mesalazine

Colitis ulcerosa (25 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)

Humira (242 meningen)
Entocort (71 meningen)
Pentasa (61 meningen)
Salofalk (56 meningen)
Sulfasalazine (55 meningen)

01-12-2012 | Vrouw | 15
Colitis ulcerosa
Bij mij is er 2 jaar geleden vastgesteld dat ik cu heb, ben toen begonnen met mesalazine, dit ging zo goed dat ik tijdelijk mocht stoppen. Ik kreeg weer een opvlamming en dezelfde hoeveelheid medicijnen hielp niet meer, ben toen meer gaan gebruiken. Heb nu een lichte leverontsteking en ook weer een opvlamming, moet nu overstappen op andere medicijnen. Aan het begin deed he[lees meer...]t heel goed zijn werk, zonder bijwerkingen.

06-05-2011 | Vrouw | 26
Colitis Ulcerosa
Soms ben ik wel erg moe van dit medicijn en heb ik het idee dat het niet goed werkt omdat ik ondanks deze medicatie soms toch bloed en slijm bij mijn ontlasting heb. Het vervelende vind ik dat je 4x per dag aan je medicatie moet denken dus soms vergeet je een dosis in te nemen. De pillen leggen een soort laagje om je darmen wat fungeert als beschermlaagje. Hierdoor nee[lees meer...]m je ook minder vitaminen op dus naast deze medicatie slik ik ook homeopathische middelen.

21-09-2010 | Vrouw
Colitis ulcerosa
werkt niet goed om de ziekte onder controle te houden, in combinatie met andere medicijnen nu wel al lange tijd geen ernstige klachten meer van de darmen.

29-01-2010 | Man
Colitus ulcerosa
Ik slik het wel trouw (>5jaar), en hebt geen last van bijwerkingen, maar of en hoe het werkt is mij niet duidelijk

16-12-2009 | Man
Collitis Ulcerosa

24-09-2009 | Vrouw
Collitis ulcerosa
Dosering 3x per dag: 2x500 mg.

16-09-2009 | Vrouw
mesalazine
na vele jaren is nu de werking verslechterd

20-07-2019 | Man | 38
Proctitis ulcerosa
Ik heb sinds 2 jaar proctitis ulcerosa en gebruik in principe dagelijks Mesalazine 500mg zetpillen van het merk Aurobindo. Dit merk werkt het beste voor mij. Vooral in het eerste anderhalf jaar na de diagnose was het steeds uitzoeken wat het beste voor mij werkte. Ik adviseer een ieder met dezelfde klachten dan ook om te gaan experimenteren met eten. Mijn klachten zijn si[lees meer...]nds ik gestopt ben met het eten en drinken van melkproducten en koffie 90% afgenomen. Vooral voedingstoffen die zorgen voor een opgeblazen gevoel zorgden er bij mij voor dat ik ontstekingen bleef houden. Suiker is hier ook een grote boosdoener in. Ik heb het inmiddels zover onder controle dat ik de zetpillen om de dag of elke 2 dagen nodig heb om te onderhouden. Als ik wel last krijg dan ga ik weer over op 1x per dag en is het zo weer onder controle.

29-05-2019 | Vrouw | 61
Blijven gebruiken, ook onderhoudsdosis

25-11-2018 | Vrouw | 30
Colitis ulcerosa
Prima medicijn, wel elke dag gebruiken en aan de hoeveelheid houden anders is de kans groot om opnieuw klachten te krijgen. Ik moet ook elk jaar worden gecheckt op aantasting van organen als bijwerking van de mezalazine, dit gaat via een bloedonderzoek. Ook heb ik andere mezalazine gehad die hielpen niet, ik raad aan om een Europees merk te nemen.

01-02-2017 | Man | 31
mesalazine (3g)
Colitis ulcerosa
Soms lichte hoofdpijn. Lijkt op spierpijn vanuit mijn nek trekkend naar het hoofd. Eerst gebruikte ik 4 gram per dag. Toen waren de hoofdpijn klachten frequent aanwezig, nu met 3 gram minimale klachten. Ze zeggen kans (1%?) op verlaagde sperma aantallen en mobiliteit. Nog geen test kunnen uitvoeren, wel erg benieuwd hoe dit zal gaan verlopen in de toekomst.

14-07-2016 | Vrouw | 62

14-05-2015 | Vrouw | 66
Colitis ulcerosa
Vermoeidheid, onderbroken slapen, acute stoelgang 3 x daags, duizelig, gevoelige anus.

07-07-2012 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik slik 1x per dag 6 tabletten mesalazine. Ik slik ze in 1x voordat ik naar bed ga omdat als ik er 3x per dag aan moet denken dan vergeet ik het. Daardoor ben ik vorig jaar opgenomen geweest in het ziekenhuis met een opvlamming. Prednison gekregen enz. Allemaal door laksigheid en niet innemen van mijn medicijnen. Van mijn MDL arts mag ik ze alle 6 in 1 x innemen. Sindsdien[lees meer...] neem ik ze elke avond in en heb ik al 1 jaar geen last gehad. Sinds deze week. Iets lakser geweest met de medicatie bestellen bij de dokter en ja hoor. Krijg direct ontstekingen. Bijwerkingen alleen dat ik heel moe ben mar ik werk ook veel en te hard. Heb stress dus dat kan overal vandaan komen.

29-01-2012 | Man | 52
Colitis ulcerosa
Het middel help direct en na al een paar keer. Pillen en zetpillen werkten niet of niet meer maar klysters zijn geweldig. Ik begrijp niet dat de gastro-enteroloog niet eerder klysters heeft voorgeschreven. Vanwege de prijs neem ik halve. De huisarts zegt er altijd bij dat je na inname plat moet gaan liggen - dit is beslist niet waar want zo kan er harde ontlasting terug in[lees meer...] de maag komen, vooral de eerste keer. Hiervan ben ik wel eens heel erg ziek geweest. Rustig aan met die klysters beginnen tot je er meer aan gewend bent is dan ook mijn dringende advies.

01-12-2011 | Vrouw | 60
mesalazine
werkt wel goed, maar blijft nog vaag of de ontsteking die in bloedonder zichtbaar is. daar zit als niet, dan hoef ik niet geopereerd te worden.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum