Humira

adalimumab

Ziekte van Crohn (67 meningen)
Reuma (45 meningen)
Artritis psoriatica (34 meningen)
Ziekte van Bechterew (25 meningen)
Psoriasis (19 meningen)
Colitis ulcerosa (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Artrose (0 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (61 meningen)
Pentasa (54 meningen)
Sulfasalazine (51 meningen)
Salofalk (49 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

05-01-2020

Artritis psoriatica

Na jaren MTX te hebben gebruikt overgestapt naar Humira. Na het lezen van alle ervaringen was ik best bang voor die prik. Echter, geen zorgen!! Het stelt echt niks voor. Half uurtje uit de koelkast en prikken maar. Niks aan de hand. Ik heb nu een keer of 10 gespoten en ben zeer positief. Geen enkele bijwerking en alles onder controle.
24-12-2019

Colitis ulcerosa

29-11-2019

Colitis ulcerosa

In 2009 is bij mij Proctitis vastgesteld met de bekende klachten. In 2010 is dit echter overgegaan in een Colitis Ulcerosa. De gehele dikke darm was onstoken waarvoor 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Behandeling met prednison infuus later tabletvorm, klisma's, pentasa granulaat 2g, en calci chew tabletten kregen de boel redelijk rustig. Toen begonnen met Azathioprine 15[lees meer...]0mg wat een schot in de roos bleek. 8 jaar lang geen onstekingen gehad. Wel in 2016 tijdens een colonscopie een adenoom lgd poliep gevonden en verwijderd. Hierdoor nu elk jaar scopie uit voorzorg. Januari 2019 bleek mij lichaam niet meer akkoord te gaan met Azathioprine waardoor er op 3 plekken in de dikke darm een onsteking volgde mayo 2 en 3 score. Een hele lijst aan oplossing is geprobeerd: Thiosix 20mg ter vervanging van Azathioprine. Salofalk 4g 60 klysma Mezalazine zetpil 1g Pentasa granulaat 4g Vitamini d ampul 25000ie Budesonide zetpil 3g Budesonide zetpil 6g Cortiment 9g Prednison stootkuur 40mg naar 0 mg in 4 maanden Co trimoxazol 960mg Calci bone3 Toen dit alles nauwelijks bleek te helpen in april 2019 overgegaan op Humira ondersteunt met Thiosix 20mg, Pentasa granulaat 4g en Mesalazine 1mg zetpil. Dit bied matig resultaat. De laatste weken schiet de onsteking er weer doorheen. Ga samen met de MDL arts opzoek naar een ander medicijn op korte termijn. Bijwerkingen: onstekingen vooral aan de keel, verkoudheid, zweten, humeur, droge huid.
13-11-2019

Sarcoïdose

voorgeschreven voor bestrijding van Sarcoïdose. Betwijfel of het aanslaat. Zou volgens artsen genoeg anti-lichamen moeten aanmaken om ontstekingen te voorkomen of te verminderen, heb toch het gevoel dat symptomen merkbaar blijven. Als ik kenbaar maak dat ik toch last van ontstekingen blijf hebben dan riskeer ik verhoging naar 1x week. Ik ben eigenlijk zeer huiverig om de g[lees meer...]evaren die in de bijsluiter te lezen zijn, deze zijn niet mis met kans 1:13. Ik zal ze niet noemen, maar het vreemde is dat je er oogontstekingen van kunt krijgen terwijl het juist de bedoeling is om dat te voorkomen? huh? Ook is het geen geruststelling om met afweer te spelen: grotere kans op virusinfecties zoals hiertussen in de meningen al valt te lezen. Dat moet je echt niet willen. Misschien dat het goed werkt tegen reuma en andere auto-immuunziektes dan Sarcoidose, ik heb nog altijd mijn twijfels. Daarnaast nog een ding: van dat vele prikken rondom de navel (bovenbeen mag ook), houd ik onderhuidse bultjes over die pas na erg lang weer weg gaan en soms zwelt dat geprikte deel flink op alsof ik door een wesp ben gestoken. Dat zelf toedienen van de prikpennen is niet geheel risicovrij.
25-08-2019

18-08-2019

Ziekte van Bechterew

Jammer dat na afbouw op verzoek reumatoloog en daarna klachten met weer starten de effectiviteit niet meer aanwwzig was ivm auto antilichamen
10-08-2019

Psoriasis

Gebruik tbv psoriasis, werkt uitstekend, is genezen. Na enige tijd klachten in knie en been gekregen, steeds erger, bijna ondraaglijke pijnen gekregen en nog steeds, heb al 44 nachten niet kunnen doorslapen omdat ik wakker wordt van de pijnen, er is geen enkele houding om te liggen zonder de pijnen in de knie tot het scheenbeen. Ziekenhuis is aan het onderzoeken, en wil[lees meer...]len NIET geloven dat het eventueel door de Humira zou kunnen komen, ik weet beter. Pijnstillers innemen om de dag door te komen. Weet iemand hoe ik dat middel zsm uit mijn lichaam krijg?
29-07-2019

Ziekte van Bechterew

Gebruik het nu 4 maanden. Geen last meer van ochtendstijfheid, slaap weer door en geen enkele aanval van psoriasis meer gehad. Vermoeidheid op de dag van het spuiten is te doen. Verder zijn ontstekingswaarden in bloed nog nooit zo laag geweest.
14-07-2019

Artritis psoriatica

Ik gebruik al jaren met succes een zelfgemaakt middel tegen psoriasis artritis en ik ben helemaal verlost van ontstekingen en andere kwalen. gr. John
02-07-2019

Psoriasis

Psoriasis blijft weg Lichaam uitgeput Gebruik: 2 jaar lang alle 2 weken inspuiting
19-06-2019

Reuma

05-06-2019

Ziekte van Bechterew

Al sinds 2001 aan de pijnstillers en ontstekingsremmers. Was tot 2018 altijd redelijk onder controle maar ineens ernstige nek klachten. januari 2019 begonnen met Humira en na 3 dagen was alle pijn verdwenen en is tot nu (juni 2019) niet meer teruggekomen. het is eigenlijk ongelooflijk hoe dit middel mij geholpen heeft. Zeer beperkte bijwerkingen tot nu toe (jeuk) Probeer[lees meer...] dit middel als je in je bewegingen beperkt wordt door reuma, het kan je leven positief veranderen!!
25-05-2019

23-05-2019

Ziekte van Bechterew

Sinds 2007 Humira gespoten wat op een gegeven moment niet meer werkte, eerst nog een paar andere middelen geprobeerd maar zonder resultaat. daar ik fulltime werk was de beslissing voor om Inflectra te gaan gebruiken niet makkelijk. Uiteindelijk toch besloten te gaan doen omdat ik niet meer functioneerde. Nu 3 keer geweest en het heeft gelukkig al effect de paar bijwerkinge[lees meer...]n die ik heb neem ik graag op de koop toe
14-03-2019

Ziekte van Crohn

Sinds 2016 ziekte van Crohn. Het spuiten van Humira (0,4) is geen probleem en ik vind het ook niet pijnlijk echter ik word niet vrolijk van de bijwerkingen tot op heden. Ik gebruikte al (en nog steeds) een combi van mercaptopurine en allopurinol maar deze medicijnen werken niet meer met als gevolg een ernstige ontsteking aan de dikke darm. Prednison werkt prima maar ik mag[lees meer...] dit niet voortdurend gebruiken. Dus Humira - ik heb altijd al last van spieren en gewrichten als bijwerking van de Crohn (neem dagelijks 5 mg prednison en in het verleden om de 4 maanden een steroide spuit) maar nu voel ik echt slappere spieren, minder kracht etc. Ook overal spierpijn alsof er een 'bus' over mij heengereden is. Daarnaast dus ineens galstenen die opspelen (mogelijk operatie), uitstrijkje niet goed, HPV virus steekt op (uitleg, komt door verminderde weerstand) en dus weer naar gynaecoloog eind van de maand voor mogelijke baarmoederhalskanker (of bijna) met ook waarschijnlijk operatie (conisatie). Ook bij dermatoloog ineens steeds na eten enorme uitslag en bulten (m.m in nek) en ook daar alweer medicijnen voor gekregen om allergische reacties te onderdrukken. Dit alles in 3 maanden tijd. Het kan natuurlijk ook een combi zijn met de mercaptopurine en allopurinol die ik al slikte maar in de paar jaar dat ik deze medicijnen slik heb ik deze klachten nimmer gehad. Ik denk erover om te stoppen want dit is echt niet opwekkend maar de grote vraag is wat dan?? Iemand een suggestie?
02-03-2019

Ziekte van Bechterew

Niet gebruiken. Ben er maanden ziek van geweest en het hielp niets. Niet goed voor je.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum