Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

17-02-2024 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
Eerste maand 3 stuks per dag daarna 2 daarna 1. Bij de 3 stuks geen last meer van mijn klachten. Ook weer veel meer energie. Bij de 2e maand had ik heel af en toe wel weer een beetje last maar dat niet voor lang. Was erg bang voor de bijwerkingen, vooral het aankomen maar door niet slechter te gaan eten zelfs afgevallen. Verder ervaar ik geen bijwerkingen.

05-09-2023 | Man | 51
budesonide (3mg)
Door de huisarts voorgeschreven voor een (vermoedelijke) ontsteking in de darmen. Na een aantal dagen gebruik van dit medicijn kreeg ik last van opstipatie en overloopdiarree. Als oplossing voor deze bijwerking klysma's gekregen maar na het gebruik van de Entocort steeds weer opstipatie en overloopdiarree. Ook had het geen enkele effect op de ontsteking, klachten werden[lees meer...] alleen maar erger.

05-09-2023 | Man | 51

30-08-2023 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Sinds 3 jaar is bij mij de Ziekte van Crohn vastgesteld. Ik wilde niet aan de medicijnen en ging zelf mijn eetpatroon aanpassen, helaas zonder resultaat. Toen is er door mijn arts 2x 3mg Entocort voor geschreven. Dit heeft fantastisch gewerkt. Ik wist niet dat ik zoveel last ervaarde tot dat de klachten met dit medicijn verdwenen.

27-03-2023 | Vrouw | 67
Collagene colitis
Heb al 25 jaar de diagnose callogene Colitis . Na 10 jaaronderzoek eindelijk de oorzaak gevonden. Na een zoektocht van een paar jaar ben ik goed ingesteld door combinatie Van Volcolon, Entocort , Omeprazol en calcium D2. Bijna geen opvlamming meer van de ontsteking. Op advies van MDL-arts gestopt met de medicatie. Echter binnen 4 weken weer terug bij af. Ga weer [lees meer...]starten en zodra alles onder controle is weer op 3 mg Entocort per dag.

10-03-2023 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Dit medicijn 6 jaar geslikt in combinatie met infliximab infuus. Nu een nieuwe mdl arts,vers van de uni en deze laat mij de entocort afbouwen. Dit medicijn heeft zoveel schade aangericht en daar wordt door de oudere generatie mdl artsen totaal aan voorbij gegaan.

24-12-2022 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ben over dit medicijn niet te spreken, heeft voor mij helaas niet gewerkt .. heb alleen de bijwerkingen gekregen helaas.

13-12-2022 | Man | 12
Ziekte van Crohn
3 oktober begonnen met 3 capsules per dag. Op 21 november naar 2 capsules per dag. Op 5 december naar 1 capsule per dag. Stop 18 december. 6 Januari weer afspraak bij arts in ziekenhuis.

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

12-09-2022 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Sinds 2017 gebruik ik dit med in combinatie met Pentasa granulaat en elke 7 weken een infuus met Infliximab .Crohn door hele darmstelsel.Enorm veel bijwerkingen ( 11 kg bij gekomen op rug en romp,opgeblazen gezicht,enorm veel pijn in gewrichten.Hele dunne lelijke huid vol wondjes en blauwe plekken,enorm futloos,slecht slapen maar een mdl arts van de oude stempel.Niet ov[lees meer...]er bijwerkingen zeuren want wat moet, moet.Nu een nieuwe mdl arts vers van de uni en deze stelde voor de Entocort te gaan afbouwen gezien de enorme hoeveelheid bijwerkingen....maar ook gewoon omdat de Crohn in remisie is al langere tijd . Het is afwachten of de Crohn in remisie blijft maar ik moet dit gewoon proberen.Ik wil mijn leven terug.

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

28-08-2021 | Vrouw | 67
Collagene colitis
Ook bij mij hielp entocort niet. Zakjes questran ook geen resultaat. Extra vezels levert alleen extra slijm op. Kortom ben teneinde raad. Alle dagen waterdunne ontlasting. Slaap hooguit 4 uurtjes per nacht en alle dagen moe. Ook budenofalk en cortiment gaven geen resultaat. Ben onder behandeling van een mdl-arts die nu een onderzoek naar allergie cq intolerantiete[lees meer...]st laat uitvoeren. Ook zal er binnenkort een echoscopie vd buik worden gemaakt. Maar weer afwachten wat hier uitkomt. Ben inmiddels meer dan 10kg afgevallen. Alle goede raad is welkom.....

24-08-2021 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Na jaren waterdunne diarree kreeg ik de diagnose colagene colitis. Aan de ene kant blij dat ik wist waardoor de diarree kwam , echter de blijheid was van korte duur. Mijn reactie op Entocort is zeer heftig en niet te doen, voor mij en mijn omgeving. Dus nog steeds diarree , weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen en of er ook medicijnen zijn die niet zo inwerken op je[lees meer...] humeur.