Ervaringen met Eziclen

opgezette buik buikkrampen misselijkheid

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

29-02-2024 | Man | 21

opgezette buik buikkrampen misselijkheid

Om 17:00 nog een lichte maaltijd gegeten. Ik ben begonnen om 18:00 het is nu 18:31 en heel moeilijk binnen te krijgen. Ik neem ondansetron om de misselijkheid te onderdrukken en niet te braken verder weet en voel ik nog niet veel ik geef zo een update!! Het is nu 19:45 en heb mijn eerste stoelgang gemaakt mijn drankje was op om 19:05 eerst vast en dan komt het er als[lees meer...] de donder snel uit. Ik geef 1 tip blijf zitten want het komt met vlagen. Als je denkt dat het eruit is ben je mis. Je hebt wel krampen en je hoort je buik grommen. Het is nu 20:08 ik ben van het wc. Ik geef nog een update!! 20:16 en zit weer met stoelgang op het toilet. Dit keer een urine kleur ik denk dat het aan het werken is. Het is nu 06:17 onderzoek om 11:00 ik drink het op samen met koffie voor de smaak weg te halen en het lukt beter dan gisterenavond.

11-07-2022 | Vrouw | 31
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (1)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
In vergelijking met mijn ergste verwachtingen en vorige recensies, is dit een fantastisch product! Ik kan vrij veel pijn verdragen, maar ben als de dood om misselijk te worden. Ik heb net een eerste dosis binnen. Had me goed voorbereid: 3 verschillende soorten grenadine aangekocht en een pakje kauwgom. Bij het openen van het flesje besliste ik al snel geen grenadin[lees meer...]e toe te voegen aan het medicijn zelf. Het product heeft de geur van hoestsiroop en is doorzichtig als water, ook bij toevoeging van water. Het heeft een sterke anijssmaak, niet meteen mijn favoriete smaak, maar ook niet bepaald van de misselijkmakende soort. Ik dronk het met een rietje, telkens een half glas per keer, verspreid over een uur. Na elk half glas nam ik een paar slokken water aangevuld met grenadine en stak meteen een kauwgom in mijn mond. Op die manier is het makkelijk vol te houden! Helemaal niets om wakker van te liggen, echt! De kauwgom werkte ook om mijn hongergevoel te onderdrukken. Na 30 minuten voelde ik wat gerommel in mijn buik. Geen krampen, maar ik merkte dat er iets aan het gebeuren was. Na 45 minuten had ik het gevoel toch naar het toilet te moeten en vanaf toen ging het heel snel. Momenteel zit ik een 20-tal minuten op het toilet. De eerste stoelgang was nog vrij vast, maar ondertussen is het enkel nog een troebele vloeistof. Ik ben nog niet van het toilet durven komen, het gaat vrij snel allemaal. Maar ik vermoed dat het nu niet zo lang meer zal duren. Er gebeurt nu al een tijdje niks meer. Tegen het einde van deze recensie is het voorbij vermoed ik. Conclusie, hiervoor heb ik teveel slaap gelaten en teveel recensies gelezen! Geen krampen, niet misselijk, ça va van smaak. Veel succes aan iedereen die er ook door moet, het komt goed, echt waar!

29-09-2020 | Vrouw | 59
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176mg)
Vanaf het moment dat ik wist dat ik een endoscopie moest ondergaan was ik als de dood voor het drinken van een laxeermiddel. Ik raakte voorkomen in Paniek bij de gedachte. Ik lijd al sinds ik mijn heugen kan aan een braakfobie. Het moest gebeuren ik kwam er niet onderuit. Ik heb mijn dokter om Oxazepam Gevraagd en heb dit ook gekregen. Een uur voordat ik moest beginnen met[lees meer...] laxeren heb ik een Oxazepam ingenomen. Hierdoor werd ik rustig. Ik heb een scheut limonadesiroop aan het middel toegevoegd en begon langzaam te drinken. Totaal geen braakneigingen gehad. Lekker is het niet, maar om nou te zeggen dat het heel vies is nee. Het is echt goed te doen. Gisteravond ben ik 10 keer naar het toilet geweest. Ik was bang dat het na drie keer wel pijnlijk zou ik worden, maar ook dit is niet gebeurd. Het viel dus allemaal reuze mee. Hier heb ik mij 14 dagen druk om gemaakt. Zonde van mijn tijd. Een paar tips zijn, kauwen op een stukje gember, drinken met een rietje en kauwen op kauwgom. Veel succes voor iedereen die dit in de toekomst moet ondergaan.Geloof me het valt reuze mee.

11-01-2018 | Vrouw | 47
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176ml)
Colitis ulcerosa
Ter voorbereiding op mijn vijfjaarlijkse colonscopie. Het viel mij reuze mee. 2 x halve liter een drankje drinken is peanuts met hoe het was, namelijk 4 liter. De smaak was bijzonder. Niet echt super vies. Ik las hier een recensie van iemand die klopt: zout, zuur, bitter, zoet als bubblegum en mierzoete goedkope ramja, een vreemde mix. Het duurde even voordat ik gin[lees meer...]g laxeren gisteravond. Het begon pas 1,5 uur na het innemen. In die eerste 1,5 uur buikkrampen, soms felle steken. Ook merkte ik hoe meer ik dronk daarna hoe sneller het laxeerde. Vanaf zondagavond was ik al begonnen met het dieet. Geen pitjes, zaden, vezels, etc. Zo vlak na de feestdagen en vakantie gaf mijn lichaam aan deze plotselinge verandering lastig te vinden: hoofdpijn, rugpijn, lamlendig. Echte detoxvetschijnselen :-) Het niet meer alles mogen eten wat ik lekker vind (avocado’s, muesli, asperges, fruit met schil, etc) werd ineens een dingetje. Ik zag er na de feestdagen ook een voordeel in, even rust met innemen van lekkere dingen... Nu is het ochtend. 2e dosis aan het drinken. Even weerzin om te beginnen aan dat rare drankje zo vroeg op de ochtend, tussen 6 en 7 uur. Bij de slokjes af en toe kotsneigingen. Wat ik ook lastig vind is geen koffie. Ik drink namelijk alleen ‘s morgens voordat ik naar mijn werk ga 3 bakjes bonenkoffie. Ik schakelde ook automatisch mijn koffiemachine aan toen ik om 5.45 uur beneden kwam .... Helaas :-( Nog een kwartier en mijn drankje is op. Lig nu op de bank met de kruik. Mijn buik borrelt al aardig. Zo meteen nog maar even dutten. Wel nog steeds hoofdpijn. Steken. Komt niet door het medicijn, maar door de detox. Heb afgelopen dagen geen zoetigheid gehad zoals snoepjes, koekjes en chocolade. Om 10 uur richting het ziekenhuis. Om 11.15 uur het onderzoek. Om 12 uur is alles weer voorbij

05-01-2018 | Man | 43
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik kreeg dit middel voorgeschreven ter voorbereiding van coloscopie en zag er erg tegenop om het te gebruiken omdat ik altijd veel problemen heb om medicijnen met vieze smaakjes in te nemen. Gelukkig viel het mij erg mee. Lekker is het zeker niet maar zelfs voor mij was het te doen. Ik heb de vloeistof gekoeld en een rietje gebruikt om de spoeling verder in mijn mond te kr[lees meer...]ijgen.

09-01-2017 | Vrouw | 32
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Vanwege een coloscopie heb ik gelaxeerd met Eziclen. Bij eerdere scopieën heb ik Moviprep gebruikt, maar daar kreeg ik helse buikpijnen van en mijn darm werd niet optimaal schoon. Vergeleken bij Moviprep is Eziclen een topmiddel! Je hebt 2 flesjes van 176 ml, die je per stuk met water aanvult tot een halve liter. Ik had er één om 18:00 en de volgende ochtend nog één. Het [lees meer...]smaakt naar hoestdrank. Na een paar slokken ben je gewend aan de smaak en tegen de tijd dat je het zat bent, is het alweer op! Het lastigste is nog dat je er minimaal een half uur over moet doen, anders zou ik het zo achterover klokken. Na de halve liter moest ik nog 1,5 liter andere vloeistoffen drinken. Ik heb dit met limonade met sinaasappelsmaak gedaan. Het was prima te doen. Na elke beker zat ik even op het toilet, dus in 4x was ik klaar. Dit herhaalde zich de volgende ochtend weer.

29-11-2023 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Perfect te doen, al veel slechtere dingen moeten drinken, is noet echt lekker maar geen enkel probleem om dit in te nemen, werking ok, beetje krampen, en 2 keer 's nachts ook moeten opstaan. Maar zou er de volgende keer niet meer van wakker liggen , al die negatieve mensen... get over it, het is voor je goed!

15-09-2020 | Man | 57
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176/ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het drankje smaakt smerig, maar dit kun je compenseren door het water (1,5 liter) dat je hierna drink te mengen met limonadesiroop. Ik heb ook kauwgom op. Het is zeer effectief, want je rent al snel naar het toilet. 1 keer een drankje in de avond (ca. 6 keer toilet) en 1 keer een drankje in de ochtend. Die ochtend ben ik wel 10 keer geweest. Terugkijken: op het moment[lees meer...] suprême is het ellende dat toiletgedoe, maar achteraf gezien is het beter dan een middel wat minder effectief is,

23-01-2019 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik ben een stresskip, ik geef dit gerust toe...het drinken van het laxeermiddel, het laxeren zelf, het onderzoek....ja, het maakte me nerveus. The day after kan ik echter zeggen: het valt mee....ja, het is een vies drankje, nee het is niet fijn je volledig leeg te sch.... en nee het is geen leuke gedachte waar ze hun instrumenten steken! Ikzelf heb eigenlijk het meeste la[lees meer...]st ervaren met het 24u nuchter zijn...hoofdpijn en zweverig. Is het fijn: nee, maar schrik moet je niet hebben. Het product werkt goed en snel, bij mij 0 bijwerkingen. Succes!

10-09-2023 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De eziclen is ronduit smerig, echt niet te doen. Ik heb het met water gemengd en daarna nog verder verdund met appelsap. Rietje gebruikt. Eerste dosis duurde 45 min voor ik t op had daarna nog extra drinken, na een uur begon ik een borrelende buik te krijgen, dan zit je elke 5-10 minuten op de wc en is het echt water diaree. Plassen heb ik niet gehoeven, alles komt via je[lees meer...] kont eruit. Na een 2-3 uur stopt t en kon ik gaan slapen, prima nacht gehad, volgende ochtend 2e dosis. Dat is nog erger, ik heb met hangen en wurgen de eziclen naar binnen gekregen met appelsap, daarna de grootste moeite gehad om niet over te geven, heb dan ook geen liter daarna meer gedronken, buik ging na een half uur al rommelen en laxeren begon, een uurtje of 2 en daarna was t wel klaar. Had wel echt een zere schrale anus van t laxeren. Ook vochtig toiletpapier brandt gewoon op de huid en crèmes deden alleen maar pijn. Al met al doet t wat t moet doen, maar de smaak is echt walgelijk wat je misselijk maakt en dus eigenlijk het grootste obstakel. Tijdens het laxeren heb ik t erg koud gehad. Het was 28 graden maar zat met joggingbroek en trui aan onder een dekentje. Het onderzoek zelf was geen probleem. Maakte me er druk over maar allesoverziend vond ik de voorbereiding veel vervelender

12-08-2019 | Man | 41
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding van coloscopie. Klein uur over gedaan om in te nemen (halfuur tot uur is ok volgens infofolder hospitaal). Ruikt goed, maar na de eerste slokken weet je wel dat je blij zal zijn als het binnen is. Halverwege met de neus dicht slok per slok verder uitgenomen, neem zeker je tijd. Volgens de bijsluiter zou koud innemen mogelijks beter werken. Nadien toch eer[lees meer...]st wat licht pijnlijke krampen en misselijkheid gehad, voor het na ruim anderhalf uur begon te werken. Werkt daarna ineens wel snel, op minder dan een uur zo goed als uitgewerkt, dus effectief is het heel zeker. Tussen de 5tal toiletbezoeken door amper 5 à 10 minuten tussentijd. Daarna vlotte nachtrust maar midden in de nacht korte tijd wel eens wakker geworden met wat lichte misselijkheid, lichte krampen en licht grieperig gevoel. Kort daarna verder kunnen slapen.

12-03-2018 | Man | 62
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Inname Eziclen was echt wel te doen, doe het rustig, na een 3/4 uur begint de renpartij naar het toilet en houdt ongeveer 2 uur aan. De volgende ochtend vroeg weer idem dito. Denk 4x gedoucht tussendoor en aan het eind. Ik heb me heel lang niet zo smerig, leeg, en geradbraakt gevoeld. Dan het onderzoek, verzocht om geen medicatie of zo weinig als mogelijk, omdat ik wel [lees meer...]eens flip op medicatie. Ongeveer 1/3 gekregen, niet geslapen, bleef alert, heb vrijwel geen pijn gehad, 2 poliepen weg gehaald. Dus voorbereiding waardeloos en smerig, onderzoek heel goed te doen.

26-02-2016 | Vrouw | 36
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (17,51g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Mijn MDL arts gaf me dit laxeermiddel in voorbereiding op een darmonderzoek. Het is een relatief nieuw middel, ik was de eerste gebruiker van deze arts. Het middel moest beter resultaat geven, betere smaak hebben en je zou er minder van hoeven innemen. Ik had donderdagmiddag 13.45 het onderzoek. Je begint dan (aan te bevelen) dinsdag 13.45 tot woensdag 13.45 met vezelarm e[lees meer...]ten (er staat in de folder wat wel en niet). Dan mag je woensdagochtend (dag ervoor) een licht ontbijt. Daarna alleen nog maar heldere vloeistoffen, dus ook heldere soep (staat in folder wat wel en niet). Dan start je woensdagavond om 20u (toedieningsschema in folder) met het drinken van 1 fles verdunde vloeistof (d.m.v. bijgeleverde maatbeker). Dat is 0,5 L. Hier moet je 1 uur over doen, kleine slokjes (door een rietje) heeeeele vieze, chemische drank. Je proeft zout, zoetstof, hoestdrank, bubblegum, alles van de apotheek door elkaar lijkt wel! Ik weet niet wat de smaak van oudere laxeermiddelen is, maar dit was bijna niet te doen. De gouden tip: drink met je neus dicht!, scheelt echt heel veel! Daarna moet je over 2 uur verspreid, 1 L heldere drank drinken. Dus niet op tijd naar bed! In deze tijd beginnen je wc bezoeken. ca 10 maal heb ik op de wc gezeten, totdat een heldere vloeistof je lichaam verlaat, zoals urine. Dan is het doel bereikt. In de ochtend (om 9u) herhaalt zich weer het hele verhaal (neem je dus nog 1 flesje), pas in de ochtend werd de ontlasting helder. Tijdens dit hele traject heb ik geen krampen of pijn of dergelijks gehad, slechts een rommelende buik. Ik heb ook prima kunnen slapen (1x eruit). Voor vertrek naar ziekenhuis nog naar wc, en dan ben je precies leeg. De MDL arts vond toch nog troebele vloeistof die hij moest afzuigen tijdens het onderzoek zei hij, dus of resultaat beter is weet ik niet. Op zich dus allemaal prima te doen, maar een hele planning en hele gore drank!

23-03-2023 | Vrouw | 30
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor een eerdere Coloscopie Moviprep gebruikt, werkte top. Toen zag ik er erg tegenop, maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Dus ook nu begon ik vol goede moed aan de voorbereidingen, maar dit keer met Eziclen. Walgelijk goedje, ik kan best wat hebben maar vond de geur en smaak echt vreselijk. Na de laatste slok begon ik direct met kokhalzen en de hoofdpijn begon ook vrijw[lees meer...]el direct. Tot nu toe nog niet gebraakt, maar wel misselijk en - nu 2 uur na inname van het eerst flesje - een keer naar het toilet geweest. Nu enorme buikkrampen en een hele harde buik. Hopelijk gaat het goedje z’n werk nog doen, maar tot nu toe weinig effectief. En vreselijk smerig, dus een volgende keer ga ik zeker voor een alternatief vragen.

22-06-2022 | Vrouw | 49
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat (176)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Eerste flesje ging goed, erg misselijk bij tweede flesje. Toen ieder halfuur overgegeven en enorme hoofdpijn vanaf 4 uur 's ochtends (7 uur na 2e flesje) . Met veel moeite derde flesje naar binnen gewerkt maar alles kwam er gelijk weer uit, net als het liter water en sap erna. Doorgegaan met overgeven en erge hoofdpijn tot 18h00, ondanks NaCl infuus met primperan in het [lees meer...]ziekenhuis. Ze hadden zo erg braken/hoofdpijn nog niet eerder gezien en raadden me aan om een ander spoelmiddel te gebruiken mocht ik ooit nog een coloscopie moeten ondergaan. Gelukkig kon de endoscopie toch doorgaan.

09-10-2020 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op het coloscopie onderzoek Eziclen gebruikt,wat een smerige goedje. Het innemen heb ik gedaan door Eziclen ijkoud door een rietje te drinken en dan 3-4 slokjes even wachten 4-5 min weer 3-4 slokjes en dit zo uitgesmeerd over ongeveer 3 kwartier totdat de halve liter vloeistof op was. Na iedere serie slokjes direct een kauwgum in de mond om die nare smaa[lees meer...]k maar weg te krijgen. Echter als je het binnen hebt en je drinkt de voorgeschreven hoeveelheid vloeistof erna is het zeer effectief en ga je snel naar het toilet en is het spul na ongeveer 1.30-2 uur uitgewerkt en kan je weer normaal functioneren. Dan komt voor de meesten waarschijnlijk het grootste probleem hen innemen van de 2e dosis meestal midden in de nacht of 's morgens heel vroeg als je net wakker bent. Hetzelfde ritueel als de 1e dosis al lijkt het nu nog viezer te smaken. Het lijkt mij dat het toch mogelijk moet zijn voor de fabrikant om het goedje te voorzien van een iets betere smaak. Als de smaak beter cq normaal word zal iedereen dit een top produkt vinden denk ik.