25 mg/dag naar nu 15mg/dag. Per 4 weken 2,5mg minderen. Voor mij een uitkomst, de enige bijwerkingen zijn dat ik de hele dag door wel kan eten en veel kan drinken. voor de rest geen enkele negatieve bijwerking.
22-06-2017

Spierreuma

Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.
29-04-2017

Spierreuma

Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?
13-06-2016

Spierreuma

Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.
12-06-2016

Spierreuma

Spierreuma is een ernstig, pijnlijke ziekte, die nauwelijks is te diagnosticeren. Sterk verhoogde bloedbezinksel kan aanleiding zijn om spierpijnen in verband te brengen met spierreuma. Zo ook systatine (hartmedicatie) kan oorzaak zijn van de openbaring van spierreuma. Deze ziekte, die bij veel mensen voorkomt, maar zelden herkent, heelt pas na 1 tot 3 jaar en alleen door [lees meer...]gebruik van Prednison onder strikte leiding van de arts. Vooral het afbouwen van de hoeveelheid Prednison is een zeer nauwkeurig proces. Na 4 maanden slik ik nog steeds 20 mg tabletten, terwijl ik begon met 25 mg, maar zelfs een periode 50 mg tabletten moest slikken om uit bed te kunnen komen.
16-05-2015

Spierreuma

3,5 jr prednisontab gebruikt met redelijke bijwerkingen. Nu sinds 2 weken gestopt ivm heftige pijn en stijfheid in onderbenen. maar heb er nog steeds last van. W.s had ik veel eerder met prednison moeten stoppen want de andere bijwerkingen - vocht vasthouden, prikkende ogen en moeheid zijn nog steeds aanwezig. Heb ergens gelezen dat de afbreektijd ong. 24 u is voor 1 tabl [lees meer...](1 dag). Zal ik er nog meer dan een jaar last van houden??!!
22-02-2015

Spierreuma

15 mg 's morgens en 5mg 's avonds is het meest effectief. Bijwerkingen zijn: lichte evenwichtsstoornis, trillende handen, stijve kuitspieren, soms stijve handen.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum