linaclotide

Salofalk (56 meningen)
Sulfasalazine (54 meningen)

28-11-2021 | Vrouw | 32
Constipatie
Naar aanleiding van moeilijke stoelgang na een stoma te hebben gehad en enkele obstructies heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen. Dit bovenop de 2x movicol en hoge dosis laxeermiddelen per dag. Ik moet zeggen dat mijn buik niet meer zo opgeblazen is, maar verder heb ik plots amper stoelgang, voel ik me misselijk en algemeen slecht. Geen constipatie maar in plaats v[lees meer...]an 8-10x naar toilet te gaan (verkorte endeldarm) is dat nu maar 1-2 keer. Hierdoor voel ik me dan ook niet zo goed denk ik. Ik neem het nog maar 3 dagen, maar ben er nu al geen fan van. Voor mij hielp resolor veel beter (meer stoelgang in 1 keer, geen krampen, wel opgeblazen maar algemeen veel beter) maar omwille van een kinderwens mocht ik hier niet mee doorgaan. Ik probeer het nog even uit dus we zien het nog wel.

06-11-2021 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Soms is een buikkrampje, die ik voor lief neem omdat dat niet opweegt tegen de voordelen dat ik eindelijk na Bijna 8 jaar zonder lavementen of laxeermiddel naar het toilet kan door dit wondermiddel. Heel erg blij mee.

01-10-2021 | Vrouw | 38
linaclotide (280)
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven tegen diarree overloop om alles vlugger te doen schuiven. Een uur na inname zijn de krampen en de misselijkheid begonnen. Harde opgeblazen buik, maagzuur, koorts, continu diarree aanvallen met brandend gevoel in aars en vagina. Dit heeft pds opnieuw wakker gemaakt bij mij, terwijl ik al 7 jaar geen pds aanvallen meer had gehad.

08-08-2021 | Vrouw | 44
Obstipatie
Ernstige obstipatie bij spina bifida; eerder stoma gehad. Nu darmspoelen 1x per dag, magnesiumhydroxide 4 tabletten per dag en 1 tablet linaclotide, zeer tevreden

11-11-2020 | Vrouw | 34
Constipatie
Tussen de eisprong en menstruatie extreem last van obstipatie. Diverse laxeermiddel geen goed effect. Heb ontdekt als ik de constella in de ochtend half uur voor eten inneem er ook geen bijwerkingen van heb. Als ik dit lukraak op ander tijdstip inneem ben ik er beroerd van. Neem het nu standaard met een glas warm water in. Als mijn obstipatie erg is neem ik eens in de[lees meer...] maand 2 constella. De overige twee weken gaat prima. Grootste nadeel is aan het middel komen. Grootste voordeel het werkt bij mij nu gelukkig.(heb hiernaast ook Coeliakie)

10-03-2020 | Vrouw | 24

21-10-2019 | Vrouw | 76
Darmproblemen - verstopping
Het werkt bij mij tegengesteld. Kreeg zo,n verstopping, dat ik de ontlasting er met de vingers uit moest peuteren. Het waren net harde grote kiezelstenen.Nu gebruik ik het bij mijn normale laxatie. Dat is 1 x per dag spoelen met 1,3 liter water. 3 zakjes movicolon 2 tabl. magnesiumhydroxide. en nu daarbij 1 x per dag linaclotide. Na 14 dagen innemen zie ik alleen maar na[lees meer...]delen.

22-01-2019 | Vrouw | 28
linaclotide (290mg)
Darmproblemen - verstopping
Ik gebruik Constella sinds 5 dagen en kan weinig zeggen over de werking, maar ik ben er zo ontzettend ziek van! Mijn buik is opgeblazen door een grote hoeveelheid water die erin zit, dat beweegt alle kanten op wat enorme krampen geeft en natuurlijk extreme diarree.. diarree als water.. voeding komt eruit zoals ik het heb opgegeten.. verschrikkelijk! Nu maar weer mee gest[lees meer...]opt, in de hoop dat dit ook snel verbeterd..

05-08-2018 | Man | 58
linaclotide (290ug)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na heel lang tobben, en van alles geprobeerd te hebben. Kwam mijn mdl arts met de mededeling om constella te gaan proberen. Na het 1 maand uitgeprobeerd te hebben, bleek dat de klachten behoorlijk af aan het nemen waren. Maar eigenlijk is het medicijn pas na 3 maanden te hebben gebruikt, echt optimaal is gaan werken. Het nu maar heel soms nog wat ongemak in mijn darme[lees meer...]n, maar het opgeblazen gevoel is helemaal verdwenen. De stoelgang is 100 % verbeterd, en hoef maar heel sporadisch nog een laxeermiddel te gebruiken. Heb in het verleden duspatal gebruikt, maar helaas hielp dit maar heel weinig. Nu sinds maanden constella te gebruiken zijn mijn klachten voor 95% afgenomen. Ben zeer tevreden met dit medicijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum