Ervaringen met Colex Klysma

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

18-05-2019 | Vrouw | 28
natriumfosfaat rectaal (1)
Obstipatie
Ik vind dat je flink moet knijpen om de flacon leeg te drukken. De inwerk tijd was prima vol te houden, wel heeft het veel krampen en buikpijn gegeven en een half uur later kan ik nog steeds naar het toilet, gelukkig veel kwijt!

29-11-2023 | Vrouw | 31
natriumfosfaat rectaal (133)
Darmproblemen - verstopping
Klysma gekregen voor ernstige buikpijn rechtsonder. Echo en bloed zijn goed, wel enorm veel lucht te zien. Mijn partner heeft het ingespoten, was helemaal niet vervelend. Krampen wel… vooral op de plek waar het al zeer deed. Ging echt stuk van de pijn, nog uren last van gehad. Lucht bij mij niet veel op, er zat ook niet veel ontlasting in mijn darmen. Niet aan te raden als[lees meer...] je al enorme buikpijn hebt. Ik kan mij wel voorstellen dat het veel mensen kan opluchten.

22-05-2018 | Vrouw | 32
natriumfosfaat rectaal (133ml)
Constipatie
Twee keer bij flinke constipatie gebruikt. Microlax helpt nooit bij mij, toch krijg ik dat als eerst van de huisarts bij verstopping. Na geen effect met 2 microlax en flink zeuren toch Colex gekregen van de huisarts. Dit middel is echt geweldig. Ik was na een inwerktijd van 5 minuten direct verlost van de verstopping, waar ik me dagen naar door voelde. Het middel is wel wa[lees meer...]t moeilijk binnen te houden tijdens het inwerken en kan even voor wat buikpijn zorgen.

24-12-2013 | Man | 51
Obstipatie
Een middel wat vrij snel kan helpen. Wel voorverwarmen in een schaaltje warm water tot lichaamstemperatuur

07-03-2018 | Man | 52
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als voorbereiding op een sigmoïdoscopie van de dikke darm. Ik heb de flesjes 10 minuten onder mijn oksel gedragen zodat het warmer werd. Inbrengen gaat prima als het voorzichtig gebeurt, eventueel met wat vaseline. Uitknijpen kost toch veel kracht. Direct na inbrengen heftige aandrang en met veel pijn en moeite 2 minuten vol gehouden. Werkt erg goed en erg doeltreffend.[lees meer...] Kan wel wat 'licht in het hoofd' worden. Daarna wel hoofdpijn gekregen.

11-03-2017 | Vrouw | 65
natriumfosfaat rectaal (133ml)
Darmproblemen - verstopping
De chirurg heeft 'n matje geplaatst wegens verzakking van de endeldarm en sindsdien problemen met de stoelgang...Kan niet meer normaal naar de wc en moet nu vaak die klysma gebruiken en daarna spoelen met water om 't spul kwijt te raken... Na 5 jaar nog steeds ellende door dat matje en 't wordt maar steeds erger...