mesalazine

Colitis ulcerosa (33 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)

Humira (229 meningen)
Entocort (62 meningen)
Pentasa (55 meningen)
Sulfasalazine (52 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

29-07-2020 | Man | 38
mesalazine (1g/do)
Colitis ulcerosa
Ik heb nu 2 keer de Sofalk Klysma gebruikt. Ik ervaar momenteel nog veel last van bijwerkingen. Zoals heel de dag krampen en paar keer per dag misselijk. Voornamelijk hoog in mn buik (maag ) voel ik krampen. Heeft of had er nog iemand last Van deze bijwerkingen? Is dit omdat mijn lichaam eraan moet wennen?

14-03-2020 | Man | 45
mesalazine (3g)
Colitis ulcerosa
Dit medicijn werken redelijk goed om de ontstekingen te remmen en te onderdrukken, maar de bijwerkingen zijn teveel aanwezig in mijn geval.

01-01-2020 | Man | 77
mesalazine (250mg)
Helemaal geen positief effect

29-08-2019 | Vrouw | 20
Colitis ulcerosa
Sinds Juni is Colotis ulcerosa vastgesteld bij mij. Toen was er nog maar 6 cm ontstoken en kreeg van de specialist Colitofalk zetpil 1g mee. De zetpillen werkte niet en het bloedverlies werd alleen maar erger. Na een maand gebruik kreeg ik zeer veel pijn vanachter in mijn rug terhoogte van men ribben. Dan ben ik maar zelf gestopt omdat het ondraaglijk werd. Terug naar de d[lees meer...]okter omdat het bloeden bleef en kon ook men stoelgang niet meer ophouden. Salofalk gekregen 3x 500mg . Ontsteking was ondertussen al 10 cm. Na nog geen week gebruik op spoed beland. Kon niet meer staan of zitten en schreeuwde van de pijn. Diagnose was pancreatitis. Ze hebben mij meteen opgenomen en lig hier ( na een week) nog altijd in het ziekenhuis. Nieren waren ook aangetast.

05-08-2019 | Man | 39
Colitis ulcerosa
na 5 jaar testen en ziekenhuisbezoeken werd er eerst gezegd “pds” en moest ik op voeding letten. pijn en bloederige stoelgang bleven. tot ik op een nacht ontzettend veel bloed verloor en ik ook gewicht begon te verliezen. weer naar het ziekenhuis en diagnose CU gekrege . na een paar dagen colitofalk zetpillen te gebruiken ben ik zo goed als klachtenvrij. enige bijwerk[lees meer...]ing die ik krijg zijn zweertjes op het gezicht. daarvoor heb ik dan weer een anti biotica creme gekregen van de arts.

03-07-2019 | Vrouw | 35
Colitis ulcerosa
Al sinds mijn 18e Colitis Ulcerosa, periode heel heftig geweest en zoektocht naar werkende medicatie. Nu al een paar jaar na mijn zwangerschap veel minder klachten ervaren. Ik gebruik de Salofalk klysma’s als ik merk dat het minder goed gaat. Vaak maar een week nodig om weer te stabiliseren.(ook letten op voeding) Dit middel werkt voor mij dus perfect! En heb er geen bijwe[lees meer...]rkingen van.

13-04-2019 | Vrouw | 57
Darmproblemen - diarree
5 maanden voor niks elke avond een klysma moeten inbrengen tot ik nogmaals vertelde dat mijn galblaas was verwijderd. Daarna Questran gekregen en binnen 2 dagen was diarree over.

29-06-2018 | Vrouw | 78
mesalazine (3g)
Darmontsteking
Ik heb mijn ervaring met dit medicijn eigenlijk alleen vermeld omdat ik tot nu toe bij niemand dezelfde klachten lees die ik ervan ondervind. Ik heb de granules 2 keer ingenomen. De eerste keer kreeg ik er ernstige diarree van, de tweede keer niet alleen diarree, maar ook misselijkheid en overgeven (6 maal binnen 12 uur). Ik ben er voorlopig mee gestopt, maar omdat niema[lees meer...]nd dezelfde reacties vermeldt vraag ik me af of deze klachten een 'toevalstreffer' zijn (buikgriep) of echt vaker voorkomen. Reacties zijn dus zeer welkom!

09-03-2017 | Vrouw | 48
mesalazine (250mg)

03-01-2017 | Man | 37
Ziekte van Crohn
Men dacht dat ik CU had maar het bleek Crohn. Dit medicijn werkte niet bij Crohn en daarom moest ik overstappen.

21-09-2016 | Man | 35
Ziekte van Crohn
Tot vorig jaar goed resultaat, maar sinds vorig jaar augustus een zoektocht geweest waar de klachten vandaan kwamen. In 1 jaar 10 kilo afgevallen veel pijn, maar niet vaak naar toilet moeten. Dus niet echt klachten die meteen wijzen op een opvlammen, ook uit ontlasting en bloedonderzoek kwam niets naar voren. Uiteindelijk toch een scopie en toen bleek de hele dikke darm ge[lees meer...]heel ontstoken te zijn. Gestart met prednison en pure-nethol. met goed resultaat, alleen veel last van duizeligheid. Het gaat om mijn zoon met down syndroom.

12-07-2015 | Vrouw | 40
mesalazine (1g)
Colitis ulcerosa
In 2013 alopecia gekregen, welke onder Salofalk ook weer verdween. Nu opnieuw ernstige alopecia. vermoed toch wel een verband....het is dat ik geen enkele darmklacht heb bij Salofalk, anders had ik het al lang aan de kant gegooid!

25-03-2015 | Vrouw | 65
mesalazine (1,5g)
Ziekte van Crohn
Dit medicijn werkte niet meer ( voldoende) Klachten kwamen al snel terug helaas.

02-03-2015 | Man | 48
Colitis ulcerosa
Salofalk is voor mij een effectief middel om acute ontstekingssituaties onder controle te krijgen. Met de specialist is afgesproken dat ik de klysma's gebruik naar eigen inzicht. Door te letten op voeding (niet teveel rauwe groenten bijvoorbeeld) en door het nemen van voldoende rust kan ik het ziektebeeld aardig onder controle houden.

30-01-2014 | Man | 76

20-07-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn
alle medicijnen tegen crohn colitis waren 'n drama. de bijwerkingen sloopten me finaal

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum