Ervaringen met Forlax

macrogol

Darmproblemen - verstopping (15 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (5 meningen)
Buikpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

20-09-2010 | Vrouw
Buikpijn

27-07-2010 | Vrouw
Collitus ulserosa
Ik gebruik het middel al enkele jaren naar behoefte. Als ik teveel inneem dan krijg ik diaree maar bij 1 -2 zakjes per dag gebeurd er eigenlijk weinig.Kan wel regelmatig naar het toilet.Nu las ik dat het middel niet gebruikt mag worden bij darmontstekingen terwijl ik daar last van heb.Er is 30 cm ontstoken vanaf de endeldarm.Heb er geen problemen door ondervonden.Tijdens [lees meer...]de zwangerschap ook gebruik gemaakt van forlax 10mg.

20-05-2010 | Vrouw
Moeilijke ontlasting
de ontlasting gaat veel beter als ik forlax elke dag gebruik, maar dan heb ik wel veel slijmvorming, een loopneus en aan de binnenkant van mijn mond losse velletjes. Vooral het slijm en de loopneus vind ik heel vervelend.

19-11-2009 | Vrouw
Waarschijnlijk PDS/veel pijn bovenbuik
Dit medicijn is gegeven met waarschijnlijke diagnose PDS. Eerst heb ik oplosbare vezels gebruikt, zonder resultaat. Nu gebruik ik 2 weken achtereen deze zakjes, maar ook hierbij is het resultaat, op de eerste paar dagen na, minimaal.

26-01-2009 | Vrouw
Obstipatie
ik gebruik Forlax 1x 10mg poeder in water opgelost pd gedurende 2 weken en ik merk dat mijn ontlasting niet vaker komt maar soms wel wat minder hard is. Maar echt tevreden ben ik nog niet Huisarts zei dat ik naar 20mg pd mag als ik niet voldoende resultaat heb dus dat ga ik proberen.

08-12-2008 | Vrouw
Obstipatie
makkelijk in te nemen met water, lekkere smaak, geen darmkramp, geen diarrhee maar mooi ontlasting.

26-10-2017 | Vrouw | 5
macrogol (4g)
Obstipatie
Onze dochter kreeg Forlax vanwege obstipatie nog voor ze één jaar werd. Hielp gelukkig erg goed. Later bleek dat ze veel moeite had met zindelijk worden. Met vijf jaar plaste ze nog gerust drie keer per dag in haar broek. Als ze moest, moest ze ook direct ontzettend nodig. Daarvoor werd ze ook begeleid door plaspoli in het ziekenhuis. Die adviseerden om niet met de Forlax [lees meer...]te stoppen, want door verstopping kun je nog sneller in je broek plassen. Toen wij uiteindelijk met de Forlax stopten, hield ook het broekplassen direct op. En dat na alle moeite die we eerder gedaan hadden om haar zindelijk te krijgen en al het verdriet die het haar gekost heeft, dat ze wéér een natte broek had.

06-09-2020 | Man | 6
macrogol (5g)
Obstipatie
Ons zoontje krijgt preventief Forlax om obstipatie te voorkomen (door chemo, hij heeft leukemie). Wij hebben de indruk dat de plasfrequentie door de Forlax erg omhoog gaat, maar zeker weten doen we het ook niet. Iets om te ondezoeken. We zijn ons ervan bewust dat obstipatie zelf het uitplassen kan verhinderen, maar dat lijkt hier toch niet aan de hand.

14-02-2012 | Vrouw | 6
macrogol
Dochter van 6 jaar al 4 jaar last van verstopping niets hielp maar sinds deze week nu forlax gebruikt elke ochtend 1 zakje in limonade en sindsdien elke dag mooie ontlasting en geen kramp meer in de buik, wou dat we dit eerder hadden geweten

24-03-2012 | Vrouw | 8
macrogol
mijn dochter van 8 jaar heeft al een paar jaar last van verstoppingen ook in het ziekenhuis gespoeld heb nu forlax maar mijn vraag is aan iedereen die dat gebruik (forlax) hebben jullie ook last van haar uitval lusteloosheid moe niet willen eten nergen geen zin in hebben....

12-09-2016 | Vrouw | 10
Buikpijn
Al drie maanden iedere dag last van buikpijn. In het begin van het nemen van de forlax werd de buikpijn alleen maar erger, maar na ongeveer een week ging de buikpijn helemaal over. Nu al vijf dagen zonder buikpijn! De ontlasting komt twee a drie keer per dag in kleine hoeveelheden. Geen diarree, maar "kipnuggets".

19-04-2013 | Vrouw | 14
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik dit nu al 2 maanden maar zonder resultaat, ik blijf verstopt. Ze begonnen bij mij met 2 zakjes, werkte niet. Ze bleven het maar vermeerderen, tot 6 zakjes. Maar nog steeds zonder resultaat en nu hebben ze het weer teruggebracht naar 2 zakjes en ik heb er nu ook metamucil bij gekregen en nu maar hopen dat het werkrt! Heb trouwens geen probleem met het innemen, fo[lees meer...]rlax met limonade is nog best lekker! Eerst nam ik het altijd met water maar toen zei iemand dat het met limonade ook kom en dan is het goed te drinken!

30-01-2011 | Man | 14
Iets in mijn buik.
Ik slik dit nou al een paar maanden/weken maar heeft niet veel effect... Ik heb een tijd 6 gebruikt dat dramatische ontlasting tot gevolg had je kan om de minuut naar de WC en er kwam nog veel uit ook... Ik sinds ik dit gebruik ook erg moe en slaap slecht maar ik weet niet of dit hier door komt? De smaak is vies en met hoe meer zakjes hoe viezer... Groetjes

08-06-2015 | Vrouw | 20
Anorexia
Mijn ontlasting ging altijd heel moeilijk, met de forlax gaat het wel beter. Ik heb alleen veel last van lucht, winderigheid en een opgeblazen gevoel. Maar dat hoeft niet persé van de forlax te komen.

26-05-2015 | Vrouw | 20
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kreeg op mijn 16e te horen dat ik PDS had, wat ook wel enige psychische klachten met zich mee bracht. Ik had vaak buikpijn en ook regelmatig aanvallen van krampen. Dit heb ik nog af en toe, de laatste tijd is het weer verergerd. In december 2012 heeft mijn huisarts movicolon voorgeschreven, omdat ik een aantal keren achter elkaar verstoppingen had gehad en enorme opgebl[lees meer...]azen buiken had. Dit medicijn heb ik een jaar gebruikt waarna ik er echt alleen nog maar van kon braken. Dit kwam vooral door de smaak, extra smaakjes aan het medicijn toevoegen hielp niet. Hierna kreeg ik lactulose. Hier werd ik heel ziek van, omdat ik er veel lucht van in mijn buik kreeg. hiermee moest ik na twee weken stoppen en toen kreeg ik forlax voorgeschreven. Dit medicijn is voor mij een betere hoeveelheid en ik kan het nog steeds innemen zonder te braken, al moet het wel door vruchtendrank gedaan worden. Zodra ik een aanval heb van een aantal dagen met buikkrampen moet ik wel naar de huisarts, omdat ik dan dit medicijn niet mag gebruiken. Ik ben erg tevreden over het medicijn en het laxeert ook wat minder naar mijn idee dan het ''gewone'' movicolon. Ook heb ik lang niet meer zoveel last van opgeblazen buiken.

02-05-2021 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....