Budenofalk

budesonide

Colitis ulcerosa (11 meningen)
Collagene colitis (7 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)

Humira (220 meningen)
Entocort (60 meningen)
Pentasa (53 meningen)
Sulfasalazine (50 meningen)
Salofalk (47 meningen)

09-05-2019

Collagene colitis

Budesonide werkte in het begin niet doordat de pillen er in zijn geheel rectaal weer uitkwamen. Van pillen naar capsules welke ik openmaakte en in de yoghurt gooide. Dit heeft geholpen en nu neem ik ze in het geheel in. I.v.m. de bijwerkingen (Blauwe plekken, littekens blijven donkerrood, witte dunne huid en gewichtstoename probeer ik te minderen maar er is geen 2 m[lees meer...]g dus nu slik ik 3 mg. 2 dagen wel 1 dag niet
14-02-2019

Collagene colitis

Sinds 8 jaar heb ik collagene colitis, had altijd al last van een spastische darm tot ik aan de diarree kwam wat steeds erger werd( 15 tot 20 keer per dag) dus dicht in de beurt van de wc blijven, kon de deur niet meer uit. Eerst naar huisarts die mij door verwees naar het ziekenhuis waar ze door middel van onderzoeken erachter kwamen dat ik collagene colitis had en poliep[lees meer...]en. Kreeg Budenofalk voorgeschreven ,( 1 maand 3 tabletten , 1 maand 2 tabletten en 1 maand 1 tablet) wat de tweede dag al hielp, hoefde niet vaak meer naar de wc....maar na een paar maand weer diarree, dus weer aan de Budenofalk, en weer hielp het meteen.....maar de ontstekingen kwamen steeds vaker en sneller op elkaar, soms was ik nog maar 2 weken van de Budenofalk af en dan begon de diarree weer. Ben toen in overleg met arts dagelijks 1 tablet Budenofalk gaan gebruiken, doe dit nu sinds 3 jaar en het gaat goed.....heb goeie dagen maar ook mindere, dat ik echt erg moe ben en de dag nog moet beginnen, zo moe dat ik s,middags bij de tafel zit en in slaap val.....had in het begin ook erg last van opvliegers en nachtelijk zweten maar dat is door de jaren heen wel beter geworden. Wel last van dunne huid en blauwe plekken en overbeharing. Het is heel erg op je voeding letten wat je eet, heb nog wel veel last van buikkrampen, het ligt eraan wat ik eet hoe erg het is. Wat ik wel ervaar is het onbegrip, je ziet niet dat je ziek bent en dat doet wel eens zeer. Maar ik ben blij dat ik goed reageer op de Budenofalk en mijn dagelijkse dingen kan doen , ik probeer zo positief mogelijk te blijven. Hoop dat iemand er iets aan heeft want daarom heb ik in het kort mijn verhaal vertelt.
01-02-2019

Collagene colitis

Ik heb sinds 2015 endogene collitis. Minstens 10x per dag diarree. Dus ik kon niet veel meer doen, behalve op werk in de buurt van de wc blijven. Budenofalk helpt bij mij binnen 5 minuten. Het borrelen en ploffen van mijn darmen stopt en ik heb ook meteen geen diarree meer. Ik bouw af in 8 weken (2 weken 9 mg, 2 weken 6 Mg, 2 weken 3 Mg en dan nog om de dag 3 Mg). Na circa[lees meer...] 8 maanden komt de diarree terug en doe ik weer een kuur. Ik slik dan ook extra calcium/vitamine D 500mg per dag.
11-10-2018

Budenofalk (budesonide)

hoi wij zoeken iemand met n POEPSTOMA en het gebruik van BUDESONIDE SCHUIM dus voor de ervaring ermee wij hebben dit vandaag van de specialist gekregen er bloed iets al 4 weken in het anus gebied vandaag is n scheurtje gezien bij de kring spier moet dit niet eerst worden dicht gemaakt t bloed stroomt er gewoon uit en de poep spieren SEINTJES zeggen dat er gepo[lees meer...]ept moet worden eerst was het van slijmproppen 6 tot 10 x in de ochtend daar komt nu het bloeden bij dus nu wel 15 x wc bezoek EN MEER hij houd zich op de been met ijzer tabletjes mijn man kan zich amper verplaatsen smorgens of naar zijn werk meestal rond n uuur of 5 in de middag zakt het af dus wie o wie heeft ook deze ervaringen MET N STOMA EN DIT MEDICIJN ps dit is n beginnent medicijn dus de grafiek hier boven klopt niet maar MOET worden ingevult omdat j anders de vraag niet stelllen
20-06-2018

Colitis ulcerosa

Ik gebruik Budenofalk schuimklysma uitsluitend bij opvlammingen die zich gemiddeld 1 x per jaar voordoen. Als onderhoudsdosering Pentasa zetpil 2 gr. + mesalazine tbl. (2 x) + Sulfasalazine tbl. (1 x) Bij werkt de Budenofalk schuimklysma tot op heden altijd zeer effectief. Na enkele dagen al effect; geen bloedverlies meer, diaree vermindert e.d. Vervelend nade[lees meer...]el is dat ik na enkele dagen iedere nacht rond 5 uur wakker wordt met hoofdpijn en misselijkheid, klachten die in de loop van het gebruik toenemen. Doorgaans wordt 14 dagen gebruik voorgeschreven, a.g.v. bijwerkingen haak ik meestal al wat eerder af. (na 9 á 10 dagen) Gedurende deze tijd staak ik de pentasa zetpil, maar gebruik ik wel de Mesalazine en Sulfasalazine tabletten. Na zo'n 10 dagen gebruik treedt meestal ook tijdelijk obstipatie op.
13-10-2017

Colitis ulcerosa

Ben nu 2 jaar gediagnosticeerd met colitus ulcerosa, begon met slijm in ontlasting en daarna steeds meer bloed. Ik kreeg pentasa 4 gram voorgeschreven gekregen en na twee weken gezakt naar 2 gram had weer normale ontlasting voelde me weer fit. na 1 jaar weer opvlamming gekregen heb budesonide 9mg en Pentasa 4 gram voorschreven gekregen, maar heb meer bloeding er door gekr[lees meer...]egen en meer naar de wc en dunne ontlasting. heb 1 maand gebruikt, nu heb ik budesonide klysma gekregen. Maandag ga ik ermee beginnen, hopelijk ben ik af van deze opvlamming die al ruim 1 jaar duurt.
09-08-2017

Colitis ulcerosa

Vanaf mei 2017 problemen met veelvuldig toilet bezoek wel 8 keer per dag, anders kon ik maar 1x in de 3 dagen, tevens veel bloedverlies wat mij bij de internist bracht, deze heeft na veel onderzoeken o.a. endoscopie en een mri scan, colitus ulcerosa vastgesteld. kreeg asacol 800 mg 4 per dag en budenofalk schuim 1x 's avonds voor het naar bed gaan, in begin ging het redeli[lees meer...]jk, maar nu is het bloedverlies zo erg dat ik moest stoppen met budenofalk na 9 weken te hebben gebruikt en zij prednison 40 mg heeft voorgeschreven waar ik vandaag mee ben begonnen een kuur van 10 weken, dus weer maar afwachten.
29-07-2017

Collagene colitis

Na maanden hevige diarree en onderzoeken collagene colitis gediagnosticeerd. Ondertussen 10 kg afgevallen. Lichaam uitgeput. Start budenofalk 9mg. Diarree al vrij snel minder, maar blijf ontzettend moe. Heb veel hoofdpijn, last van misselijkheid en nu ook overgeven. Na 3 maanden is de budenofalk verlaagd naar 6 mg per dag. Ben nog steeds niet in staat om weer te gaan wer[lees meer...]ken en er is nogal wat onbegrip. Vooral bij de bedrijfsarts.
29-11-2016

Colitis ulcerosa

Heb nu ongeveer 10 colitis ulcerosa en 10 jaar Budenofalk capsules en werken bij mij uitstekend. De internist wil graag dat ik andere medicijnen ga gebruiken, maar die helpen bij mij niet zo goed. Al een paar keer een ander medicijn gebruikt. Ik houd het lekker bij de Budenofalk.
30-08-2016

Colitis ulcerosa

Al 20 jaar colitus, met weinig opvlammingen die toen makkelijk onder controle waren te brengen. Behalve deze laatste. Vanaf februari klachten, eerst salofalk klysmas die matig werkte, na verergering budenofalk capsules voorgeschreven die snel verbetering gaven. Zit nu in afbouw, ben benieuwd of het wegblijft .
08-08-2016

25-07-2016

Colitis ulcerosa

Al 48 jaar colitis. Vroeger ieder jaar 6 weken ziekenhuis. Nu 24 jaar niet meer, maar altijd die zetpillen of clysma. Vorige week de schuimclysma gekregen en voor mij is dat de hemel op aarde. Van veel medicijnen heb ik veel bijwerkingen en tot nu toe hier niets. Veel medicijnen allergisch dus ben vreselijk gevoelig. Echt voor mij de hemel op aarde
08-06-2016

Colitis ulcerosa

Sinds 10 jaar heb ik de diagnose Colitis Ulcerosa. Tot nu toe heb ik ongeveer een tot twee keer per jaar een lichte opvlamming gehad die met dagelijks 1x Pentasa granulaat en Mesalazine klysma's tijdens de opvlamming goed onder controle kwam. Dit keer was de ontsteking heftiger en kreeg ik via een andere MDL-arts (mijn arts was niet beschikbaar) deze Budenofalk voorgeschre[lees meer...]ven. Het is een klein spuitbusje met schuim dat je in je darmen spuit. Helaas werden mijn Colitis-klachten niet minder, maar eigenlijk steeds erger. Of dit door deze medicijnen komt, weet ik natuurlijk niet zeker, maar zelf ik denk het wel. Zelfs na een aantal weken kreeg ik ook flink buikpijn, dat dag en nacht aanhield. Toen heb ik de arts gebeld en ben na 5 weken elke nacht Budenofalk toen direct overgestapt op Beclometason. Dit werkte bij mij meteen en vanaf de volgende ochtend helemaal geen last meer van mijn ontstekingen.
21-08-2015

Colitis ulcerosa

Na vier weken gebruikt te hebben, opeens veel bloedverlies, internist gebeld, advies doorgaan met schuim. Nog twee dagen doorgegaan met nog meer bloedverlies, op eigen houtje gestopt, bloedverlies werd met een dag minder. Ik ben bang, dat als ik was doorgegaan een darmbloeding zou hebben gekregen. Wat een troep.
10-06-2015

Collagene colitis

In het buitenland (Guatemala) ben ik geopereerd aan mijn blindedarm. Men dacht dat ik een blindedarm ontsteking had. De klachten waren destijds niet verminderd. In Nederland heb ik verschillende onderzoeken gehad. Hieruit kwam 'collagene colitis'. Ik gebruik nu ruim één jaar Budenofalk. Voor een half jaar geleden afgebouwd en heb nu één tablet per dag. De klachten zijn n[lees meer...]iet verminderd, maar het lijkt juist alsof ik er nieuwe klachten bij krijg. Klachten die in dit forum ook naar voren komen, zoals: misselijkheid, gevoel van ziek zijn, nervositeit, vermoeid e.d. Ik vraag me af of budenofalk wel een goed medicijn is om voor langere tijd te gebruiken. Op advies van een bekende, die dezelfde chronische ontsteking heeft, ben ik vanaf vandaag gestopt met het slikken van budonofalk. Ik gebruik daarnaast nog wel psylliumvezels: (voor elke maaltijd; homeopathisch medicijn in de vorm van poeder/tablet). Dit doe ik nu al een tijdje en reageer er goed op. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die deze symptomen herkennen en/of ervaring hebben met het medicijn. Soms is het fijn om iemand te spreken die hetzelfde heeft; stukje erkenning ;-).
21-04-2015

Collagene colitis

Het heeft mij goed geholpen, geen diarree meer. Helaas wel last gehad van de bijwerkingen o.a. vocht vasthouden, opgeblazen gezicht, overbeharing, menstruatiestoornis, hartkloppingen. Ik ben u gestopt om te kijken of het wel of niet terug zou komen en helaas....na 12 dagen gestopt te zijn heb ik weer 6 x p/d waterdunne diarree.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum