Ervaringen met Forlax junior

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

26-02-2023 | Vrouw
Obstipatie
Hoi allemaal, Graag wil ik even iets delen. Mijn dochtertje van 1 maand oud heeft florax gekregen omdat ze obstipatie heeft. Nu heeft ze vaak slijm in haar keel en dat is haar bijna fataal geworden, ze verslikte zich in het slijm waardoor ze bewusteloos werd. We kwam een hele klont slijm uit na de heimlichgreep. Het was heel beanstigend. Toen ze nog geen florax kreeg[lees meer...] had ze nog geen slijmvorming, nu vraag ik me af heeft iemand ook zoiets meegemaakt, dat er door florax slijmvorming is gekomen? Dat is mijn vraag kan er door florax slijmvormihg komen in haar keel, lichaam? Graag zou ik advies willen. Ben ten einde raad.

22-10-2019 | Vrouw | 9
Darmproblemen - verstopping
onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...

27-02-2018 | Vrouw | 2
Obstipatie
Dit middel is door de huisarts voorgeschreven voor mijn dochter van ruim 2 jaar die al sinds 8 maanden geregeld last heeft van obstipatie, vaak wel een week zonder te poepen. We gebruikten al geregeld lactulose maar zonder echt resultaat. Daarvan krijgt ze krampen en gasvorming. Uiteindelijk werkt het wel (na een dag of 3). We mengen s ochtends een zakje Forlax junior 4mg [lees meer...]met water en voegden er dan opvolgmelk en pap aan toe, dit drinkt ze zonder morren op. Na de start van dit product heeft ze 15 dagen helemaal niet gepoept. Na 10 dagen hebben we contact gehad met de huisarts en zijn we er lactulose bij gaan gebruiken. Uiteindelijk een aantal dagen flinke diarree gehad. We hebben tevens na die 10 dagen de opvolgmelk vervangen door warme amandelmelk. Ze krijgt nu nog steeds elke ochtend warme amandelmelk met zo'n zakje en pap en dat werkt uitstekend, ze poept nu ongeveer 2x per dag maar wel erg dun. We gaan nu beginnen met afbouwen en hopen dat het dan goed blijft. Er is me meerdere keren vertelt dat de opvolgmelk niet het probleem kan zijn maar ik vermoed toch zeker dat het er wel mee te maken heeft.

15-01-2016 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Hallo, Ik heb een vraag. Mijn zoontje heeft al vanaf de geboorte last van obstipatie. Eerst hebben we de voeding aan gepast , dat werkte niet. Toen hebben we lactulosesiroop geprobeerd maar dit had niet het gewenste effect. Toen kregen we forlax junior. Dit alles is inmiddels 8.5 jaar geleden. De dosis is meerder malen aangepast van 1 zakje tot 5 zakjes per dag. Meerdere [lees meer...]malen geprobeerd om te stoppen/afbouwen met de forlax maar dan loopt hij vol en kan niet meer naar de wc. Het gevolg snapje al, hele harde ontlasting!! Ook ons zoontje heeft een heel slecht gebit. Meerdere gaatjes en kapotte melk kiezen. Ook zien wij dat hij zwaarder wordt, we hebben meerdere dingen geprobeerd om te zorgen dat niet erger wordt. Zijn voeding aangepast, diëtistes, en zelfs een speciale groep met meerdere kinderen die zwaarder zijn en samen gaan proberen af te vallen. Ook zien wij dat ons zoontje een slechte slaper is, kan een bijwerking zijn van een van de Enummers die er in verwerkt worden. We zijn pas weer bij de kinderarts geweest en die geeft aan dat dit niet van de forlax kan komen en dat we toch moeten zorgen dat hij aan de diarree komt en de dosis weer op 5 zakjes moeten zetten. Dat hebben we gedaan maar hij krijgt geen diarree maar pindakaas. Nu hebben we forlax 10g gekregen en hebben hem 2 zakjes gedaan en nu zien we eindelijk dat de ontlasting dunner wordt. En als ik de bijsluiter lees en al die E-nummers zie staan dan lijkt me dat niet gezond dat je dit al 8.5jr kunt gebruiken zonder enige bijwerkingen. Er staan dan geen hoeveelheden bij maar elke dag een hoeveelheid suiker/sorbitol enz. binnen krijgen, is dat gezond? En de kinderarts blijft maar zeggen dat het geen probleem is, maar ik zie toch wat anders bij mijn zoontje. Nu is dan ook mij vraag of iemand ook ziet dat ze er dikker van worden of gezet blijven?

30-10-2015 | Vrouw | 5
macrogol (1,5g)
Obstipatie
Dit is een geneesmiddel die voor is geschreven voor mijn 5 jarige dochter. Forlax 8 gram was het advies per dag, maar dat hadden we na enkele dagen al afgebouwd naar 4 gram. Forlax werkt goed, toch was ik van mening om dit geneesmiddel af te bouwen. We zitten nu op 1,5 gram. Bijwerking waarvan we schrokken was het ontstaan van veel slijm in de keel. Elke nacht werd ze een[lees meer...] paar keer wakker halfstikkend van het slijm. Wij kregen te horen dat je het geneesmiddel kon oplossen in drinken maar je kan er ook voor kiezen het poeder op te eten en daarna drinken. Dit laatste sprak mijn dochter aan omdat ze een glas leegdrinken met (toen nog 4 gram poeder) niet erg lekker vond. Na ongeveer een maand ontstonden de klachten met het slijm. Ik heb zelf besloten om het poeder toch maar in drinken op te lossen. Slijmvorming door forlax had de huisarts en de artsen in het ziekenhuis nog nooit van gehoord. Maar als je gaat googlen vind je dat wel. Inmiddels loopt ze nu bij de KNO-arts en heeft al een hormoonneusspray gehad en nu een antibiotica van 3 weken en dinsdag 3 november gaan we het er over hebben over het verwijderen van de keelamandelen. Volgens de artsen in het ziekenhuis kan je forlax niet afbouwen. Ik ben gekomen tot 1,5 gram per dag en lager dat geeft onregelmatige ontlasting helaas. Keelamandelen wil ik niet verwijderen (zien er ook rustig uit), maar ik toch wil ik eerst proberen om van de forlax af te komen. Misschien toch weer wat behandelingen osteopathie doen. Dat had enorm geholpen. Na 2 behandelingen had ze al geen pijn in de buik meer en ontlasting ging goed. Andere bijwerking is de vele gasvorming in de buik. Tandbederf was mij niet bekend.

26-10-2015 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
mijn dochter van 6 heeft al 5 jaar forlax, het werkt super, omdat je goed kan anticiperen op de ontlasting en andere dingen. Buiten dat je wat beter moet opletten op hoeveel ze drinkt (namelijk wel genoeg) hebben we geen negatieve gevolgen. Ook geen effect voor de tanden, wat ik bij andere lees, herken ik dus niet en wij gebruiken 4 zakjes per dag, dus is best stevig qua h[lees meer...]oeveelheid. Ben zeer tevreden over deze medicatie.

21-11-2010 | Vrouw
macrogol
Mijn dochter gebruikt Forlax jr. nu zo'n 3 / 3 en een half jaar... maar absoluut geen problemen met tandbederf enzo. geen gaatjes of iets dergelijks en geen bijwerking.

25-07-2010 | Vrouw
Obstipatie bij 3.5 jarige dochter
hebben na een week nog geen resultaat,ben nu 2 zakjes p/d aan het geven,maar ik hoor al die moeders over tandbederf,maar met alle respect,dat kunnen kinderen ook krijgen door veel snoep/frisdrank/en suiker inname,en slechte tandverzorging....het advies is om niet direct na inname van de poeders de tanden te poetsen,wacht liever zo'n 45 min,en geef het zeker niet voordat ze[lees meer...] op bed gaan!... groeten, de mama van Isa

15-06-2010 | Vrouw
Obstipatie
Onze dochter heeft 2.5 jaar forlax junior moeten gebruiken voor obstipatieklachten. Dit heeft voor deze klachten goed geholpen, maar de bijwerkingen zijn we helaas niet van op de hoogte gesteld. Ze heeft na 2.5 jaar dusdanige tandschade opgelopen dat ze 5 tanden heeft moeten laten verwijderen en de rest van de melktanden aangetast zijn, deze worden nu gecontroleerd 6 wekel[lees meer...]ijks. Mensen?ouders wees gewaarschuwd. Deze bijwerking staat nog niet in de bijsluiter vermeld..omdat dit medicijn kort op de markt is. (Red; mening is beperkt tot zuiver ervaringsinformatie)

10-06-2010 | Vrouw
Verstoppingen
Mijn dochter van 3 gebruikt een half jaar forlax. Nu blijkt vandaag bij een bezoek aan de tandarts dat ze reeds 5 gaatjes heeft. Een half jaar geleden bij een bezoek aan de tandarts had ze nog niets. Is bij iemand bekend of dit kan komen door forlax

31-01-2009 | Vrouw
macrogol
dochter van 3 jaar, sinds 2.5 jaar forlax gebruik. Nu blijkt dat ze tandbederf heeft oiv deze medicatie....is hier bij jullie meer over bekend?

11-05-2019 | Man | 10
macrogol (30g)
Darmproblemen - verstopping
Mijn zoon heeft al sinds zijn geboorte problemen met poepen. Heel veel dingen geprobeerd. Heeft al een totale spoeling in het ziekenhuis gehad. Dit heeft gelukkig de eerste knollen uit zijn darmen gehaald. Sinds dat hij 2 is gebruikt hij forlax (is nu 10 jaar). Hij is sinds kort doorverwezen naar een academisch ziekenhuis om dat het streekziekenhuis niet verder kwam. We he[lees meer...]bben de forlax van 16 gram naar ruim 30 gram moeten verhogen. Dit werkt verder prima, maar sinds die tijd is zijn buik en heupen behoorlijk gegroeit, ook zijn gewicht. Hij eet niet anders dan voorheen. Gelukkig staat er binnenkort weer een afspraak bij het academisch ziekenhuis, kijken wat zij ervan zeggen. Van de tanden heeft hij ook wel last gehad een aantal gaatjes in het melkgebit, maar niet heel extreem.

07-03-2019 | Man | 6
Darmproblemen - verstopping
Mijn beide zoontjes hebben dit middel gebruikt om verschillende redenen. Het middel kregen zij om de verstopping te verhelpen, dat ging goed. Ze hadden er allebei veel baat bij. Waar wij pas later achter kwamen is dat mijn oudste ineens 3 gaatjes kreeg, daarna weer 2 en hij was nog maar 6 jaar. Toen hij het middel niet meer nodig had, kreeg hij ook geen klachten meer a[lees meer...]an zijn gebit. Mijn jongste zoontje heeft het middel langer gebruikt en ook hogere dosering, daar zijn we zo van geschrokken wat betreft zijn tanden, een aantal gaatjes en wat nog erger is 2 dode kiezen die eruit getrokken zijn en nummer 3 is in aantocht. We zijn er mee gestopt. Toch maar iets op natuurlijke basis proberen. Erg jammer want voor de obstipatie hielp het wel.

18-05-2015 | Man | 1
Darmproblemen - verstopping
Onze zoon heeft al vanaf dat hij 2 mnd was hele erge verstoppingen gehad. Maart jl dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts en het werkt uitstekend. Wij zijn hier heel blij mee. Eindelijk heeft hij geen pijn bij het poepen. Lactulose hielp helaas niet bij onze zoon.

11-03-2015 | Man | 10
Darmproblemen - verstopping
Voorheen ernstige obstipatie. Ontlasting door Forlax weer helemaal normaal. Er kan makkelijk gevarieerd worden met de hoeveelheid. (Indien het soort voeding en/of ziekte van invloed is ) Geen enkele bijwerking.

10-04-2013 | Man
Darmproblemen - verstopping
Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte problemen gehad met het kwijtraken van zijn ontlasting. Na meerdere bezoeken aan zowel huisarts als ziekenhuis zijn wij uiteindelijk uitgekomen op het gaan gebruiken van forlax junior, want lactulose hielp na 2 dagen al niet meer. Sinds het gebruik van forlax junior (onze zoon was toen 1, 5 maand oud) heeft hij geen krampjes meer en kan [lees meer...]hij zijn ontlasting kwijt. Het is alleen wel even uitvogelen wat de juiste dosis is, maar ook dat hebben we inmiddels gevonden. We zullen zien hoe lang het nog nodig is. Gelukkig kan het geen kwaad en kanhij er geen luie darm aan over houden.