Beclometason Klysma

beclometason

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)

Humira (220 meningen)
Entocort (60 meningen)
Pentasa (53 meningen)
Sulfasalazine (50 meningen)
Salofalk (47 meningen)

07-01-2019

Ziekte van Crohn

Na ruim een jaar geen last te hebben gehad, kreeg ik weer pruttelende darmen en krampen en bloed bij de ontlasting. De drang ging van 2 maal per dag naar 2-4 maal per uur, waarbij vaak enkel een weinig bloed de drang door irritatie opwekt. Vervelend je kunt eigenlijk niets zonder dat er een toilet in de beurt is, thuisblijven dus. Omdat deze klysma’s vroeger goed werkt[lees meer...]en, nu ook weer voorgeschreven. Ben nu 17 dagen bezig, maar het is nog niet echt werkzaam, wel bij het inbrengen voor het slapen gaan brengt het rust in de darmen Voorgeschreven voor 90 dagen, volgens de specialist moest het binnen 14 dagen minderen we gaan dus nog even door. Ook heb ik mijn preventieve standaard dosis pentasa moeten verdubbeld van 2 naar 4 Mg
08-06-2016

Colitis ulcerosa

Ik heb momenteel al meer dan twee maanden een flinke opvlamming van Colitis Ulcerosa. Eerst kreeg ik Budenofalk voorgeschreven maar dat hielp totaal niet. Na 5 weken zonder effect en veel vervelende bijwerkingen kreeg ik daarvoor Beclometason klysma's in de plaats. Na de eerste klysma voelde ik me de volgende ochtend al veel beter en fitter dan al die weken ervoor en had i[lees meer...]k zelfs de gehele dag geen aandrang. Na de tweede dag had ik alweer 'normale ontlasting'. Nu nog wel een aantal weken doorgaan natuurlijk om de ontstekingen klein te krijgen, maar ik ben tot nu toe erg tevreden over dit medicijn. Ik gebruik het nu een kleine week (samen met Pentasa Granulaat) en heb geen last van bijwerkingen.
20-05-2015

Colitis ulcerosa

Ik ben al jaren chronisch patiënt met colitis ulcerosa. Na een kijkoperatie werd een ontsteking in de dikke darm geconstateerd. Als behandeling werd mijn dagelijkse Salofalk inname verhoogd en werd 1x per dag beclametason klysma toegevoegd. Ik ben nu al paar maanden op deze manier bezig. Duidelijke toename van haaruitval, opgeblazenheid (buik, enkels, hals), en de belangri[lees meer...]jkste bijwerking voor mij is de neerslachtigheid. Ik ben een positief ingesteld persoon en bemerk een duidelijke negatieve invloed op mijn gestel sinds ik dit medicijn gebruik.
26-09-2014

Ziekte van Crohn

Medicatie werkt snel klachten van de opvlamming waren snel verdwenen na 2 weken maar de bijwerkingen waren echt een drama. Het begon met hoofdpijn en duizeligheid maar werd al snel migraine die bleef aanhouden tot ik met de medicatie ben gestopt. Verder kreeg ik er een onreine huid van met kleine plekjes in het gezicht. Maar ik vond deze medicatie beter dan prednison.
04-03-2013

Colitis ulcerosa

Ineens bloed bij de ontlasting, krampen. Bleek een opvlamming van Colitus ulcerosa. Dit medicijn gekregen voor 90 dagen, ik ben nu op de helft. Werkte na ongeveer 2 weken, Totaal geen bloed meer bij de ontlasting en geen krampen meer. Het inbrengen is niet zo prettig natuurlijk, maar heb dit liever dan de klachten van de ziekte. Geen last van bijwerkingen.
02-10-2009
Vrouw

Colitis ulcerosa

Voor een opvlamming van colitis ulcerosa gekregen. Werkte wel redelijk goed. De klysma's zijn vervelend om te gebruiken. De geur van de ontlasting ging me tegenstaan, een chemische lucht.
10-01-2009
Man

Colitis-Ulserosa

Geen bijzonderheden, het middel doet zijn werk zonder bijverschijnselen.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum