Sulfasalazine

sulfasalazine

Reuma (27 meningen)
Artritis psoriatica (8 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (223 meningen)
Entocort (61 meningen)
Pentasa (54 meningen)
Salofalk (48 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

31-08-2019

Artritis psoriatica

Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.
09-07-2019

Artritis psoriatica

Ik heb opgezien tegen het spuiten omdat ik als oorlogsbaby slapende TBC in mijn lichaam en moest hierdoor drie maanden lang zware medicijnen (Rafina) slikken. Door de biologicals zouden deze weer geactiveerd kunnen worden met alle gevolgen van dien.
28-01-2019

09-08-2018

Sulfasalazine (sulfasalazine)

Traumatische ervaring. Word er meermalen per dag aan herinnerd wegens het vele malen moeten oogdruppelen.
02-06-2018

Artritis psoriatica

na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.
22-04-2018

Reuma

Ik ben na een klachtenreeks van een jaar gediagnosticeerd met RA. Net op het moment dat ik aan kinderen wilde beginnen. Ingesteld op sulfasalzine 2000mg, lage dosering prednison 7,5mg en plaquenil 400mg. Klachten verdwenen binnen een maand. Na 3 maanden prednison eraf, na 6 maanden plaquenil eraf. Zwanger geworden met alleen sulfasalzine. Prima zwangerschap zonder klachte[lees meer...]n gehad van de RA. Gezonde baby. Zij is nu 18 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding met deze dosering sulfasalzine. Een half jaar na mijn bevalling wel weer af en toe klachten van de RA, ondanks de sulfasalzine, maar blijft beperkt en valt mee te leven. Als ik gestopt ben met de borstvoeding moet ik denk ik toch over op een sterker medicijn wat voor mij beter werkt, zoals mtx. Ik ben tevreden over de Sulfasalzine. Geen bijwerkingen en werkt best oké. Ik ben er niet helemaal klachtenvrij op, maar dempt wel de klachten.
17-04-2018

Artritis psoriatica

Ik heb dit middel dus 5 weken en 1 dag gebruikt. Het werkte voor mij fantastisch. Helaas de laatste paar dagen last van bijwerkingen en dus gestopt op advies van de specialist. Erg jammer. Ook omdat mtx bij mij ook geen succes was. Op naar het volgende middel en de moed er in houden....
05-04-2018

Arthritis

Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.
13-01-2018

Reuma

Vergeleken met MTX heel weinig bijwerkingen. Middel doet z'n werk uitstekend! De monoartritis in m'n elleboog is bijna geheel tot rust dankzij de sulfasalazine.
31-12-2017

Reuma

Heel lang de medicijnen gebruikt zonder problemen, maar ook zonder effectiviteit (voor mijn gevoel). De reumatoloog was overtuigd van de werking (al merkte ik zelf geen verandering). Ik kreeg de medicatie in combinatie met een maagbeschermer en prednisolon. Na de plotselinge bijwerkingen en het bezoek aan de eerste hulp ben ik op advies van de internist gestopt met de medi[lees meer...]catie (hier was de reumatoloog achteraf niet blij mee). De bijwerkingen hebben zo'n indruk achter gelaten, dat ik op het advies van de internist ben afgegaan en afscheid heb genomen van de reumatoloog. In een medicijnen encyclopedie, las ik dat de oorspronkelijke functie van Ibuprofen een anti-reumatica was, hierop ben ik dit gaan proberen en heb ik mij laten adviseren over het gebruik. Het gebruik haalt niet het vocht in mijn gewrichten weg, maar (tijdelijk) wel een hoop klachten, zoals pijn en stijfheid. De kosten zijn relatief laag in verhouding met de andere medicatie, en het resulteert in een eerste jaar zonder mijn eigen risico te hebben gebruikt. (normaal was ik voor 10 minuten reumatoloog al 2/3 van mijn eigen risico kwijt). Daarnaast heb ik een baan waarbij ik 32 uur per week werk en lichamelijk relatief zwaar is (veel staan, tillen, bukken, onregelmatige/nacht diensten ect). Dit werk wil ik ter bevordering van mijn gezondheid geen jaren meer doen, maar tot die tijd is het in combinatie met ibuprofen goed vol te houden.
17-10-2017

Artritis psoriatica

Ik ben sinds augustus bezig met Sulfazalazine, begonnen met 2x 2 tabletten per dag en al snel overgegaan naar 2x daags 3 tabletten, maar ben nu ontzettend moe, kan mijn werk nog wel doen, maar gaat niet meer snel en de ontstekingen in mijn handen worden niet echt minder. Slik op advies van de Reumatoloog 4x daags 2 paracetamol erbij en heb ook nog 2x daags 15 mlg prednisol[lees meer...]on, maar het heeft allemaal nog niet veel effect.
21-11-2016

Reuma

Toen ik eindelijk de diagnose reuma kreeg ben ik begonnen met sulfasalazine icm prednison. Prednison had ik snel afgebouwd en Sulfa bouwde ik in 3 maanden op. Na 2 maanden werden de klachten echt veel minder en na 3 maanden zijn ze zo goed als weg. Af en toe wat gevoelige gewrichten maar ja ik heb reuma... Echt een heel fijn middel. Geen bijwerkingen! Ik kan goed pillen sl[lees meer...]ikken dus slik ze tegelijk (veel makkelijker dan paracetamol).
03-11-2016

Reuma

Sinds ik dit medicijn gebruik. Vrijwel altijd vrij van klachten. Naast sulfasalazine gebruik ik 1x daags 50 mg diclofanac. Geen enkele bijwerking. In drie mnd tijd is de hoeveelheid sulf. langzaam opgebouwd naar 2x 3 tabletten per dag.
04-04-2016

Reuma

Dit medicijn doet naar mijn idee helemaal niks, behalve een hoop geld kosten. Pillen zijn smaakloos, wat wel prettig is.
21-01-2016

Reuma

Ik heb nu pas 3 dagen ful, maar ik heb sinds 2 dagen alleen maar buikpijn, misselijk en overgeven. Ik heb al contact gehad met mijn reumatoloog en die zullen mij vandaag terug bellen. Normaal heb ik niet zo last van medicatie, maar prednison en nu deze pakken verkeerd uit.
05-10-2015

Reuma

Zit in de opbouw van sulfasalazine van 1 naar 4 tabletten per dag. Nu week 3 met 3 tabletten. Voel me beroerd en heb zoveel bijwerkingen dat ik vandaag ermee gestopt ben. Morgen bellen met het ziekenhuis. Slik ernaast al een paar maanden arcoxia 90 Mg per dag en daar voelde ik me heel goed bij. Doordat ik toch weer gezwollen en pijnlijke handen had, kreeg ik van de reumato[lees meer...]loog er sulfasalazine bij. Eerste twee weken beetje misselijk, maar te doen, sinds paar dagen met 3 tabletten: keelpijn, hoesten, enorme hoofdpijn, enorme vochtophoping in enkels, maar ook een dikker gezicht, meer pijn aan gewrichten, krachtsverlies, moe, duizelig, lusteloos, huilerig, etc. Niets voor mij!!

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum